Mijn nieuwe aanwinsten 2020
-
Onderwerp starter - Moderator
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2020
Omdat het kan, piko heeft goede zaken gedaan..... (zeker gezien de prijs van dit eerste setje) maar zo mooi.... Dank H@ns voor het herimporteren vanuit
Piko by RCW1810, on Flickr
En uiteindelijk toch gevallen voor de 221. In het verleden een Minitrix versie gehad, leuk ding maar uiteindelijk verkocht jaren geleden en toen kwam deze en oops....gewoon omdat het kan voor een zeer fatsoenlijke prijs (£20,-). Uiteraard decoder erbij, daar hebben we een Bachmann decoder voor genomen, dat heet....zimo en gezien de prijsstelling denk ik dat het een MX617 of vergelijkbaar. We gaan het wel zien......
En uiteindelijk toch gevallen voor de 221. In het verleden een Minitrix versie gehad, leuk ding maar uiteindelijk verkocht jaren geleden en toen kwam deze en oops....gewoon omdat het kan voor een zeer fatsoenlijke prijs (£20,-). Uiteraard decoder erbij, daar hebben we een Bachmann decoder voor genomen, dat heet....zimo en gezien de prijsstelling denk ik dat het een MX617 of vergelijkbaar. We gaan het wel zien......
Fan van Alpenbanen in N(m)
Decoder is een MX618N gezien de next18 aansluiting
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
-
2 nieuwe onbekenden
Hoi allemaal, al een flinke tijd niets gepost (wel actief mee lezend op het forum) maar wilde even mijn 2 nieuwe aanwinsten van Marktplaats laten zien. Een mooie, faire deal gesloten met Freddie hier van ons forum (spoor 65). Toppie Freddie, dank nog hier voor.
Een set van Modellbahn Union van 2 goederenwagons tijdperk 3 en een postwagon van Ibertren tevens tijdperk 3. Prachtige modellen van de voor mij tot nu toe onbekende merken. Oordeel zelf:
Marktplaats wagons 4-3-2020 FW by Hans Kraaijeveld, on Flickr
Groet, Hans
Een set van Modellbahn Union van 2 goederenwagons tijdperk 3 en een postwagon van Ibertren tevens tijdperk 3. Prachtige modellen van de voor mij tot nu toe onbekende merken. Oordeel zelf:
Marktplaats wagons 4-3-2020 FW by Hans Kraaijeveld, on Flickr
Groet, Hans
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Graag gedaan Hans, hoop dat je er veel plezier van zult hebben.
mvg Freddy
mvg Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
SNCF koelwagen STEF HN6344. Een vergelijk met het model van 30 jaar geleden:
Links de nieuwe uitvoering. Kap is gelijk, opdrukken zijn een stuk beter en het heeft kortkoppelingen.
Links de nieuwe uitvoering. Kap is gelijk, opdrukken zijn een stuk beter en het heeft kortkoppelingen.
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Qua nieuwkleur is dan de oude weer wel beter als je naar foto's kijkt van de 1:1 wagens. Opdruk en ook opdrukkleur van STEF is in de nieuwe dan weer beter.Links de nieuwe uitvoering. Kap is gelijk, opdrukken zijn een stuk beter en het heeft kortkoppelingen.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Fleischmann Profie rails en Peco code55 in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
-
Dat is ook een mooi rijtje! Het blijft een schitterende loc.
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Ton Duits...
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Ton Duits...
Vandaag weer een nieuw voorraadje grasvezels gekocht
Raymond
Groet,Raymond
- Bijlagen
-
- 20200314_154955_copy_640x480.jpg (104.18 KiB) 7286 keer bekeken
Mijn aanwinst is een V200 van Arnold met de geniale “simplex” koppeling.
Deze mag op mijn NL pr8baan rijden omdat de V200 in de jaren 60-, 70-tig in de omgeving Nijmegen, Arnhem geweest zal zijn.
Mijn allereerste n-spoor lok, zo’n 50 jaar geleden was ook een V200 maar dan van Minitrix. Deze heb ik nog wel maar kan ik helaas niet goed meer aan het rijden krijgen.
Ik heb meteen een decoder ingebouwd. Dit keer, om te proberen, een decoder van train-o-matic; de lokommander II micro, besteld bij de tramfabriek.
Lok reed meteen goed en ik heb alleen de snelheden aangepast.
De simplex koppeling functioneert prima.
Groetjes,
Gerard
-
Is een mooie aanwinst, V200 is altijd goed! Ik heb hem ook van Arnold, die draait probleemloos de rondjes.
Groet Hans
Groet Hans
Hoi, na jaren van twijfelen, eindelijk de knoop doorgehakt.
Mijn nieuwe aanwinst, en ik ben er erg blij mee.
De Minitrix Krokodil met sound.
Groeten Marco.
Mijn nieuwe aanwinst, en ik ben er erg blij mee.
De Minitrix Krokodil met sound.
Groeten Marco.
Groeten Marco
Marco,
Dat is idd een zeer mooie loc. Het is omdat ik geen bovenleiding heb, anders zou hij ook bij mij rijden!
Dat is idd een zeer mooie loc. Het is omdat ik geen bovenleiding heb, anders zou hij ook bij mij rijden!
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Ton Duits...
-
- Forum-Beheerder
Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Mét treinen zijn het pas echt mooie vitrines!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Moderator
- Contacteer:
Enkele nieuwe aanwinsten die ik de afgelopen maanden heb vergaard...
IC+ BkD van THS
IC+ 1e klasse van THS
IC+ 2e klasse van THS
TEN slaaprijtuig van ACME, bijzonder mooi gedetailleerd én gaat moeiteloos door mijn R2 bochten heen!
Plan D 1e klasse rijtuig obv Arnold
Irm IV obv TRAWOS kappen
HUSA G1206 loc voor de 'verlovingstrein'. Inmiddels heeft mijn ega de bijbehorende containerwagonnetjes ook gemaakt, zodat ik niet alleen de H0 versie heb, maar ook een N-versie!
Daarnaast nog de nodige scenery materialen bij H@NS ingeslagen, zodat ik het gebied rond mijn laatst gestarte bouwproject op de vaste baan aan kan gaan kleden en wat figurines van NOCH en van Petegem...
Oh en voor iedereen die denkt; die Alwin gooit ook ff geld weg, alles is over een periode van 6 maanden gekocht
Groetjes,
Hoontje
IC+ BkD van THS
IC+ 1e klasse van THS
IC+ 2e klasse van THS
TEN slaaprijtuig van ACME, bijzonder mooi gedetailleerd én gaat moeiteloos door mijn R2 bochten heen!
Plan D 1e klasse rijtuig obv Arnold
Irm IV obv TRAWOS kappen
HUSA G1206 loc voor de 'verlovingstrein'. Inmiddels heeft mijn ega de bijbehorende containerwagonnetjes ook gemaakt, zodat ik niet alleen de H0 versie heb, maar ook een N-versie!
Daarnaast nog de nodige scenery materialen bij H@NS ingeslagen, zodat ik het gebied rond mijn laatst gestarte bouwproject op de vaste baan aan kan gaan kleden en wat figurines van NOCH en van Petegem...
Oh en voor iedereen die denkt; die Alwin gooit ook ff geld weg, alles is over een periode van 6 maanden gekocht
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
-
Onderwerp starter - Moderator
Uhm treinen en weg gegooid geld - wil je wel eens snel stoppen met vloeken. Ik zeg dat het redelijk beheerst inkopen geweest is.
MvG
Robert
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Mooie aanvulling voor de verzameling, ik neem aan dat we ze nog eens op het spoor langs zien komen?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Mijn 2 nieuwe aanwinsten van de laatste paar weken.
De PIKO 2400 had ik al even en deze week ook het nieuwe Pieter Bon wagonnetje binnen van Fleischmann, beide met dank aan de forumsponsor. De wagon vind ik een erg mooi model, duidelijk een ander type wagon dan de oude Roco en minitrix versies. Wagonnetje is ook iets zwaarder. Zeer mooi gedetailleerde opdrukken. Ben er weer blij mee
De PIKO 2400 had ik al even en deze week ook het nieuwe Pieter Bon wagonnetje binnen van Fleischmann, beide met dank aan de forumsponsor. De wagon vind ik een erg mooi model, duidelijk een ander type wagon dan de oude Roco en minitrix versies. Wagonnetje is ook iets zwaarder. Zeer mooi gedetailleerde opdrukken. Ben er weer blij mee
- Bijlagen
-
- Pieter Bon 2020.jpg (126.95 KiB) 5905 keer bekeken
-
- 2456.jpg (124.17 KiB) 5905 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Is de 2400 een tint donkerder dan de eerdere uitgave of niet? Het zou mij wat knutselwerk schelen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Mooie aanwinsten Sander!
@tv_man dat rijden zal helaas nog even op zich laten wachten helaas...
@tv_man dat rijden zal helaas nog even op zich laten wachten helaas...
Webshop Hoontje.nl