Ooit al eerder gepost in "tips voor een natuurgetrouwe modelbaan op BNLS"
Maar als je even bij Googlemaps bij Bologna, Italië kijkt kan je het zelf zien
Goed voor de economie. Of koop je het in de UK? Scheelt aardig met dit soort aantallen.mikey schreef:Even zitten rekenen... Ruim 1000,- aan wissels, 300,- aan seinpalen en 400,- aan wisselmotoren
Daar gaan ze inderdaad vandaan komen. Dat scheelt wel een hoop jashoven schreef: Goed voor de economie. Of koop je het in de UK? Scheelt aardig met dit soort aantallen.
Heb je die toevallig uitgesplitst inmikey schreef: Ruim 1000,- aan wissels
Bedankt Sjaak,Krab schreef:Hoi Mikey, heb je al op marktplaats gekeken daar staat nu een partij wissels en rails op .![]()
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... =mympBuyer
Dat is misschien goedkoper nog dan England![]()
mvg Sjaak
Tja, alleen de lus is het "doorgaande spoor", dus daar moeten alle wissels in "rechtstand" bereden wordenmatthijskuiper schreef:Erg mooi plan is het aan het worden, misschien kan je nog 1 linkse wissel op het rechter in rij spoor leggen.
Dus waar nu hoofdspoor geschreven staat, voor mijn gevoel rijdt eht dan iets gladder.
De seinen bij de kopspoortjes heb ik er zojuist bijgeplaats.P Bender schreef: Mikey,
- volgens mij moeten d'r in ieder geval seinen bij de kopspoortjes 1-3-4-6-7 (richting de ingang)
- ook de sporen 2-4 moeten volgens mij een sein hebben (richting de bovengenoemde kopsporen)
- Verder is even de vraag of je de sporen 8-9-10 volledig beveiligd wilt hebben (dus met seinen) of dat je daar voor "onbeveiligd gebied" / ROZ (rijden op zicht) gaat.
- Hetzelfde geldt voor de (loc)loods sporen
- Verder zo naar de seinen bij de onderste opstelsporen kijkende denk idat het handiger is om daar de sporen configuratie wat aan te passen, dan hou je hetzelfde aantal wissels, maar kan je daar ook werken met onbeveiligd gebied / ROZ
Als ik zo kijk begin ik het wel een mooi strak ontwerp te vinden
Je was me net voorP Bender schreef:Tja, alleen de lus is het "doorgaande spoor", dus daar moeten alle wissels in "rechtstand" bereden wordenmatthijskuiper schreef:Erg mooi plan is het aan het worden, misschien kan je nog 1 linkse wissel op het rechter in rij spoor leggen.
Dus waar nu hoofdspoor geschreven staat, voor mijn gevoel rijdt eht dan iets gladder.
Dat kan dan toch ook? of je laat de tak de andere kant op gaan, als ik de verkeerde wissel noemdemikey schreef:Je was me net voorP Bender schreef:Tja, alleen de lus is het "doorgaande spoor", dus daar moeten alle wissels in "rechtstand" bereden wordenmatthijskuiper schreef:Erg mooi plan is het aan het worden, misschien kan je nog 1 linkse wissel op het rechter in rij spoor leggen.