Precies. Ik denk dat de nieten met teveel kracht juist overal doorheen raggen. De schroefjes kan ik al niet te vast draaien omdat je dan de rails al ziet 'bewegen'. Daar wordt het geheel dus minder strak van. Het hoeft ook niet vast te liggen door de schroeven, alleen niet meer te bewegen. Als de ballast uiteindelijk is uitgehard dan zorgt dat er voor dat de rails muurvast ligt. Henry, dank voor de tip, maar afgezien van schaduwstations denk ik niet dat dit een goeie methode voor mij is. Vanmiddag ga ik weer met de middenmodule verder qua ballasten.
@(seconden)lijm: dat klinkt wel goed trouwens! Ik gebruik ook veel secondenlijm voor van alles, en overigens gewoon die van de Action. Kost geen zak en does the trick. Helaas kan ik daar niet de schuimplaten enzo mee vastlijmen, want dan lost de hele boel op. Het vastleggen van de rails of de platen doe ik gewoon met houtlijm, universele lijm, geenspijkersgeenschroevenlijm, snuiflijm, lijmpoginglijm of wat voor lijm dan ook.
Niet een al te beste foto, maar we zijn weer iets gevorderd. Weet wat meer steunmuren en weer meer bovenleiding. Ik heb wat masten van Boppard afgehaald, want die kan ik nu beter gebruiken. Het is een heel gefrummel met de ruimte tussen het spoor en de muurtjes, maar dat maakt het juist een geinige scene.
Like I said, niet een al te beste foto....
Het spoorprofiel doet het wel goed. De kleuren lijken ook wel goed te passen zo van de rails, de ballast en zo'n muurtje. De rotsen en andere ondergrond komt later, want die kleur ik universeel....
Nog een laatste impressie van hoe het eruit moet komen te zien op termijn. De muurtjes en goederenwagon smoelen wel aardig zo, vind ik....
Gauw weer door!
J.