BIER........Wat vies!! (bauen an der Brauerei)
Re: BIER........Wat vies!! (bauen an der Brauerei)
Over die hekjes ben ik nog aan het nadenken, hoe ik die kan maken.
Ik heb van Jaap reepjes molenaarsdoek gekregen. Dat is een heel fijn geweven stukje doek, te vergelijken met horregaas, maar dan veel kleiner en fijner van structuur. dat wil ik gaan gebruiken.
Maar de staanders van het hek....daar ben ik nog niet uit. Ik dacht aan spelden, gelijmd en geprikt in een betonrandje (voetje). Of styreen. Ik weet niet wat stevig genoeg is en wat met mijn dikke vingers nog beet te pakken is. Ideeen zijn welkom.
Verder wil ik de binnenkant van de zijwanden nog betegeld hebben. De trap moet ook nog een leuning gaan krijgen. Ik heb nog een oude stationsklok van Faller die ik een plaatstje aan de binnenmuur wil geven...dus genoeg te doen. Wordt vervolgd...
Groet Ronald
Ik heb van Jaap reepjes molenaarsdoek gekregen. Dat is een heel fijn geweven stukje doek, te vergelijken met horregaas, maar dan veel kleiner en fijner van structuur. dat wil ik gaan gebruiken.
Maar de staanders van het hek....daar ben ik nog niet uit. Ik dacht aan spelden, gelijmd en geprikt in een betonrandje (voetje). Of styreen. Ik weet niet wat stevig genoeg is en wat met mijn dikke vingers nog beet te pakken is. Ideeen zijn welkom.
Verder wil ik de binnenkant van de zijwanden nog betegeld hebben. De trap moet ook nog een leuning gaan krijgen. Ik heb nog een oude stationsklok van Faller die ik een plaatstje aan de binnenmuur wil geven...dus genoeg te doen. Wordt vervolgd...
Groet Ronald
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Mooie deuren, waar heb je die vandaan?
Rick
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Deze deuren zaten bij het bouwpakket van Kibri, als ik me niet vergis. Je kan aan de twee voorgeboorde gaten zien dat dit een bouwpakket is waarbij de diverse gevel en raam partijen met elkaar verbonden zijn (klikken) met "puntjes en gaten". Op deze manier hoef je nauwelijks of geen lijm te gebruiken.
Ik had het gebouwtje al in elkaar gelijmd en kon hem met een scherp voorwerp weer loswrikken.
Ik weet het doosnummer niet meer maar het is een veel voorkomende fabriek uit de "Grunderzeit". in N schaal en HO schaal.
Groeten Ronald
Ik had het gebouwtje al in elkaar gelijmd en kon hem met een scherp voorwerp weer loswrikken.
Ik weet het doosnummer niet meer maar het is een veel voorkomende fabriek uit de "Grunderzeit". in N schaal en HO schaal.
Groeten Ronald
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
-
Die fabriek is nu verkrijgbaar onder nummer: 37223 en er is er eentje die er veel op lijkt met een ander dak en zonder torentjes onder nummer: 37230. Het spul is nieuw behoorlijk aan de prijs dus zoeken naar een 2e handse is hier zeker de moeite waard.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Ronald.
Voor het hekwerk heb ik wel wat oplossingen voor je.
Als je naar de beurs kom bij Hans dan kan ik je het uitleggen, neem dan wel wat mee wat je kan gebruiken voor een super hekwerk en trapleuning.
Heb ook wel een idee voor de ketels die gebruikt worden bij de bereiding van dat bier, er zijn houtdraaiers die uit een stukje hardhout zoiets kunnen draaien.
Helemaal glad schuren met schoorsteen en al en dan de verf behandeling geven.
Ik hoop dat je er iets aan heb.
Groeten jaap.
Voor het hekwerk heb ik wel wat oplossingen voor je.
Als je naar de beurs kom bij Hans dan kan ik je het uitleggen, neem dan wel wat mee wat je kan gebruiken voor een super hekwerk en trapleuning.
Heb ook wel een idee voor de ketels die gebruikt worden bij de bereiding van dat bier, er zijn houtdraaiers die uit een stukje hardhout zoiets kunnen draaien.
Helemaal glad schuren met schoorsteen en al en dan de verf behandeling geven.
Ik hoop dat je er iets aan heb.
Groeten jaap.
De zijwanden en tussenwanden zijn nu ook betegeld.
Ik heb een begin gemaakt aan de centrale trap.
Leuning van styreen, geknipt met de styreencutter. Alle delen gelijk groot. 0,8 mm.dikte
wordt vervolgd.
Enne Jaap.....Ik denk dat ik voor knopspelden met molenaarsdoek ga, voor een leuning op de 1e etage.
Groet Ronald
Ik heb een begin gemaakt aan de centrale trap.
Leuning van styreen, geknipt met de styreencutter. Alle delen gelijk groot. 0,8 mm.dikte
wordt vervolgd.
Enne Jaap.....Ik denk dat ik voor knopspelden met molenaarsdoek ga, voor een leuning op de 1e etage.
Groet Ronald
-
- Contacteer:
Sodeju, prachtig gedaan.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Bij de beurs in Houten gekocht voor de Bierbrouwerij.
Zo, nu kan ik weer een beetje verder klussen. Ik ben erg blij met mijn nieuwe proxxon. De oude multitool had het begeven, brandde door.
Weer een paar bierbrouwerij wagens , bierkratten en biertonnen.
We gaan langzaam verder..wordt vervolgd.
Groet Ronald
Zo, nu kan ik weer een beetje verder klussen. Ik ben erg blij met mijn nieuwe proxxon. De oude multitool had het begeven, brandde door.
Weer een paar bierbrouwerij wagens , bierkratten en biertonnen.
We gaan langzaam verder..wordt vervolgd.
Groet Ronald
Prachtig geworden Ronald. Ik ben benieuwd naar de verdere aankleding.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Had je de spullen van Tichy hier besteld of in Amerika?
Zag hun assortiment en stonden leuke dingen tussen.
Rick
Zag hun assortiment en stonden leuke dingen tussen.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Hoi Rick
Ik heb die spullen van Tichy niet besteld, maar op de beurs gekocht bij een stand die helemaal achterin staat. Een beetje in een hoek. Er staat een klein manneke als verkoper samen met zijn vrouw. Geen korting mogelijk. Maar hij heeft wel vaak mooi spul staan op voorraad.
Groet Ronald
Ik heb die spullen van Tichy niet besteld, maar op de beurs gekocht bij een stand die helemaal achterin staat. Een beetje in een hoek. Er staat een klein manneke als verkoper samen met zijn vrouw. Geen korting mogelijk. Maar hij heeft wel vaak mooi spul staan op voorraad.
Groet Ronald
Zondag,..slecht weer. Klusjes dag.
Begonnen met een hekje maken voor de 1e etage zodat de Preisertjes niet naar beneden vallen.
Was een reeds bestaand hekje wat op lengte is gemaakt, de palen zijn voorzien van een betonnen randje en het gaat de hoek om tot aan de trap.
Na wat opmerkingen over de grootte van de koperen ketels eens even gekeken wat ik daar nog aan kon sleutelen.
Maar weer twee Deo-doppen gepakt en aan de slag gegaan, met hier het resultaat.
Van wat rest plastic een mechanische pomp getracht te maken. Is nog niet klaar. Leidingen moeten aangelegd worden enz..
Wordt vervolgd...
Begonnen met een hekje maken voor de 1e etage zodat de Preisertjes niet naar beneden vallen.
Was een reeds bestaand hekje wat op lengte is gemaakt, de palen zijn voorzien van een betonnen randje en het gaat de hoek om tot aan de trap.
Na wat opmerkingen over de grootte van de koperen ketels eens even gekeken wat ik daar nog aan kon sleutelen.
Maar weer twee Deo-doppen gepakt en aan de slag gegaan, met hier het resultaat.
Van wat rest plastic een mechanische pomp getracht te maken. Is nog niet klaar. Leidingen moeten aangelegd worden enz..
Wordt vervolgd...
Wat een monnikenwerk ronald maar het ziet er weer super uit als altijd
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Die deo-doppen zijn een goed idee geweest, goed bezig.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Kleinserie/Commercieel
- Contacteer:
Geweldig! wat een mooi project!!!
DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie
Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Mijn baan & collectie
Ronald,
Als ik naar de vloertegels kijk en vergelijk dan het hekwerk dan denk ik dat het er wat grof uitziet.
Als je daar dan ook noggaas in wilzetten dan is het meer een hek werk voor een park.
Dus mijn advies is maak dat wat meer op schaal, je moet toch al zoveel concessies doen wat de schaal betreft.
De nieuwe ketels zien er nu beter uit en kunnen voor zien worden van de leidingen, denk ook hier weer om de afmetingen.
Veel succes met de verdere bouw.
Groeten jaap
Als ik naar de vloertegels kijk en vergelijk dan het hekwerk dan denk ik dat het er wat grof uitziet.
Als je daar dan ook noggaas in wilzetten dan is het meer een hek werk voor een park.
Dus mijn advies is maak dat wat meer op schaal, je moet toch al zoveel concessies doen wat de schaal betreft.
De nieuwe ketels zien er nu beter uit en kunnen voor zien worden van de leidingen, denk ook hier weer om de afmetingen.
Veel succes met de verdere bouw.
Groeten jaap
Hoi Jaap, Dank voor je tips.
Alleen wat maak ik nog meer op schaal dan?
Het hekwerk is een standaard hekwerk in N. Ik wil daar geen gaas meer inzetten. Want ik denk, net als jij, dat het dan te grof wordt.
Dus ik denk dat ik het maar zo laat. Wellicht dat alles bij elkaar wel een aardig beeld geeft.
Ik moet zeggen, dat ik nog niet zo klein in detail heb gebouwd. Kleiner kan haast niet.
Ik ben nog wel lekker bezig...
Nog een paar updates.
Alleen wat maak ik nog meer op schaal dan?
Het hekwerk is een standaard hekwerk in N. Ik wil daar geen gaas meer inzetten. Want ik denk, net als jij, dat het dan te grof wordt.
Dus ik denk dat ik het maar zo laat. Wellicht dat alles bij elkaar wel een aardig beeld geeft.
Ik moet zeggen, dat ik nog niet zo klein in detail heb gebouwd. Kleiner kan haast niet.
Ik ben nog wel lekker bezig...
Nog een paar updates.
-
- Contacteer:
Dat ziet er goed uit zeg.
Misschien wat inspiratie.
Misschien wat inspiratie.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
Hey dat is top man. Leuk hoor.
Ik heb die luiken al geverfd klaar liggen, maar dat komt later.
Een leiding is ook al bijna klaar.
Die foto is wel zo'n beetje het idee hoor.
Thanx man.
Ik heb die luiken al geverfd klaar liggen, maar dat komt later.
Een leiding is ook al bijna klaar.
Die foto is wel zo'n beetje het idee hoor.
Thanx man.
-
- Kleinserie/Commercieel
- Contacteer:
Geweldig mooi project!!! Respect!
DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie
Mijn baan & collectie
Weer een paar stapjes verder..
Hier even een klein overzichtje van de 1e etage. Daaronder gebeurt in de Dio weinig.
Alles staat los, maar je krijgt een indruk waar alles komt te staan. Hekjes gepositioneerd, trap ligt plat. boven aan de trap 2 stenen zuilen, de witte kast ligt tegen de achterkant, is al geschilderd, maar hier nog van wit architectenkarton. (Deurtjes staat open) Aanvoerpijpen van koper, moeten nog passend gemaakt worden. Poppetje staat voor de verhouding naast de ketel.
Groet Ronald
Hier even een klein overzichtje van de 1e etage. Daaronder gebeurt in de Dio weinig.
Alles staat los, maar je krijgt een indruk waar alles komt te staan. Hekjes gepositioneerd, trap ligt plat. boven aan de trap 2 stenen zuilen, de witte kast ligt tegen de achterkant, is al geschilderd, maar hier nog van wit architectenkarton. (Deurtjes staat open) Aanvoerpijpen van koper, moeten nog passend gemaakt worden. Poppetje staat voor de verhouding naast de ketel.
Groet Ronald
Geen idee hoe een echter brouwerij er uit ziet, maar ik vindt dit wel echt heel mooi worden!
Dank je Daniel.
Ik wist dat in het begin ook niet echt, maar ik heb me een beetje ingelezen en ik vind dat er voor mezelf ook ruimte moet zijn voor een stukje vrijheid in creatie en logica. Wellicht kan je in toekomst, met die bierwagon die ik op je baan heb zien staan, een lading bier ophalen.
Die Br64 heb ik ook rijden, goed dat je hem gedigitaliseerd hebt. Ik hoop dat hij fijn rijdt.
Groet Ronald.
Ik wist dat in het begin ook niet echt, maar ik heb me een beetje ingelezen en ik vind dat er voor mezelf ook ruimte moet zijn voor een stukje vrijheid in creatie en logica. Wellicht kan je in toekomst, met die bierwagon die ik op je baan heb zien staan, een lading bier ophalen.
Die Br64 heb ik ook rijden, goed dat je hem gedigitaliseerd hebt. Ik hoop dat hij fijn rijdt.
Groet Ronald.
-
- Contacteer:
Ik werk in het omgebouwde kantoor pand Brouwhuis de Drie Hoefijzers te Breda.
En ze zijn er nog druk mee bezig. En de branddeur stond dit keer open op de 2de verdieping en heb wat foto's gemaakt.
En ze zijn er nog druk mee bezig. En de branddeur stond dit keer open op de 2de verdieping en heb wat foto's gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Ronald
N-spoor liefhebber
Supermooi! De brouwketels hebben in het echt dan een iets andere vorm, maar je hebt m.i. de sfeer helemaal te pakken.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen