Highbury Fields
Re: Highbury Fields
Yep, heb al met 8 bakken gereden deze en ook de east Midlands uitvoering komt door alle helixen heen.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
welke van de 5 uitvoeringen
jottum.
Heb besloten dat Highbury Fields toch maar een grote stad moet worden, met wat grote hoogte verschillen en van die hele mooie retailing wallen
ben ook maar begonnen met de eerste van de 5 tunnel portalen, hier halverwege
jottum.
Heb besloten dat Highbury Fields toch maar een grote stad moet worden, met wat grote hoogte verschillen en van die hele mooie retailing wallen
ben ook maar begonnen met de eerste van de 5 tunnel portalen, hier halverwege
De enig waar ik een paar maal in gezeten heb, is de Royal Scottsman blauw met rode streep....Maurits71 schreef:welke van de 5 uitvoeringen
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Is dat die van GNER?dentheo schreef:De enig waar ik een paar maal in gezeten heb, is de Royal Scottsman blauw met rode streep....Maurits71 schreef:welke van de 5 uitvoeringen
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
was het geen blue pullman ?dentheo schreef:Klopt, ik weet zelfs niet of die bestaat.
http://www.ehattons.com/38747/Graham_Fa ... etail.aspx
Nee zeker niet, ik nam hem meestal in Scotland naar Edinburgh.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Het leuke van een forum is dat je soms ideeen al dan niet prive krijgt toegeworpen waar je echt wat mee kan, in dit geval Rob die op zolder spoort, die me een veel beter idee gaf voor dat brede tunnel portaal.
dus Robski, bij deze, ben het helemaal met je eens en bedankt voor je meedenken.
Gr.
M.
dus Robski, bij deze, ben het helemaal met je eens en bedankt voor je meedenken.
Gr.
M.
-
Maurits,
Ziet er op het eerste oog goed uit.
1 puntje van aandacht het rechter rail zit niet in het midden van de tunnel.
Dat oogt niet alleen beter maar ik denk ook dat wagons wel tegen de zijkant kunnen lopen maar ik neem aan dat je dat wel getest hebt.
Mvrg Bob
Ziet er op het eerste oog goed uit.
1 puntje van aandacht het rechter rail zit niet in het midden van de tunnel.
Dat oogt niet alleen beter maar ik denk ook dat wagons wel tegen de zijkant kunnen lopen maar ik neem aan dat je dat wel getest hebt.
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
thanks Bob, geen issues met testen idd, zal het nog even aanpassen, cosmetisch moet het ook kloppen
Had met mezelf afgesproken dat mn zaterdag een bouwdag zou worden, maarja dan moet je niet koploper opstarten en even willen rijden, dit eindigde dus met 6 uur rijden en maar heel beperkt wat gedaan.
Vandaag dus maar de schade ingehaald. Eindstation Highbury Fields moet een eye catcher worden op de baan met heel veel zelf bouw, het eerste waar ik mee beginnen ben zijn de perrons, gisteren de buitenkanten gedaan.
En vandaag opgevult met gips, het is nog wel een zooitje maar dat komt wel goed.
Heb ook de twee tunnel portalen afgemaakt, vande week de retaining walls maken en dan een laagje verf erop, dit gedeelte wordt een zandsteen achtig gebeuren dus nog even stoeien om de juiste kleuren te vinden.
Ron Fantasia had nog wat koelwagons voor me die ik wilde omspuiten voor mijn project bedrijfstrein, echter het is haast heiligen schennis om die Heineken wagons om te spuiten, die blijven dus maar zo, dus maar weer op zoek naar gele fleischmann waggonnetjes ( mocht iemand die in de rommelbak hebben liggen, ik hou me aanbevolen. )
Vandaag dus maar de schade ingehaald. Eindstation Highbury Fields moet een eye catcher worden op de baan met heel veel zelf bouw, het eerste waar ik mee beginnen ben zijn de perrons, gisteren de buitenkanten gedaan.
En vandaag opgevult met gips, het is nog wel een zooitje maar dat komt wel goed.
Heb ook de twee tunnel portalen afgemaakt, vande week de retaining walls maken en dan een laagje verf erop, dit gedeelte wordt een zandsteen achtig gebeuren dus nog even stoeien om de juiste kleuren te vinden.
Ron Fantasia had nog wat koelwagons voor me die ik wilde omspuiten voor mijn project bedrijfstrein, echter het is haast heiligen schennis om die Heineken wagons om te spuiten, die blijven dus maar zo, dus maar weer op zoek naar gele fleischmann waggonnetjes ( mocht iemand die in de rommelbak hebben liggen, ik hou me aanbevolen. )
evening, vandaag een paar uurtjes tijd gehad om even lekker te kliederen
En ik was niet helemaal gelukkig met een deel van de scenery op de grote Helix, daar vandaag maar eens het mes ingezet. er komt een lager heuveltje voor terug zonder rotsen maar met een boerderij , plezier in het hooi en dat soort geneuzel.
En ik was niet helemaal gelukkig met een deel van de scenery op de grote Helix, daar vandaag maar eens het mes ingezet. er komt een lager heuveltje voor terug zonder rotsen maar met een boerderij , plezier in het hooi en dat soort geneuzel.
zo de eerste stapjes op weg naar een fatsoenlijk perron zijn gezet.
moet nog een deel van de rails verven, de perrons verweren en de hele meuk aan lampjes etc plaatsen.
gr.
M.
moet nog een deel van de rails verven, de perrons verweren en de hele meuk aan lampjes etc plaatsen.
gr.
M.
evening.
heb ooit ergens op een beurs een baan gezien waar het spoor door een soort van slenk liep, vondt het idee zo gaaf dat ik ook maar zoiets moest maken
de groene verf zit er net op en is nog veels te donker, moet er nog even goed intrekken, ziet er morgen al veel beter uit.
heb ooit ergens op een beurs een baan gezien waar het spoor door een soort van slenk liep, vondt het idee zo gaaf dat ik ook maar zoiets moest maken
de groene verf zit er net op en is nog veels te donker, moet er nog even goed intrekken, ziet er morgen al veel beter uit.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hoi Maurits,
Ziet er leuk uit! Geeft een mooi speels effect zo'n 'slenk'.
Groetjes,
Hoontje
Ziet er leuk uit! Geeft een mooi speels effect zo'n 'slenk'.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Jottum,
Ik heb het meen ik al ergens geroepen dat ik station Highbury Fields zelf ga bouwen, voor dit doel heb ik slaters plastic platen besteld en als een kleine vingeroefening vanavond een klein wc gebouwtje in elkaar geprutst.
morgen gebouwtje schilderen, dakje soort van asfalt achtig iets uitstraling dinges geven en heren/ dames bordjes plaatsen
gr.
M.
Ik heb het meen ik al ergens geroepen dat ik station Highbury Fields zelf ga bouwen, voor dit doel heb ik slaters plastic platen besteld en als een kleine vingeroefening vanavond een klein wc gebouwtje in elkaar geprutst.
morgen gebouwtje schilderen, dakje soort van asfalt achtig iets uitstraling dinges geven en heren/ dames bordjes plaatsen
gr.
M.
Wat een scheithuis Maurits
Leuk gevonden joh
Misschien (reepjes?) zwarte waterproof schuurpapier voor het dak?
Of schilderstape in fijne reepjes knippen en overlappend plakken en dat zwart verven?
Mvg,
Ad
Leuk gevonden joh
Misschien (reepjes?) zwarte waterproof schuurpapier voor het dak?
Of schilderstape in fijne reepjes knippen en overlappend plakken en dat zwart verven?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Thanks Ad, brilliant idee, ik had al weer te moeilijk gedacht met zand/ lijm en weet ik veel, schuurpapier was dus de oplossing
gr.
M.
gr.
M.
Is goed gelukt voor zo'n kleine frummel
George Michael heeft er weer een hangplek bij
Mvg,
Ad
George Michael heeft er weer een hangplek bij
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
Maurits, je toilethuisje is erg mooi geworden. Ik ben onder de indruk hoe je die stenen zo mooi geschilderd hebt gekregen. Knap! Enkel zou je moeten proberen om de hoeken beter te krijgen, door er de naad beter weg te werken. Een regenpijp hier en daar kan natuurlijk, maar ik zou toch adviseren om een techniek te gebruiken (vb 45 graden afschuinen) opdat de naden een stuk minder opvallen.
Het grote station wordt prachtig! Ik volg je met belangstelling.
Het grote station wordt prachtig! Ik volg je met belangstelling.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)