Pagina 4 van 9
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 07 apr 2020 09:36
door Nthusiast
Zo dat is weer veels te lang geleden. Eerst maar even de vraag van Martijn beantwoorden. Of er ook verkantingen liggen in de bochten? Nou niet met opzet. Maar de boog aan het einde van het schiereiland gaat ook met een paar cm omhoog. En de manier waarop ik het hout onder de rails aan de rest van de tafel heb vastgemaakt, zorgde ervoor dat aan de buitenkant het hout toch net ietsjes hoger ligt dan aan de binnenkant. Dat stoorde mij verder niet, dus heb het laten zitten.
Ik las dat mijn volgende plan was het aansluiten van de wissels in het station, zodat ik meer kon dan alleen rondjes rijden. Dat is inmiddels gebeurd, en ook heb ik voor het eerst relais geinstalleerd voor het omzetten van de polariteit van de puntstukken. Alleen kreeg ik toch weer erg veel last van stotterende servo’s. Weer van alles geprobeerd, inclusief het uit elkaar halen van de verschillende stroom kringen onder de baan, maar niets hielp. Wat was het probleem uiteindelijk? De transformator gaf gewoon niet genoeg stroom. Een sterkere transformator en alle problemen waren weg.
Helemaal klaar zijn de wissels nog niet. Ik bleek niet genoeg componenten te hebben om de prints voor de Arduino te maken. En lokaal hadden ze die ook niet, dus die moeten uit China komen.
Daarom maar verder gegaan met de enkel sporige zijlijn. De eerste stap daarbij was de helling tussen de hoogte van het hoofdstation en het eindstationnetje. Die was mij eerst wat te steil, maar door de helling door te laten lopen in de al aanwezige tafels aan het begin en het eind van de helling, kreeg ik de stijgingspercentage toch onder de 3%.
Zonder rails:
212 by
G K, on Flickr
213 by
G K, on Flickr
En met rails:
214 by
G K, on Flickr
215 by
G K, on Flickr
Daarna het stationnetje in het midden van het schiereiland. Ik had daar wel een ontwerp voor gemaakt, maar dat was eigenlijk alleen maar om te kijken wat voor lengte ik kwijt kon. Om de daadwerkelijke liggen van de sporen te bepalen, heb ik de huisjes van mijn vorige baan weer eens uit de kast gehaald en verschillende opstellingen bekeken tot ik er eentje vond die mij beviel. Toen de rails geplaatst en daarna de huisjes weer terug, want ja daardoor begint het eindelijk een beetje op een landschap te lijken. Geeft direkt ook aan het rijden van de treinen een extra dimensie en heel veel ideeen voor het plaatsen van meer scenery....
In vogelvlucht:
216 by
G K, on Flickr
217 by
G K, on Flickr
En op ooghoogte:
218 by
G K, on Flickr
219 by
G K, on Flickr
220 by
G K, on Flickr
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 07 apr 2020 10:12
door Michiel
Dat is een prachtig project, hoor. Heel mooi sporenverloop. Knap werk!
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 08 apr 2020 20:12
door Nico Essers
Mooie baan Gustaaf, lekker ruim van opzet met mooie lange sporen. Ook de huisje vindt ik apart en geslaagd.
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 12 apr 2020 22:59
door Nthusiast
Bedankt Michiel en Nico.
En die huisjes heb ik gebouwd voor mijn vorige baan en hebben dus ruim vier jaar in een doos gezeten. Viel me daarom niets tegen hoe ze eruit zagen. Een paar stukjes papier waren los komen te zitten, maar dat kan zo weer gerepareerd worden. Waar ik wel direkt aan herinnerd werd, was dat ik ze eigenlijk nooit echt 'af' gemaakt heb. Geen dakgoten, goorstenen en vaak zelfs geen deuren. Dus dat moet nog een keer.
Nu bezig met het perron voor het kleine stationnetje. Als ik weet waar dat precies komt te liggen kan ik beginnen met het aanbrengen van de ballast.
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 13 apr 2020 19:46
door Schachbrett
Hallo Gustaaf,
Ziet er indrukwekkend uit je baan.
Mooi werk.
Gr Chris
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 13 apr 2020 20:18
door Krab
Een mooie baan met een Nederlands tintje
Vooral met die mooie langgerekte bogen .
Super down under baan
mvg Sjaak
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 17 apr 2020 13:31
door HST
Hoi Gustaaf,
Indrukwekkend. Dat gaat vast heel mooi worden! Ik zou zelf een rolberoerte krijgen van al die ruimte die met scenery gevuld moet worden en heb altijd groot respect voor iedereen die zo'n klus in zijn eentje tot een mooi einde weet te brengen (ik hou het zelf daarom wat compacter). Het gaat je lukken als ik je draadje zo lees!
groet, Erwin
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 27 apr 2020 06:28
door Nthusiast
Hi Erwin,
Ik heb nog nooit 1 van mijn banen helemaal gevuld gekregen met scenery voordat ik weer ging verhuizen. En deze is weer wat groter dan de vorige, dus zal nog meer tijd gaan kosten. Maar het is voor mijn geen doel opzich om de hele baan vol met scenery te krijgen. Ik denk meer ik bepaalde delen van de baan die mijn volle aandacht krijgen. Als dat deel dan ‘af’ is, ga ik eens denken over het volgende deel.
Het deel waarmee ik nu bezig ben is dus het dorpje waar de enkel sporige zijlijn eindigt. Mijn plan was om weer eens wat ballast te gaan leggen, te beginnen bij het kleine stationnetje. Maar daarvoor moest ik toch eerst weten waar de perrons zouden komen te staan. Eerst het perron voor personen vervoer, dat ligt tussen twee sporen in. Op dezelfde hoogte als het perron heb ik ook ruimte gemaakt voor het kleine stationsgebouwtje. Trappen en oprit enzo komen later. Op dit moment is het een behoorlijke klim....
221 by
G K, on Flickr
Daarna het perron voor goederen aan de andere kant van het station. Dat is breed genoeg om een vrachtwagen te laden of lossen. Ook hier komt later een oprit.
222 by
G K, on Flickr
En toen het ballasten. Dat viel even tegen. Moest weer helemaal bedenken hoe ik dat bij de vorige baan ook weer deed. Daarbij zijn dit de sporen die qua bereikbaarheid, het moeilijkst zijn. Dus dat hielp ook niet. Bij het schoonmaken kwam ik er daarom een aantal keer achter dat alle ballast toch nog niet vast lag, dus dat moest opnieuw. Maar nu ligt het toch redelijk en kan de eerste trein zijn passagiers kwijt.
223 by
G K, on Flickr
224 by
G K, on Flickr
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 27 apr 2020 06:52
door Sibbesuisje
Ziet er erg strak uit Gustaaf! Die ballast voegt al meteen een heleboel toe.
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 14 nov 2020 22:38
door Nthusiast
Ik zie dat ik qua foto’s aardig achter loop. Zoals op de vorige foto’s ziet het er nu niet meer uit. Maar het belangrijkste werk van de afgelopen tijd is toch eigenlijk aardig wat kleine zaakjes die onder de baan gebeurd zijn, maar waardoor de betrouwbaarheid flink omhoog gegaan is. Alle wissels hebben nu ook een relay voor het omzetten van de spanning op het puntstuk.
Dan de vooruitgang qua scenery. Nadat ik een opstelling had gemaakt voor de huizen en gebouwen in het dorpje was het tijd om de weg aan te leggen. Waar de weg moest komen te liggen, daar was ik snel uit. Maar hoe die weg aan te leggen, daar moest ik wat meer tijd in steken. Een van de dingen waar ik niet tevreden over was bij mijn vorige baan waren de wegen. Van een afstandje zag het er redelijk uit, maar van dichtbij kon je duidelijk zien dat ze van geverft hout waren gemaakt. Om de asfalt wegen realistischer te maken heb ik zwart foam materiaal, licht grijs geverft. Dat zag er na een aantal test goed uit.
Vanaf mijn allereerste treinbaan heb ik al een snelweg willen bouwen (dat was al iets wat ik daarvoor met mijn matchbox en siku autos deed), maar daar was eigenlijk nooit een mooie plaats voor, dus dat was er nooit van gekomen. Maar voor deze baan was daar al vantevoren rekening mee gehouden. De snelweg ligt langs het spoor en er moest een op en af rit komen naar het dorpje. Er bleek alleen niet genoeg ruimte voor een hele intersectie, dus is het een halve geworden. De weg van het dorpje gaat eerst over het spoor en vervolgens over de snelweg met aan 1 kant de op en af rit:
225 by
G K, on Flickr
En van de andere kant ziet het er zo uit:
226 by
G K, on Flickr
Daarna de onderste laag van de ‘heuvel’ waar de oprit van de snelweg op ligt. Was nog even een puzzel om de draadjes van de lantaarnpalen ook door de houten plaat van de tafel te krijgen. Uiteindelijk daar een rietje voor gebruikt waar de draadjes door kunnen totdat ze aan de onderkant van de tafel er uit steken.
227 by
G K, on Flickr
En de andere kant:
228 by
G K, on Flickr
Ik zal later eens wat foto’s maken van hoe het er nu uitziet....
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 15 nov 2020 16:13
door HST
Ha Gustaaf,
Ik zie dat ik zelf ook al een tijdje niet in de buurt ben geweest, maar leuk om weer een update van jouw werk hier te zien. Het polariseren van de puntstukken zal een aardig klusje zijn geweest maar zo te lezen is het niet voor niets geweest (wat overeenkomt met mijn ervaringen).
De oplossing met de rietjes behoeft wat nadere uitleg: heb je een rietje gebruikt voor de hele lantaarn of alleen voor de doorvoer door het hout? Ik kijk uit naar de foto's van de laatste stand van zaken!
met een groet,
Erwin
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 17 nov 2020 08:42
door Nthusiast
Hallo Erwin,
Ik vond het vooral lastig om de relays te installeren omdat het inmiddels al aardig vol met draadjes is onder de treinbaan. Ik was ook eerst niet van plan relays te gebruiken. Bij mijn vorige baan heb ik alleen maar Peco Electrofrogs gebruikt zonder aparte puntstuk aansluiting en dat werkte opzich goed. Maar toen ik nieuwe Peco 55 wissels voor de bovenbaan wilde kopen, hadden ze de Electrofrogs niet meer, maar alleen nog de nieuwe Unifrog. Die heeft wel een geisoleerd metalen puntstuk, en sommige locs kwamen daar niet altijd overheen. Dus toen werd het tijd voor relays. Gelukkig zit er van de fabriek af al een draadje gesoldeerd aan het puntstuk, dat maakt het installeren eenvoudiger.
En dan het rietje, dat was een oplossing voor het probleem dat ik geen gaten had gemaakt in de treintafel, voordat ik er een nieuwe laag bovenop bouwde voor de hoger gelegen wegen. Opzich geen probleem totdat ik de eerste lantaarnpaal er naast zette en ik me bedacht dat het wel eens ingewikkeld kon worden om de draadjes ook door de ondergelegen treintafel te krijgen. Maar met rietje zoals op de schets is het geen enkel probleem...
233 by
G K, on Flickr
En dan wat foto’s van hoe de snelweg er nu uitziet. Het foam als ondergrond voor de weg ligt er inmiddels en is ook al geschilderd. Verder is het land rondom de oprit en afrit dicht gemaakt en heeft ook een likje groene verf gekregen. Het spoor in de buurt is geballast en tijdens het weekend ben ik begonnen met het ‘wandelpad’ dat langs de spoorlijn ligt. Dat is vast niet het juiste woord, want het is alleen bedoeld voor de mensen die onderhoud aan de spoorlijn doen.
229 by
G K, on Flickr
230 by
G K, on Flickr
231 by
G K, on Flickr
232 by
G K, on Flickr
Mijn volgende plan is om het voetpad aan te leggen van het dorpje over de brug van de snelweg. En daarna moet ik eens gaan bedenken of ik een vangrail kan maken en natuurlijk moeten er nog lijnen en borden komen te staan...
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 18 nov 2020 20:34
door HST
Kijk eens aan, een beetje kleur doet wonderen! Lekker doorgaan zo! Voor de belijning van de weg zou je wit isolatie tape in smalle stroken kunnen snijden.Dat kan je dan op de weg plakken, soms even fixeren met een beetje lak oid. Vangrails zijn bijvoorbeeld te imiteren met een styreen u-profiel van ca 2 mm die je horizontaal tegen styreen paaltjes plakt. Ik zeg bewust imiteren omdat in werkelijkheid een vangrail er ietsje anders uitziet, maar zo wordt het in ieder geval geen monnikenwerk. Voor een voorbeeld: bij de overgang van het laad/los spoor op mijn module staan korte stukjes vangrail.
Bedankt ook voor de toelichting van het rietje, zeer duidelijk verhaal.
Het wandelpad langs het spoor is inderdaad niet om te wandelen (levensgevaarlijk en niet fijn voor het treinpersoneel) en daarom terecht alleen toegankelijk voor bevoegd personeel. Het juiste woord is inspectiepad en vroeger werd het ook schouwpad genoemd.
Keep up the good work,
Erwin
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 24 nov 2020 08:19
door Nthusiast
Ah, een schouwpad. Weer wat geleerd! En voor de vangrail ga ik zeker niet voor iets dat heel erg realistisch is. Ik zat zelf te denken aan het gebruiken van oude flexi rails, ook omdat de snelweg in een bocht ligt en zo’n flexi rail kan mooi gebogen worden. Maar hoe dat dan precies zou moeten werken, daar heb ik nog niet over nagedacht. Styreen u-profiel is al een stukje realistischer als ik zo naar een stuk snelweg kijk in Nederland (via streetview). Vraag is of ik daar hier makkelijk aan kan komen en of dat een beetje te buigen valt?
Verder afgelopen weekend het stuk schouwpad onder de bruggen af gemaakt en ook het voetpad langs de lokale weg gelegd. Ik heb ook een test gedaan voor de lijnen op de weg. Ik heb geen witte tape dat aan een zijde beplakt is, dus dit is dubbelzijdig tape maar zonder de witte laag die tussen de plaklagen zit te verwijderen. Het werkt niet heel makkelijk en ik denk dat enkelzijdig tape ook minder dik is. Dus daar eens naar kijken in de lokale DIY. En zo niet dan inderdaad maar zelf wit papier beplakken.
233 by
G K, on Flickr
234 by
G K, on Flickr
235 by
G K, on Flickr
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 15 dec 2020 06:28
door Nthusiast
Ik heb wat enkelzijdig wit tape te pakken kunnen krijgen, dus begonnen met het aanbrengen van de belijning. In combinatie met de kleur en structuur van de weg ben ik erg tevreden met hoe het eruit is komen te zien.
Enige nadeel is dat het maar korte stukjes witte tape zijn. Voor de lijnen in het midden van de weg niet zo’n probleem, maar langs de snelweg is dat wat meer werk. Ik heb een proef stukje gedaan en zolang de snelweg recht is gaat het goed. Ik denk alleen niet dat dat makkelijk (en netjes) te buigen valt in de bocht, dus daar moet een andere oplossing voor komen.
236 by
G K, on Flickr
237 by
G K, on Flickr
238 by
G K, on Flickr
239 by
G K, on Flickr
240 by
G K, on Flickr
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 15 dec 2020 08:12
door Hugo
Nthusiast schreef: ↑15 dec 2020 06:28
Enige nadeel is dat het maar korte stukjes witte tape zijn. Voor de lijnen in het midden van de weg niet zo’n probleem, maar langs de snelweg is dat wat meer werk. Ik heb een proef stukje gedaan en zolang de snelweg recht is gaat het goed. Ik denk alleen niet dat dat makkelijk (en netjes) te buigen valt in de bocht, dus daar moet een andere oplossing voor komen.
"Toevallig" ben ik nu ook aan het prutsen met een asfaltweg en belijning. Voor het laatste heb ik een markeerstift 0,8 mm bij de Bruna gekocht en voorlopig ben ik tevreden met het resultaat van het proefstukje. Ik zal binnenkort het resultaat laten zien in mijn topic. Ik heb nog geen bochten gemaakt maar op YouTube zag ik iemand werken met een flexibele lineaal en een markeerstift.
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 15 dec 2020 09:05
door Nthusiast
He Hugo
Bij het bouwen van mijn vorige baan een aantal andere manieren geprobeerd om lijnen langs wegen te maken, o.a. verven en markeerstiften. Maar ik kreeg het niet voor elkaar om dat netjes te doen. Het wit lekte dan toch altijd uit om een of andere reden. Vandaar dat ik uitkwam op wit tape. Dat kan ik precies op 1 mm snijden en vervolgens op de juiste plaats plakken. Zit het niet goed kan het er zo weer af en ik hoef daarna de weg niet weer te schilderen voordat ik het nog een keer kan proberen.
Ik maak nu wel gebruik van ander materiaal voor de weg en heb niet geprobeerd of een markeerstift hierop beter werkt. Ik ben benieuwd of jij dat wel goed voor elkaar krijgt.
En een flexibele liniaal is een uitstekend idee, en niet alleen voor belijnen van wegen. Ik vraag me of in wat voor een winkel die hier te kopen zullen zijn...
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 15 dec 2020 14:15
door HST
Toch wel heel strak geworden hoor die belijning! In ruime bogen kan je experimenteren met kleine insnijdingen in de tape, aan beide zijden van het midden van de tape, maar wel versprongen van elkaar. In scherpe bochten zou ik dan gewoon kortere stukjes tape plakken.
Groetjes, Erwin
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 15 dec 2020 21:16
door Hugo
Nthusiast schreef: ↑15 dec 2020 09:05
He Hugo
Bij het bouwen van mijn vorige baan een aantal andere manieren geprobeerd om lijnen langs wegen te maken, o.a. verven en markeerstiften. Maar ik kreeg het niet voor elkaar om dat netjes te doen. Het wit lekte dan toch altijd uit om een of andere reden. Vandaar dat ik uitkwam op wit tape. Dat kan ik precies op 1 mm snijden en vervolgens op de juiste plaats plakken. Zit het niet goed kan het er zo weer af en ik hoef daarna de weg niet weer te schilderen voordat ik het nog een keer kan proberen.
Ik maak nu wel gebruik van ander materiaal voor de weg en heb niet geprobeerd of een markeerstift hierop beter werkt. Ik ben benieuwd of jij dat wel goed voor elkaar krijgt.
En een flexibele liniaal is een uitstekend idee, en niet alleen voor belijnen van wegen. Ik vraag me of in wat voor een winkel die hier te kopen zullen zijn...
Voor de flexibele lineaal: google is your best friend

Maar mogelijk kan je je de kosten besparen door een stevige tochtstrip of iets vergelijkbaars te gebruiken.
De foto's van mijn pogingen hou je tegoed.
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 18 dec 2020 23:04
door Hugo
Onderstaand mijn proefstukjes. Links ter illustratie het basismateriaal, de inmiddels bekende groene ondervloerplaten van de Gamma. De basiskleur is antraciet gemengd met "grüngrau". Je ziet in het eggie vaak dat scheuren zijn opgevuld met met een soort teer. Die heb ik getracht te imiteren door met een scherp mesje heel voorzichtig een paar scheuren te maken en die later met de kleur "teerzwart" te vullen.
Je krijgt met de stift geen 100% helderwitte streep maar die zie je buiten op straat ook niet, nouja de dag dat de lijnen worden getrokken, maar daarna worden ze snel vies of raken ze beschadigd. Ook hier lekte het wit een paar keer uit hoor, maar dat heb ik slinks gecorrigeerd met verf
Door middel van "drybush" heb ik geprobeerd wat vuiligheid/verkleuring van het asfalt te bewerkstelligen. Dan ben ik (nog) niet tevreden over, het is m.i. toch snel weer te veel.

Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 26 dec 2020 22:47
door Nthusiast
Hallo Hugo,
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit. Beter dan wat ik voor elkaar kreeg op een houten ondergrond. En dat van die scheuren, dat had ik ook gelezen. Maar daar begin ik (voorlopig) niet aan. Ik doe maar net alsof dit een nieuwe weg is. Verouderen kan later ook nog.
Zelf ben ik doorgegaan met het witte tape en ik moet zeggen dat de bochten leggen makkelijker ging dan gedacht. Eigenlijk ook makkelijker dan de rechte stukken, omdat je niet kunt zien dat de belijning niet de perfecte radius heeft. Als een lijn op een rechte stuk niet helemaal recht ligt valt dat wel op. Overigens viel mij op dat niet alle lijnen hier op de 1:1 wegen ook even recht liggen.
De snelweg is nu belijnd tot net na het viaduct. Verder kan nog niet, dat stuk moet eerste nog geschilderd worden. Ik wil alleen eerst proberen wat groen "aan te leggen" om te zien hoe dat staat.
241 by
G K, on Flickr
242 by
G K, on Flickr
243 by
G K, on Flickr
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 26 dec 2020 23:26
door HST
Strakke belijning! Helemaal top Gustaaf!
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 27 dec 2020 08:18
door sik234
dat ziet er goed uit die snel weg ":)
mvg ruud
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 27 dec 2020 14:36
door shoven
Ziet er netjes uit hoor, zeker die belijning.
Re: Nieuw Ter Apel
Geplaatst: 16 jan 2021 08:54
door Nthusiast
Zo, mijn kerst/zomer vakantie is alweer (een week) voorbij. Het plan was om de booster aan te sluiten en daarna het aantal treinen dat tegelijkertijd mag rijden omhoog te zetten zodat mijn Nederlandse treinen ook de baan op konden. Het aansluiten van de booster met alle voorzichtigheid gedaan. Ik wilde voorkomen dat ik per ongeluk iets opblies. Dat leek allemaal goed te zijn gegaan, maar toen ik begon met rijden begonnen de problemen.
Eerst overal spookmeldingen. Baan weer alleen op TC aangesloten en toen waren ze weg. Alleen een draadje op beneluxspoor kunnen vinden uit 2007 van iemand die hetzelfde probleem beschreef, maar helaas geen duidelijke reden voor de oorzaak. Uiteindelijk delen van de baan uitgeschakeld om te kijken of er toch niet ergens kortsluiting zat, bleken de spookmeldingen te verdwijnen hoe korter de netwerk kabel naar de S88s was. Die was inderdaad onnodig lang (maar ja geen probleem met alleen TC). Uiteindelijk die met de helft kunnen verkorten en sindsdien zijn de spookmeldingen weg.
Daarna wissels die niet meer 100% van de tijd omgingen. Koploper gaf het signaal door, maar daar reageerden de wissels dus niet altijd meer op. Maar alleen bij een arduino die zijn signaal kreeg via de booster. Dit probleem kunnen omzeilen door de arduino aan te sluiten op het signaal van de TC.
Terwijl ik hier aan werkte, inmiddels 3 keer een trein gehad die volgens koploper en de TC stil stond, maar in werkelijk gewoon reed. En je raadt het al, dat was in een blok dat het signaal kreeg via de booster. De enige manier om dat te omzeilen is om de booster niet te gebruiken. Maar waarom ik deze problemen heb, geen idee. Als iemand dit ook heeft ondervonden, dan ben ik erg benieuwd hoe dit opgelost kan worden.
Nederlandse treinen hebben dus nog niet veel gereden. Maar ook nog leuke dingen aan de treinbaan gedaan. De lampen die ik had besteld voor op de perrons waren binnen gekomen en dat was een goede reden om eens serieus naar de aankleding van het perron van het eindstationnetje te kijken. En aangezien de belijning van de wegen redelijk was gelukt, ook direkt maar lijnen op het perron aangebracht. Ook voor het eerst een hek gemaakt voor de scheiding van het perronspoor en de weg, en het eerste groene spul langs het spoor en de snelweg gelegd. De foto’s....
244 by
G K, on Flickr
245 by
G K, on Flickr
246 by
G K, on Flickr
247 by
G K, on Flickr
248 by
G K, on Flickr