"Modulebaan: Kiel-Nordhafen"
Re: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"
Joost,
Kan niet met klosjes oid. werken vwb. transport
Zie namelijk wel dat je al en dijk gemaakt hebt.
gr. Ron.
Kan niet met klosjes oid. werken vwb. transport
Zie namelijk wel dat je al en dijk gemaakt hebt.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Helaas ron,
Ik heb 3 modules mee te slepen en alleen een fordje Ka zonder trekhaak tot mijn beschikking. Mijn volvo V70 is 2 maanden terug in puin gedraaid (4.500,- weggegooid). Dus het moet maar ff zo.
Na de volgende beurs (houten 13 dec) heb ik wat meer tijd, dan ga ik een frame bouwen waar alles veilig in meegenomen worden kan. Dan huur ik wel een aanhanger en leen ik de auto van me ouders.
Die dijk is inderdaad ook al gehavend zoals je kunt zien op de 6e foto...
Ik heb 3 modules mee te slepen en alleen een fordje Ka zonder trekhaak tot mijn beschikking. Mijn volvo V70 is 2 maanden terug in puin gedraaid (4.500,- weggegooid). Dus het moet maar ff zo.
Na de volgende beurs (houten 13 dec) heb ik wat meer tijd, dan ga ik een frame bouwen waar alles veilig in meegenomen worden kan. Dan huur ik wel een aanhanger en leen ik de auto van me ouders.
Die dijk is inderdaad ook al gehavend zoals je kunt zien op de 6e foto...
Leuk hoor. Het ziet er wel nogal modderig uit, past wel bij een industriespoor.
Is die slijptol op foto 1 om je spoorstaven door te slijpen?
Is die slijptol op foto 1 om je spoorstaven door te slijpen?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Ik mis de fiets op jouw Köfje Joost.. Verder goed bezig geweest, begint wat te worden zo!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Hoi Joost , gewoon een fietsje van artitec volgende beurs kopen .
Ze verkopen ze in een set van 4 stuks
mvg Sjaak
Ze verkopen ze in een set van 4 stuks
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Zo weer een kleine update.
Gister zei mijn lieftallige toekomstige echtgenote uit het niets, Goh kunnen we al iets creatiefs doen aan je treintjes. (met andere woorden geen draadjessoep maken). Dus ik vol enthousiastme gezegd, tuurlijk kan dat. Dus wij even naar de action, had nog witte acrylverf en houtlijm nodig. Daarnaast gelijk 2 antislip matten gekocht die mooi onder de module konden zodat knoeierij niet op de eetkamertafel zou komen.
Module verhuist vanuit de hobbykamer naar de woonkamer en gaan met die banaan.
Wat hebben we gedaan:
- Stuk van de dijk waar het voetpad omhoog loopt afgebroken, en opnieuw gemaakt zodat het pad smaller werd. Ook wat transportschade van de dijk opgeknapt.
- We hebben stoepranden aangebracht met lucifers. Ook nog een stukje straat gemaakt, maar hier moet kopfpflaster komen te liggen, en het krassen kon ik niet opbrengen dus dit doe ik een keertje opnieuw. Wil tzt toch die rollers van Railnscale hebben.
- De straat nog een keer in de fallerstrassenverf gezet.
- De dijk in de bruine verf gezet (hanna gedaan)
- Paadje ook een asfalt kleurtje gegeven.
- Achterop de module naast het dubbelspoor een stukje grasmat aangebracht. (Hanna gedaan) Dit ligt later aan de achterzijde en is dus niet zo boeiend, Mocht het niet bevallen verander ik het ooit eens.
- We hebben samen de eerste bruin-groene ondergrond aangebracht naast het dalende spoor. Later gaan we hier boompjes en struiken op knallen.
- Daarnaast met heel fijn poeder een paadje gecreeerd. Dit ziet er behoorlijk echt en lijkt op fijne zandgrond.
Op de eerste foto is alleen de bruine ondergrond aangebracht:
De volgende 2 fotos is ook wat extra groen aangebracht:
Het een en ander is nog wat nattig van de lijm op de foto's.
Aan het einde van het verhaal was Hanna ook enthousiast, het was leuker en gezelliger dan op de bank hangen en tv kijken. Daarnaast vond ze dat er meer te zien moest zijn op de beurs dan blauwe plaat.
Dus een heel geslaagd avondje. (heb er toch geen spijt van dat ik op de knieen ben gegaan)
Edit: IMG tags gefixed voor luiaardjes onder ons
Gister zei mijn lieftallige toekomstige echtgenote uit het niets, Goh kunnen we al iets creatiefs doen aan je treintjes. (met andere woorden geen draadjessoep maken). Dus ik vol enthousiastme gezegd, tuurlijk kan dat. Dus wij even naar de action, had nog witte acrylverf en houtlijm nodig. Daarnaast gelijk 2 antislip matten gekocht die mooi onder de module konden zodat knoeierij niet op de eetkamertafel zou komen.
Module verhuist vanuit de hobbykamer naar de woonkamer en gaan met die banaan.
Wat hebben we gedaan:
- Stuk van de dijk waar het voetpad omhoog loopt afgebroken, en opnieuw gemaakt zodat het pad smaller werd. Ook wat transportschade van de dijk opgeknapt.
- We hebben stoepranden aangebracht met lucifers. Ook nog een stukje straat gemaakt, maar hier moet kopfpflaster komen te liggen, en het krassen kon ik niet opbrengen dus dit doe ik een keertje opnieuw. Wil tzt toch die rollers van Railnscale hebben.
- De straat nog een keer in de fallerstrassenverf gezet.
- De dijk in de bruine verf gezet (hanna gedaan)
- Paadje ook een asfalt kleurtje gegeven.
- Achterop de module naast het dubbelspoor een stukje grasmat aangebracht. (Hanna gedaan) Dit ligt later aan de achterzijde en is dus niet zo boeiend, Mocht het niet bevallen verander ik het ooit eens.
- We hebben samen de eerste bruin-groene ondergrond aangebracht naast het dalende spoor. Later gaan we hier boompjes en struiken op knallen.
- Daarnaast met heel fijn poeder een paadje gecreeerd. Dit ziet er behoorlijk echt en lijkt op fijne zandgrond.
Op de eerste foto is alleen de bruine ondergrond aangebracht:
De volgende 2 fotos is ook wat extra groen aangebracht:
Het een en ander is nog wat nattig van de lijm op de foto's.
Aan het einde van het verhaal was Hanna ook enthousiast, het was leuker en gezelliger dan op de bank hangen en tv kijken. Daarnaast vond ze dat er meer te zien moest zijn op de beurs dan blauwe plaat.
Dus een heel geslaagd avondje. (heb er toch geen spijt van dat ik op de knieen ben gegaan)
Edit: IMG tags gefixed voor luiaardjes onder ons
Laatst gewijzigd door FidOo op 09 mar 2019 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeg vriendelijke vriend, ik snap dat je haast hebt met je vriendin 'op gepaste wijze bedanken voor haar bijdrage' maarre.....moet ik nou extra gaan klikken om je foto's te kunnen zien? Foutje?
Anyway,
[quote ]uit het niets, Goh kunnen we al iets creatiefs doen aan je treintjes.[/quote]
Ik had dat gisteren ook! "Mag ik ook eens een boompje maken?" . Natuuuuuurlijk mag dat! Foto's van dat resultaat zijn straks te zien in het desbetreffende draadje.
Grtz,
J.
Anyway,
[quote ]uit het niets, Goh kunnen we al iets creatiefs doen aan je treintjes.[/quote]
Ik had dat gisteren ook! "Mag ik ook eens een boompje maken?" . Natuuuuuurlijk mag dat! Foto's van dat resultaat zijn straks te zien in het desbetreffende draadje.
Grtz,
J.
-
- Moderator
- Contacteer:
Jah jah, de spoorstaafvrouwen krijgen de smaak zeker wel te pakken! Leuk joh.
Het resultaat mag er ook zeker wel zijn trouwens, wordt echt mooi. Ik breng de 13e wat boompjes mee, kunnen we die grasmat wat opleuken
Groetjes,
Hoontje
Het resultaat mag er ook zeker wel zijn trouwens, wordt echt mooi. Ik breng de 13e wat boompjes mee, kunnen we die grasmat wat opleuken
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Leuk dat Hanna ook mee begint te doen! En inderdaad opletten dat je eettafel niet geruïneerd wordt.
En als spoorstaafaanhang wil ik zeker meedoen, maar boompjes maken gaat mij toch iets te ver. Dat vind ik zo'n saai werk. Al kreeg ik het dan weer voor elkaar dat Alwin die voor mijn diorama maakte.
Tof dat de blauwe plaat weer wat verder is verdwenen. Helaas kan ik het niet in het echt komen bewonderen in Houten. Dat wordt dus later, als het er nog mooier uitziet.
En als spoorstaafaanhang wil ik zeker meedoen, maar boompjes maken gaat mij toch iets te ver. Dat vind ik zo'n saai werk. Al kreeg ik het dan weer voor elkaar dat Alwin die voor mijn diorama maakte.
Tof dat de blauwe plaat weer wat verder is verdwenen. Helaas kan ik het niet in het echt komen bewonderen in Houten. Dat wordt dus later, als het er nog mooier uitziet.
J, Ja foutje, zat met mn suffe kop niet meer op te letten, IMG-tags zijn gefixed!Jeroen schreef:Zeg vriendelijke vriend, ik snap dat je haast hebt met je vriendin 'op gepaste wijze bedanken voor haar bijdrage' maarre.....moet ik nou extra gaan klikken om je foto's te kunnen zien? Foutje?
Anyway,
Ik had dat gisteren ook! "Mag ik ook eens een boompje maken?" . Natuuuuuurlijk mag dat! Foto's van dat resultaat zijn straks te zien in het desbetreffende draadje.uit het niets, Goh kunnen we al iets creatiefs doen aan je treintjes.
Grtz,
J.
Overigens ik ben benieuw naar t boompje van jouw lieftallige wederhelft (PS wordt het niet tijd om haar te bedanken )
Ja top dat de dames zich ook mengen in het verhaal!Hoontje schreef:Jah jah, de spoorstaafvrouwen krijgen de smaak zeker wel te pakken! Leuk joh.
Groetjes,
Hoontje
PS boompjes is erg mooi, kan ze alleen nog niet plaatsen ivm vervoer..
Tja das dan gewoon echt weer jammer dat je er niet bij bent de 13e, of ben je boos dat je je eigen diorama niet mee magVera schreef:Leuk dat Hanna ook mee begint te doen! En inderdaad opletten dat je eettafel niet geruïneerd wordt.
Volgende keer beter!
Zo nog een laatste kleine spurt gegeven aan de middelste module.
Met vrouwlief de woonkamer weer verbouwd, eettafel leeg, schoenendoos met groenmeuk e.d. er naast en knutselen maar.
Hanna heeft de gehele dijk met spuitlijm en strooimeuk behandeld. Vervolgens heeft ze 2 doosjes boompjes geplunderd en de dijk belegerd, Welgeteld 30cm staat nu vol met boompjes.. anyway je moet ergens beginnen. Ik ga nog eens kijken of ik een paar boompjes kan scoren op de beurs morgen.
Ik heb zelf het eerste spoor geballast vanaf de weg gezien, dit was nog al een precies werkje aangezien het weer aardig op de werkelijkheid moet lijken. Vooral veel grond en grijs ballast tegen de zijkant van de sporen tot hoogte van de spoorstaaf. (lekker tegen alle normale regels in).
Anyway, check het resultaat (kötfotokwaliteit maarja t was al donker en telefoon bijdehand) Gewoon morgen komen kijken in t echt.. is veel beter.
Vanavond het hele zooitje in de auto trappen en klaarzetten voor morgen! Dan morgen allegesusvroeg de auto in en om 7 uur de baan opbouwen in houten!
Met vrouwlief de woonkamer weer verbouwd, eettafel leeg, schoenendoos met groenmeuk e.d. er naast en knutselen maar.
Hanna heeft de gehele dijk met spuitlijm en strooimeuk behandeld. Vervolgens heeft ze 2 doosjes boompjes geplunderd en de dijk belegerd, Welgeteld 30cm staat nu vol met boompjes.. anyway je moet ergens beginnen. Ik ga nog eens kijken of ik een paar boompjes kan scoren op de beurs morgen.
Ik heb zelf het eerste spoor geballast vanaf de weg gezien, dit was nog al een precies werkje aangezien het weer aardig op de werkelijkheid moet lijken. Vooral veel grond en grijs ballast tegen de zijkant van de sporen tot hoogte van de spoorstaaf. (lekker tegen alle normale regels in).
Anyway, check het resultaat (kötfotokwaliteit maarja t was al donker en telefoon bijdehand) Gewoon morgen komen kijken in t echt.. is veel beter.
Vanavond het hele zooitje in de auto trappen en klaarzetten voor morgen! Dan morgen allegesusvroeg de auto in en om 7 uur de baan opbouwen in houten!
Laatst gewijzigd door FidOo op 21 sep 2018 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
succes morgen. Ik Heb Meneer van de Pol Sr afgevaardigd om te komen keuren, ben ff te druk met het inpakken van dozen
Hills and Meadows on social media
Bomenrand op de dijk begint er leuk uit te zien.
Mijn knie ligt nog steeds in de kreukels, dus kan helaas niet komen.
Hoop wel dat er foto's gemaakt worden.
Maar veel succes morgen.
gr. Ron.
Mijn knie ligt nog steeds in de kreukels, dus kan helaas niet komen.
Hoop wel dat er foto's gemaakt worden.
Maar veel succes morgen.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Joost,
Gefeliciteerd met je 30e verjaardag.
Ben je nog bezig met deze baan, zit dik onder het stof.
Gefeliciteerd met je 30e verjaardag.
Ben je nog bezig met deze baan, zit dik onder het stof.
Ben, Bedankt.
Die laag stof klopt aardig met de staat van de modules. Ik ben er eigenlijk niet verder mee gegaan dan dat de laatste foto's laten zien. Maar aangezien het ene clubbaan is ben ik er wel mee bezig.
Die laag stof klopt aardig met de staat van de modules. Ik ben er eigenlijk niet verder mee gegaan dan dat de laatste foto's laten zien. Maar aangezien het ene clubbaan is ben ik er wel mee bezig.
Joost ook van deze kant gefeliciteerd.
mvg Ronald
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Joost, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Dat je nog maar vele jaren mag sporen.
Dat je nog maar vele jaren mag sporen.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Joost,
Ben je 2 dagen niet op de site en mis je weer net de verjaardag van een bekende N-spoorder, maar alsnog gefeliciteerd met het bereiken van mijn halve leeftijd
groetjes,
Bert
Ben je 2 dagen niet op de site en mis je weer net de verjaardag van een bekende N-spoorder, maar alsnog gefeliciteerd met het bereiken van mijn halve leeftijd
groetjes,
Bert
Bedankt alle. Bert, het zij je vergeven hoor.
Verder weinig nieuws te melden. Heb wel wat nieuwe aanwinsten voor op de clubbaan. Ik zal er gauw ff een foto van plaatsen.
Verder weinig nieuws te melden. Heb wel wat nieuwe aanwinsten voor op de clubbaan. Ik zal er gauw ff een foto van plaatsen.
Joost,
Vergeven, met Arsenicum of rattenkruid, ik ben ruim twee dagen zoet geweest met herstel van een inbraakschade bij een vereniging waar ik in het bestuur zit buit ter waarde van misschien EUR 50,= maar wel een kleine EUR 900,= schade, ik heb nu een bord opgehangen dat wij de volgende keer zelf het lege fust wel wegbrengen.
Bert
Vergeven, met Arsenicum of rattenkruid, ik ben ruim twee dagen zoet geweest met herstel van een inbraakschade bij een vereniging waar ik in het bestuur zit buit ter waarde van misschien EUR 50,= maar wel een kleine EUR 900,= schade, ik heb nu een bord opgehangen dat wij de volgende keer zelf het lege fust wel wegbrengen.
Bert
Das mooi kloten Bert. Hopelijk zijn jullie goed verzekerd als vereniging.
Hier dan nog even de nieuwe aanwinsten:
2x een Arnold/lemke kof in wiebe kleurtjes. Deze zijn voorzien van een kleinere en nieuwe motor ipv de oude motoren. Hierdoor hebben ze betere rijeigenschappen en nog belangrijker, meer plaats voor een decoder.
Deze chassis gaan dus van kapje wisselen met mijn Seehafen Kiel en Marine Kiel Köf's.
En de vierde en laatste gravita die ik wilde hebben. Naast de northrail, mrce, voith kleuren dus nu ook de db kleuren.
Hier dan nog even de nieuwe aanwinsten:
2x een Arnold/lemke kof in wiebe kleurtjes. Deze zijn voorzien van een kleinere en nieuwe motor ipv de oude motoren. Hierdoor hebben ze betere rijeigenschappen en nog belangrijker, meer plaats voor een decoder.
Deze chassis gaan dus van kapje wisselen met mijn Seehafen Kiel en Marine Kiel Köf's.
En de vierde en laatste gravita die ik wilde hebben. Naast de northrail, mrce, voith kleuren dus nu ook de db kleuren.
Laatst gewijzigd door FidOo op 21 sep 2018 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost,
Dat zijn zeker weer mooie aanwinsten voor op de club baan, is Lochem jullie eerstkomende beurs
Bert
Dat zijn zeker weer mooie aanwinsten voor op de club baan, is Lochem jullie eerstkomende beurs
Bert
Bert, We staan dit jaar niet in Lochem. Dit ivm ruimte, en laten we wel zijn, je ziet toch liever Jeroen zn baan dan die van ons... Moeten hem natuurlijk ook wel een kansje geven!
Zonder gekkigheid, wij zijn druk bezig om een aantal probleempunten op te lossen. Hierdoor hebben we even een beursstop ingelast totdat deze punten opgelost zijn.
We hopen volgend voorjaar weer eens een beurs te mogen en kunnen doen. Maar dit laten we uiteraard weten als dit bekend wordt!
Zonder gekkigheid, wij zijn druk bezig om een aantal probleempunten op te lossen. Hierdoor hebben we even een beursstop ingelast totdat deze punten opgelost zijn.
We hopen volgend voorjaar weer eens een beurs te mogen en kunnen doen. Maar dit laten we uiteraard weten als dit bekend wordt!