en dat is ook zo! Ik kan 2 x 16 treinen kwijt in mijn helixen, en 20 (lange) treinen in mijn schaduwstation.dwarsligger schreef:Michiel,
...Enige puntje wat het bij jou wat moeilijker maakt is dat jij van de spiraal gewoon een heel schaduwstation hebt gemaakt. Je kunt in je spiraal bijna net zoveel treinen kwijt als in het schaduwstation.
LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
goed aangezien ik de meeste helixen heb , gewoon rechte lijntjes, net als Jos.
je moet straks ook nog eens je bovenbaan kwijt dus je moet even spelen met de ruimte
je moet straks ook nog eens je bovenbaan kwijt dus je moet even spelen met de ruimte
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ik gebruk gewoon twee tabjes, een voor het schaduwstation, en een voor de rest.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hoi Michiel ,
bij mijn baan zijn het ook twee rechte lijnen in een boog naar het boven station toe .
Dat was mij ingefluisterd door Rob Fongers er veel ervaring in heeft .
mvg Sjaak
bij mijn baan zijn het ook twee rechte lijnen in een boog naar het boven station toe .
Dat was mij ingefluisterd door Rob Fongers er veel ervaring in heeft .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Iedereen bedankt voor jullie bijdragen. Blokken gewoon "in-lijn" zoals ervaren rotten als Jos en Maurits was ik eerst begonnen, maar het is zo... tja recht-toe recht-aan. Functioneel maar het mist wat uitbeelding, vind ik. Jos Ouwerling's losse lusjes oplossing is wel origineel, alsook het Hannes's spiralen of Steven's trappetjes. Leuk bedacht allemaal.
En in feite is het niet zo belangrijk, maar ik vroeg me af welke voorstelling jullie aan een helix hebben gegeven in het besturingprogramma. Ik ga voorlopig verder met m'n eigenzinnige arceringspatroon. Ik zie wel hoe intuïtief het "lezen" ervan is eenmaal het operationeel is.
Bedankt voor jullie reacties.
En in feite is het niet zo belangrijk, maar ik vroeg me af welke voorstelling jullie aan een helix hebben gegeven in het besturingprogramma. Ik ga voorlopig verder met m'n eigenzinnige arceringspatroon. Ik zie wel hoe intuïtief het "lezen" ervan is eenmaal het operationeel is.
Bedankt voor jullie reacties.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Zo, mijn PC is succesvol gedowngrade naar Windows 7 (Microsoft weigerde me nog elke toegang to mijn W10, dus gedaan met spelen). Vanochtend heb ik de bezetmelders voor de beide helixen in elkaar gesoldeerd. Ik zal er geen schoonheidsprijs mee winnen, want is het recup van Brussel-Noord. Maar alles werd uitgemeten, en alle diodeschakelingen zouden in orde moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Michiel op 19 sep 2017 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaaf michiel,
maak jij je eigen bezetmelders? Hoe koppel je dat weer aan de digitale computerwereld?
maak jij je eigen bezetmelders? Hoe koppel je dat weer aan de digitale computerwereld?
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
't Is niets nieuws hoor. Normaal zie je de diodeschakelingen voor de bezetmelding samen op de digitale feedback module zitten. Ik heb ze gescheiden, en plaaats de bezetmelders dicht bij de respectievelijke secties. Het signaal van de diodeschakeling gaat dan naar mijn feedbackmodules met opto-coupler ingang.
Voor mij, met Lenz en RS-feedback is dit de goedkoopste oplossing. Met S88 zitten julle met vb Rosoft goed met de klassieke bezetmeld+feedbackmodules.
Voor mij, met Lenz en RS-feedback is dit de goedkoopste oplossing. Met S88 zitten julle met vb Rosoft goed met de klassieke bezetmeld+feedbackmodules.
De sporen van de rechter helix zijn elektrisch aangesloten. De bezetmeldsignalen via de oranje dradenbundel (of eerder raggebol) zijn nog niet verbonden met terugmelders. Colsonbandjes moet ik ook nog gaan kopen, want die blijken vreemd genoeg op. Morgen de tweede helix aansluiten.
Laatst gewijzigd door Michiel op 19 sep 2017 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
't Is vandaag morgen.
Laatst gewijzigd door Michiel op 19 sep 2017 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het tijdelijk verbindingspoor tussen de beide helixen bovenover is aangelegd. Testrijden wees meteen een vergeten sectie aan, geen spanning, vergeten aan te sluiten. Oops! Maar voor de rest... bijna klaar om de helixen te testrijden met de handregelaar.
Laatst gewijzigd door Michiel op 19 sep 2017 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Michiel,
Hoe heb je nu de tussenbak gemaakt? of heb je deze voor "nood" even snel gemaakt zodat je kan testen.
Hoe heb je nu de tussenbak gemaakt? of heb je deze voor "nood" even snel gemaakt zodat je kan testen.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
Helemaal juist, Hannes. Ik wou vooruit, en duw het probleem dan ook voor me uit. Daar ben ik trouwens heel goed in.
...en bij een mijlpaal hoort een filmpje. Weer even saai en monotoon als voorheen, maar 't is voor het goede doel.
https://www.youtube.com/watch?v=i5pWzwg9N1o ( <- klikkerdeklik)
https://www.youtube.com/watch?v=i5pWzwg9N1o ( <- klikkerdeklik)
-
Ziet er goed uit. Nu nog wat materieel op orde maken en dan kunnen ze rondjes rijden door dat heuvellandschap
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
Mooi moment van triomf Michiel!
Psst, staging is met 1 g (net als o.a. in filmpje 5), met 2 g's moet ik aan iets heel anders denken..
Psst, staging is met 1 g (net als o.a. in filmpje 5), met 2 g's moet ik aan iets heel anders denken..
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Psst, Maarten, bedankt! En volgende keer schrijf ik stagging met 1 "g".
Daar mag op gedronken worden, mooi nette film, dat wordt wat in de toekomst
Met vriendelijke groet,
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Stanley
''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV
Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Ziet er goed uit Michiel.
Vraagje, wat is de ruimte tussen je sporen in de helix? 40mm hart hart ofzo?
Vraagje, wat is de ruimte tussen je sporen in de helix? 40mm hart hart ofzo?
Groetjes, Rembrand
Bedankt mannen!
@Rembrand: De ruimte tussen de sporen in de helix is 35mm.
@Rembrand: De ruimte tussen de sporen in de helix is 35mm.
Thanks voor je antwoord, ik gebruik nu overal 34 mm hart hart maar op de rechte stukken moet ik wellicht wat smaller gaan als het om realisme gaat
Groetjes, Rembrand
-
Michiel,
Ik heb je draadje nog even doorgenomen maar heb niet kunnen vinden wat ik zocht. Kun je aangeven wat de ruimte is tussen bovenkant schaduwstation en onderkant laag daarboven. Zeg maar de ruimte die je arm heeft om bij de treinen te komen. En hoe is je ervaring daarmee om bij de achterste treinen op ongeveer 90 cm afstand te komen.
Was even benieuwd. Er spoken de laatste tijd wat gedachtes door mijn kop. H0 baan bouwen als speelbaan voor de jongens of de N baan uitbreiden. Eventuele uitkomst van mijn innerlijke strijd meld ik binnenkort wel in mijn draadje over Unterberg.
Ik heb je draadje nog even doorgenomen maar heb niet kunnen vinden wat ik zocht. Kun je aangeven wat de ruimte is tussen bovenkant schaduwstation en onderkant laag daarboven. Zeg maar de ruimte die je arm heeft om bij de treinen te komen. En hoe is je ervaring daarmee om bij de achterste treinen op ongeveer 90 cm afstand te komen.
Was even benieuwd. Er spoken de laatste tijd wat gedachtes door mijn kop. H0 baan bouwen als speelbaan voor de jongens of de N baan uitbreiden. Eventuele uitkomst van mijn innerlijke strijd meld ik binnenkort wel in mijn draadje over Unterberg.
Hannes
Hannes
Hallo Hannes
ik heb 22cm opening tussen bovenbaan en schaduxtation. Ik kan er net met hoofd en schouder tussen om tot helemaal achteraan te kunnen (90cm diep). Maar de modudes van de bovenbaan kunnen ook verwijderd worden, en dan heb ik vrije toegang tot het schaduwstation, handig voor ingrijpende werkzaamgheden (wissels vervangen, en dergelijke)
ik heb 22cm opening tussen bovenbaan en schaduxtation. Ik kan er net met hoofd en schouder tussen om tot helemaal achteraan te kunnen (90cm diep). Maar de modudes van de bovenbaan kunnen ook verwijderd worden, en dan heb ik vrije toegang tot het schaduwstation, handig voor ingrijpende werkzaamgheden (wissels vervangen, en dergelijke)