Afgelopen vrijdag kwam ik in Velbert-Langenberg een gebouw tegen wat precies de steensoort heeft die ik voor het klooster ook wil.

De zelfde steensoort wil ik ook op de rest van het diorama terug laten komen. Als je dan kijkt in de eerdere posts hoe ik de muren tot nu toe geschilderd heb dan lijkt dat totaal niet op elkaar. Dat moet dus anders. Nu ben ik het hele weekend voor zover ik thuis ben geweest met de bruggen en poorten bezig geweest die in de goede kleur te schilderen. Met mijn gebrek aan geduld probeerde ik dat niet op 1 ding uit maar op 6 tegelijk zodat ik steeds 6 bouwwerken had die niet werden zoals het moest. Gister ben ik het dan toch eens kleinschaliger gaan aanpakken en heb ik ook nieuwe verf gemengd omdat ik er met de bestaande verf niet kwam. Na veel proberen heb ik nu ongeveer het recept gevonden om tot de juiste kleuren te komen. M'n verstand zegt dat het klopt alleen m'n gevoel vind dat het donkerder moet zijn maar de foto's zeggen wat anders.

Deze brug is zoals het moet zijn en de poort sluit er zo goed mogelijk bij aan.

Deze poort heb ik nu zo vaak geschilderd dat dit het maximaal haalbare is.

Deze muur is het eerste waarmee ik de juiste richting vond maar dat van een vlakke muur vertalen naar zo'n stadspoort is nog knap lastig. Vooral omdat verf niet altijd gaat zitten waar ik het hebben wil en op de manier die ik hebben wil.
Andere stukken muur probeer ik nu ook lichter te krijgen. Er mogen en moeten wel kleur verschillen in zitten maar het moet wel op elkaar aansluiten. De basis daarvoor is alles overschilderen met verdunde geel/grijze( net geen beige) verf. Daarna met oker drybrushen zou de rest moeten doen omdat de donkerdere kleuren er dan nog deels doorheen komen.

Ook dit gebouw neem ik even mee anders springt het er op een negatieve manier uit.
Groetjes Michiel