Activiteiten Roosendaal
Re: Activiteiten Roosendaal
Op foto 4 staan daar 2 duitse herders op ?
Die zijn wel ver uit de buurt van hun werkgebied .
Verder weer bedankt voor de mooie foto's .
mvg Sjaak
Ps toch eens een keer gaan kijken bij die passerela
Die zijn wel ver uit de buurt van hun werkgebied .
Verder weer bedankt voor de mooie foto's .
mvg Sjaak
Ps toch eens een keer gaan kijken bij die passerela
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Activiteiten Roosendaal
"Duitse herders"???
Leg eens uit...
Leg eens uit...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: Activiteiten Roosendaal
Wat Sjaak bedoelt zijn die 2 rechtse 6400'en van DB Schenker. Deze zijn uitgerust met het Duitse beveiligings--systeem om
ook daar te kunnen rijden. ( Te zien aan de haaienvin op de huif. ) De bijnaam voor deze locs is 'Duitse Herder'.
En zo worden de locs met de Belgische beveiligings-apparatuur 'Vlaamse Reuzen' genoemd.
gr Rik
ook daar te kunnen rijden. ( Te zien aan de haaienvin op de huif. ) De bijnaam voor deze locs is 'Duitse Herder'.
En zo worden de locs met de Belgische beveiligings-apparatuur 'Vlaamse Reuzen' genoemd.
gr Rik
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: Activiteiten Roosendaal
Op volle sjas vertrekken 2 6400'en met de nieuwe autotrein van en naar Zeebrugge via Rsd en Bad Bentheim.
Vorige week lag de HSL er weer eens langdurig uit en dan krijgen we altijd bezoek van deze jongens :
RTB met een extra keteltreintje vanuit de Sloe
Genoeg tractie voor de dagelijke trein 44602 vanuit Zeeuws-Vlaanderen en Gent deze keer.
En van de week de allereerste particuliere 6400 in Rsd aan het werk met een lange sleep Spaanse!? graanwagens.
gr Rik
Vorige week lag de HSL er weer eens langdurig uit en dan krijgen we altijd bezoek van deze jongens :
RTB met een extra keteltreintje vanuit de Sloe
Genoeg tractie voor de dagelijke trein 44602 vanuit Zeeuws-Vlaanderen en Gent deze keer.
En van de week de allereerste particuliere 6400 in Rsd aan het werk met een lange sleep Spaanse!? graanwagens.
gr Rik
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Activiteiten Roosendaal
Rik, hoe dikwijls en wanneer kan ik die autotrein in Kalmthout verwachten ?
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: Activiteiten Roosendaal
RENFE stond erop.The Railroader schreef:Graanwagens van de Renfe of Granofer?
Hij rijdt elke doordeweekse dag. De beladen trein vaak midden in de nacht richting Zeebrugge, de lege zoals je zietdentheo schreef:Rik, hoe dikwijls en wanneer kan ik die autotrein in Kalmthout verwachten ?
's ochtends vroeg. In Rsd worden de locs gewisseld en staat hij een aantal uur aan de kant.
Belading is trouwens audi's en een paar platte wagons met busjes.. Volgens mij VW als ik het goed heb gezien.
Het treinnummer van de beladen trein is trouwens 48576. Dan kun je eventueel miss een dienstregeling opzoeken ergens.
gr Rik
Re: Activiteiten Roosendaal
Rik, ik zag gister twee gekoppelde groene RTB klaasjes in tractie staan bij de Antwerpse ring voor een sein
Ze trokken net op, dus beiden met een rookpluim van hier tot Roosendaal...
Kon geen foto maken, als ik net 100 er langs hobbelt met dat drukke verkeer daar...
Rijden er ketel of container slepen zo lang dat er twee 66's voor nodig zijn?
Dacht dat dat type lok een van de sterke was?
En heb jij dat voorbij zien komen?
Mvg,
Ad
Ze trokken net op, dus beiden met een rookpluim van hier tot Roosendaal...
Kon geen foto maken, als ik net 100 er langs hobbelt met dat drukke verkeer daar...
Rijden er ketel of container slepen zo lang dat er twee 66's voor nodig zijn?
Dacht dat dat type lok een van de sterke was?
En heb jij dat voorbij zien komen?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: Activiteiten Roosendaal
Ik heb ze zelf niet gezien Ad, maar ik kan wel zeggen dat ik nog nooit een trein gezienAd_M schreef: Rijden er ketel of container slepen zo lang dat er twee 66's voor nodig zijn?
Dacht dat dat type lok een van de sterke was?
heb met 2 klazen voor tractie. Zelfs de zware kolen/erts treinen hebben genoeg aan 1.
Waarschijnlijk zal het wel om een overbrenging gegaan zijn.
gr Rik
Re: Activiteiten Roosendaal
Anderzijds zou dubbeltractie van twee klazen in België verboden zijn.
Zij hebben ooit op die manier het spoor beschadigd, is de uitleg van NMBS.
Zij hebben ooit op die manier het spoor beschadigd, is de uitleg van NMBS.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Activiteiten Roosendaal
Vertel eens?... Ik ben wel benieuwd wat er dan gebeurd zou zijn.dentheo schreef:Anderzijds zou dubbeltractie van twee klazen in België verboden zijn.
Zij hebben ooit op die manier het spoor beschadigd is de uitleg van NMBS.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Activiteiten Roosendaal
Ik heb nooit een "goede" uitleg gekregen van mijn NMBS kontakt.
Een 66 is wel de lok met de grootste trekkracht op ons net. Twee bij elkaar dus zeker.
Die kracht is maximaal op de koppeling na de tweede lok 2x 40= 80T.
Die kracht zit ook in de sporen op dezelfde plaats dus 80 Ton op twee sporen, zouden die daardoor kunnen "knikken "?
Theoretisch kan het, op oude lage spoortjes op een industriële aansluiting met rotte dwarsliggers....
Maar een standaard schroefkoppeling kan volgens mij ook maar 60T hebben, dus die zou dan ook kunnen breken....
Een 66 is wel de lok met de grootste trekkracht op ons net. Twee bij elkaar dus zeker.
Die kracht is maximaal op de koppeling na de tweede lok 2x 40= 80T.
Die kracht zit ook in de sporen op dezelfde plaats dus 80 Ton op twee sporen, zouden die daardoor kunnen "knikken "?
Theoretisch kan het, op oude lage spoortjes op een industriële aansluiting met rotte dwarsliggers....
Maar een standaard schroefkoppeling kan volgens mij ook maar 60T hebben, dus die zou dan ook kunnen breken....
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: Activiteiten Roosendaal
Dat 2 klazen in dubbeltractie niet mogen in België wist ik inderdaad ook.
Regelmatig zie ik bvb containertreinen van Crossrail doorkomen waar dan nog
een 2e klaas achteraan de trein meehobbelt. Hoewel met de voorgaande uitleg ik
niet snap waarom een 2e loc in opzending dan ook niet mag aangezien die dan dus
geen tractie geeft. Maarja dat is typisch voor het spoor. Regels verzinnen en daar
vervolgens lekker helemaal in doorslaan.
Overigens heeft Nederland op haar beurt dan ook weer iets verzonnen om de Belgen te
jennen, hun reeks 77 / 78' ers mogen in Nederland juist weer ALLEEN in dubbelspan
rijden met de lange huiven tegen elkaar. Schijnbaar zou het zicht niet goed genoeg zijn
als men met de lange huif voorop rijdt...
gr
Regelmatig zie ik bvb containertreinen van Crossrail doorkomen waar dan nog
een 2e klaas achteraan de trein meehobbelt. Hoewel met de voorgaande uitleg ik
niet snap waarom een 2e loc in opzending dan ook niet mag aangezien die dan dus
geen tractie geeft. Maarja dat is typisch voor het spoor. Regels verzinnen en daar
vervolgens lekker helemaal in doorslaan.
Overigens heeft Nederland op haar beurt dan ook weer iets verzonnen om de Belgen te
jennen, hun reeks 77 / 78' ers mogen in Nederland juist weer ALLEEN in dubbelspan
rijden met de lange huiven tegen elkaar. Schijnbaar zou het zicht niet goed genoeg zijn
als men met de lange huif voorop rijdt...
gr
Re: Activiteiten Roosendaal
dentheo schreef:Rik, hoe dikwijls en wanneer kan ik die autotrein in Kalmthout verwachten ?
Gisteren kwam hij om 14.45 station Oldenzaal binnen rijden en zoals gewoonlijk heeft hij daar een tijdje stil gestaan.
s`morgens staat er overigens ook regelmatig een beladen autotrein met vw/audi/skoda/seat beladen, dan veelal ook een paar gesloten wagons er aan gekoppeld.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Activiteiten Roosendaal
Diezelfde trein heb ik dan regelmatig gezien in Osnabrück. Vaak omdat hij dan op de ic uit Amersfoort moet wachten voor vertrek.
Re: Activiteiten Roosendaal
Waarschijnlijk loopt de 2e loc achterop mee omdat dat makkelijker uitkwam met rangeren of iets dergelijks. Zie ook http://3.bp.blogspot.com/_j0iMrIi95ro/T ... ef8c_b.jpgRik schreef:Dat 2 klazen in dubbeltractie niet mogen in België wist ik inderdaad ook.
Regelmatig zie ik bvb containertreinen van Crossrail doorkomen waar dan nog
een 2e klaas achteraan de trein meehobbelt. Hoewel met de voorgaande uitleg ik
niet snap waarom een 2e loc in opzending dan ook niet mag aangezien die dan dus
geen tractie geeft. Maarja dat is typisch voor het spoor. Regels verzinnen en daar
vervolgens lekker helemaal in doorslaan.
Overigens heeft Nederland op haar beurt dan ook weer iets verzonnen om de Belgen te
jennen, hun reeks 77 / 78' ers mogen in Nederland juist weer ALLEEN in dubbelspan
rijden met de lange huiven tegen elkaar. Schijnbaar zou het zicht niet goed genoeg zijn
als men met de lange huif voorop rijdt...
gr
De regel dat de reeks 77/78 in Nederland alleen met de lange huif naar achteren (altijd korte huif voorop eigenlijk) moet rijden is niet om de Belgen te jennen. Het zicht is niet goed genoeg met de lange huif voorop omdat de machinist de dwergseinen niet kan zien (aangezien hij/zij aan de linkerkant zit).
Re: Activiteiten Roosendaal
Inderdaad, de Belgische 77 beschikt over een andere motor (ABC) en laat die nu iets hoger zijn dan de motor in de 6400en, daarom is de huif hoger.Rick schreef: De regel dat de reeks 77/78 in Nederland alleen met de lange huif naar achteren (altijd korte huif voorop eigenlijk) moet rijden is niet om de Belgen te jennen. Het zicht is niet goed genoeg met de lange huif voorop omdat de machinist de dwergseinen niet kan zien (aangezien hij/zij aan de linkerkant zit).
In Belgie hebben we in de hoofdsporen geen dwergseinen...
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: Activiteiten Roosendaal
Volgens mij is dat de PON trein naar Leusden ( Bij Amersfoort. )spoor65 schreef:
Gisteren kwam hij om 14.45 station Oldenzaal binnen rijden en zoals gewoonlijk heeft hij daar een tijdje stil gestaan.
s`morgens staat er overigens ook regelmatig een beladen autotrein met vw/audi/skoda/seat beladen, dan veelal ook een paar gesloten wagons er aan gekoppeld.
mvg
Freddy
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Activiteiten Roosendaal
Hoe lelijk kun je een mooie loc maken
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Activiteiten Roosendaal
Ik moet er HEEEEEL erg aan wennen...
Op dit moment vind ik deze kleurstelling de lok GEEN recht aan doen
Maare..., als de lok deze kleurstelling is, hoe gaan de rijtuigen er uit zien qua kleurstelling?
Mvg,
Ad
Op dit moment vind ik deze kleurstelling de lok GEEN recht aan doen
Maare..., als de lok deze kleurstelling is, hoe gaan de rijtuigen er uit zien qua kleurstelling?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Lid geworden op: 24 mei 2010 00:34
- Locatie: Oud Gastel ( West Brabant )
- Contacteer:
Re: Activiteiten Roosendaal
Gewoon de intercity kleurstelling. Zegmaar net als de ICMm en DDZ nu.
En dan in combinatie met omgebouwde BDS stuurstanden die omgebouwd zijn voor
samenwerking met een traxx en ERTMS.
gr Rik
En dan in combinatie met omgebouwde BDS stuurstanden die omgebouwd zijn voor
samenwerking met een traxx en ERTMS.
gr Rik
Re: Activiteiten Roosendaal
Eh... nogal. Eigenlijk ziet het er gewoon niet uit (net als het meeste geel/blauwe spul wat hier rondrijdt). Maar da's mijn smaak.Ad_M schreef:Ik moet er HEEEEEL erg aan wennen...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Activiteiten Roosendaal
Echt wel, een volledig gele met vishaak a la 1300 of het fantasiemodel 1900 van Piko met grijs had ook wel gekend.
Trouwens weet iemand waarom ze de DB typeaanduiding aanhouden (186) ipv van 1900.
De belgen hebben hun recente machines toch ook nog 4 cijferig gegeven (1300/1800), ondanks het lange nieuwe UIC nummer.
Trouwens weet iemand waarom ze de DB typeaanduiding aanhouden (186) ipv van 1900.
De belgen hebben hun recente machines toch ook nog 4 cijferig gegeven (1300/1800), ondanks het lange nieuwe UIC nummer.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55