Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het idee voor het station is nu helemaal rond. Ik heb nu toch een nieuwe oplossing die me ook meer ruimte geeft voor scenery.

Afbeelding


Even de uitleg dan maar:

Op het gele spoor 1 (1.62 meter) rijden de treinen alleen van E naar D.

Op het groene spoor 3 (1.72 meter) gaan de treinen van D naar E. Op deze sporen wordt dus rechts gereden.

Spoor 2 (1.84 meter) is het doorrijspoor voor containertreinen en een sneltrein als de Thalys die niet altijd hier mag stoppen. Dit spoor wordt in beide richtingen bereden.

Spoor 4 (1.40 meter) is bestemd voor personentreinen, maar ook in twee richtingen berijdbaar.

Spoor 5 is aanrijspoor voor goederentreinen vanaf D (achterwaarts terug rangeren naar links) en E (voorwaarts naar links doorrijden). Het zijn geen enorm lange sporen, want het kortste spoor rechts is 78 cm, het langere spoor is 89 cm. Je moet hier ook geen grote containertreinen verwachten, maar korte goederentreinen, zoals de post en iets voor DHL/Van Gend & Loos. Heel af en toe wordt er ook een container uitgeladen en opgeladen, vandaar dat ik toch nog een kraan hier wil hebben. Het uithaalspoor is ook 89 cm. Beide goederensporen kunnen bezet zijn en dan kan er toch nog een kleine goederentrein naar het uithaalspoor rijden. In die situatie kunnen beide treinen nog steeds vanaf de goederensporen wegrijden.
Op spoor is dus geen stopfunctie.

Bijkomend voordeel is dat als als er een trein van/naar het kopspoor gaat, dat de wissel naar/van spoor 1 dan weliswaar bezet is (en een trein vanaf spoor 1 eerst niet kan vertrekken), maar nu kan deze trein door middel van een wissel naar spoor 2 rijden en toch vertrekken. Buiten het station maakt het mij niet uit of een trein rechts of links rijdt.

Ik laat de autotrein nu inderdaad vallen, maar handhaaf toch het kleine goederenvervoer en heb bovendien vier sporen waar passagierstreinen kunnen stoppen en nog een doorgaand spoor voor container/passagierstreinen.

De afstand tussen spoor 4 en de goederensporen heb ik iets groter gemaakt, zodat ik deze sporen ook mooi kan afscheiden met een hekwerk of een verdwaalde boom.

Het oude stadsdeel van Hookyvillen (vakwerkhuisjes) gaat zich rechts op de baan bevinden, tegen de bergen aan. Want de drie sporen rechts (bij F en I) komen uit het zicht te liggen. Spoor CY is een stijgend spoor wat min of meer door de stad heengaat en via een brug in de berg verdwijnt en daar naar de stijgende buitenbaan van de spiraal doorgaat.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nu het stationsplan definitief rond is, stort ik me even op twee andere projecten.

Een modelspoorvriend kwam met de tip om Pattex gellijm in de zaagsnedes van de spoorstaven te verwerken. Als dat uithardt, heb je een mooie overgang zonder horten en stoten, maar de lijm zorgt verder wel voor de isolatie. Op een testrail heb ik zojuist wat lijm in de zaagsnedes gedaan. Het lijkt een enorme berg, maar dat is ietwat vertekend. Als de lijm is uitgehard, ga ik met een vijltje de restanten wegwerken, zodat het niet hinderlijk is voor de treinen. Dat betekent dat de binnenkant van de spoorstaaf sowieso schoon moet zijn. Of de lijm wit opdroogt, zullen we dan ook wel merken, al is het wel zo dat alle rails geverfd gaan worden en daarna ook nog een brush krijgen. Dat moet afdoende zijn om het eventuele wit weg te werken.

Afbeelding

Project 2 is het verwerken van een zakje papierpap wat ik van dezelfde modelspoorvriend meekreeg. Van resthout even wat in elkaar gezet, zonder op speciale vormen te letten. Straks nog een latje aan de achterzijde plaatsen, horrengaas bevestigen en alvast wat stroken krantenpapier aanbrengen, ingesmeerd met verdunde houtlijm (1 deel lijm, 3 delen water). Daarna komt pas de papierpap aan de beurt.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Hookyville op weg

Bericht door henry »

martin zei
Een modelspoorvriend kwam met de tip om Pattex gellijm in de zaagsnedes van de spoorstaven te verwerken. Als dat uithardt, heb je een mooie overgang zonder horten en stoten, maar de lijm zorgt verder wel voor de isolatie. Op een testrail heb ik zojuist wat lijm in de zaagsnedes gedaan. Het lijkt een enorme berg, maar dat is ietwat vertekend. Als de lijm is uitgehard, ga ik met een vijltje de restanten wegwerken, zodat het niet hinderlijk is voor de treinen. Dat betekent dat de binnenkant van de spoorstaaf sowieso schoon moet zijn. Of de lijm wit opdroogt, zullen we dan ook wel merken, al is het wel zo dat alle rails geverfd gaan worden en daarna ook nog een brush krijgen. Dat moet afdoende zijn om het eventuele wit weg te werken.

als je gaat airbrushen hoef je de rails niet te verfen, dat doe je wel met de spuit

groetjes henyr


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat is mooi nieuws Henry. Ik gok erop dat ik jouw diensten ergens na de zomer nodig heb voor het zichtbare deel schaduwstation en het Hookyville-deel. Het geplande kookeiland gaat echt nog wel even duren, want ik wil graag ook met scenery werken. Ik heb dan liever één deel helemaal klaar of gedeeltelijk klaar en dat ik dan nog wat kan afwisselen qua werkzaamheden.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Hookyville op weg

Bericht door henry »

ik hoor het vanzelf wel.

groetjes henry


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

En we zijn weer een paar stappen dichterbij.

Hier de berg omhuld met horrengaas. Het uit-stekende nietje is weggehaald.

Afbeelding

Ingesmeerd met lijm. De voorzijde is om een zwaar hellend vlak te bewerken. De achterkant is vrijwel loodrecht naar beneden. Op de eerste foto (het bijna loodrechte deel) zie je nog wat krantenpapier los zitten. Dat is inmiddels vastgemaakt.

Afbeelding

Dit is het zwaar hellende vlak, maar nog lang niet loodrecht.

Afbeelding

Ondertussen is de lijmgel ook al wat aan het uitharden. Ik heb natuurlijk even de proef op de som genomen door de rail aan een stroomvoerend stuk te zetten. Locje erop en die reed door totdat zijn beide wielen in het eerste geïsoleerde stuk stonden. De gel is best wit (wel handig voor mij als markeringspunt!), maar het is ook nog niet uitgehard. Ik zal ook later (maandag) wel bij moeten vijlen.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hookyville op weg

Bericht door Michiel »

Martin,

waar heb jij dat horregaas gevonden? Ik vind het hier maar niet, en wou het ook gebruiken als ondergrond voor landschapvorming.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Michiel,

Ik heb het bij de gamma gekocht.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik had geen pap genoeg om beide zijden en de zijkanten van de berg onder handen te nemen. Maakt verder ook niet uit. Ik heb nu de minst steile kant genomen. Hieronder maar weer wat foto's, al moet ik her en der nog wel wat plat drukken, zie ik. Maar eerst een foto van mijn pur-brouwsel.

Afbeelding

Bergwand van voren geschoten

Afbeelding

En nog twee detailstukjes

Afbeelding

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Hookyville op weg

Bericht door henry »

als je de eerste foto mooi bruin spuit kun je nog een hoop lol maken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

groetjes henry


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Straks voor de echte berg op de baan ga ik de pap zeer zeker dikker aanbrengen. Nu moest ik wel even kijken hoe ik uit zou komen, want zoveel pap had ik nu ook weer niet gekregen. Ben al blij dat ik één kant zodanig heb weten te bedekken dat ik geen krantenpapier meer zie. Al doende leert men.

Ik ben vanochtend nog in de weer geweest met de palletmesjes om de berg wat ruiger te maken. Hier dan nog even een fotovervolg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, het handeltje kan nu gaan drogen, hoewel sommige delen al aardig droog begonnen te worden. Dan kan te zijner tijd de zwarte verf worden gepakt. Ik kreeg de tip om eerst de pur zwart te verven. Daarna de hele berg zwart en dan met grijs highlighten. En later wat te experimenteren met kleur. Bevalt het niet, dan verf ik de berg gewoon weer zwart en beginnen we opnieuw.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Ik vraag me af hoe dit eruit komt te zien.
De textuur van het oppervlak komt wat vreemd op me over voor een berg. Ik verwacht wat meer rotsblok-vormen.

Zelf heb ik laatst de volgende tactiek toegepast. Neem een stuk piepschuim in de gewenste grootte. Snij dat met een heeeel scherp (anders vliegen de bolletjes om je oren) hobbymes in de ruwe vorm, met het oppervlak wat 'hoekig'. Smeer er vervolgens niet te truttig gips of rotband overheen, volg wel de vorm van je piepschuim. Laat dat drogen. Neem vervolgens een scherpe beitel en maak daarmee de vorm nog wat hoekiger, in de vorm van rotsblokken. Verf daarna het gips egaal licht/medium grijs. Als dat droog is neem je wat donkerder grijs. breng dat met een groffe kwast licht op en veeg het direct daarna met een stukje tissue weer weg zodat een deel van het donkergrijs achterblijft. Je krijgt dan een rotsige kleur. Variaties hierop met andere grijstinten worden ook mooi. Op plaatsen waar het je nu nog niet bevalt kun je het nog wat bijwerken of camoufleren met begroeiing.
Maar het blijft lastig.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Hookyville op weg

Bericht door henry »

steven,
ik zou het anders doen.
als je horregaas gebruikt dan kun je gips of rotband direct aanbrengen op het horregaas, voordeel is dat het horregaas net als bij beton gewapend wordt daat het product een beetje door dit horregaas drukt, als je dan het product dikker aanbrengt kun je met een beitel de rotsen maken.
dit is natuurgetrouwer naar mijn mening.
door het papier en papiermachee is er minder hechting van gips of rotband

daarna kun je het geheel behandelen met primer en daarna inkleuren.
als je met zwart begint heb je de donkerste kleur en kun je het moeilijk lichter maken
op jouw wijze wordt het geheel heel dompig en niet natuurgetrouw.
heb bij wim de berg, nadat wim zelf kleur had aangebracht, met de airbrush effecten in de rotsen gemaakt en dat zag er super uit.

groetjes henry


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Martin,

Dit is puur papier maché met eventueel behanglijm? Ik heb er slechte ervaring mee, mix er een beetje mortel of tegellijm erbij dan krijg je al gelijk meer structuur, alleen papier is niet voldoende tenzij je er nog met gips overheen ga.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Laat ik allereerst zeggen dat dit geenszins een berg is voor op mijn baan. Het is puur een test om met die smurrie een keer te werken. Ik heb op een ander forum veel mensen gesproken die hier juist wel erg succesvol mee zijn en ik heb het ook live mogen aanschouwen. Iedereen bouwt zijn bergen weer anders. Kijk maar eens wat er gezegd wordt over het werken met gips (verschillende soorten mogelijk), piepschuim, tegellijm, kartonnen dozen, wel of niet met zwart beginnen, smurrie/papierpap. Zoveel wegen die naar Rome leiden.

Ik heb ook niet specifiek een berg gemaakt, want daar had ik lang niet genoeg smurrie voor meegekregen. Het ging er mij om om te kijken of ik het bijna loodrecht naar beneden kon maken zonder dat de smurrie wegstroomde. Dat is wel zo handig voor als ik een hoge rotswand rond de spiraal wil maken die toch vrij loodrecht naar beneden gaat. Natuurlijk zal ik me dan nog wel wat meer in de structuur van zo'n wand moeten verdiepen. Wat ik bij een van de bouwers wel zag, is dat het ontzettend licht materiaal is.

Ik zet hier even twee foto's neer van twee verschillende bouwers met papierpap.

Afbeelding

Afbeelding

In het verleden ben ik eens met een diorama bezig geweest. Hier heb ik dus wel tegellijm gebruikt. Eén deel is omgetoverd in een grasweide/dal, het middendeel is meer berg met groen en bomen en het rechterdeel heeft een wat kale rotsstructuur. Voor de volledigheid hier ook enkele foto's van dit diorama. Deze manier van werken met tegellijm viel me niet tegen om mooie glooiende hellingen te maken. Ik sluit ook niet uit dat ik dit op het 'kookeiland' van mijn baan wel ga gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Genoeg van smurrierotswanden. Dat deel staat lekker te drogen en daar kijk ik van het weekend wel weer eens naar. Hoog tijd om weer wat draadjes aan rails te solderen, spoorstaven door te zagen voor de isolaties, sporen te leggen en draden te gaan trekken.

Sinds vandaag is het mogelijk om vanuit de spiraal de boventafel op te rijden. Hier een overzichtsfoto van het gelegde deel. Op de stopsectie na een compleet blok 30.

Afbeelding

Zoals je ziet heeft de NS loc (de rest van de locs en treinstellen zijn weer opgeborgen in doosjes om beschadiging en vervuiling te vermijden) de eer gehad om een stuk van het nieuwe deel in te rijden.

Afbeelding

Dezelfde situatie maar dan van de andere kant.

Afbeelding

Morgenochtend heb ik nog een gaatje om het blok te dichten en een stukje wisselstraat te plaatsen. Daarna moet er weer even gewerkt worden.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hookyville op weg

Bericht door Michiel »

Hallo Martin,

het laatste baanplan op de vorige pagina, is dat nog aangepast, of is dat het definitief plan?


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat is het definitieve plan voor dit deel van de baan, Michiel.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het gaatje kwam iets eerder dan gepland. Zojuist blok 30 helemaal afgesloten en de wisselcombinatie ligt er ook al. De linkerwissel is al geklemd tussen twee vastgelijmde rails. Zag wel dat ik het uiteinde iets meer naar links moest verplaatsen. Het is minimaal, maar inmiddels al aangepast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga natuurlijk niet ieder railstuk apart op foto's zetten, maar omdat het het eerste volledige blok is op de bovenbaan, vond ik dat dat nog wel een keertje kon.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Hookyville op weg

Bericht door Michiel »

Mij hoor je niet klagen, hoor. Ik geniet van elk beeld. 8-)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

henry schreef: als je met zwart begint heb je de donkerste kleur en kun je het moeilijk lichter maken
Dan ben ik niet duidelijk geweest.
Ik maak eerst met lichtgrijs de basiskleur en ga er daarna met steeds donkerder kleuren overheen.
Anders wordt het inderdaad een moeilijk verhaal.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het gisteren aangekondigde gaatje voor vanochtend heb ik toch benut. De kleine wisselstraat is nu aangelegd. Hier en daar ligt nog een klein druppie boekbinderslijm.

Treinen die uit de spiraal komen, kunnen nu ook naar het tweede spoor in de boog rijden. Of treinen uit het bovenste spoor kunnen naar het buitenste spoor via de Engelse wissel.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf de andere kant gezien. Via de afbuigende tong van de Engelse wissel kunnen treinen naar het klimspoor rijden.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Je maakt er serieus werk van Martin, goed hoor.

Groetjes,
Jos



Nijboer
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Nijboer »

Ik zag op de foto een engels (kruis) wissel liggen.
Zou je die wel gaan gebruiken??
Persoonlijk vind ik het ondingen omdat de wagens er lelijk
overheen hobbelen. Maar misschien heeft Flmn er inmiddels
een betere versie van.

Ga door, ik blijf Hookyville volgen!
Collin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Van diverse kanten heb ik gehoord dat Engelse wissels geen problemen hoeven te geven. Sommige (ex-)piccolo'ers hebben die mening ook gestaafd. En het scheelt sowieso ruimte.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie