Mijn baan: Sankt Georgen.
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Het rijden gaat nog steeds goed
Wel zijn er nog wat stukjes op de baan die wat extra aandacht vragen - vuil op de baan - maar het werkt. Machtig om te zien en ook een stuk spannender dan voorheen.
'Vroeger' moest het schaduwstation eerst volgereden voor er een trein vertrok, nu vertrekt er al een trein als er een bepaalde tijd verstreken is. Het schaduwstation hoeft dus niet meer vol te zijn, zoals eerst. Nu dus meer treinbewegingen. En dat door twee andere printjes en het omleggen van een 15-tal draden.
Hier nog een foto van het geknutsel aan de BP: Daarnaast zijn we vandaag nog even bezig geweest met de voorste perronrand. Lamellen geschilderd en boven de tunnel een muurtje - van klei - geplaatst. Dit om te voorkomen dat straks de Preisertjes onder een trein terecht komen : Groeten,
William
Wel zijn er nog wat stukjes op de baan die wat extra aandacht vragen - vuil op de baan - maar het werkt. Machtig om te zien en ook een stuk spannender dan voorheen.
'Vroeger' moest het schaduwstation eerst volgereden voor er een trein vertrok, nu vertrekt er al een trein als er een bepaalde tijd verstreken is. Het schaduwstation hoeft dus niet meer vol te zijn, zoals eerst. Nu dus meer treinbewegingen. En dat door twee andere printjes en het omleggen van een 15-tal draden.
Hier nog een foto van het geknutsel aan de BP: Daarnaast zijn we vandaag nog even bezig geweest met de voorste perronrand. Lamellen geschilderd en boven de tunnel een muurtje - van klei - geplaatst. Dit om te voorkomen dat straks de Preisertjes onder een trein terecht komen : Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hallo William.
Prachtig spul
Wat heerlijk om weer eens nieuwe dingen van jou baan te zien.
Best jammer, vindt ik, dat je zo weinig op het forum zit.
Want ik vindt het allemaal wel erg mooi wat je laat zien
Martin de Deugd
Prachtig spul
Wat heerlijk om weer eens nieuwe dingen van jou baan te zien.
Best jammer, vindt ik, dat je zo weinig op het forum zit.
Want ik vindt het allemaal wel erg mooi wat je laat zien
Martin de Deugd
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hallo Martin,
Ben er ook blij mee
Vandaag druk aan het poetsen geweest, Top2000 op de achtergrond dus dat ging lekker, met als resultaat dat de treinen nu zonder problemen hun rondjes maken.
Verder linksvoor de tunnel nog van een paar extra rijen stenen voorzien. Deze muur was voor het mooie net iets te laag.
En twee draden getrokken voor de knipperlicht-installatie. Hier gaan we straks mee aan de gang.
De reden dat ik, m.u.v. deze week, zo weinig op het forum ben is omdat ik nog steeds wat voorzichtig aan doe i.v.m. mijn nek. Daarbij voor het werk zit ik ook al hele de dag achter een beeldscherm, dus 's avonds heb ik niet zo heel veel zin meer om er thuis ook nog achter te kruipen. Vandaar dus dat het streven is om één keer per week een update te geven. En uiteraard kijken we dan ook gelijk even hoe de rest het verder doet en plaatsen we soms een reactie.
Tot zo ver voor nu, ik moet voorbereidingen treffen voor een ander belangrijk iets, voor morgen: Oliebollen bakken ...
Groeten,
William
Ben er ook blij mee
Vandaag druk aan het poetsen geweest, Top2000 op de achtergrond dus dat ging lekker, met als resultaat dat de treinen nu zonder problemen hun rondjes maken.
Verder linksvoor de tunnel nog van een paar extra rijen stenen voorzien. Deze muur was voor het mooie net iets te laag.
En twee draden getrokken voor de knipperlicht-installatie. Hier gaan we straks mee aan de gang.
De reden dat ik, m.u.v. deze week, zo weinig op het forum ben is omdat ik nog steeds wat voorzichtig aan doe i.v.m. mijn nek. Daarbij voor het werk zit ik ook al hele de dag achter een beeldscherm, dus 's avonds heb ik niet zo heel veel zin meer om er thuis ook nog achter te kruipen. Vandaar dus dat het streven is om één keer per week een update te geven. En uiteraard kijken we dan ook gelijk even hoe de rest het verder doet en plaatsen we soms een reactie.
Tot zo ver voor nu, ik moet voorbereidingen treffen voor een ander belangrijk iets, voor morgen: Oliebollen bakken ...
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Het kan nog net dus bij deze: Veel heil en zegen voor 2013.
Vakantie al weer een paar dagen voorbij - we zijn al weer aan vakantie toe - en voorraad oliebollen (op 44 stuks in de vriezer na) zijn ook al weer op.
Gelukkig hebben we de foto nog: Verder niet zo heel veel gedaan afgelopen week. Maar we hebben een heel goed excuus: we hebben het nieuwe rijden ontdekt.
De baan is schoon en de treinen rijden heel mooi hun rondjes. Sinds kort nu ook met wagons aan de haak dus een waar genot om naar te kijken. Heel veel gedaan dus afgelopen dagen: rijden en kijken.
Toch hebben we nog wel iets gedaan aan/bij de baan: we zijn even bezig geweest met de waterkant bij de zaagmolen.
Kurk geplaatst omdat het water achter het rad hoger ligt dan er voor en een rand geplaatst. En aan de 'voorkant' ook een waterkant geplaatst. Snapt u het nog?!? Ik niet helemaal, dus hier daarom een plaatje: En hier nog een tweetal overzichtsfoto's. Op de ene foto komt de trein uit het schaduwstation en op de andere foto gaat de trein naar het schaduwstation: Groeten,
William
Vakantie al weer een paar dagen voorbij - we zijn al weer aan vakantie toe - en voorraad oliebollen (op 44 stuks in de vriezer na) zijn ook al weer op.
Gelukkig hebben we de foto nog: Verder niet zo heel veel gedaan afgelopen week. Maar we hebben een heel goed excuus: we hebben het nieuwe rijden ontdekt.
De baan is schoon en de treinen rijden heel mooi hun rondjes. Sinds kort nu ook met wagons aan de haak dus een waar genot om naar te kijken. Heel veel gedaan dus afgelopen dagen: rijden en kijken.
Toch hebben we nog wel iets gedaan aan/bij de baan: we zijn even bezig geweest met de waterkant bij de zaagmolen.
Kurk geplaatst omdat het water achter het rad hoger ligt dan er voor en een rand geplaatst. En aan de 'voorkant' ook een waterkant geplaatst. Snapt u het nog?!? Ik niet helemaal, dus hier daarom een plaatje: En hier nog een tweetal overzichtsfoto's. Op de ene foto komt de trein uit het schaduwstation en op de andere foto gaat de trein naar het schaduwstation: Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Niks mis met rijden en kijken! Moet ik straks ook maar weer eens doen als ik alles in Koploper na ga lopen en de foutjes eruit ga halen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hookies,
Klopt, er is inderdaad niks mis met rijden en kijken.
Alleen van bouwen komt er dan niet zo heel veel
Succes straks met het eruit halen van foutjes op jouw baan ...
Groeten,
William
Klopt, er is inderdaad niks mis met rijden en kijken.
Alleen van bouwen komt er dan niet zo heel veel
Succes straks met het eruit halen van foutjes op jouw baan ...
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Rijden, rijden, rijden, wat is dat toch leuk ...
Helemaal nu de bug er uit is en de uitrijwissels in het schaduwstation geautomatiseerd zijn. Maar behalve rijden is er toch weer wat gedaan deze week. In Sankt Georgen is er niets te merken van de crisis en wordt er nog volop gebouwd . Deze keer iets nieuws: hout-skelet-bouw. Hier de eerste foto van de goederenloods. Deze komt rechts achter het station bij de 3 sporen. Dit omdat de goederenloods bij het station te klein bleek te zijn: Daarnaast is er links voor een eerste begin gemaakt met een tunnel.
Eerst is de vorm van het spoor uit een oude balk (werkbank) gezaagd. Vervolgens is deze bekleed met klei en stempelen maar weer. Tevens is in dit tussenstukje grind gestort. Als dit straks droog is dit stukje spoor weer schoonmaken en passen en meten om de twee muren vast te zetten. Dan schilderen en grind aan de zijkanten. Hier nog een 'overzichtsfoto' van dit stukje: Groeten,
William
Helemaal nu de bug er uit is en de uitrijwissels in het schaduwstation geautomatiseerd zijn. Maar behalve rijden is er toch weer wat gedaan deze week. In Sankt Georgen is er niets te merken van de crisis en wordt er nog volop gebouwd . Deze keer iets nieuws: hout-skelet-bouw. Hier de eerste foto van de goederenloods. Deze komt rechts achter het station bij de 3 sporen. Dit omdat de goederenloods bij het station te klein bleek te zijn: Daarnaast is er links voor een eerste begin gemaakt met een tunnel.
Eerst is de vorm van het spoor uit een oude balk (werkbank) gezaagd. Vervolgens is deze bekleed met klei en stempelen maar weer. Tevens is in dit tussenstukje grind gestort. Als dit straks droog is dit stukje spoor weer schoonmaken en passen en meten om de twee muren vast te zetten. Dan schilderen en grind aan de zijkanten. Hier nog een 'overzichtsfoto' van dit stukje: Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Als je baan het goed doet is rijden het leukste wat er is.
Mooie lokloods wordt dat. is het een bouwpakket of eigenbouw?
gr. Ron.
Mooie lokloods wordt dat. is het een bouwpakket of eigenbouw?
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Helemaal mee eens.Ron schreef:Als je baan het goed doet is rijden het leukste wat er is.
Mooie lokloods wordt dat. is het een bouwpakket of eigenbouw?
gr. Ron.
De loods is een bouwpakket van Faller, artikelnr. 222112
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En daar zijn we ook weer ...
De winter is weer voorbij, net als onze vakantie Wie zegt dat je na de wintersport weer energie hebt heeft het m.i. mis, want de eerste paar dagen had ik niet zo veel zin/puf om wat te doen. Maar na een tijdje doorgebracht te hebben op het www toch weer zin gekregen.
Daarbij op deze manier komt de baan natuurlijk nooit af (en dat is toch echt wel de bedoeling)
De afgelopen paar dagen hebben we ons bezig gehouden met de laatste tunnel. Deze komt links voor.
De muren - voor de vakantie al voorzien van klei/stenen - vast gezet en een tunnelingang gemaakt. En, de vorst is voorbij, dus de goederenloods voorzien van de eerste gevelstenen. Nu weer snel verder ...
Groeten,
William
De winter is weer voorbij, net als onze vakantie Wie zegt dat je na de wintersport weer energie hebt heeft het m.i. mis, want de eerste paar dagen had ik niet zo veel zin/puf om wat te doen. Maar na een tijdje doorgebracht te hebben op het www toch weer zin gekregen.
Daarbij op deze manier komt de baan natuurlijk nooit af (en dat is toch echt wel de bedoeling)
De afgelopen paar dagen hebben we ons bezig gehouden met de laatste tunnel. Deze komt links voor.
De muren - voor de vakantie al voorzien van klei/stenen - vast gezet en een tunnelingang gemaakt. En, de vorst is voorbij, dus de goederenloods voorzien van de eerste gevelstenen. Nu weer snel verder ...
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooie vakantiefoto...
net als de eerste vorderingen zoals de tunnel in/uitgang
net als de eerste vorderingen zoals de tunnel in/uitgang
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Ziet er goed uit William die loods
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Vakantie was heel leuk/mooi, helaas veel te kort en het lijkt ook al weer heel lang geleden
Afgelopen week druk met andere dingen dus niet zo heel veel gedaan deze week. Maar wat we wel gedaan hebben was vrij heftig: we hebben de zaag in de baan gezet. Was er een beetje klaar mee.
Linksvoor stond een vrij grote en hoge plaat. Deze was mij toch iets te massief en daar hebben we nu dus korte metten mee gemaakt. Het hele massieve is weg en daardoor komt m.i. de tunnel straks beter tot zijn recht. Daarnaast is er gelijk een stukje meer spoor zichtbaar (al moet je daar niet al te veel van voorstellen).
Uiteraard moet e.e.a. nog wel netjes afgewerkt worden, maar het eerste begin is er. Links- en rechtsachter is het m.i. ook te hoog, dus daar gaan we later ook nog mee aan de gang.
Hier nog wat plaatjes om het wat duidelijker te maken.
Op de eerste foto is het eerste stuk uitgezaagd: Op de tweede foto is het gat wat hierdoor ontstond opgevuld met enkele strookjes hout: En hier de laatste stand van zaken. Doordat het gat 'opgevuld' was kon ik de bovenplaat niet meer terugplaatsen Hierdoor moest dus de rand nog verder 'verzaagd' worden. En zo ziet het er dan nu uit: Groeten,
William
Afgelopen week druk met andere dingen dus niet zo heel veel gedaan deze week. Maar wat we wel gedaan hebben was vrij heftig: we hebben de zaag in de baan gezet. Was er een beetje klaar mee.
Linksvoor stond een vrij grote en hoge plaat. Deze was mij toch iets te massief en daar hebben we nu dus korte metten mee gemaakt. Het hele massieve is weg en daardoor komt m.i. de tunnel straks beter tot zijn recht. Daarnaast is er gelijk een stukje meer spoor zichtbaar (al moet je daar niet al te veel van voorstellen).
Uiteraard moet e.e.a. nog wel netjes afgewerkt worden, maar het eerste begin is er. Links- en rechtsachter is het m.i. ook te hoog, dus daar gaan we later ook nog mee aan de gang.
Hier nog wat plaatjes om het wat duidelijker te maken.
Op de eerste foto is het eerste stuk uitgezaagd: Op de tweede foto is het gat wat hierdoor ontstond opgevuld met enkele strookjes hout: En hier de laatste stand van zaken. Doordat het gat 'opgevuld' was kon ik de bovenplaat niet meer terugplaatsen Hierdoor moest dus de rand nog verder 'verzaagd' worden. En zo ziet het er dan nu uit: Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Een korte update zonder foto's deze keer. Wel veel gedaan, maar allemaal niet naar het zin en veel te moeilijk gedacht en dus ook niet 'foto-waardig'.
We zijn druk in de weer geweest aan de linkerkant met het plaatsen van een kapelletje, een weg er naar toe en het vormgeven van bergen.
Vanmorgen vroeg bedacht dat het slimmer kon en dat gaan we dus nu proberen.
Groeten,
William
We zijn druk in de weer geweest aan de linkerkant met het plaatsen van een kapelletje, een weg er naar toe en het vormgeven van bergen.
Vanmorgen vroeg bedacht dat het slimmer kon en dat gaan we dus nu proberen.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Afgelopen week weer in de weer geweest aan de rechterkant.
Na het 'geklooi' van vorige week met blokjes - wat geen succes was - nu uit een strook MDF e.e.a gezaagd wat de basis moet gaan vormen van de berg(en) aan de rechterkant. Tevens kan ik hierop straks veel beter mijn kapelletje plaatsen. Daarnaast uit een strook triplex de basis gelegd voor een pad naar het kapelletje.
Hier een foto van de ruwbouw hoe het er uit moet gaan zien/wat ik in gedachte heb. Zoals gezegd het is nog in een ruwe vorm en er moet nog wel wat aan gebeuren/er zal nog wel wat veranderen, maar het is beter dan wat ik eerst bedacht had (heb daar in ieder geval geen foto 's van gemaakt ). Verder is vandaag de tunnelingang rechts voorzien van een laagje klei en zijn er steentjes in gedrukt. Dit staat nu te drogen en kan, als dit droog is, voorzien worden van een kleurtje. En we zijn ook weer een stukje verder met de bouw van de goederenloods. De metselaar is inmiddels klaar en ook is het houtwerk aan de buitenkant gereed. Momenteel worden de/zijn de eerste kozijnen geplaatst: Groeten,
William
Na het 'geklooi' van vorige week met blokjes - wat geen succes was - nu uit een strook MDF e.e.a gezaagd wat de basis moet gaan vormen van de berg(en) aan de rechterkant. Tevens kan ik hierop straks veel beter mijn kapelletje plaatsen. Daarnaast uit een strook triplex de basis gelegd voor een pad naar het kapelletje.
Hier een foto van de ruwbouw hoe het er uit moet gaan zien/wat ik in gedachte heb. Zoals gezegd het is nog in een ruwe vorm en er moet nog wel wat aan gebeuren/er zal nog wel wat veranderen, maar het is beter dan wat ik eerst bedacht had (heb daar in ieder geval geen foto 's van gemaakt ). Verder is vandaag de tunnelingang rechts voorzien van een laagje klei en zijn er steentjes in gedrukt. Dit staat nu te drogen en kan, als dit droog is, voorzien worden van een kleurtje. En we zijn ook weer een stukje verder met de bouw van de goederenloods. De metselaar is inmiddels klaar en ook is het houtwerk aan de buitenkant gereed. Momenteel worden de/zijn de eerste kozijnen geplaatst: Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En daar zijn we weer ... druk, druk, druk met van alles en nog wat en daardoor schoot het (helaas) even niet op met de baan.
Afgelopen dagen in de weer geweest met het maken van 'bergen' aan de linkerkant van de baan. Uit een stuk MDF enkele figuren gezaagd, wat straks de bergen moet gaan worden. Gaas er over en dicht smeren - alleen zover zijn we nog (lang) niet
Verder moet er daar nog ergens een kapelletje komen en uiteraard een weggetje daar naar toe.
Hier een tweetal foto's van de bergen in wording: En we zijn nog weer even bezig geweest met het verder afbouwen van de goederenloods.
Door de komende vorstperiode deze week zal dit wrs. weer stil komen te liggen
De kozijnen/ramen zijn gezet en ook het bordes is gereed. Daarnaast is de rand voor de oversteek van het dak ook geplaatst. Groeten,
William
Afgelopen dagen in de weer geweest met het maken van 'bergen' aan de linkerkant van de baan. Uit een stuk MDF enkele figuren gezaagd, wat straks de bergen moet gaan worden. Gaas er over en dicht smeren - alleen zover zijn we nog (lang) niet
Verder moet er daar nog ergens een kapelletje komen en uiteraard een weggetje daar naar toe.
Hier een tweetal foto's van de bergen in wording: En we zijn nog weer even bezig geweest met het verder afbouwen van de goederenloods.
Door de komende vorstperiode deze week zal dit wrs. weer stil komen te liggen
De kozijnen/ramen zijn gezet en ook het bordes is gereed. Daarnaast is de rand voor de oversteek van het dak ook geplaatst. Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Mooi gedetailleerd voegsel Het je het gebouw helemaal zelf uit plaatwerk gemaakt of is het een bouwpakket?
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Het is inderdaad een hele mooie loods en mooi gedetaileerd.
En gewoon te koop ... Het is een bouwpakket van Faller, artikelnr. 222112
Groeten,
William
En gewoon te koop ... Het is een bouwpakket van Faller, artikelnr. 222112
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
- Berichten: 3225
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Inderdaad een mooie loods en wel met 3 deuren.
Heb hem ook nog nooit bij faller gezien, moet toch eens beter gaan opletten.
Mvrg bob
Heb hem ook nog nooit bij faller gezien, moet toch eens beter gaan opletten.
Mvrg bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Inderdaad een mooie loods. De drie deuren zitten er bij in twee uitvoeringen: van plastic om vast te zetten/lijmen of in de 'stevig' papier-vorm. Deze vorm bestaat uit een drietal onderdelen, welke je in elkaar moet zetten. Eenmaal geplaatst kun je de deuren dan zelf in elke gewenste stand open/dicht zetten.
Heb dus ook voor de papieren-versie gekozen
Foto volgt nog ...
Groeten,
William
Heb dus ook voor de papieren-versie gekozen
Foto volgt nog ...
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En hier de beloofde foto. De deuren zijn geplaatst en het 'plafond' zit er ook in. En ook de gordijnen zijn al opgehangen
Groeten,
William
Verder nog even bezig geweest met de bergen links. Profielen vastgezet en hier en daar wat kurk gelegd zodat dit allemaal mooi aansluit/afdicht. Nu zijn we bezig met het aanleggen van een weg, tenminste we doen een poging: we zijn er nog niet helemaal uit ... later dus meer.Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
mooi ding zeg.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En weer is er een week om ...
Zoals al verteld bezig geweest met een weg. Afgelopen week hier mee verder gegaan en we zijn inmiddels zo ver dat deze er ligt - tenminste er ligt een strook multiplex van 7 cm breed waar de weg op komt.
De ruimte doe nu over is kunnen we gaan opvullen/bedenken of we wat en wat we hier nog willen neerzetten. Aan de ene kant wil ik er nog wat neerzetten, maar de gebouwen die ik heb zijn wat aan de grote kant (lees: passen niet in het huidige plan) en aan de andere kant wil ik het ook niet te vol bouwen. Het station ligt namelijk net buiten het dorp Sankt Georgen aan een doodlopende weg. We denken hier dus nog even over na. We hebben tenslotte nog genoeg andere dingen te doen en het hoeft morgen ook niet af
Verder is ondanks de kou de loods voorzien van een dak en hangt de dakgoot er ook aan.
Hier nog enkele foto's van de baan en hoe het er nu voor staat: En als laatste, voor we weer verder gaan, hier nog een tip: afgelopen week nogal last dat het lijmen niet ging, omdat de naald dicht zat met lijm.
Met een aansteker wil dit probleem bij de 'plastic-lijm' wel verholpen worden, maar bij de 'lasercut-lijm' wilde dit dus mooi niet. Naald bleef verstopt.
Door de het potje op zijn kop te zetten en alleen de naald in kokend heet water te zetten 'loste' de lijm (na 3x verversen) op en kon ik weer lijmen.
Groeten,
William
Zoals al verteld bezig geweest met een weg. Afgelopen week hier mee verder gegaan en we zijn inmiddels zo ver dat deze er ligt - tenminste er ligt een strook multiplex van 7 cm breed waar de weg op komt.
De ruimte doe nu over is kunnen we gaan opvullen/bedenken of we wat en wat we hier nog willen neerzetten. Aan de ene kant wil ik er nog wat neerzetten, maar de gebouwen die ik heb zijn wat aan de grote kant (lees: passen niet in het huidige plan) en aan de andere kant wil ik het ook niet te vol bouwen. Het station ligt namelijk net buiten het dorp Sankt Georgen aan een doodlopende weg. We denken hier dus nog even over na. We hebben tenslotte nog genoeg andere dingen te doen en het hoeft morgen ook niet af
Verder is ondanks de kou de loods voorzien van een dak en hangt de dakgoot er ook aan.
Hier nog enkele foto's van de baan en hoe het er nu voor staat: En als laatste, voor we weer verder gaan, hier nog een tip: afgelopen week nogal last dat het lijmen niet ging, omdat de naald dicht zat met lijm.
Met een aansteker wil dit probleem bij de 'plastic-lijm' wel verholpen worden, maar bij de 'lasercut-lijm' wilde dit dus mooi niet. Naald bleef verstopt.
Door de het potje op zijn kop te zetten en alleen de naald in kokend heet water te zetten 'loste' de lijm (na 3x verversen) op en kon ik weer lijmen.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
En daar zijn we weer. Afgelopen week hebben we de tunnel links voor voorzien van een kleurtje en is de plek voor de kapel bepaald. Deze komt links achter.
Verder zijn we bezig geweest met de loods, op de twee trappetjes na is deze klaar. De trappen plaatsen we als de loods definitief op zijn plek staat. Dit is te kwetsbaar.
De grond onder de loods is glad gemaakt (kurk en een laag karton). En omdat deze iets lager is dan de weg komen hier nog stelconplaten op. Tenminste dat is de bedoeling
Verder deze week een prijs gewonnen met het stemmen op de Railhobby Awards (alleen jammer dat het niet mijn schaal is, maar we kunnen er vast iets mee) en hebben we weer e.e.a aangeschaft:
baanpersoneel, loodsmedewerkers, 2 vrachtwagens, 3 lampen voor bij de loods/het spoor, een railreinigingswagen, een brandweerkazerne, een restaurant, een potje 'lasercut'-lijm (heet water en plastic gaan toch niet lekker samen ) en wat zakjes groen (voor plaatjes zie ook: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 100#p94352)
Met de aankoop van een reataurant is gelijk de vraag opgelost met wat nog te kopen/plaatsen. Het restaurant komt tussen de loods en de zagerij (Volgens de afmetingen moest het prima passen, alleen zit er een terras bij en die stond niet vermeld. Het past precies). De brandweerkazerne komt bij de spoorwegovergang.
Hier tenslotte nog wat plaatjes:
Groeten,
William
Verder zijn we bezig geweest met de loods, op de twee trappetjes na is deze klaar. De trappen plaatsen we als de loods definitief op zijn plek staat. Dit is te kwetsbaar.
De grond onder de loods is glad gemaakt (kurk en een laag karton). En omdat deze iets lager is dan de weg komen hier nog stelconplaten op. Tenminste dat is de bedoeling
Verder deze week een prijs gewonnen met het stemmen op de Railhobby Awards (alleen jammer dat het niet mijn schaal is, maar we kunnen er vast iets mee) en hebben we weer e.e.a aangeschaft:
baanpersoneel, loodsmedewerkers, 2 vrachtwagens, 3 lampen voor bij de loods/het spoor, een railreinigingswagen, een brandweerkazerne, een restaurant, een potje 'lasercut'-lijm (heet water en plastic gaan toch niet lekker samen ) en wat zakjes groen (voor plaatjes zie ook: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 100#p94352)
Met de aankoop van een reataurant is gelijk de vraag opgelost met wat nog te kopen/plaatsen. Het restaurant komt tussen de loods en de zagerij (Volgens de afmetingen moest het prima passen, alleen zit er een terras bij en die stond niet vermeld. Het past precies). De brandweerkazerne komt bij de spoorwegovergang.
Hier tenslotte nog wat plaatjes:
Groeten,
William
Laatst gewijzigd door william op 12 jul 2015 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl