Beste N spoorders,
De afgelopen periode ben ik rustig doorgegaan met de voorbereidingen voor de echte bouw , het sporen leggen. Iets wat enorm veel tijd kost (mij althans) en waarvan je straks nauwelijks iets terug ziet, maar als je het niet goed en nauwkeurig doet je later erg veel last kun krijgen. Het is hierdoor inmiddels een georganiseerde bende in de treinenkamer.
De verlichting van de onderbaan is inmiddels gereed en nu met de bekabeling en bedrading bezig, voor mij het minst leuke klusje van het modelbouwen. Ik heb er weer voor gekozen om een flink aantal 16 aderige kabels van de elektronica panelen onder de baan naar de bovenbaan te leggen, zodat ik straks makkelijk alle terugmelders, wissels etc kan aansluiten en dan niet steeds tussen het onder- en bovendek klem kom te zitten. Op de middelste fotoos zie je de plaat met 96 terugmelders voor deze kant van de baan waarop nu inmiddels 4 kabels zijn aangesloten. Iets vergelijkbaars komt er voor de wissels, seinen, verlichting en schakeldecoders op twee afzonderlijke panelen, dat is het volgende klusje.

- 2019-01-13 forum.JPG (104.97 KiB) 6418 keer bekeken
Verder is er een lading Peco rails, wissels en Cobalts binnengekomen uit het VR, dus al het benodigde spoormaterieel is ook in huis.
Ik heb me afgelopen week ook beseft dat het zaak is een achtergrond te monteren voordat ik echt ga bouwen, dus ontwerp daarvan is nu gaande. Hiervoor gisteren op onze WinDigiPet bijeenkomst in Culemborg ook goede tips van Bob (Feldberg baan) gehad.
Het werk is afgelopen week ook weer begonnen, dus nu veel minder tijd voor de baan. Ik ben dus nog wel een poosje druk met dit soort voorbereidingen en dat is best leuk werk (op bedrading na dan), voordeel is dat het straks met alles aansluiten lekker snel gaat.
Groet
Ronald