De eerste revisie van het paradespoor traject is nu ook klaar. Zijn toch nog wel percentages die er uit rollen. Het paradespoor stond eerst als een tweesporig traject getekend, dat zijn nu drie sporen. Tussen het hoofdspoor en het goederenspoor zitten nog verbindingen om over en weer te kunnen afbuigen. Het bergspoortje komt samen met het goederenspoor en moet in het schaduwstation dan nog een keer afbuigen naar het hoofdspoor. Dat treintje is dus superlang onderweg. De stevigste helling is die van het bergspoortje met 3,36%. Het hoofdspoor blijkt toch nog ongeveer op 2,2% uit te komen. Het goederenspoor komt uit op 1,8%, maar daar zullen ook de langste slepen gaan rijden. Links maakt het spoor een rondje om op -10cm uit te komen. De maximale helling is daar voor R3 en komt uit op maximaal 2,0%, waarschijnlijk is het minder omdat ik nog een klein recht stukje niet in de berekening heb meegenomen. De andere twee sporen in de helix maken meer centimeters voor dezelfde daling, dus die percentages zijn nog lager. Aan de rechterkant komt de helix van -10cm naar -30cm. Ik heb daar nog niet verder naar gekeken.
![Afbeelding](http://joopn.home.xs4all.nl/ff/7DDDN469.gif)
Het paradespoor gedeelte is niet in breedte gewijzigd, wel in de lengte omdat ik anders geen goede tunnelportalen kan inbouwen. Er is ruimte voor een klein seinhuisje, rechts is er nog ruimte voor een trap naar boven.
Groeten,
Joop