Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3691
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Daar houden we het wel weer een paar dagen mee vol,het is weer ouderwets genieten geblazen.
Tevens krijgen we er denk altijd wel weer een gezond stuk inspiratie van. ;)


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Sweex
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:10

Re: Boppard

Bericht door Sweex »

Gave foto's Jeroen! Op 't eerste gezicht zie je helemaal niet dat het een modelbaan betreft!


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Boppard

Bericht door Overdijk »

Heerlijk om te zien. Zijn dat trouwens Roco wagens, die SBB EC?


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Bedankt jungs! Krijg er ook wel weer zin in als ik die foto's zie en jullie commentaar erop....

Het zijn wagons van Minitrix, de loc is uiteraard van Fleischmann.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Boppard

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

mooie foto's voorals de licht invallen vind ik mooi. :)

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Boppard

Bericht door AAHendriks »

Hoi Jeroen,

De foto's zijn weer lekker. :D

Mvg,
Albert


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Pff wir wollen schmutzigen guterzuge :!: Die sind viel besser :mrgreen:

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Nu weer de big boys van nabij gezien en ben eigenlijk verbaasd dat de reality eigenlijk helemaal niet meer zo smerig is en dat deze zeer regelmatig door de wasstraten gaan. Dit in tegenstelling tot het goederen verkeer

Maar reality en fictie are very close PIK!!


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hé boys,

bij gebrek aan een modelbaan in de buurt dan maar de klusjes opgepakt die al langer gepland stonden: het weatheren van mijn talloze goederenwagons. Mijn lieftallige vriendin doet gezellig mee na een paar simpele instructies....top! Ook ben ik stilletjes aan begonnen met wat grafitti hier en daar....dat is helemaal leuk om te doen!

Ik hoop straks of dit weekend daar wat foto's van te posten. En dan moet er nog even mee gereden worden, maar dat zal nog even duren. Anyway, wanneer dat gebeurt zijn er wel weer wat foto's te maken van schmutzige goederentreinen. Als het zonnetje meewerkt......ben ik ook heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

Grtz,

J


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Boppard

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen.

We houden een plekje voor je vrij ;)
Tot dan, sucses met de vervuilings en grafitie aanval. :D
Volgens mij maakt ie er weer iets heel moois van. :o
Dat zijn we zo gewent.

Martin de Deugd



FidOo
Berichten: 5719
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Tof dat je meissie je helpt... toch wel zeldzaam begrijp ik hier en daar haha...

Ik kijk weer uit naar de Foto's!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Volgens mij heeft ie gewoon (goed) geselecteerd :lol: . Overigens J, dat betekent gewoon dat de eerstvolgende ronde moet worden voorzien van gastmaterieel in de vorm van twee recent als mattest voorgestelde loks, evt met een blauwe baksteen aangevuld.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo,

bij deze dan even de foto's van de tot dusver behandelde wagons met allerhande grafitti en poedertjes enzo. Was weer erg leuk om te doen. Ik moet 'nog' maar 40 ertswagons verouderen, dus voorlopig ben ik nog wel even zoet :roll:

Eerst maar eens de vervuilde exemplaren.....en daar heb ik dus hulp bij gekregen!

Afbeelding

Deze staalwagon was echt té plasticlook....gewoonweg verschrikkelijk. Als je die glans eraf haalt ben je trouwens al een heel eind!

Afbeelding

Een paar ketelwagons....

Afbeelding

Afbeelding

De Fleischmann chemische stroopwagons...die waren ook erg plasticlook. Je ziet hopelijk het verschil wel tussen geweathered en nog niet geweathered... 8-)

Afbeelding

Dan ben ik begonnen met wat grafitti, waaronder ook op deze ertswagons.

Afbeelding

Er staat 'Mask' op....een term die ik in Arnhem veel op verkeersborden heb gezien. (sterker nog, ik weet wie het is.....de persoon in kwestie heeft ooit een blauwe maandag in mijn prutsbandje de DJ uitgehangen.... :mrgreen: )

Afbeelding

En dan nog maar wat eigen creaties....

Afbeelding

Afbeelding

Nou, en nu nog maar van die herstelde verfschade erop (van die vierkantjes in een andere kleur) en vervuilen natuurlijk......

JO!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ohja, ook zijn er weer wat Preisers geschilderd. Ook een perfect klusje als de modelbaan even niet de buurt is......

;)

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3022
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Hallo Jeroen,

Wederom zeer fraai gedaan.

Ben benieuwd naar het eindresultaat van de ertswagons.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4496
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

Ziet er goed uit Jeroen en vriendin,

Maar, verbeeld ik het mij nu, of ziet deze werkplek er gewoon veel opgeruimder uit dan de plek waar jij normaal jouw foto`s
maakt van jouw klussies aan de modelspoorbaan :o :o ;)

mvg

Freddy

Hoop natuurlijk ook dat je snel weer eens tijd hebt voor jouw spoorzolder.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Boppard

Bericht door Cybertinus »

Nice Jeroen. Ziet er goed uit. Vooral die ketelwagens. Echt een wereld van verschil. Veel natuurgetrouwer.

Die graffiti ziet er ook goed uit. Mooi hoor :)


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

FidOo
Berichten: 5719
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Nou ik zeg vaker inhuren dat vrouwtje haha..!
Dat ziet er toch zeer goed uit! Ook de graffiti is erg goed gelukt. Nu nog een beetje die bakken nog wat verder verweren en tis helemaal af!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ik heb gisteren en vandaag me -alleen- uitgeleefd op de ertswagons.....fotoproof komt snel!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Ohhhhh en je vriendin is niet jaloers :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3022
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

R Fongers schreef:Ohhhhh en je vriendin is niet jaloers :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
Als het maar lekker was :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Ron schreef:
R Fongers schreef:Ohhhhh en je vriendin is niet jaloers :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
Als het maar lekker was :mrgreen:

gr. Ron.
WAT?


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Boppard

Bericht door FaCo »

Dat uitleven, Rob.

Je gaat weer lekker Jeroen!


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3022
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

FaCo schreef:Dat uitleven, Rob.

Je gaat weer lekker Jeroen!

Das stimmt 8-)


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo,

weer terug in het land en heb dus even van de zonnige morgen (of: wat ik beschouw als 'morgen' :mrgreen: ) gebruik gemaakt om wat foto's te nemen van het onlangs verouderde materieel. Deze lading goederenwagons kan binnenkort weer retour naar Boppard, en dan haal ik weer een nieuwe lading op. Heb hier eindelijk de tijd ervoor gevonden, en zu Hause wordt ik alleen maar afgeleid om lekker te rijden met de hele boel ipv verouderen, opruimen, schoonmaken....noem maar op :geek:

In totaal heb ik de afgelopen tijd 34 wagons verouderd in Almere. Aardig wat, maar we zijn er nog lang niet. Thuis in Ede heb ik nog tientallen goederenwagons en tegen de 100 personenrijtuigen die nog nooit een verouderkwastje hebben gezien. Als ik daaraan denk word ik al moedeloos, maar als ik het in fases doe zoals laatst is het best te doen.

Blabla. Zeverzever. Tijd voor foto's van het resultaat.

Als eerste wat foto's van van die bakwagons, Eanos. Met en zonder lading. Het klinkt raar, maar ik heb hier en daar wat wagons met zo'n NS-logo. Op de snelwegen rond Amsterdam kom ik vaak deze piece tegen, uiteraard van de harde kern van de supporters van Ajax. Leek mij wel eens leuk dat op een trein te kalken.

Afbeelding

Verder was die wagon qua vuilheid nog wel gespaard gebleven. Dat geld niet voor deze Railion-kar. Hier wil ik nog zo'n schrootlading in gaan doen, zelfbouw uiteraard. Nog even bedenken hoe.....

Afbeelding

En dan te bedenken dat die wagons eerst allemaal knalrood waren. Dit is echt véél mooier! Nog 2, ook van NS.....

Afbeelding

Zoals laatst geschreven ben ik ook aan het immense project van de ertstrein vervuilen begonnen. Een schone ertstrein heb ik echt nog nooit gezien, behalve de afgelopen jaren bij mij op m'n modelbaan Boppard :). Dat moest anders. Het leuke is dat ik +/- 40 wagons heb het type Faals, dus dat je nog wat kan variëren qua weathering. De een wat schoner dan de ander, grafitti, you name it.

Een greep uit de verouderde wagons. Om ze allemaal op de foto te zetten is wat overdreven, vind ik...

Afbeelding

Links geweathered en voorzien van een tribal, rechts zoals je hem koopt....

Afbeelding

Inzooming.....

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik bij een paar wagons ook heb gedaan is van die slijtplekken, nieuwe stukken verf erop, nieuwe roest, oude roest, overgeschilderd, etc. Erg leuk!

Afbeelding

Laatst, in mijn vorige post met verouder-resultaten had ik al wat gedaan aan een paar ketelwagons. Maar na het zoeken naar vervuilde ertswagons op internet kwam ik ook wat ketelwagons tegen. Dat inspireerde nogal, dus heb ik ze nog eens gedaan.

Afbeelding

En in close-up....

Afbeelding

Afbeelding

Ook de knikketelwagon, type Zacens, die nog schoon was kreeg een roestdekentje, naar voorbeeld opgebracht. Hoppa! Weg met die plastic rommel....

Afbeelding

Hopen dat ik nou snel deze wagons eens in actieve dienst mee kan laten draaien op Boppard. Zonnetje erop, en rijden maar.....

Grtz,

J.


Afbeelding
Plaats reactie