Relaxed!

J.
Als ik dit zo lees en even gekeken waar je woont en werkt, dan denk ik dat je je nog maar eens moet verdiepen in het Nederlands recht voordat je dergelijke uitspraken doet. Ik snap eerlijk gezegd niet wat van der Gijp er mee te maken heeft.Maurits71 schreef:Joop,
ik wens je heel veel succes, ik zeg je eerlijk jij bent niet het type persoon waar ik goed mee door de bocht kan en bovenstaande bevestigd geheel en al mijn gedachte.
Ik zeg je als fabrikant/ leverancier zijnde nogmaals dat je helemaal de plank misslaat en dat ik het vage gevoel heb dat je wel de klok heb horen luiden maar.....
lees even goed de kleine lettertjes in de folder, daat staat namelijk altijd een disclaimer in ,, de zogenaamde kleine lettertjes, en die hebben ze uitgevonden voor types zoals jij, niet omdat ze bang zijn voor claims maar omdat ze betere dingen te doen hebben dan zinloze tijdverspillingen als boze joopjes.
zelfde voor de rechtsbijstand, lees ook even goed de kleine lettertjes, die gaan jou echt niet helpen, ook die besteden geen duur geld aan zinloze dingen.
ik zou haast nog een uitspraak van Rene van der Gijp hier neerzetten maar wil het niet al te gek maken
Gr.
M.
Op grond van een in Nederland uitgebrachte folder in de Nederlandse taal waarin verwachtingen worden gewekt die achteraf niet waar gemaakt kunnen worden. Het verbintenissenrecht gaat echt wel wat verder dan "als alles betaald" is.Maurits71 schreef:je hebt zwz geen grond om te procederen, wat wil je gaan eisen dan ?? , alleen als je alles betaald heb op voorhand heb je recht van spreken en zelfs dan tot een bepaalde hoogte.
en ik ben bang dat marklin er niet zo van onder de indruk is dat jij het niet pikt
Ik ben er mee bezig wat het alternatief kan worden. Arcaden zal wel gaan lukken, de brug ligt wat ingewikkelder. Mijn leverancier deed daarin nog een leuke suggestie.Hookies schreef:Zonde van de tijd, moeite en geld om te gaan procederen Joop. Wees blij dat je het station hebt, de rest kun je ook zelf bouwen. En wat Maurits al zegt: Märklin zal er niet wakker van liggen en lachend je klacht richting prullenbak verzenden.
Er is een Nederlandstalige folder uitgebracht waarin verwachtingen worden gewekt die het bedrijf dus achteraf kennelijk niet waar kan maken. Er staat niet bij bestellen voor een bepaalde datum, er staat niet bij beperkt aantal, er staat niet bij oplage slechts 500 of 1000 stuks. Er staat wel bij dat het om een eenmalige serie gaat. Dus bestel ik nog in het eerste halfjaar van het jaar het product, de folder is net uit!. Dan mag je als klant verwachten dat zoiets geleverd wordt. Het is ook duidelijk dat Dammtor nooit de schappen van de winkel zal halen, dus bestellen vanaf de folder is de enige mogelijkheid en ik denk dat Märklin ernstig tekort schiet in de communicatie. Dan pleegt het bedrijf conform Nederlands recht bedrog. En ik wil wel eens laten uitzoeken of het bedrijf daar op deze manier mee weg kan komen of dat er sprake is van bedrog/misleiding. Er is namelijk nog niet eerder een dergelijke zaak geweest omdat niemand de moeite nam daar eens tegen te protesteren. Als de rechter mij daarin gelijk geeft staat de weg open voor andere maatregelen. Dat kan zijn dwingen om alsnog uit te leveren en als dat niet kan schadevergoeding. Ik ben gefrustreerd over hoe we door dit soort bedrijven worden behandeld, namelijk niet als klant, dat is duidelijk.eercb schreef:Joop,
Doen wat je niet laten kan..... ik zou het ook proberen als ik voor hetzelfde stond.
Maar waar je redelijkheid en billijkheid krijgt, krijgen zij het ook..... want wat kunnen ze je bieden wat ook redelijk en billijk is, als ze het bestelde niet kunnen leveren?
Wel procederen..... al is het alleen maar om je frustraties een uitweg te geven......
Aan alle anderen..... jullie ervaringen zullen wel kloppen, en de kans is groot dat Joop niet de genoegdoening krijgt die we hem gunnen.... maar het heeft wel zin om ze aan te pakken. Op het moment dat we dat niet meer doen hebben ze zeker gewonnen.....
Groet,
Eric
Hi Ad,Ad_M schreef:Joop,
Ben je toch van je tramlijn afgestapt op staat ie er gewoon niet op?
Mvg,
Ad
Ik zou er meteen een rechtszaak van maken! Ongehoord, zomaar prijsverschillen. Wat denken ze wel niet!Op dit forum helaas veel getwitter over prijsverschillen in het Dinasys deel en weinig info waar je echt wat aan hebt, jammer, gemiste kans.
Dat zal ook wel een stap naar de rechter worden.Naja, zo te zien heb je er wel allemaal over nagedacht. Hopen dat dit plan ook ooit de tekentafel verlaat en gebouwd gaat worden. Good luck!
Bier! Chips!Jeroen schreef:Ik zou er meteen een rechtszaak van maken! Ongehoord, zomaar prijsverschillen. Wat denken ze wel niet!![]()
![]()
Als je Dammtor strikt zou willen nabouwen in zijn omgeving dan is het niet eens een station, maar een halte. Er zijn hele discussies op Duitse fora over Dammtor over juist dit onderwerp. Dammtor is gebouwd aan een viersporig traject, al van begin af aan. Ik gebruik Dammtor als een klassieke kap, er is namelijk nog maar een andere leverancier met een dergelijke kap, alleen met een uiterst ongelukkige indeling. Ik beeld een enkelsporige hoofdbaan uit, in het tijdsvak waarin ik zit zeer gebruikelijk. Zie eventueel http://www.miba.de/spezial/spezial/74/, een Miba uitgave in de Duitse taal. Er is nog een andere link, maar die is voor hier illegaal.dwarsligger schreef:Joop,
Is het niet logischer dat zo'n station aan een dubbelsporig traject ligt. Je hebt nu heel veel rails en treinen, maar er kunnen er niet zo heel veel tegelijk rijden doordat het traject voornamelijk enkelsporig is.
Ik heb het idee dat het pas een dubbelsporig traject wordt bij het paradespoor helemaal vooraan. Wellicht zie ik dit verkeerd hoor. Misschien is er ook geen ruimte voor, maar dan zou ik alsnog de illusie wekken dat het een dubbelsporig traject is door een wissel te plaatsen direct in de tunnel, zodat het zichtbare gedeelte wel 2 sporen heeft, maar het onzichtbare gedeelte maar 1.
Frans is op de aanstaande beurs in Houten aanwezig, dus ik wil er even langs gaan met mijn vragen. Bedankt voor de tip van Martin Domburg en 9mm forum.spoor65 schreef:Joop,
Vraag Martin Domburg eens omtrent jouw dinasys vraagstukken, hij werkt er veel mee, heeft ook de draaischijf aansturing ingebouwd, en daarnaast veel kontakt met Frans Staal (PiCommIT) welke het systeem levert, en je zou Frans zelf natuurlijk ook kunnen vragen, zal je zeker de juiste antwoorden kunnen geven en dat ook doen.
Ook op 9mm forum is meer info te vinden, daar je daar meer gebruikers van het systeem kunt vinden.
mvg
Freddy
Kan me deze reactie goed voorstellen, gebouwen waren vroeger groot en imposant, het moest indruk maken. Als je Googled op dit soort onderwerpen zul je nog verbaasd zijn wat je allemaal tegenkomt zo rond 1920-1940.dwarsligger schreef:Wat ik bedoel is dat het wellicht niet logisch is dat je een 4 sporige kopstation hebt met een grote dure kap. Zo'n grote kap impliceert wat mij betreft dat er veel trein bewegingen zijn, anders zou zo'n duur gebouw niet gerechtvaardigd zijn.
De frequentie die ik kan aanhouden is groot genoeg voor het tijdsvak. Kan natuurlijk nog eens kijken of er mogelijkheden zijn tot dubbelsporig, de ruimte daar is erg beperkt. Zal ook eens zoeken naar een vertrekstaat van Dammtor rond die tijd, zal denk ik moeilijk worden.dwarsligger schreef:En met meerdere treinbewegingen bedoelde ik, bewegingen op het station zelf. In en uitgaand verkeer tegelijk. Als er nu een trein vertrekt vanaf dammtor dan duurt het heel lang voordat er een trein binnen kan komen. Juist omdat dit het pronkstuk van jouw baan is zou ik hier persoonlijk ook meerdere treinbewegingen tegelijk willen zien. Maar goed, het is jouw baanplan.
Dat doet het toch al? Het eind wordt gemaskeerd door de drankfabriek die ervoor staat. Dus helemaal tot op de millimeter laten doorlopen is volgens mij niet nodig.dwarsligger schreef:Zo zou je ook de illusie kunnen wekken dat het geen kopstation is door de sporen links tot aan de baanrand te laten lopen. Dit heb ik ook gedaan op mijn baan. 2x zelfs.
Bedankt voor de tip, dacht dat het problemen zou geven, maar ging sneller dan ik dacht, bijgaand;dwarsligger schreef:En met meerdere treinbewegingen bedoelde ik, bewegingen op het station zelf. In en uitgaand verkeer tegelijk. Als er nu een trein vertrekt vanaf dammtor dan duurt het heel lang voordat er een trein binnen kan komen. Juist omdat dit het pronkstuk van jouw baan is zou ik hier persoonlijk ook meerdere treinbewegingen tegelijk willen zien.
Je kunt de illusie van een dubbelsporig baanvak wekken door het enkelvoudige baanvak vanaf ergens rechtsboven middels een wissel dubbelsporig te maken tot aan het station. Ervan uitgaande dat treinen altijd rechts rijden, komen treinen gezien vanaf het station op het linkerspoor uit de tunnnel en gaan er via het rechter spoor weer in. Zo lijkt het dubbelsporig, maar is het niet.