Wauw, is nog moeilijker dan ik dacht voor jullie, ik denk dat ik al blij mag zijn als jullie het land raden.
Moldavië -> nope niet geweest.
Slowakije -> check, geweest maar niet het gezochte land.
Het loctype wordt trouwens wel in Slowakije o.a. ook gebruikt.
Het volledig blauwe rijtuig is trouwens geen restauratierijtuig, maar zowaar een BDs.
Ja, je leest het goed, dit land gebruikt nog bagagerijtuigen op hun secundaire lijnen.
Je maakt ons wel heul errug nieuwsgierig, Ron.
Oekraine is misschien nog mogelijk, maar is nog geen EU lid.
Misschien gedeeltelijk wel......Snap dat niet zo
(over politiek ga ik het hier liever niet hebben....)
Het kan nog ook een stukje "Sudetenland" zijn, een betwist gebied tussen Oostenrijk en Duitsland, voor WW2......
Kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen, zo moeilijk kan het niet zijn! http://www.wikiwand.com/de/Sudetenland
Laatst gewijzigd door Frank_N op 20 okt 2015 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat gras heb ik niet in de buurt van Dresden (vandaar dat ik het in de "steppen" verderweg ging zoeken) gezien, het zou wel kunnen dat daar Russische loks gebruikt worden op nevenlijnen richting Tsjechië.
Met Sudetenland heb je niet alleen het land goed, maar de regio en plaats vallen daar geloof ik ook nog eens in.
Het is namelijk toch echt Tsjechië, haha. Maar het werd maar niet echt genoemd als "de keuze".
Ik ben van de zomer namelijk rondgetrokken door Europa:
En op mijn reis heb ik deze trein gefotografeerd uit de losse pols, (met veelsteveel zoom op de GSM) vlak voor Vladislav, in het Boheemse woud.
De trein is waarschijnlijk de sneltrein Brno - Plzen. In ieder geval zal de eerstvolgende stop Trebic of Okrisky zijn.
De loc is een van de typische Tsjechische (Slowaakse) "duikbrillen" van de serie 750/753/755.
Frank of Loek, kijk maar welke van jullie twee een nieuw plaatje erop zet. Maar goed gedaan kerels,
Edit: Oh en Frank, helaas voelt het nu een paar maanden later aan of een aantal landen ondertussen idd bijna oorlogsgebied zijn geworden.
Ik denk niet dat ik nu nog zo gemakkelijk de grenzen van Slovenië, Kroatië en Hongarije zou kunnen oversteken.