Boppard
Re: Boppard
hey J.
Je kan beter bij Kras reizen gaan werken
Ziet er allemaal weer errug mooi uit.
gr. Ron
Je kan beter bij Kras reizen gaan werken
Ziet er allemaal weer errug mooi uit.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Artitec heeft wel een Rijnaak in schaal N.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
die heb ik al, en dat is zeker geen Rijnaak. Net zo groot als een normaal rijtuig ongeveer. Helaas....
-
AA-Albert, dat klopt helemaal. Ik ben niet van mening dat je persé voor details school hO moet kiezen, in N kan het ook wel. Het is wat meer gepriegel, maar goed....het hoeft ook niet allemaal volgende week af (Robert! )
Vandaag heb ik het laatste stukje oever aan de rechterkant met gips opgebracht. In de tijd dat het stond te drogen -ik ga nl. over 5 min. beginnen met de laatste muurtjes krassen daarzo- heb ik een ander klusje opgepakt: het digitaliseren van de stuurwagon van de ICE 3. Dat is uiteindelijk ook gelukt. Bij de W'tjes in Arnhem heb ik laatst een functiedecoder gekocht voor een tientje (!) en vandaag was het zover. Het is een decoder waar je de draadjes nog aan moet solderen, maar dat is niet zo'n big deal. Met hetzelfde adres als de ICE 3 schakelt de decoder nu mooi de verlichting mee. Kunnen we dat klusje ook weer afvinken.....
Overigens, met de voltooiing van de ICE qua inbouw enzo kan ook het verslag wat ik gemaakt heb online. Ik wilde dit eerst afhebben voordat ik het verslag online ging zetten. Volgt ook nog dus. Drukdrukdruk.
Straks post ik nog wel wat fotootjes.
J
Vandaag heb ik het laatste stukje oever aan de rechterkant met gips opgebracht. In de tijd dat het stond te drogen -ik ga nl. over 5 min. beginnen met de laatste muurtjes krassen daarzo- heb ik een ander klusje opgepakt: het digitaliseren van de stuurwagon van de ICE 3. Dat is uiteindelijk ook gelukt. Bij de W'tjes in Arnhem heb ik laatst een functiedecoder gekocht voor een tientje (!) en vandaag was het zover. Het is een decoder waar je de draadjes nog aan moet solderen, maar dat is niet zo'n big deal. Met hetzelfde adres als de ICE 3 schakelt de decoder nu mooi de verlichting mee. Kunnen we dat klusje ook weer afvinken.....
Overigens, met de voltooiing van de ICE qua inbouw enzo kan ook het verslag wat ik gemaakt heb online. Ik wilde dit eerst afhebben voordat ik het verslag online ging zetten. Volgt ook nog dus. Drukdrukdruk.
Straks post ik nog wel wat fotootjes.
J
ziet er top uit jeroen, heb dit weekend met joost (fidoo) het bier maar opgezopen want anders wordt het te oud
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
jeroen,
Zou een echte rivieraak in schaal N(1:160) uiteindelijk ook niet te groot zijn voor jouw huidige baan?
Hoe lang zou dan z`n rivieraak in schaal zijn?
Vraag me namelijk af of het geen leuk zelfbouwproject is in dat geval.
Mvg
Freddy
Zou een echte rivieraak in schaal N(1:160) uiteindelijk ook niet te groot zijn voor jouw huidige baan?
Hoe lang zou dan z`n rivieraak in schaal zijn?
Vraag me namelijk af of het geen leuk zelfbouwproject is in dat geval.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Tbotst me toch een beetje tegen de borst
Rijnaak is geen gezegde meer van deze tijd. Op de binnenvaart spreekt met van een schip en geen aak of boot. Bij de zeevaart praat met over boten of zeeschepen.
Een rijnaak is veelmeer een gezegde van een groot sleepschip. Het schip op de foto is een tanker van ~80 Lang en 9,50 meter breed.
Ben niet op mn teentjes getrapt verre van dat maar wil het wel ff onder de aand8 brengen
Rijnaak is geen gezegde meer van deze tijd. Op de binnenvaart spreekt met van een schip en geen aak of boot. Bij de zeevaart praat met over boten of zeeschepen.
Een rijnaak is veelmeer een gezegde van een groot sleepschip. Het schip op de foto is een tanker van ~80 Lang en 9,50 meter breed.
Ben niet op mn teentjes getrapt verre van dat maar wil het wel ff onder de aand8 brengen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Rob,
Gelijk heb je dat je ons ff op de plek zet hoor daar heb ik totaal geen probleem mee.
Ik heb maar de term gebruikt die jeroen ook schreef, want dan weet je tenminste waar de reactie op is he.
mvg
Freddy
Gelijk heb je dat je ons ff op de plek zet hoor daar heb ik totaal geen probleem mee.
Ik heb maar de term gebruikt die jeroen ook schreef, want dan weet je tenminste waar de reactie op is he.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Jo, Fonge-Rob (net zoiets als Sponge-Bob) ,
ik wist heel niet dat dat geen gangbare term was. Ik was werkelijk van mening dat zo'n boot/schip/cruiser/jacht een aak heette. Weer wat geleerd. Anyway, het zou natuurlijk té mooi zijn als zo'n schip er was in N. Edoch, ik denk dat ook dat ding dan weer te groot was voor de baan. Kijk eens, ik heb 20 cm. breed water. Een beetje schip is zo 14-16 cm. breed. Het zou de verhoudingen een beetje uit elkaar trekken.
Straks weer foto's.
J
ik wist heel niet dat dat geen gangbare term was. Ik was werkelijk van mening dat zo'n boot/schip/cruiser/jacht een aak heette. Weer wat geleerd. Anyway, het zou natuurlijk té mooi zijn als zo'n schip er was in N. Edoch, ik denk dat ook dat ding dan weer te groot was voor de baan. Kijk eens, ik heb 20 cm. breed water. Een beetje schip is zo 14-16 cm. breed. Het zou de verhoudingen een beetje uit elkaar trekken.
Straks weer foto's.
J
jeroen een sleepboot is toch ook mooi, had er laatst twee maar die waren direct weg, volgens mij van anita
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Jeroen,
whahahaa. Ach een regulier schip is 80 meter lang x 9,50 meter breed in 1:160 zou je uitkomen op 50 x 6 cm maar oohhhh dat wordt een werk en denk dus niet dat je er iets toonbaars voor je baan van kan maken. Je kan in ieder geval een politie boot plaatsen wat een zeer onaangename verschijning is op de rivier
http://www.artitec.nl/images/stories/pr ... /54102.jpg
Neemt weinig ruimte in en kan zo geplaatst worden voor bvb het bergen van een drenkeling of controleren van visaktes.
whahahaa. Ach een regulier schip is 80 meter lang x 9,50 meter breed in 1:160 zou je uitkomen op 50 x 6 cm maar oohhhh dat wordt een werk en denk dus niet dat je er iets toonbaars voor je baan van kan maken. Je kan in ieder geval een politie boot plaatsen wat een zeer onaangename verschijning is op de rivier
http://www.artitec.nl/images/stories/pr ... /54102.jpg
Neemt weinig ruimte in en kan zo geplaatst worden voor bvb het bergen van een drenkeling of controleren van visaktes.
Grtzz Rob
Je kan ook een klein gebogen pijpje uit het water later steken, dan heb je een U-boot
Heb je meteen een reden warom er geen anderen boten/schepen zijn.
sorry kon het niet laten
gr. Ron.
sorry kon het niet laten
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Hmmm...ik weet niet. Gaat niet werken, al is het maar omdat hij anders wel heel erg dicht langs de kant zou moeten varen. Waar ik wel aan zit te denken is zo'n Fähre-aanlegplek. Eventueel inclusief de pont zelf. Misschien is dat nog wel met zelfbouw te realiseren.....Neemt ook niet zoveel plek in. Ja, dat lijkt me wel wat eigenlijk.....
J
J
Dat is idd. een leuk idee.
Volgens mij goed te realiseren met balsa hout.
gr. Ron.
Volgens mij goed te realiseren met balsa hout.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
En dan stiekum gluren naar HelgaRon schreef:Je kan ook een klein gebogen pijpje uit het water later steken, dan heb je een U-boot
sorry kon het niet laten
gr. Ron.
Ik heb je door maat
Grtzz Rob
Vandaag weer een beetje zitten frommelen aan de oever aan de rechterkant. Alvast begonnen met verven, helaas kan ik het niet afmaken....morgen weer arbeiding voor De Baes, dus pas vanaf zondag weer in staat om wat te kunnen verrichten aan Boppard 1:160.
Hier zie je mooi het verschil tussen hoe het er eerst uitziet (rechts) en hoe het eruit moet gaan zien (links)
Qua details ook nog wat foto's. Een iets betere foto van het bord voor de scheepvaart....zo lijkt het al een stuk minder donker, niet?
En bij het trappetje heb ik inmiddels een Artitec-roeibootje neergepleurd. Moet ik nog wel het een en ander aan doen qua scene, maar het zijn wel dit soort details die het 'm doen.
Vanaf dit punt, die rivier dus, heb je een mooi gezicht op de burcht boven op de berg. Volgende keer eens vanaf daar een foto 'naar beneden' maken. Nu, zo zonder achtergrond kan dat nog....
Jojo!
JJ
Hier zie je mooi het verschil tussen hoe het er eerst uitziet (rechts) en hoe het eruit moet gaan zien (links)
Qua details ook nog wat foto's. Een iets betere foto van het bord voor de scheepvaart....zo lijkt het al een stuk minder donker, niet?
En bij het trappetje heb ik inmiddels een Artitec-roeibootje neergepleurd. Moet ik nog wel het een en ander aan doen qua scene, maar het zijn wel dit soort details die het 'm doen.
Vanaf dit punt, die rivier dus, heb je een mooi gezicht op de burcht boven op de berg. Volgende keer eens vanaf daar een foto 'naar beneden' maken. Nu, zo zonder achtergrond kan dat nog....
Jojo!
JJ
Idd weer prachtige foto`s van een mooi stukkie modelbouw.
Maar, Jeroen, ligt het bootje niet een beetje erg hoog op het water?
Was misschien een idee geweest om hem wat dieper te laten liggen, dus ff een inkeping maken waar het bootje in valt, zodat de waterlijn beter is, en toch de dieptewerking van het bootje met de spullen erin behouden blijft?
mvg
Freddy
Maar, Jeroen, ligt het bootje niet een beetje erg hoog op het water?
Was misschien een idee geweest om hem wat dieper te laten liggen, dus ff een inkeping maken waar het bootje in valt, zodat de waterlijn beter is, en toch de dieptewerking van het bootje met de spullen erin behouden blijft?
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Mee eens Freddy,
Maar dat kilometerbord hehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Maar dat kilometerbord hehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Grtzz Rob
Ja, het bootje ligt nog niet vast. Maar ik had al wel bedacht dat dát bootje op díe plek moest komen te liggen. Inderdaad nu nog even zo'n inkeping maken met de Dremelt en hoppa!~
@Fonge Rob,
Tja....het blijft zo. Dikke löl!
@Fonge Rob,
Tja....het blijft zo. Dikke löl!
-
Als de inkeping maar niet te groot wordt,anders krijg je een duikboot.
Gr Chris
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tja, en dat heeft hij toch weer dat gebogen pijpje nodig wat eerder al genoemd werd
mvg
Freddy
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Zo, weer even wat zitten klieren aan de oever. Als ik klaar ben met dit schrijven, dan kan ik weer met groenzooi aan de gang. Dat gaat dus binnenkort van die hoek van de baan meer complete foto's opleveren. Eindelijk!
Eerst maar weer even de rotsen gedaan. Het recept kennen we eigenlijk al natuurlijk.
Eerst een basis laag van oker+wit. Sterk verdund natuurlijk, dan krijg je een mooi vlekkerig effect.
Beetje close-up. Zo zie je de steenstructuur mooi.
Daarna met zwart eroverheen. Zo krijg je een mooie waas. Direct weer beetje wegvegen met een spons. Nouja, vegen. Het is meer aantippen eigenlijk, tamponeren. Get it?
Dan met diezelfde verf en een dun penseeltje de kieren en spleten benadrukken. Zo krijg je mooi een dieptegevoel.
Als laatste met wit nog drybrushen.
Close-up...
De muurtjes heb ik ook nog meegenomen uiteraard. Die verf je met een lichte grijze (dunne!) kleur. Niet te egaal, dat is niet mooi. Lekker beetje meer-beetje minder. De muur ligt er uiteraard al een poosje, dat is het idee.
Dan met die dunne zwarte verf (ie. eigenlijk water met een kleurtje) er ook overheen. Gebruik de spons weer om het weg te halen, zo blijft de verf mooi achter in de kieren enzo....
Je ziet op de foto het verschil wat de zwarte verf maakt. Ongelofelijk eigenlijk, niet? Zo makkelijk en zoveel effect!
Ook dan weer drybrushen. Maakt de muur ook meteen weer wat ouder en 'brokkeliger'.
Dan nog maar een klein overzichtje van hoe het er uiterst rechts op de baan nu bij ligt. Nu nog bomen/struiken/groenzooi en hoppa!
Jojo!
J
Eerst maar weer even de rotsen gedaan. Het recept kennen we eigenlijk al natuurlijk.
Eerst een basis laag van oker+wit. Sterk verdund natuurlijk, dan krijg je een mooi vlekkerig effect.
Beetje close-up. Zo zie je de steenstructuur mooi.
Daarna met zwart eroverheen. Zo krijg je een mooie waas. Direct weer beetje wegvegen met een spons. Nouja, vegen. Het is meer aantippen eigenlijk, tamponeren. Get it?
Dan met diezelfde verf en een dun penseeltje de kieren en spleten benadrukken. Zo krijg je mooi een dieptegevoel.
Als laatste met wit nog drybrushen.
Close-up...
De muurtjes heb ik ook nog meegenomen uiteraard. Die verf je met een lichte grijze (dunne!) kleur. Niet te egaal, dat is niet mooi. Lekker beetje meer-beetje minder. De muur ligt er uiteraard al een poosje, dat is het idee.
Dan met die dunne zwarte verf (ie. eigenlijk water met een kleurtje) er ook overheen. Gebruik de spons weer om het weg te halen, zo blijft de verf mooi achter in de kieren enzo....
Je ziet op de foto het verschil wat de zwarte verf maakt. Ongelofelijk eigenlijk, niet? Zo makkelijk en zoveel effect!
Ook dan weer drybrushen. Maakt de muur ook meteen weer wat ouder en 'brokkeliger'.
Dan nog maar een klein overzichtje van hoe het er uiterst rechts op de baan nu bij ligt. Nu nog bomen/struiken/groenzooi en hoppa!
Jojo!
J