Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2122
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Jeroen schreef:...ik zie af en toe van die fiNescale jongens die aan het bouwen zijn geslagen. Goeie god zeg, dat is echt niet van echt te onderscheiden...
Ja ach, weet je wat het mooie is, ook daar kan je van leren. En daarbij je hebt toch een echte uitdaging nodig als je met pensioen bent (is nog ver weg, dus je hebt alle tijd om te oefenen de komende jaren). Neemt niet weg dat Boppard ook een hele mooie baan is om naar te kijken (dus filmpjes zijn gewoon welkom).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zeker kan je daar wat van leren! En je hebt helemaal gelijk, ik ben nog niet echt met pensioen. Dat duurt nog 38 jaar....dus tot die tijd zou ik nog wel eens een baantje in elkaar kunnen draaien. Filmpjes komen eraan, Robbie, heb er nu al aardig wat geschoten qua shots, maar nu moet ik het nog aan elkaar breien en daar gaat altijd veel tijd inzitten.....

Ik heb de afgelopen paar dagen weer gewerkt aan de baan. Aan het dorp om precies te zijn. Daar ga ik nu ook weer mee verder. En dat was gewoon tijdens het rijden, want dat doe ik ook veel om een goede bedrijfszekerheid te waarborgen. En jullie kennen me: daar heb ik ook weer een paar foto's van gemaakt.

Sinds een paar dagen doet het schaduwstation dus even niet mee. Bewuste keuze, want ik wilde wat andere samenstellingen rijden hebben en bovendien moest er daar in die regio veel worden schoongemaakt. Een voordeel/optie is nu dus wel (tijdelijk) om met extra lange treinen te rijden. De 101 met reclame en vuile wash rijdt nu dus even rond met een 11-delige EC van de SBB. De eerste 3 rijtuigen zijn versterkingsrijtuigen van de DB, die normaliter (uitgaande van een EC komend uit AMS) in Emmerich aangekoppeld. Even wat foto's .....

Afbeelding

Afbeelding

De lok nog even in close-up. Veel beter met zijn weatherjasje aan.....

Afbeelding

Ook ben ik met wat creatief bloktrein samenstellen er in geslaagd om de kolentrein te laten trekken door de Fleischmann 139. Dit 'kostte' 1 wagon. De kolentrein bestaat nu uit 17 wagons (normaal=18=max. qua schaduwstation en trekkracht). Hiervoor moest ik 2 wagons uit de sleep halen, de zwaarste, en er 1 lichtere voor in de plek zetten. Sommige van die kolenwagons zijn vrij oud. De nieuwe lopen ronduit soepel. Ik ben ervan overtuigd dat de 139 er nog meer kan trekken, maar meer -nieuwe- kolenwagons heb ik niet. Ach, 17 is ook niet weinig natuurlijk.....

Afbeelding

En gefotografeerd vanaf de overkant van het Rijndal 8-)

Afbeelding

Nog een voordeel, naast dat deze sleep natuurgetrouw is: de 151 rijdt nu dus rond met 20 delige ertstrein. 2 van die heerlijk lange slepen over de baan heen. Primaaaaaa.....

J


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Mooie foto's weer hoor! Man heerlijk!

Alleen voor de Die-hard.. Ik zag die sleep van kolenbakken altijd bij Saarburg, vlakbij Trier rijden. Dat waren 2x 151 + 40 kolenbakken....

Maar de samenstelling klopt als een bus!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

rene_k
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2010 20:08

Re: Boppard

Bericht door rene_k »

mooie foto's


Groet,

René
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ha Joost!

Ja, ik wil ooit nog eens een vrij cheapo Fleischmann 151 kopen ergens. Heb nu in totaal 38 ertsbakken, echt wat voor de 151 boys. Eventueel ook de kolensleep uitbreiden en dan nog een 139 ervoor. Voor de dubbeltractie moet ik dezelfde loks hebben en dezelfde decoders, dat werkt echt het allerbest.

Op zich is op mijn baan zo'n 20-25 goederenwagons echt wel het maximum. Eén qua hellingen, maar als tweede is de trein dan zo lang dat het hele zichtbare baanvak tussen de 2 tunnels vol staat met trein. En dat ziet er dan ook weer niet uit. Net zoals mijn 1:160 rondvaartboot die veel te massief oogt.....verhoudingsgewijs klopt het niet.

Grtz,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3775
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Dat zijn weer super platen met een erg gave lok.
Helemaal Top die 139-er. :D

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Jah 40 bakken en een dubbele rooie rakkers er voor is natuurlijk ook wel beetje to much op je baan.
Maar t was ook beetje om te stangen.

Maar t is wel gewoon cool om te kunnen doen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2122
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Zeg ben je de sneeuw soms ontVLUCHT ;) ? Tis hier wat stilletjes :mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Hij zoek de rook in de 737 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Boppard

Bericht door henry »

zit ergens met die kist ingesneeuwd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Robert_N-Nm schreef:Zeg ben je de sneeuw soms ontVLUCHT ;) ? Tis hier wat stilletjes :mrgreen:
Yep! 8-) Vandaag weer nieuws, ben net terug sinds gisteren.....
R Fongers schreef:Hij zoek de rook in de 737 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:ugeek:

Ik vlieg alleen op de dikke :lol: .....niet op Bobby (Bobby=Boeing Baby=Officiële koosnaam voor de 737)
henry schreef:zit ergens met die kist ingesneeuwd
Het scheelde allemaal niet veel. Maar ik (we) heb(ben) het weer geregeld. Direct naar Cancún, gewoon lekker biertje drinken daar, bootje varen, biertje drinken, jetski knallen, biertje drinken, stewardess werpen, biertje drinken, beetje stappen, biertje drinken. Biertje erbij natuurlijk :lol: .

Kortom, ben weer terug, dus vandaag weer Boppard-nieuws!

J


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Tja tis maar wat we onder hard werken moeten verstaan he.
Al wegen die stewardessen natuurlijk niet niks... maar mwoa zou het er wel voor over hebben als ik de dames zag op de terugreis van CUR.

Ik had nog mooie plaatjes gevonden van die 151ers met kolenbakkies. Post ik vanaf ff de link.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

lukas2
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2010 13:18

Re: Boppard

Bericht door lukas2 »

Jeroen schreef: Het scheelde allemaal niet veel. Maar ik (we) heb(ben) het weer geregeld. Direct naar Cancún, gewoon lekker biertje drinken daar, bootje varen, biertje drinken, jetski knallen, biertje drinken, stewardess werpen, biertje drinken, beetje stappen, biertje drinken. Biertje erbij natuurlijk :lol: .

Kortom, ben weer terug, dus vandaag weer Boppard-nieuws!

J
Niet dronken achter het 'stuur' he :D Ben benieuwd naar je verdere vorderingen. Mijn vader en ik hebben aandachtig je filmpje zitten bekijken, erg nice, smaakt naar meer! (en ook dat geldt voor wel meer ;))


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Joost,

ja, posten die hap. Altijd leuk om die 151-ers te zien.

Even de vooruitgang posten. Natuurlijk heb ik die vorige keer al geboekt, maar ja, er moest dus weer gewerkt worden.

Aan de linkerkant van het dorpje ben ik bezig geweest met een beetje groenen nadat ik de weg daar had aangelegd dmv. DASklei. Achter het witte huis (waar ik nog zo'n schrale reclame op wil maken, op de muur) weer een bekend steunmuurtje dat ik zometeen maar eens ga verven.

Afbeelding

Rechts heb ik de verlichting van de huizen aangelegd. Er moeten nog straatlantaarns e.d. komen natuurlijk, en de bomen moet ik nog vastzetten. Die bomen maken er overigens wel een knusse bedoening van, maar dat is nu nog niet op de foto's te zien natuurlijk.

Afbeelding

Iemand vroeg mij laatst ergens (hier of andere fora) of ik de huizen ook weather. Het antwoord toen was 'ja', maar het was niet echt zichtbaar op de foto. Hopelijk levert onderstaande foto een beter bewijs op. Uiteraard weather ik met sterk verdunde verf, en drybrushen met wit.

Afbeelding

En een klein overzichtje van hoe het Rijndaldorpje zich nu een beetje ontwikkelt....

Afbeelding

Rap verder!

J


Afbeelding

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

Ja hoor, ziet er weer puik uit!!

Over die 151-ers, die heb ik dus ook. Bij MTE waren (zijn?) ze in de aanbieding..

Greetz, Jeroen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hmmm....eens even kijken, want ik wil er nog eentje hebben. Tevens ook nog een 139-er voor wénig, dan kan ik helemaal met zo'n dikke kolen- én ertstrein rijden. Is allemaal niet acuut natuurlijk. Eerst maar eens even beetje bouwen nog.

J


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

http://www.heinz-bernd.de/heinz_bernd/e ... _km47.html

Check um maar.... ff klein stukje naar benee scrollen.

Dr staan ook mooie fotos van wat oud spul tussen. Dr was september dit jaar 175 jaar Duitse Spoorwegen.
Praktisch net over de grens was een heel groot spektakel. Had ik toch bij willen zijn. Helaas weer 25 jaar wachten.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

Joost, gaaf man, die foto´s!! erg cool zo´n lange sleep!!!

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Gave foto's! Exact die samenstellingen (2x BR 139 met kolen, 2x BR 151 met ersts) wil ik ook graag rijden hebben hier, hoewel mijn schaduwstation daar niet op berekend is.

Trouwens, even wat anders. Via de Nspoorstore (ooit van gehoord? :? 8-) ) heb ik wat onderdelen kunnen bestellen voor mijn Class 66. Ik had wat gedonder met een draaistel. Ook maar meteen van die antislipband-asjes bijbesteld. Het resultaat.....

..is ongekend! 2 van die miezerige rubber bandjes, en de rest (10) gewoon van metaal en hij sleept -met enige moeite- zelfs mijn überzware ertstrein door de spiraal naar boven! Ik wist echt niet wat ik zag. Zeker aangezien hij die zonder die bandjes pas met veel geslip van z'n plek kreeg....op een vlakke spoorbaan welteverstaan. Nu kan ik dus ook, zoals het hoort met zo'n 66, lange en zware containertreinen achter dat hok hangen. En komt hij dus ook wat vaker terug in de gebruikelijke Boppardsche fotoreportages! :)

Mocht je dus een Class 66 van Kato hebben, eentje zonder asb's, en je wil de trekkracht enorm vergroten? You know where to go!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

De trekkracht was mij ook al opgevallen. Ik heb er toen een filmpje van gemaakt. 1 Class 66 trekt als ik het goed heb 42 lange containerwagens (treinlengte was meer dan 6 meter).

http://www.youtube.com/index?desktop_ur ... f7Oj_oIfXQ

Groetjes,
Jos
Laatst gewijzigd door Jos op 22 dec 2010 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.



Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Boppard

Bericht door Vincent »

jos die link werkt niet goed


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Sorry, zit hier in hotel op mijn iPad te surfen, daar pakt ie de mobile-links.
Link is aangepast maar kan niet zien of ie werkt hier.
Anders even op het woord Filmpjes hieronder klikken en dan "De recessie voorbij" selecteren.

Groetjes,
Jos



Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Boppard

Bericht door Vincent »



vincent
www.elfd.nl

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

Jeroen schreef:Gave foto's! Exact die samenstellingen (2x BR 139 met kolen, 2x BR 151 met ersts) wil ik ook graag rijden hebben hier, hoewel mijn schaduwstation daar niet op berekend is.


Nog ff terugkomen hierop, ook naar aanleiding van de discussie in mijn draadje, dus de B139 rijdt alleen met kolen en de 151 met erts? Waarom zou dat zijn? Zijn de gebruikte wagens dan anders?

Greetz, J


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Nouja, de 139 rijdt niet met de 6-assige ertswagons. Dat doet alleen de 151, en tegenwoordig ook de 189 (in dubbeltractie). De 4 assige wagons worden getrokken door praktisch van alles.......of ze in die wagons ook enkel alleen maar erts gooien weet ik eigenlijk niet. Zou natuurlijk geen reet uit moeten maken.


Afbeelding
Plaats reactie