Bestaat niet meer.
Re: Bouw mini Suisse "project Bietschtal-brug"
Hallo Henk.
Complimenten zijn voor jou.
Super mooi gedaan, dat belooft wat voor de rest van dit project.
Een paar Vragen.
Als dit moois gereed is wordt deze als module dan ingewerkt in een veel groter geheel. ?
Of is dit een project op zichzelf, en komt er geen rij functie.
Verder even over het Bietschtal viaduct zelf.
Daarop staan Zwitserse bovenleidingmasten en een seinportaal.
Ik heb wel een fabrikant Microscale uit Zwitserland.
http://www.microscale.ch/
Deze maakt exclusief zwitsers producten zoals masten etcetra.
Mij wat aan de prijzige kant, maar wel ongelooflijk mooie producten.
Komt er zulks ook nog op deze module, dan wel op de baan. ?
Martin de Deugd
Complimenten zijn voor jou.
Super mooi gedaan, dat belooft wat voor de rest van dit project.
Een paar Vragen.
Als dit moois gereed is wordt deze als module dan ingewerkt in een veel groter geheel. ?
Of is dit een project op zichzelf, en komt er geen rij functie.
Verder even over het Bietschtal viaduct zelf.
Daarop staan Zwitserse bovenleidingmasten en een seinportaal.
Ik heb wel een fabrikant Microscale uit Zwitserland.
http://www.microscale.ch/
Deze maakt exclusief zwitsers producten zoals masten etcetra.
Mij wat aan de prijzige kant, maar wel ongelooflijk mooie producten.
Komt er zulks ook nog op deze module, dan wel op de baan. ?
Martin de Deugd
Martin,
Dit gaat inderdaad een geheel vormen met de rest van mijn baan. De huidige opstelling ga ik veranderen, deels afbreken en deels hergebruik.
Bedankt voor je tip van de website. Deze kende ik al wel en dit is inderdaad de bedoeling. Maar ik begreep ergens uit site's in zwiterland dat productie gestopt is? Weet niet of dit zeker is daar moet ik nog achter heen. Het zijn inderdaad geen goedkope producten. Als ik eens een beurs in Duitsland bezoek snuffel ik wat rond. En anders zit er niets anders op om weer eens naar zwitserland af te reizen en dat vind ik niet erg.
Zit ook al over het volgende onderdeel na te denken, iets in de trand van het Brusio viaduct. Niet helemaal realiseerbaar vanwege stijging, want hier wordt met tandrad gereden en de diameter is erg groot. Ga het wel proberen uit te beelden. Dus dit wordt ook nog een hele klus. Als het goed is komt dit dan op de voorgrond van de Bietschtal-brug.
Zie ook mijn module schaal 1:20. Het komt ergens rechts als je er tegen aan kijkt. Lang verhaal hoop dat dit niet ten koste van het forum gaat. Eventueel wil ik je wel per PB op de hoogte houden.
Groet Henk
Dit gaat inderdaad een geheel vormen met de rest van mijn baan. De huidige opstelling ga ik veranderen, deels afbreken en deels hergebruik.
Bedankt voor je tip van de website. Deze kende ik al wel en dit is inderdaad de bedoeling. Maar ik begreep ergens uit site's in zwiterland dat productie gestopt is? Weet niet of dit zeker is daar moet ik nog achter heen. Het zijn inderdaad geen goedkope producten. Als ik eens een beurs in Duitsland bezoek snuffel ik wat rond. En anders zit er niets anders op om weer eens naar zwitserland af te reizen en dat vind ik niet erg.
Zit ook al over het volgende onderdeel na te denken, iets in de trand van het Brusio viaduct. Niet helemaal realiseerbaar vanwege stijging, want hier wordt met tandrad gereden en de diameter is erg groot. Ga het wel proberen uit te beelden. Dus dit wordt ook nog een hele klus. Als het goed is komt dit dan op de voorgrond van de Bietschtal-brug.
Zie ook mijn module schaal 1:20. Het komt ergens rechts als je er tegen aan kijkt. Lang verhaal hoop dat dit niet ten koste van het forum gaat. Eventueel wil ik je wel per PB op de hoogte houden.
Groet Henk
Hoi mede modelbouwers,
De werkzaamheden van de afgelopen dagen.
Aan de rechterzijde bij tunnelportaal trappen gemaakt met plateau.
Het muurtje er onder nu eens van gips gemaakt.
De steunpaal is een stuk rail en het hekje van het onderste bordes is van een stukje rail met de bielzen er nog aan.
Groet Henk
De werkzaamheden van de afgelopen dagen.
Aan de rechterzijde bij tunnelportaal trappen gemaakt met plateau.
Het muurtje er onder nu eens van gips gemaakt.
De steunpaal is een stuk rail en het hekje van het onderste bordes is van een stukje rail met de bielzen er nog aan.
Groet Henk
- Bijlagen
-
- trap rechtertunnelportaal 1.JPG (114.53 KiB) 4938 keer bekeken
-
- trap rechtertunnelportaal 2.JPG (109.38 KiB) 4938 keer bekeken
Hallo Henk.
Geweldig hoe dit nu ook weer in elkaar steekt.
Sucses.
Martin de Deugd
Even een stukje citaat ervoor gebruiken.mdedeugd schreef: Complimenten zijn weer voor jou.
Super mooi gedaan.
Geweldig hoe dit nu ook weer in elkaar steekt.
Sucses.
Martin de Deugd
Ziet er goed uit Henk! Al een idee hou je de voet van de lange stenen pilaar dicht gaat maken?
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Schitterend!!
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Uiteraard bedankt voor de reactie's.
Maarten@ vanmorgen de oplossing bedacht. Op de sokkel een stukje triplex gemaakt met aan weerszijde ook een strookje. Dit heb ik met houtlijm ingesmeerd en vervolgens gips(knauf) erop gedaan. Zo blijft dit een los onderdeel op de sokkel. Ik heb namelijk nog in gedachte om aan weerszijde twee super-leds (geel) in te bouwen die de brug van onder vandaag gaan belichten. Het effect weet ik nog niet maar volgens mij moet dit goed gaan.
Groet Henk
Maarten@ vanmorgen de oplossing bedacht. Op de sokkel een stukje triplex gemaakt met aan weerszijde ook een strookje. Dit heb ik met houtlijm ingesmeerd en vervolgens gips(knauf) erop gedaan. Zo blijft dit een los onderdeel op de sokkel. Ik heb namelijk nog in gedachte om aan weerszijde twee super-leds (geel) in te bouwen die de brug van onder vandaag gaan belichten. Het effect weet ik nog niet maar volgens mij moet dit goed gaan.
Groet Henk
- Bijlagen
-
- Voetstuk 2.JPG (115.3 KiB) 4788 keer bekeken
-
- Voetstuk 3.JPG (111.22 KiB) 4788 keer bekeken
Henk, als ik zie hoe fraai jij die muurtjes en die rotsen maakt, dan zou ik die plastic pilaar de vuilisbak in doen en er zelf een nieuwe voor maken.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin,
denk eerder dat henk er goed aan doet, de bestaande pilaar stevig te verouderen, een nieuwe maken op de manier
waarop hij de muurtjes heeft gemaakt, dat lijkt zeker een leuke optie,
maar is denk ik bijna onmogelijk, daar de plastiek pilaar natuurlijk de exacte maten heeft, zodat de brug er goed op rust, moeilijk om dat zelf zo te maken in de goede vorm en maten.
Beter dus om dusdanig te verouderen, dat het een geheel gaat vormen.
mvg
Freddy
denk eerder dat henk er goed aan doet, de bestaande pilaar stevig te verouderen, een nieuwe maken op de manier
waarop hij de muurtjes heeft gemaakt, dat lijkt zeker een leuke optie,
maar is denk ik bijna onmogelijk, daar de plastiek pilaar natuurlijk de exacte maten heeft, zodat de brug er goed op rust, moeilijk om dat zelf zo te maken in de goede vorm en maten.
Beter dus om dusdanig te verouderen, dat het een geheel gaat vormen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Edwin en Freddy, beide bedankt voor suggesties,
Bij het volgende project ga ik inderdaad meer zelf doen, dit eerste project gaat zo goed naar mijn zin.
De idee van Edwin vind ik zo slecht nog niet, wellicht dat het nog eens in de renovatie gaat, oei,oei, moet ik wel steigers gaan bouwen en dat is een kostbare zaak in de bergen.
Voorlopig ga ik dus toch maar even voor veroudering zoals Freddy aangeeft.
Groet Henk
Bij het volgende project ga ik inderdaad meer zelf doen, dit eerste project gaat zo goed naar mijn zin.
De idee van Edwin vind ik zo slecht nog niet, wellicht dat het nog eens in de renovatie gaat, oei,oei, moet ik wel steigers gaan bouwen en dat is een kostbare zaak in de bergen.
Voorlopig ga ik dus toch maar even voor veroudering zoals Freddy aangeeft.
Groet Henk
Mooi opgelost zo Henk, ziet er netjes uit zo.
Groeten,
Maarten
Maarten
Extra editie van "De Graubunder".
Na het aanbrengen van een deel van de hekken op de brug is deze voor het eerst in gebruik genomen. Het is niet te hopen voor de BLS dat de hele familie hier gaat wonen. Dan zal het aanleggen van het spoor nog een probleem gaan worden.
Helaas waren er te weinig hekken waardoor het werk op de brug zeker deze week komt stil te liggen.
De arbeiders voor het werken onder aan de brug zullen worden opgeroepen om werkoverleg te gaan houden.
Groet Henk
Na het aanbrengen van een deel van de hekken op de brug is deze voor het eerst in gebruik genomen. Het is niet te hopen voor de BLS dat de hele familie hier gaat wonen. Dan zal het aanleggen van het spoor nog een probleem gaan worden.
Helaas waren er te weinig hekken waardoor het werk op de brug zeker deze week komt stil te liggen.
De arbeiders voor het werken onder aan de brug zullen worden opgeroepen om werkoverleg te gaan houden.
Groet Henk
- Bijlagen
-
- Leuk bezoek gehad
- Brug ingebruik genomen.JPG (112.84 KiB) 4678 keer bekeken
-
hoi henk
ziet er prachtig uit
maar eu is dat niet een beer o taurusrex hij is zo groot
Gr andy
ziet er prachtig uit
maar eu is dat niet een beer o taurusrex hij is zo groot
Gr andy
HTteG schreef: Helaas waren er te weinig hekken waardoor het werk op de brug zeker deze week komt stil te liggen.
Het lijkt wel traditie bij ons als Zwitserlandbouwers.
Ik had voor mijn viaduct ook net genoeg hekwerk.
Rede.
Mijn hofleveransier had er ook niet meer op voorraad
Hij ging ze wel weer bestellen.
Maar goed.
Das murmel thier, zoals de Zwitsers hun bergmarmotje noemen, is toch wel een blijvertje
Het is een soort icoon geworden voor jou stukje BLS
Wat de beer voor Bern is, hou hem er bij als boegbeeldje bij het bouwverslag.
Het is een soort inspiratie vriendje.
Geweldig
Martin de Deugd
Hoi,
vandaag na het werkoverleg voor de landschap-bouwers toch weer een vruchtbare dag.
Ook voor de foto-shoot even een stukje kust erbij. Het gletsjer-water komt daar uiteindelijk terecht.
Groet Henk
vandaag na het werkoverleg voor de landschap-bouwers toch weer een vruchtbare dag.
Ook voor de foto-shoot even een stukje kust erbij. Het gletsjer-water komt daar uiteindelijk terecht.
Groet Henk
- Bijlagen
-
- Het gletsjer water naar de zee.JPG (113.99 KiB) 4482 keer bekeken
-
- Na het werkoverleg aan de slag.JPG (110.87 KiB) 4482 keer bekeken
-
Nou ik denk dat die berggeiten in opstand komen
Grtzz Rob
Ga nu verder bezig met de afbouw van dit project.
Alle bewerkingen zullen wat meer details gaan worden.
Voorlopig even de laatste twee foto's.
Ga nu ook verder nadenken wat het volgende onderdeel ga worden, daar ben er nog niet uit.
Groet Henk
Alle bewerkingen zullen wat meer details gaan worden.
Voorlopig even de laatste twee foto's.
Ga nu ook verder nadenken wat het volgende onderdeel ga worden, daar ben er nog niet uit.
Groet Henk
- Bijlagen
-
- Afwerking onder brug detail.JPG (115.36 KiB) 4644 keer bekeken
-
- Afwerking onder brug 2.JPG (113.16 KiB) 4644 keer bekeken
-
Hallo Henk,
Dat ziet er gweldig uit!!
Je hebt ook mooie realistische kleuren gekozen voor de beplanting en de grassen.
Gr Chris
Dat ziet er gweldig uit!!
Je hebt ook mooie realistische kleuren gekozen voor de beplanting en de grassen.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Hoi mede spoorders.
In de "Graubunder van vandaag een kort bericht,
Vandaag 6 februari 2011 is het ontwerp gekozen voor de bouw van een viaduct.
Naast de bekende "Bietschtal-brug" gaat in eigen beheer een viaduct gebouwd worden.
De keuze is gevallen op " WIESEN-VIADUCT" een enkelsporige lijn wat uitstekend op de baan gaat passen.
Ik zal u verder op de hoogte houden van de ontwikkelingen hiervan.
Als ook de verder afbouw uiteraard van de Bietschtal-brug en omgeving.
Groet Henk
In de "Graubunder van vandaag een kort bericht,
Vandaag 6 februari 2011 is het ontwerp gekozen voor de bouw van een viaduct.
Naast de bekende "Bietschtal-brug" gaat in eigen beheer een viaduct gebouwd worden.
De keuze is gevallen op " WIESEN-VIADUCT" een enkelsporige lijn wat uitstekend op de baan gaat passen.
Ik zal u verder op de hoogte houden van de ontwikkelingen hiervan.
Als ook de verder afbouw uiteraard van de Bietschtal-brug en omgeving.
Groet Henk
- Bijlagen
-
- Eerste aanzet nieuwe project Wiesen-viaduct.JPG (121.74 KiB) 5612 keer bekeken
Hallo henk.
Prachtig, Henk, prachtig
Aha dat wordt weer smullen.
Ook een mooi Wiesen viaduct, wat toepasselijk .
Dat riviertje heeft wat
Wie heeft er nu ook alweer ook een ander viaduct na gebouwt over de Wiesen.
Oja dat ben ik
Martin de Deugd
Prachtig, Henk, prachtig
Aha dat wordt weer smullen.
Ook een mooi Wiesen viaduct, wat toepasselijk .
Dat riviertje heeft wat
Wie heeft er nu ook alweer ook een ander viaduct na gebouwt over de Wiesen.
Oja dat ben ik
Martin de Deugd
Re: Bouw mini Suisse "project Bietschtal-brug" en Wiesen-via
Update foto van het rechterportaal.
Groet HenkRe: Bouw mini Suisse "project Bietschtal-brug"
Het project Wiesen-viaduct. met een kort verslag.
Hulpmiddelen
Bekleden met gipsverband- Bijlagen
-
- Wiesen 03.JPG (111.7 KiB) 5539 keer bekeken
Vervolg
Gipsverband Eerste kleur na het aanbrengen van knaufgips
Gipsverband Eerste kleur na het aanbrengen van knaufgips