Pagina 3 van 24

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 03 jun 2015 18:36
door Frank_N
Scandinavie?? Noorwegen/Zweden, Ertstrein.....Scandium ofzoiets :?: :?: :roll:

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 03 jun 2015 20:52
door CC72000
Nee, geen delfstof.

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 03 jun 2015 21:44
door Frank_N
CC72000 schreef:Nee, geen delfstof.
Je oppert zelf goud......Denk ik gezien het gewicht (tot 3000kg/kuub) aan aluminium :?:
Word gemaakt uit bauxiet (delfstof).

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 03 jun 2015 22:32
door CC72000
Och, een beetje beeldspraak. Er is wit goud, zwart goud, en dan hebben we het niet alleen over asperges of steenkolen!

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 05 jun 2015 18:43
door shoven
Olie?

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 05 jun 2015 19:03
door Frank_N
Iets met gerst en bier of druiven en wijn, gezien de monnik? Wel echt raadselachtig...... deze :roll:

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 05 jun 2015 20:58
door CC72000
Mooi, de week is overbrugd! Tijd voor een nieuwe hint: wit goud :idea:
Probeer er maar wat moois van te maken :mrgreen:

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 05 jun 2015 21:11
door Frank_N
Vroeger werd met wit goud een waterkrachtcentrale bedoeld......
Dan zou het iets met Zwitserland, Noorwegen, Frankrijk of Oostenrijk te maken kunnen hebben.

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 06 jun 2015 05:33
door olaf04
ik denk dat deze trein op waterstof reed. ik weet alleen niet waar

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 06 jun 2015 15:14
door CC72000
Twas een echte stomert, op een vast traject van een kilometer of 30

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 06 jun 2015 15:49
door Overdijk
Wit goud kan ook nog weleens zout zijn.

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 06 jun 2015 17:15
door CC72000
Ik zou dit wit goud niet graag over mijn eitje strooien :cry: wordt dan wel erg plat!

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 06 jun 2015 20:08
door FidOo
Kan ook nog iets van marmer zijn.. Maar het is een goed plaatje, ik heb verder geen idee..

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 06 jun 2015 20:50
door Rob_Lochem
Na heel lang zoeken gevonden...

Carrara Private Marble spoorlijn

http://www.trainsimhobby.net/forum/file ... mifera.jpg


De spoorlijn Marmer Carrara was een standaard maatspoorweg, passagiers-dragen en wit marmer van Carrara gemeenschappelijke ruimtes sorteren vlakte Avenza en de haven van Carrara.
De spoorlijn bediend 1876-1964, toen het werd gesloten als gevolg van de concurrentie van het wegvervoer.
Geschiedenis
De spoorlijn Marmifera werd geboren uit een initiatief van een particulier bedrijf dat is ontstaan ​​door de Florentijnse ridder Giuseppe Troyse-Beard, de gemeentesecretaris van Carrara Giuseppe Fossati en ingenieur van de stad Carrara in 1866 ontving de concessie voor de bouw. Na de dood van Troyse-Barba en de overdracht van diverse kapitaalsaandelen kwam het in 1874 tot de oprichting van de Vereniging van echte Carrara Private Marble spoorweg.
De eerste uitvoerende project voor de aanleg van de spoorlijn werd in 1869 ontwikkeld door ingenieurs en Carlo Pietro Ganzoni Willy en leidde tot de oprichting van de eerste twee delen van de spoorlijn werden ingehuldigd op 19 augustus 1876. Deze twee stammen de haven van Marina di Carrara te verbinden hellingen van de bekkens en graafwerkzaamheden in het gebied tussen Carrara en Avenza u de bestaande spoorlijn Avenza-Carrara, ongeveer 4,5 km lang, gerund door de spoorwegen in Noord-Italië raccordavano. Een latere uitbreiding naar de regio's van de opgraving werd in 1885 voorgesteld door de ingenieurs Sartorio en Leoni. Het werk begon in 1887 en de nieuwe vestiging werd ingehuldigd op 15 mei 1890. Met deze uitbreiding, de spoorlijn was in staat om aanzienlijk versnellen van de reistijd van de knikkers naar de zee en vertegenwoordigde de eerste gemechaniseerde alternatief voor de oude methoden van de behandeling van blokken, die oudsher werden vervoerd door ossenkarren en met lizzatura.
De spoorlijn vestigde zich snel krijgen steeds groter aandeel van de markt voor het vervoer van marmer. Het kan worden gezegd dat, afgezien van een korte recessie veroorzaakt door de vordering van voertuigen tijdens de Eerste Wereldoorlog, de Marmeren Railway bleef zijn verkoop uit te breiden tot het einde van de jaren twintig van de twintigste eeuw, toen de gevolgen van de economische crisis van 1929 gecontracteerd aanzienlijk de markt marmer.
Zoals gerapporteerd door een gids van de Italiaanse Touring Club editie in 1916, was het mogelijk voor diegenen die de grotten bezoeken, een verzoek indienen om het bedrijf om dit konvooi aan te vallen van een auto in staat is tot 25 zetels aan het bezoek mogelijk te maken. Het bezoek was gratis en werd aangespoord door dezelfde gids tip voor en profiteren van de spoorlijn.
De maximale periode van activiteit werd bereikt in 1923, met ongeveer 500.000 ton marmer jaarlijks vervoerd op 33 in totaal km route tussen lijn en fittingen.
Met de Tweede Wereldoorlog werd de lijn werd zwaar beschadigd door bombardementen en sabotage, waardoor het bedrijf Marmifera dicht bij een faillissement. In 1945 de bruggen op de route Avenza-Carrara leed een bomaanslag en dit veroorzaakte de onderbreking van de lijn. Na de bruggen werden herbouwd.
Na de oorlog de belangrijkste routes werden herbouwd, maar de toenemende concurrentie van de weg bestaat verordende de veroudering van het gehele spoorwegsysteem, die permanent werd gesloten en ontmanteld met ingang van 15 mei 1964.
In de jaren 2000 werd het vaak gedacht aan het spoor route herontwikkelen, bijvoorbeeld om een ​​metro spoor en een fietspad op het voormalige tracé van de spoorlijn Avenza-Carrara te bouwen. Ze werden echter nooit gerealiseerd.
Kenmerken
De spoorlijn werd uitgeoefend met stoom tractie. Het pad van de bodem klom over de reling en Tyrrheense, altijd bergop, bereikte zijn maximale hoogte in het resort Ravaccione, op 445 m boven de zeespiegel, met uitzicht op een maximale helling van 60 per duizend. Die kunnen oplopen tot 70 per duizend op rangeersporen redden Miseglia Superior en Tarnone.
Ze werden in eerste instantie gebruikt stoomlocomotieven gebouwd in Duitsland in de inrichtingen Krauss, Henschel en Hanomag; later werden vervangen door modellen vervaardigd door de vestigingen en Ansaldo Breda.
Route
Langs de route waren er 11 tussen de stations en werven geladen.
De uitbreiding lengte richting van het dock lader Marina di Carrara, verbonden aan het plein ten oosten van het station van Carrara-Avenza, in die de stroom via Piombara doorsneden spoelen van de binaire elektrische tram-Marina Carrara, dan om het te blijven parallel met een pad naar de west as van de laan XX Settembre waar de tram liep. Er was ook een verbinding met het systeem van industriële sluitingen zich in het station van Marina di Carrara.
Veel van de civieltechnische werken die werden gemaakt voor de aanleg van de spoorlijn zijn nog steeds bestaande; sommige daarvan worden gebruikt voor het verkeer. Onder hen herinner me de tunnel tussen Fantiscritti en Ravaccione, de bruggen van de Vara, de ijzeren bruggen van Vezzala en Ravaccione, viaducten Miseglia.
In de buurt van de brug van de Genua-Pisa en Avenza-Carrara, in de buurt van de eerste rotonde richting de jachthaven, is er ook een klein stukje nu niet hersteld zonder gronden en bewapening. Al de rest van de track-Avenza Marina di Carrara is omgebouwd tot een route.
Verkeer
Het verkeer dat de spoorlijn gekenmerkt was vooral van goederen voor het vervoer van marmer uit de steengroeven naar het station, waar Avenza vervolgens werd omgeleid. De blokken werden via drie verschillende routes vervoerd: de spoorweg Genova-Pisa als de blokken door de haven van Massa Apuania, directe verbinding naar de haven langs de Viale XX Settembre werden toegewezen, of als een alternatief pad de veiling dat de zender wordt geleid in het systeem hulpstukken van de Apuaanse Industrial Zone. Eenmaal voorbij de fabriek OMYA moest je een U-bocht uit te voeren en zich het spoor voor de tussenstop van Carrara Marittima waar er blokkades of gedownload of rechtstreeks op de dokken.
Voor een keer dat hij gebruikt ook de passagiersdienst op de stretch-Avenza Marina, die door het oog van de prefect 17 juli 1891. Het veroorzaakte wat problemen, echter.
Rollend materieel
De gebruikte rollend materieel op het spoor waren verschillende stoomlocomotieven groep 835 en de groep 895 geregistreerde "FMC N." . Sinds het einde van de jaren vijftig, in een poging om de lijn te moderniseren, werden zelfs kochten een aantal diesellocomotieven inclusief locomotief model Ranzi RI 100 en RF-100, die in de laatste jaren van de exploitatie van de spoorwegen werkte.
Een van de stoomlocomotieven Gr.835 dat in gebruik was op Marmifera wordt bewaard, samen met de goederenwagons geladen met marmeren blokken in een souvenirwinkel in de buurt van de ijzeren brug net na de Monterosso Station.
In 1935 een stoommachine tram Chianti werd geschonken aan FMC, de sluitingsdatum van de tram.
Waardering: 0.0


- See more at: http://woordenkracht.com/categorie/gezo ... kFAGp.dpuf

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 06 jun 2015 21:34
door CC72000
Wat heb ik hier nog aan toe te voegen....
De spoorlijn is nu de weg voor de vrachtwagens om het marmer af te voeren.
Afbeelding
En het treintje van weleer is een apart monument geworden van een verkooppunt van allerlei marmer prullaria
Afbeelding

En raadt eens wat? Het lijntje is zelfs in schaal N nagebouwd.
http://www.ferroviamarmifera.com/ilplastico.htm
http://www.ferroviamarmifera.com/ilplasticoimmagini.htm
En nog wat meer geschiedenis
http://www.ferroviamarmifera.com

Rob: next please :D

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 07 jun 2015 05:24
door olaf04
cool!

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 07 jun 2015 10:58
door Rob_Lochem
Goedemorgen!

Hier de nieuwe uitdaging. Op welk station zijn we...?

Afbeelding

Veel succes!

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 07 jun 2015 11:03
door olaf04
volgens mij is het in engeland. ik zie het aan een logo van de spoorwegen

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 07 jun 2015 13:36
door Rob_Lochem
Land is goed....

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 18 jun 2015 20:13
door Rob_Lochem
Hint...?

Mvgr.

Rob.

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 18 jun 2015 20:48
door Robert_N-Nm
De boel ziet er behoorlijk plat uit. Zou kunnen nabij Brighton en de zuidkust hoewel dit mij meer aandoet als de omgeving nabij Norfolk en mogelijk Peterborough

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 18 jun 2015 20:50
door spoor65
graag

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 20 jun 2015 18:57
door Rob_Lochem
De foto is genomen in het oosten van Engeland.

Succes!

Groeten,

Rob.

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 23 jun 2015 18:08
door Frank_N
North York Moors, Goathland, Grosmont of Pickering kunnen het niet zijn....
Het 4e station daar zou kunnen maar daar weet ik de naam niet van.????

Re: Raadplaatje 2015

Geplaatst: 24 jun 2015 16:59
door Rob_Lochem
Nog een plaatje dan maar....

Afbeelding