Ik las dat mijn volgende plan was het aansluiten van de wissels in het station, zodat ik meer kon dan alleen rondjes rijden. Dat is inmiddels gebeurd, en ook heb ik voor het eerst relais geinstalleerd voor het omzetten van de polariteit van de puntstukken. Alleen kreeg ik toch weer erg veel last van stotterende servo’s. Weer van alles geprobeerd, inclusief het uit elkaar halen van de verschillende stroom kringen onder de baan, maar niets hielp. Wat was het probleem uiteindelijk? De transformator gaf gewoon niet genoeg stroom. Een sterkere transformator en alle problemen waren weg.
Helemaal klaar zijn de wissels nog niet. Ik bleek niet genoeg componenten te hebben om de prints voor de Arduino te maken. En lokaal hadden ze die ook niet, dus die moeten uit China komen.
Daarom maar verder gegaan met de enkel sporige zijlijn. De eerste stap daarbij was de helling tussen de hoogte van het hoofdstation en het eindstationnetje. Die was mij eerst wat te steil, maar door de helling door te laten lopen in de al aanwezige tafels aan het begin en het eind van de helling, kreeg ik de stijgingspercentage toch onder de 3%.
Zonder rails:

En met rails:

Daarna het stationnetje in het midden van het schiereiland. Ik had daar wel een ontwerp voor gemaakt, maar dat was eigenlijk alleen maar om te kijken wat voor lengte ik kwijt kon. Om de daadwerkelijke liggen van de sporen te bepalen, heb ik de huisjes van mijn vorige baan weer eens uit de kast gehaald en verschillende opstellingen bekeken tot ik er eentje vond die mij beviel. Toen de rails geplaatst en daarna de huisjes weer terug, want ja daardoor begint het eindelijk een beetje op een landschap te lijken. Geeft direkt ook aan het rijden van de treinen een extra dimensie en heel veel ideeen voor het plaatsen van meer scenery....
In vogelvlucht:

En op ooghoogte: