Pagina 19 van 54

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 09 aug 2010 22:07
door Edwink
Vind die donkere foto toch wel het mooiste. Lijkt ook wat dreigender.

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 11 aug 2010 16:24
door henry
FaCo schreef:Geweldig mooie burcht Henry!

Heel klein beetje kritiek op die naad net onder de kasteelmuur, heeft die een functie?

Voor de rest hardstikke goed afgewerkt.
je hebt gelijk maar ik had de burght bij een partij meegekregen dus dit was al gelijmd.
heb er schijnwerpers en straatlantaarns op gemaakt en nu de foto's met een andere belichting gemaakt, mischien dat het nu wat beter er uitziet.

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 11 aug 2010 18:36
door vantongeren
Deze foto's zijn stukken beter Henry!

Groeten,
Marcel

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 11 aug 2010 20:43
door Matheus
Mooie burgd.

Zal beter tot zijn recht komen op een N baan.
Voor H0 vond ik ze wat klein van omvang, daarom ze niet gekocht.
Mvg.
Matheus.

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 11 aug 2010 21:52
door henry
matheus het is ook een burght voor n hoor.
als er nog liefhebbers zijn, ik heb er nog 1 maar die moet ook worden opgeknapt

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 15 aug 2010 17:00
door henry
heb vandaag hoog bezoek gehad uit belgie, michiel heeft me geholpen met de laatste problemen tot nu toe.
rijden ging wel maar was geen mooi gezicht maar nu jongens, kwijl, de treinen rijden op de baan als nooit tevoren en ik ben hartsikke blij.

michiel bedankt voor je hulp en de gezellige dag.

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 15 aug 2010 19:49
door Michiel
Henry,

geen dank! het was erg gezellig, perfecte ontvangst, boeiende babbel en erg leuk knutselen met je baan.

En, Henry heeft een mooie collectie aan spulletjes liggen! Bleven er toch wel 4 van die schattige wagonnetjes aan mijn vingers plakken, zeker! :D

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 16 aug 2010 21:22
door henry
dankzij de hulp van michiel kon ik vandaag de hele dag rijden.
de snelheden beginnen er nu op te lijken.
heb nu al 11 treinen automatisch aan het werk.
vandaag ook het schaduwstation bijna werkend.
door de variorails van fl krijg je veel problemen met de stroomvoorziening.
ben nu bezig om dit op te lossen nog twee sporen en dan kunnen er nog meer treinen een het werk.
zat er tot zondag helemaal door omdat ik het in koploper niet voor elkaar kreeg maar nu is het afstellen een stuk duidelijker geworden.
als alles lekker loopt ga ik beginnen met de aankleding.
nu nog proberen om een mooie speelfilm te maken en dan kan ik jullie het resultaat laten zien.

wordt vervolgd

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 16 aug 2010 21:35
door Jos
Henry,

Ik heb nooit problemen gehad met de variogleis. Je kunt ze alleen niet schoonmaken met een poetswagen. Af en toe een wattenstaafje met wasbenzine of alcohol en het werkt weer prima.

Groetjes,
Jos

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 16 aug 2010 21:43
door henry
oke jos dank je voor de tip, ik ga het uitproberen.

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 17 aug 2010 10:07
door ouwerling
Hi Henry, Jos,

Wat is t probleem met de Fleischmann Vario of Flexi rails?
Schoonmaken? Leggen?

Ik ben ook van plan ze te gaan gebruiken.

Jos

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 17 aug 2010 21:43
door henry
jos ik heb problemen met de stroomdoorlaat van de variorails op de baan.

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 17 aug 2010 22:11
door FidOo
Niet te vergeten dat je br96 mallet ruzie heeft met die dingen. Of is dat nu opgelost?

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 17 aug 2010 22:19
door Jos
Als een lok moeite met de variogleis heeft is dat in 99% van de gevallen te wijten aan een te smalle afstand tussen de wielen op de as.

Groetjes,
Jos

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 17 aug 2010 23:51
door henry
jos de mallet heeft echt een hekel aan de vario's hij springt er compleet overeen.
de lok loopt super mooi en ik ben bang als ik de asafstand ga veranderen dat ik dan andere problemen krijg.
deze lok staat er om bekent dat hij gaat waggelen als je iets aan de afstelling gaat veranderen.
dus dit lijkt me geen goed idee

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 18 aug 2010 07:00
door FidOo
Ja jos je hebt wel gelijk.

Alleen dit is een uitzondering, de zuigers of cilinders op het draait steken ver naar buiten maar zijn ook vrij laag. Daardoor kan hij bij kleine oneffenheden blijven haken. Zelfs bij wisselaandrijvingen.

En dat afstellen zonder wiebelen is erg lastig maar niet ondoenlijk.

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 18 aug 2010 07:55
door ouwerling
Hi,

Dus eigenlijk heeft alleen de BR96 Mallet problemen met de vario gleis? :?:
Ik rijd NS periode V materiaal en hoef dus geen problemen te verwachten als ik ze flex rails ga gebruiken in de toekomst? :?:
Ik dacht dat de stroom doorlaat van flexi gleis juist beter was daar ze on-onderbroken zijn. :!:
Begrijp nog steeds niet alles van de evt problemen. :?
Nog iets meer duidelijkheid zou fijn zijn. :D

Vr Gr

Jos

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 18 aug 2010 08:19
door vantongeren
Rob, ik heb nog nooit problemen ondervonden met flexibele rails, maar de vario-variant ken ik niet, dus kan je daar weinig over vertellen.
Als vario problemen zou geven zou het niet verkocht worden, dus ik verwacht geen problemen als je met NS-mat gaat rijden.
Mocht je echt zonder problemen flexibele rails willen gebruiken zou ik je die van PECO adviseren, volgens mij is dat nog goedkoper dan de vario-variant en bedrading is goed te solderen aan de rails.

Groet,
Marcel

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 18 aug 2010 08:53
door FidOo
Ondanks dat dit een discussie wordt die hier niet thuis hoort wil ik wel even antwoord geven.

Vario rails is een recht stukje rails wat in lengte kan variƫren. Vandaar de naam vario. Dit is dus geen merk gebonden iets minitrix levert zo'n stukje rail ook.

Flex rails is iets heel anders gewoon 1 lange lengte die je zelf in een bocht moet leggen. Ook weer geen merk, maar soort rails.

Peco is 1 van de merken die dit levert, net zoals fleischmann en minitrix.

Conclusie of je nu vario of flex rails bedoeld je kunt beide gewoon prima gebruiken.


Nu weer terug on topic :arrow:

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 18 aug 2010 09:39
door ouwerling
Hi,

Kijk nou is het helemaal duidelijk en ben ik gerust gesteld (heb al zo'n 60 meter Flexi liggen)
:D
Vr Dank

Jos

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 27 aug 2010 21:57
door henry
he luitjes,
ben de laatste week bezig geweest om koploper af te stellen maar liep tegen een aantal problemen aan, mijn kennis is niet zo dat ik dit makkelijk snap.
gisteravond is frans staal geweest en heeft mij weer een stukje verder geholpen.
de treinen lopen nu bijna zonder problemen zodat ik de gein er weer inzie.
vandaag het rangeer en verzorgingsgedeelte van de baan afgemaakt en dat begint nu ook zijn vorm te krijgen.
ook bezig geweest met de camera maar dat vergt nog enige zoekacties om het geheel duidelijk te krijgen.
gaat allemaal goed komen.
morgen de hele dag houten dus mischien zie ik jullie nog.

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 02 sep 2010 21:51
door henry
vandaag tot 14 loks aan het rijden en bijna geen problemen meer dus (zo blij als een kind) dit gaat goed komen.
methew op visite gehad en samen naar hans geweest, ook samen aan het rijden geweest en het loopt alleen moet ik nog 1 wisselstraat aan de praat krijgen.
de relaiskaart van frans krijg ik nog niet aan de praat waardoor 2 engelsmannen geen rijstroom krijgen.
ook dat zal goed komen.

zodra ik dit probleem heb opgelost zal ik proberen te gaan filmen.
wordt vervolgd

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 02 sep 2010 22:28
door FidOo
Aah weer goed nieuws uit apeldoorn zie ik. Moet gauw maat weer eens een bezoekje in plannen zie ik. Jammer dat ik het beetje erg druk heb op het moment met werk. Waardoor ik de weekeinde niet veel tijd over hou voor andere dingen

Zag ook die hele mooi stomer die je bij hans vandaan had. Mooi ding zeg.

Spreek je gauw

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 02 sep 2010 22:53
door henry
he die joost,
het begint nu goede vormen aan te nemen dus je weet de koffie staat klaar, dit weekend is het stomen in beekbergen, eigenlijk is het lieren maar ja de media weten schijnbaar niet waar dat ligt.
volgend weekend weer beschikbaar want die kleine van mij wil wel met de stoomtrein.

groetjes henry

Re: henry's nieuwe baan

Geplaatst: 07 sep 2010 12:48
door henry
het is me eindelijk gelukt de relais aan te sluiten en via de om32 te laten werken.
nu is het stationgedeelte af.
de volgende fase is dat er in het schaduwstation een spoor niet wil wat ik wil dus daar nu eerst een oplossing zoeken.
de laatste face is het rangeergedeelte hopenlijk is dan ook de nieuwe computergestuurde draaischijf aanwezig.

wordt vervolgd

groetjes henry