Diorama Ebbinghausen Ost

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Rob Fongers

Re: Diorama Ebbinghausen Ost

Bericht door Rob Fongers »

Ennnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Ik zie mooie foto's ;) ;)

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ook hier ben ik inmiddels weer lekker opgeschoten, verder gegaan met begroenen, de kade een beetje aan het afwerken en het water gemaakt.

Voor het water heb ik een donkere blauw/groen/grijze kleur gemengd en aan de randen hier nat roest kleur doorheen geschilderd om het net wat minder diep te laten lijken en daarna 2 laagjes hoogglans vernis er overheen wat op de foto's nog niet 100% droog is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben inmiddels ook voorzichtig aan het kijken hoe ik de fabriek ga aankleden en wat dingetjes ervoor aan het maken en schilderen alleen wat de functie van de fabriek zou moeten zijn zou ik niet weten.

Word vervolgd, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 24 jan 2019 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

ziet er mooi oud uit

is de rail die naast de baan staat voor stroom afname
netzo als bij de metro

Gr andy

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Jep klopt, want het is ook metro ;) , zij het met sneltram materieel( stadtbahn B wagens) dat in het echt al voor bereid was op stroom toevoer met 3e rail en wat bij de NDS uitsluitend via 3e rail word gevoed.

groetjes Michiel

Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Thrilly

Bericht door Thrilly »

echt mooi hoe sommige mensen dit in de vingers hebben! geweldig! (ps je motortjes zijn al weer in wat lokjes terecht gekomen en gaan als een.... trein:) )

Rory

(n-spoor website met project volgt)

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Na even wat tijd in een ander diorama gestoken te hebben ben ik gister begonnen met de stadtbahn B wagens die ik op de beurs in Lochem ga bestikkeren en waarvan 2 een plek op dit diorama krijgen. Ik heb de wanden getekend en de kleuren aangepast op hoe m'n nieuwe printer ze uitprint.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ben ik met de bouw van de wagens zelf begonnen en hiermee ben ik aardig op weg. De wagens bestaan uit 15x15mm grenen hout uitgebouwd met 1x2,5mm styreen met daar tussen de draaistellen bestaande uit rond hout van 6mm dik en 1x1mm styreen.
Afbeelding
Hier moeten nog beugeltjes van 0,8mm koper in komen om ze in het spoor te houden en de automatische koppelingen zullen weer gaan bestaan uit Marklin C rail schroefjes.

Edit: 17-8-2017, om de een of andere reden heb ik het eind resultaat hier nooit gepost, daarom hier onder als nog de missende foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel

Plaats reactie