Goede morgen alles,
@Sebas:
Maar zou dat ook werken als je normaal digitaal rijd, zonder het hele automatisch besturing.
Gewoon op een functie van de multimaus b.v. Dan maakt het heel interresant om ook die koppelingen te kopen.
Bij mij heb ik hem ook op een F toets zitten in mijn geval F2 en zoals Henk als schreef is de werking van het ontkoppelen dan afhankelijk van de rijrichting. Door simpel op de F toets te drukken werkt de ontkoppeling, dus dat werkt ook op een multimaas
Ik heb ook een V90 van minitrix daar doe ik niets met een F toets die kan ik geheel via de WDP software besturen en dat werkt ook heel mooi.
Deze is dan rijrichting onafhankelijk te ontkoppelen.
Zou je dat in elke loc kunnen bouwen, jong of oud?(de leeftijd van de loc)
Er zijn wel een paar voorwaarden, ik denk dat in principe elke lok gebouwd kan worden.
Zo heb je een juiste lokdecoder nodig (al kunnen de meeste nieuwere lokdecoders het al wel) en natuurlijk de koppeling moet passen.
Je moet kijken naar de bevestiging van de standaard koppeling op de lok want daar zijn ook variaties bij de locomotieven. SD model komt ook met enkele hulpstukjes om de koppeling op bijna alle loks te bevestigen.
mvrgr Bob