Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5147
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Even alleen een tekst bericht:

De afgelopen 28uur de "Professor"( BjornOl49) op bezoek gehad om me met 2 electro klusjes te helpen. Nadat hij het baantje god bekeken had kwam hij tot de conclussie dat een dekkende sneeuwlaag zonde zou zijn en dat het baantje met alleen wat sneeuwresten beter tot z'n recht zou komen. Dus "Groot Opperhoofd"( m'n moeder dus) even gebeld en zoals wel vaker bleek die in de zelfde richting te denken, alleen had ze dat mij nog niet te laten weten. Dus het was snel beslist en zo kwam ik mooi van de sneeuw af op plekken waar ik het niet zag zitten. Vooral het spoor blijft dus sneeuw vrij maar in allerlei hoekjes komt nog wel wat sneeuw, ook met van die zwarte meuk aan de randen enzo.

De "Professor" heeft de verkoop karren aangesloten op de stroomring en het huisje en de karren staan nu op hun plek zodat ik dat verder kan gaan afwerken. Daarnaast hebben we samen vandaag nog de lichtkap van het klooster diorama afgemaakt maar dat is iets voor een ander topic.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5147
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik de eerste poppetjes geplaatst en heb ik nieuw strooisel gemaakt voor bomen met verkleurde bladeren. Ik trek het thema van het baantje daarmee iets mee naar de herfst toe.

Nu de nodige van de afgelopen dagen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bjorn aan het werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier onder nog een foto van de haarlak die ik gebruik:
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1467
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door tv_man »

Waarschijnlijk een heel goed besluit om het niet al te winters te maken (zo blijft het ook wat realistischer gezien het gebrek aan sneeuw 's winters tegenwoordig!) Dank voor de uitleg van de bouwwijze van de bovenleiding, toch een uitdaging zoiets om in elkaar te zetten.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5147
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Norman, ervaring en goede voorbeelden zijn de sleutel tot het maken van de bovenleiding. Deels is het iets waar je even handigheid in en zicht op moet krijgen, als je dat eenmaal hebt voor het iets wat je gewoon "even doet".

Goede voorbeelden in de zin van tram en deels trolley bovenleiding zijn zeer handig. Dit is dan weer het voordeel van trolleybussen :? voor de deur en in je stad hebben( goh dat ik het woord trolleybus en voordeel in één zin noem is ook een wonder :shock: 7(8)7 |:( |:( |:( |:( ). Ik kan de diverse manier van ophanging zo om me heen zien. Verder koop ik maandelijks het Straßenbahn Magazin en daar staat uiteraard ook heel veel nuttigs in.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

FidOo
Berichten: 5699
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door FidOo »

Ergens vind ik het wel jammer dat de sneeuw als sneeuw voor de zon gaat verdwijnen, maar ik snap dat je er wel opgelucht door bent. Baantje ziet er steeds gaver uit


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5147
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Joost, ik heb wel een bepaald beeld voor ogen waarbij er wel het nodige aan sneeuw komt maar deels smeltend, deels vervuilde sneeuwranden. Daarmee moet er ook het een en ander aan smeltwater komen wat vooral op de daken en bestrating te zien moet zijn. Zo wil ik vooral de noordelijke daken nog van een uitgezakte rand smeltende sneeuw voorzien. Hoe ik dat allemaal ga doen weet ik nog niet, ik moet zien dat ik een paar voorbeelden vind.

Oohja ik heb nog 10 dagen om het af te krijgen en mijn agenda word niet rustiger door de lockdown. Ik moet dus wel redelijk door werken en niet te veel tijd kwijt gaan zijn aan onderzoek doen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1467
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door tv_man »

Eigenlijk precies een scène wat je heel zelden ziet dat met smeltende sneeuw en nattigheid. Meestal toch idyllische landschappen die we zien. Smeltwater is ook interessant om het ook echt nat te laten lijken, binnenkort zien of de regenwaterputten in orde zijn of dat het overstroomt.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5147
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb gister de auto's geschilderd, alle uithangborden en andere winkel opschriften aan gebracht. Daarna ben ik met de achtergrond begonnen, ik heb de wand afgetekend, uitgesneden en de delen op elkaar gelijmd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan word het echt spannend, de kerstmarkt moest toch wel de meeste sneeuw krijgen maar ook veel poppetjes. Omdat ik die poppetjes in de sneeuw wilde vast lijmen ben ik daar begonnen. Toen werd het en heel laat( ruim na 2.00u) en spannend en ik weet nu nog niet hoe het er uit gaat zien tot het droog is.
Afbeelding
Dit is vannacht.

Afbeelding
Dit is nu. Door het vocht zijn kleuren uit de ondergrond de sneeuw in getrokken. Dat trekt zichtbaar deels weer weg maar vooral in wat stukken groen lijkt het niet mooi te worden maar pas als het droog is weet ik echt wat werkt, wat niet en hoe het is.

Ik heb ook al glanzende vernis gebruikt om enkele stukken er nat uit te laten zien en dat gaat wel de goede richting uit maar nog niet helemaal. Ik heb bedacht om rondom de hoeveelheid sneeuw steeds minder te laten worden hoe verder je van de kerstmarkt af komt.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door Jeroen »

....en zoals altijd weer een heel origineel idee, en je weet het ook nog leuk uit te werken. Ook zoals altijd, trouwens.

Lekker bezig, Michiel!


Afbeelding
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 462
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door jeemka »

Ze hebben vast kunstsneeuw gebruikt. Dat kan raar verkleuren, dus goeie smoes. maar als je het nog mooier kan maken, prima uiteraard. Sowieso is het weer (barokmuziekje aan) vakmanschap is meesterschap, een oude reclame van Grolsch, het standaardbier van het oosten.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5147
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben gister en vandaag verder met sneeuw, prut en vernis aan het prutsen geweest. Ik heb ook het terras van opgestapelde tafels, bankjes en parasols voorzien. Daarnaast ben ik begonnen met bomen plaatsen en heb ik foto's op de achtergrond geplakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het schiet op maar ik ben er nog niet er is nog zat te doen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door bob vermeulen »

Michiel,

Het zijn weer adembenemende series aan foto's maar de laatste is toch de mooiste |:(

Ik zou zeggen allemaal gaan roken dan komen er minder mensen op deze wereld en wordt de overbevolking ten minste ook eens aan gepakt. _o_

Maar alle gekheid het is weer leuk om te zien hoe je ook deze modelbouw weer tot stand brengt daar zit gevoel en passie in dat zie je in alles.
Gaaf man
mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5147
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De modelbaan is zover af, op het laatst ging er nog het een en ander tegen zitten waardoor ik er ook wel klaar mee ben en bepaalde details achterwege heb gelaten. Het goed rijdend krijgen van het baantje moet m'n vader maar uitzoeken, ik heb daar het geduld niet voor en als ik daar tijd in ga steken is mijn lontje gegarandeerd zo op, ga ik boem en sloop ik de boel, dus dat besteed ik maar ff uit.

Oohja ik heb nog een grote boom gemaakt van wol, secondelijm, wat meel en wild gras vezels.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 462
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Modelbaan Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee

Bericht door jeemka »

Een waar GrootMeesterWerk! Daar past maar één woord bij: Supercalifragilisticexpialidocious!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Plaats reactie