Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hookyville op weg

Bericht door spoor65 »

Martin,

Weer eens even iets meer tijd om bij de pc te zitten, dus ja eindelijk weer eens even naar jouw plannen gekeken.
En ook ik moet zeggen dat het er steeds beter uit gaat zien.

Jouw treinen-eiland ziet er mooi uit zo, echt een 100% verbetering ten opzichte van het basis idee dat je liet zien.
Ook het deel met jouw hookyville station ziet er opzich al leuk uit al wil ik me wel aansluiten bij het idee, dat iets meer schuin geplaatste, en wat meer tussenruimte tussen de sporen, jouw stad beter zal doen uitkomen.

Maar, zie ik het nu goed, bij jouw laatste wintrack tekening, dat je het spoor, rondlopend van hookyville richting treinen eiland, dat die dwars door jouw spiraal heen moet gaan lopen? of komt dat spoor nog net over jouw spiraal heen?

Verder vraag ik mij af, of je in hookyville zelf de wisselstraten in de 2 buitenste sporen niet beter wat anders kunt plannen,
nu lijkt het dat je komende vanaf het buitenste spoor, alleen maar de 2 buitense stationssporen kunt binnen rijden, en overige stations sporen kun je alleen maar in en uit rijden vanaf het binnenste aanvoerspoor.
hierdoor zul je dus veelal met de treinen op beide hoofdsporen beide richtingen de zelfde kant op moeten rijden.
Mooier zou zijn, als je die wisselcombinatie in de buitenste perronsporen, zou kunnen verleggen, zodat ze voor de wissels naar de binnensta perrons komen te liggen, dat schept volgens mij nog een legio aan meer rij-mogelijkheden.

Voor de rest, gaat het een prima idee worden waar jij terecht van zegt, als jij er tevreden mee bent, dan is het goed.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Freddy,

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Nu moet ik zeggen dat in de twee sporen tegenover het station de wissels verkeerdom liggen. Als ik die combi omdraai, dan kunnen de treinen vanaf links alle sporen bereiken. Rechts is dat (nog) niet zo, maar het plan is nog onderhevig aan wijzigingen. Dus dat gaat misschien nog wel lukken.

O ja, je moet het plan even een kwartslag naar rechts draaien, dan snap je mijn tekst beter.

Het klimmen in beide spiraalsporen heb ik achter me gelaten. Ik heb nu twee daalsporen in R3, daarnaast kunnen trekduwtreinen via R4 dalen (en klimmen). Ik wil nog kijken of ik in het schaduwstation loks kan laten omlopen, want dat zou ook weer iets schelen.

Jouw opmerking dat het spoor naar het kookeiland dwars door de spiraal heengaat, heb je goed. De stijging is ruim voldoende om die 6,5 cm hoogteverschil te overbruggen. Op dat punt zit boven het spiraalspoor geen ander spoor meer, dus feitelijk gaat het spoor bovenlangs. Waar ik nog wel naar wil kijken is of ik dit spoor niet kan bundelen met die twee andere sporen (meer ruimte in het midden voor bebouwing) en dan uiterst rechts via een enorme R3-draai door de spiraal kan laten duiken. Uiteraard is die draai grotendeels verborgen door de berg die de spiraal camoufleert en die schuin naar rechtsboven wordt doorgetrokken. Hier zijn namelijk nog enkele spoortjes bij gekomen, waaronder een keerlus.

Tevens ligt er onder het kookeiland nog een verborgen keerlus. Je ziet daar in de punt enkele tunnelsporen, waarvan een onder het uiterste deel van het station doorduikt. Voor die onderdoorgang komt een wissel, waardoor ik een verborgen keerlus kan maken. Dat geeft nog veel meer verrassend treinverkeer.

Statio Hookyville ga ik niet echt schuin leggen, want te veel sporen zijn vastgelegd door deze situatie. Anders kom ik er niet met het overbruggen van de hoogteverschillen. Met een langwerpige driehoek, waar het station op ligt en het zakspoortje wil ik dat visueel anders laten lijken.

Ik zal nog eens mijn laatste plannen bijwerken in Wintrack en dan hier weer posten.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hookyville op weg

Bericht door spoor65 »

Martin,

Ja, ik begrijp heel goed dat je mooie rij-bewegingen kunt gaan maken en met de huidige opzet heb je mijn eerdere opmerking, dat ik een mintirx ABC gevoel kreeg van jouw basis plan, direct al weer om zeep geholpen.
Op deze manier laat je wederom zien dat jij kunt toveren met railplannen.

Zit ff te denken nog omtrent dat spoor dat nu boven over jouw spiraal loopt, dat is idd een goede manier, er echt tussendoor lijkt mij niet echt mogelijk, gezien de hoogte tussen de sporen aldaar, dan zou je hem er mss nog omheen moeten gaan laten lopen.

Of zit ik zo te denken, wat denk je er van om juist jouw spiraal te gebruiken voor deze spoorbeweging,
Leg in jouw spiraal een wissel in de buitense ring, laat daar dat bewuste spoor op aansluiten, en ga vervolgens een halve cirkel verder er weer uit met een volgende wissel. om dan je weg naar jouw trein-eiland (ja zo blijf ik hem echt noemen hoor, want treintjes kunnen niet zo goed tegen koken :mrgreen: ) te vervolgen.

Natuurlijk zul je dan die halve cirkel in jouw spiraal niet kunnen gebruiken als een deel waar treinen mogen stilstaan, je zult het vrij moeten houden voor de bewegingen de verschillende kanten op, maar, je krijgt ook natuurlijk weer een extra mogelijkheid om verrassende bewegingen te kunnen maken, of verder door de helix, of naar het eiland, en wat al niet meer te bedenken is aan richtingen.

Het gaat vast wat moois worden.

Mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Hier nog even wat aangepast aan het baanplan.

Afbeelding

De drie sporen aan de voorzijde van het grote Hookyville-ovaal links zijn wat meer naar voren gehaald, zodat er meer bebouwing mogelijk is tussen station en de nu gebundelde drie sporen. Het bovenste van deze drie sporen maakt op een gegeven moment een beweging naar links, richting de hoek van het station en draait daarna door om dwars over het bovenste spiraalspoor heen te gaan, om zo naar het trein(kook)eiland te gaan. Maak je niet druk over deze draai. Die liggen namelijk uit het zicht, net als de drie andere bogen in deze linksbovenhoek vanuit de spiraal gezien. Immers, de spiraal wordt aan de voorzijde bekleed als een enorm rotsmassief en dat loopt dan schuin door richting E, net achter het seinhuis langs naar de hoek van de baan. Eigenlijk zou ik al deze sporen voor een deel als een tunnel moeten intekenen, maar dan werd het wat te vaag om mee te werken.

De tweede keerlus is verborgen in het treineiland. Dat is al een aftakking van een ondergronds spoor, dus daar is het helemaal een gok welke trein nu weer in beeld komt.

Er zijn nog twee punten van orde: de binnenste boog linksboven komt nu nog niet uit op spoor 1 en 2. En ik wil het treineiland aan de onderkant (voor de kijker de rechterkant) iets inkorten, zeg 5 tot 10 cm. Dat is net even handiger voor de loopruimte.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik liet gisteren al doorschemeren dat ik nog wat zaken wilde aanpakken. Dat heb ik vandaag tussen de bedrijven door gedaan. De belangrijkste beslissing was om niet in beide spiraalsporen te gaan klimmen. De R3-spiraal is alleen bedoeld voor dalende treinen naar het schaduwstation. In de R4-spiraal kunnen de treinen dan weer naar de bovenbaan klimmen. Máár er kunnen ook treinen via de R4-spiraal dalen. Ik denk dan aan treinstellen, treinen met een stuurstand of trek/duwtreinen. Zelfs treinen die kunnen omlopen kunnen dit benutten, maar dan moet ik wel een paar locs met andere koppelingen uitrusten, zodat via een functiedecoder de wagens losgekoppeld kunnen worden (zie de vraag over de telexkoppelingen). Maar dat is iets voor later.

Hier dan eerst het plan, zoals het nu is en zoals je het straks ook ziet als je aan de onderzijde door de deur de zolderkamer binnenstapt:

Afbeelding

De binnenste boog linksboven, waarvan ik gisteren al zei dat die via spoor 3 binnenkwam en geen optie had om naar spoor 1 en 2 te komen, heb ik nu op spoor 2 aangesloten. De wisselstraat wijzigde daardoor een beetje, maar alle sporen zijn nu wel bereikbaar. Was spoor 1 gisteren nog 1.84 meter, nu is dat 1.73 meter. Máár spoor 2 was gisteren 1.62 meter en is nu 1.73 meter. Mooie lengtes voor de beide hoofdsporen.

De draai van het grote ovaal dwars door de spiraal is ook aangepast. Het spoor klimt nu aan de voorzijde (beetje paradebaanachtig) en neemt dan in de spiraal de lege buitenboog over. Volgens mij was dit iets waar Freddy gisteren op zinspeelde, alleen kon het zonder wissels prima. Immers, de buitenspiraal houdt op niveau 0 op, terwijl de binnenspiraal nog een driekwartwending omhoog maakt. Hier komt dit oversteekspoor dan naast te liggen, zij het op een verhoging, wat op de 3D-beelden duidelijk te zien is. Net als in het schaduwstation is er nog een spoor dat achter om de spiraal heenloopt, maar dat spoor was er gisteren eigenlijk ook al.

In het plan zitten twee keerlussen. Op het kookeiland ligt een ondergrondse keerlus, die de treinen ondergronds in kunnen rijden, maar ze kunnen ook op twee andere plekken weer uit een tunnel tevoorschijn komen. Eigenlijk kan een trein die hier onder de grond verdwijnen en dan op drie plekken weer bovenkomen. Omdat het grote rondgaande spoor ook ondergronds is, zou je zelfs aan vier plekken kunnen denken, maar dat is niet het geval.
De tweede keerlus is het groene spoor van 1.89 meter tussen de uitgang van de spiraal en spoor 2 bij het grote station. Zo kan de Thalys bijvoorbeeld Hookyville binnenrijden en dan meteen weer terug naar beneden rijden, om dan later bij de uitgang van de spiraal de wissel andersom te nemen en dus het station weer van de andere kant binnen te rijden.

In elk geval ligt er nu een enorm basisplan. Natuurlijk zal het in de praktijk hier en daar misschien nog wijzigen. Zo moet ik de draaischijf en die paar spoortjes daar nog wat duidelijker inrichten, maar die tafel zal toch pas als laatste gebouwd gaan worden. Ik kan nu gaan werken aan de situatie boven het frame.

Voor de lol hier nog wat 3D-beelden. Let op: de meeste sporen rond de spiraal zijn nu gewoon zichtbaar, inclusief de verhoogde sporen. Straks zie je daar niks meer van en zijn het eigenlijk allemaal tunnelsporen in een enorme berg. Ik wilde het juist even laten zien met niet al te veel tunnels, zodat het een duidelijk beeld geeft. Ook zijn de railnummers even uit beeld verdwenen, want dat maakte het soms best onrustig en vooral onduidelijk.

Vuurwerk rond de spiraal. Af en toe staat er een rotsblok of een pijler in de weg. Dat komt straks natuurlijk niet voor:

Afbeelding

Esdorf met station, draaischijf en loods:

Afbeelding

Station Hookyville, met aan de rechterzijde de drie sporen, waarvan het linkerspoor omhoog gaat:

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Hey Martin,

Je bent goed op stoom, leuk om te zien wat je plant. (Engels heh) want bomen zag ik niet :mrgreen:

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, ik zie dat mijn draadje al weer wat is weggezakt. Dat betekent overigens niet dat er niets meer gebeurt. Niet dat er veel is gebouwd, maar wel verbouwd. Dus even een wat forsere post met de nodige foto's.

Tijdens het testleggen van een stuk van de bovenbaan, kwam ik er achter dat mijn hoofd te breed is. Of te dik, het is maar wat je wilt. Op onderstaande foto zie je dat de plaat dicht tegen het schuin oplopende dak aan komt te zitten en daar kan ik mijn hoofd dus niet doorheen wurmen. Dat laatste moet je ook niet willen.

Afbeelding

Dus moest ik toch nog wat verbouwen, want bereikbaarheid vind ik een uiterst belangrijk punt. Hoe moest dat dan? De bekende boekenkast moest iets meer verplaatst worden naar de andere kant van de kamer. Dat betekende dat ik twee poten korter moest maken en de plaat aan de achterkant ook schuin moest afzagen. Dat leverde het volgende beeld op:

Afbeelding

De volgende stap was het verplaatsen van het complete frame. Ooit heb ik een kamertje voorzien van een laminaatvloer. Daar waren nog wat delen van over, dus laminaat onder de poten geplaatst. Dat schuift wat makkelijker dan op het vloerkleed. Het verschuiven was eigenlijk een fluitje van een cent. Er staat dus een stevige constructie die echter niet te zwaar is. In elk geval is het nu zodanig geplaatst dat ik er met gemak aan de achterkant bij kan. Mijn hoofd kan boven het frame uitkomen en zelfs mijn schouders en armen. Daardoor kan ik nu overal makkelijk bij: via de achterkant, de voorkant, het mangat in de spiraal en het mangat in de andere bocht. Hier even twee foto's van de ruimte aan de achterzijde. Dat zie je op de tweede foto wel wat beter dan op de eerste.

Afbeelding

Afbeelding

Kortom, de bereikbaarheid en de plaatsing van het frame zitten wel snor. Dan ga je toch even wat locs laten rijden. De Thalys, die onlangs is afgeleverd met een nieuwe decoder (garantie) scheurde plankgas overal doorheen, al hoorde ik ergens wel een enorm kedeng-kedeng. De NS-loc, die toch een van de beter rijdende locs is (qua volle vaart snelheid) vond dit aanmerkelijk minder en ontspoorde. Goed bestuderen van de rails leverde hier twee probleempunten op. Van een 9101 (111 mm-stukje) was een van de spoorstaven nagenoeg los, bij de aansluitende rail leek het net alsof de staaf uit het lasje was geschoten. De minimale verhoging was de oorzaak van het probleem. Meteen de HPB (Hookyville Privat Bahn) ingeschakeld. Beide rails zijn uitgegraven en vervangen. Nog even de nieuwe rails insmeren en hoppa, alle locs gingen er zonder problemen overheen. Op de onderstaande donkere foto zie je links nog de rail liggen met de omhoog geschoten spoorstaaf. Ik geloof niet in het uitzetten van de rails, want naar ik heb begrepen gebeurt dat pas met behoorlijke warmte en dat heb ik al maanden niet meer mogen beleven. Ik denk dat het hier om twee tweedehandsrails gingen die gewoon niet echt soepel waren en langzamerhand uit balans zijn geraakt ofzoiets. Blijkt maar weer hoe belangrijk testen is.

Afbeelding

Aan de rechterkant van de zolder staat nu mijn bureau. Je ziet dat ik nog aan het opruimen ben, hoewel het ladenkastje een mooi plekje heeft gevonden. Een lade ontbreekt. Die staat nog ergens op de baan, want ik heb nieuwe lasjes gebruikt bij het plaatsen van de twee rails.

Afbeelding

Tot slot nog een wat futuristische foto. De tafel waarop de testbaan lag, staat nu ongeveer waar het kookeiland straks moet komen. NU staat mijn oefendiorama daar en de resterende spiraaldelen.

Afbeelding

De komende twee weken zal er weinig te melden zijn, want ik heb voor drie opdrachtgevers het nodige te doen. Daarna zal ik de spiraal af gaan maken, dus ook het aanbrengen van blokken en bezetmelders, en dan wordt het tijd voor nieuw hout en rails, veel rails.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Even geen werkzaamheden, maar bezig geweest om de nieuwe BR101 lekker aan de praat te krijgen. Dat is gelukt en de loc rijdt nu rond met de dubbeldekkers van de Regional Express er achter.

Hieronder verschijnt de trein van achter de spiraal weer in het zicht:
Afbeelding

Deze foto in het donker heb ik gemaakt om te laten zien dat de loc toch wel verlichting heeft die enigszins zichtbaar is:
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Ziet er goed uit hoor Martin. Wat is de waarde van CV 49 en 50? Daarmee dim je de frontverlichting.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Jos,

Het zit hem in de lichtgeleider, die is zo krom gemaakt, ook al doe je er een lampje of Led er rechtstreeks tegen aan dat het allemaal geabsorbeerd wordt. Jammer maar tis niet anders. Was wel de reden toen de mijne afgeracht, veels te snel :o :o , dat ik hem maar toevertrouwd heb aan de schroothoop,

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Jos, CV49 en 50 staan allebei op 0.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Nijboer
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Nijboer »

Misschien is het vast ergens in een vorige post genoemd, maar welke
BR101 is dat? De Roco of de Fleischmann?

Collin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Roco.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Ik heb er ook zo een. Licht is prut inderdaad.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nieuwe dingen doen vind ik altijd maar eng. Maar goed, er moest toch weer eens iets gaan gebeuren wat ik nog niet eerder had gedaan. In de spiraal komen ook bezetmeldpunten en blokken. Om nu een spiraal van vier wendingen als één blok met twee meldpunten te zien, houdt het overige verkeer natuurlijk behoorlijk op. Ik heb lang naar Koploperbestendige oplossingen gezocht. Dat uitgebreide verhaal is door een koploperspecialist gekeurd en hij heeft geen technische onjuistheden gevonden.

Kortom: er moest een zaagsnede worden gemaakt in één van de rails in de binnenbaan van de spiraal. Op die manier kon ik blok A, dat uit twee secties bestaat (er wordt alleen maar gedaald), isoleren van blok B. De scheiding in A tussen A1 en A2 is nog met een isolatielasje gedaan. Om A2 van B te scheiden moest ik dus met de rocozaag aan de slag. Eng zat, vond ik, maar wie niet waagt, die niet wint. Blokje hout met lijmklemmen vastgezet om daar tegenaan te zagen. Ik moet zeggen dat het eigenlijk gewoon goed gelukt is. Op de foto zie je het niet heel goed, want de flitser overbelicht en met een lamp in de spiraal gaan zitten, werkt ook niet echt.

Afbeelding

Dat vroeg natuurlijk om een test. Kijk, in A1 en A2 kan gewoon worden gereden. A1 heeft een aansluiting op de bezetmelder, A2 nog niet. Geen punt, want je zou dat ook als een niet-gedetecteerde sectie kunnen zien (nu dan, want straks gaat A2 ook op de bezetmelder worden aangesloten). In blok B (zeg maar dat dit blok na één volle wending begint) is nog geen één draadje aan de ringleiding aangesloten noch aan een bezetmelder. Ik heb een trein de binnenbaan in gestuurd en wat ik verwachtte (lees: hoopte) gebeurde ook: de loc stopte keurig bij de scheiding.

Wéér een stapje voorwaarts gemaakt!

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Nijboer
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Nijboer »

Ik heb mijn Roco br101 voorzien van LED's, ipv die zwakke
lampjes.
Als de kap er af is kan ik mn woonkamer er mee verlichten.
Maar als de kap er op zit, komt er bijna geen licht door
de geleidertjes.
Dit probleem heeft de V200 ook. De V320 echter, heeft goede
geleiders en laat mooi licht zien. Flut ontwerp dus. Jammer.
(ook van die dure led's...)

Collin


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Collin,

Je kan de smd led's proberen voor de lenzen te zetten dan is het wel goed. Maar dat is een Kwalitatief Uiterst Teleurstellend karweitje :geek:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Collin,

Heb ff geduld, probeer er achter te komen of dit wat is. Heb hem inmiddels een mail gestuurd. Gebruik ze zelf ook al jaren maar alleen voor rood, het schijnt nu ook zo te zijn dat ze eveneens groot licht kunnen vertonen.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Collin,

Helaas, niet meer leverbaar


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Nijboer
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Nijboer »

Het zit hem in al die knikken in de lichtgeleiders.
SMD Leds plaatsen zou wel lukken maar dan zit je met een kap die
vastzit aan het chassis, ben ik geen voorstander van.
Misschien is een fiber (van kerstversiering) iets...
Voorlopig doe ik er niets aan.

Collin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Kunnen we hier geen nieuw topic over maken. Het heeft niets meer met mijn baan te maken.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Maar je blijft wel in beeld Martin :D :D


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Da's waar, maar het is dan toch leuker als ik weer eens wat bouwwerkzaamheden kan tonen. Moet nog zeker een week elke dag werken en dan is het tijd om weer eens wat te doen en te tonen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Nijboer
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Nijboer »

Ik zal het niet meer over die flutverlichting van de BR101 hebben.

Dus vooruit met Hookyville!

Collin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het is hoogste tijd om weer eens een update te geven. Niet dat er nu zoveel gebeurd is, want het is erg druk geweest met de verzorging van mijn geopereerde vrouw en de vele zakelijke opdrachten, waarvan ik er na het weekend nog twee heb. Maar vandaag heb ik de platen voor de bovenbaan in huis gehaald. Dat wilde ik toch even kwijt met wat foto's.

Op onderstaande foto zie je het linkerdeel van de bovenbaan. Hier zal een verborgen dubbelsporige 180 graden boog komen te liggen. Aan de achterzijde komt station Hookyville.

Afbeelding


Het rechterdeel zie je op onderstaande foto. De klimspiraal om van het schaduwstation naar boven te klimmen is al in beeld. Moet daar nog wel iets aan bijstellen, want de spiraal (waar dat gele mesje ligt) moet op gelijke hoogte komen met de bovenbaan.

Afbeelding


Dit is een ietwat vreemde 'puist' zullen we maar zeggen. Hier komen het zakspoortje en het station te liggen. Is het toch niet helemaal één recht stuk aan de achterzijde.

Afbeelding


Als je niet een lichtje bijschijnt, dan zie je dat het in het schaduwstation al aardig donker is. Je zult dan ook niet al te veel zien aan deze foto.

Afbeelding


Hier heb ik wat licht toegevoegd. Lamp achter me in de hand en schieten maar. Dan zie je dat er toch een behoorlijk hoogteverschil zit met de onderkant van de bovenbaan. Handig om overal goed bij te komen.

Afbeelding


De volgende stap is de platen weer eraf halen. Zijkanten waar de zaagsnedes zitten, met houtlijm 'verven' en daarna de platen aan beide zijden in de grondverf zetten. Dan kan ik later toch wat makkelijker met gips of wat dan ook aan de slag.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie