Fantasia
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Denk het wel Wim
Grtzz Rob
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Zo deel 1 van de tafel is klaar.
Gelijk openingen in de spanten gemaakt om later de draden probleemloos doorheen te laten lopen
En inmiddels is de eerste kraan gearriveerd
Gelijk openingen in de spanten gemaakt om later de draden probleemloos doorheen te laten lopen
En inmiddels is de eerste kraan gearriveerd
- Bijlagen
-
- P1070963a.jpg (80.92 KiB) 4557 keer bekeken
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Die kraan zal je wel nodig hebben met al deze fraaie plannen. Veel succes!
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Fantasia
Woah! ongelooflijk dat in 3d! Ziet er heel mooi uit! Kan niet wachte tot ikzelf ook zoiets kan gaan maken, de ruimte is er alleen het is nog niet bewoonbaar
Groeten Chris
Re: Fantasia
Hoi Rob,
ik heb nog gefacineerd zitten kijken naar je sporenplan en heb toch een paar bedenkingen:
Je hebt 2 sterk gelijkende fly-over constructies gepland. De rechter is volledig gerechtvaardigd. Maar de linker ontgaat me een beetje. Je doet veel moeite om de 4-sporige lijn te splitsen in 2 dubbelsporig hoofdlijnen die dan uiteindelijk in hetzelfde schaduwstation uitkomen. De fly-over rechts is machtig, maar zou je links niet een ander thema kunnen aanboren? Een nijverheid naar keuze naast een hoofdbaan, of misschien iets met smalspoor (Nf? met Z-spoor), of gezien de plannen voor een kopstation, een nabijgelegen depot... 't Is maar een idee.
Het is moeilijk te zien, maar mij lijkt het dat er maar 1 van de 6 fly-over sporen over de rechte wisselstanden loopt. Alle andere fly-over sporen zouden dan met een snelheisbeperking bereden moeten worden. Klopt dat?
Wat is de rede dat het 4de spoor wat verwijderd ligt in de centrale 4-sporige bundel onderaan? Dat heeft zeker een doel, maar welke?
Ik vermoed dat je bij tijds de bovenste 2 sporen van de 4-sporig bundel gaat onderbreken en ombuigen opdat ze het kopstation ingaan. De 2 onderste sporen zouden gewoon blijven doorlopen zoals ze nu gepland zijn. Ben ik fout?
dus, Rob, wat is het verhaal achter je sporenplan, vooral dan het linker deel?
groetjes,
Michiel
ik heb nog gefacineerd zitten kijken naar je sporenplan en heb toch een paar bedenkingen:
Je hebt 2 sterk gelijkende fly-over constructies gepland. De rechter is volledig gerechtvaardigd. Maar de linker ontgaat me een beetje. Je doet veel moeite om de 4-sporige lijn te splitsen in 2 dubbelsporig hoofdlijnen die dan uiteindelijk in hetzelfde schaduwstation uitkomen. De fly-over rechts is machtig, maar zou je links niet een ander thema kunnen aanboren? Een nijverheid naar keuze naast een hoofdbaan, of misschien iets met smalspoor (Nf? met Z-spoor), of gezien de plannen voor een kopstation, een nabijgelegen depot... 't Is maar een idee.
Het is moeilijk te zien, maar mij lijkt het dat er maar 1 van de 6 fly-over sporen over de rechte wisselstanden loopt. Alle andere fly-over sporen zouden dan met een snelheisbeperking bereden moeten worden. Klopt dat?
Wat is de rede dat het 4de spoor wat verwijderd ligt in de centrale 4-sporige bundel onderaan? Dat heeft zeker een doel, maar welke?
Ik vermoed dat je bij tijds de bovenste 2 sporen van de 4-sporig bundel gaat onderbreken en ombuigen opdat ze het kopstation ingaan. De 2 onderste sporen zouden gewoon blijven doorlopen zoals ze nu gepland zijn. Ben ik fout?
dus, Rob, wat is het verhaal achter je sporenplan, vooral dan het linker deel?
groetjes,
Michiel
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Kijk dat doe ik nou ook altijd kijken wat de mogelijkheden zijn.Saraan schreef:Hoi Rob,
ik heb nog gefacineerd zitten kijken naar je sporenplan
Een lang verhaal wat ik tr8t kort te houden, Oorspronkelijk had ik een brug ingepland aan de linkerkant met 5 sporen. Het maakt niet zoveel uit waar die vandaan komen maar het grootste bezwaar was en is de toegankelijkheid van deze ruimte. Een klapbrug is mooi maar zal in de loop der tijd toch de nodige problemen veroorzaken zoals het niet recht voor zijn werk komen. Dus uiteindelijk heb ik daarvan afgezien. Toen moest ik dus de aansluiting uit schaduwstation 1 gebruiken en de baan langs het goederen spoor. Uit schaduwstation 1 de meeste rechtse (zou in eerste instantie helemaal onderdoor lopen en aan de linkerkant zoals getekend bovenkomen. Echter aan de rechterzijde heb ik een probleem om een Helix te plaatsen met een hoogte verschil van 29 cm en deze dmv flyovers met elkaar te laten samen vloeien. Het kon wel maar de hellingen waren niet naar mn zin en daardoor is dit eruit gekomen. Het is en blijft altijd een zaak van compromissen.Je hebt 2 sterk gelijkende fly-over constructies gepland. De rechter is volledig gerechtvaardigd. Maar de linker ontgaat me een beetje. Je doet veel moeite om de 4-sporige lijn te splitsen in 2 dubbelsporig hoofdlijnen die dan uiteindelijk in hetzelfde schaduwstation uitkomen. De fly-over rechts is machtig, maar zou je links niet een ander thema kunnen aanboren? Een nijverheid naar keuze naast een hoofdbaan, of misschien iets met smalspoor (Nf? met Z-spoor), of gezien de plannen voor een kopstation, een nabijgelegen depot... 't Is maar een idee.
Het enigste wat nu vast staat zijn de flyovers, hoe e.e.a. er werkelijk uit gaat zien is ook een beetje afhankelijk hoe het dadelijk op straat niveau komt. Het is nu zo getekend om een idee te krijgen en ook om te kijken hoe het met de helling percentages uitkomt, ze liggen nu op max 3%, de meeste zijn lager. Wat betreft de wissels is de planning voor hetzij de SLE-388/389 cq SLE-386/387 dus hele slanke wissels waar met 200kmh overheen geraasd zou moeten kunnen worden.Het is moeilijk te zien, maar mij lijkt het dat er maar 1 van de 6 fly-over sporen over de rechte wisselstanden loopt. Alle andere fly-over sporen zouden dan met een snelheisbeperking bereden moeten worden. Klopt dat?
Het 4de spoor(onderste) ligt verhoogd, +10cm en is eigenlijk voorzien om bovenlangs binnen te komen in het kopstation. de bovenste van de 4 ligt op straat niveau +8 cm de middelste 2 liggen op + 6cm. Ik heb het nu zo in gedachten ook om de verschillen in hoogte enigszins te beperken want anders kom ik niet uit met de wisselstraten om 6 sporen te bedienen.Wat is de rede dat het 4de spoor wat verwijderd ligt in de centrale 4-sporige bundel onderaan? Dat heeft zeker een doel, maar welke?
Ik vermoed dat je bij tijds de bovenste 2 sporen van de 4-sporig bundel gaat onderbreken en ombuigen opdat ze het kopstation ingaan. De 2 onderste sporen zouden gewoon blijven doorlopen zoals ze nu gepland zijn. Ben ik fout?
De 2 binnenste sporen zijn voor doorgaand verkeer.
Dit is het verhaal hahahahaha, Maar het linkerdeel was dus oorspronkelijk voorzien voor doorgaand over de brug (2x2) de vijfde was een hersenspinsel tussen het het goederenstation en een mijn links, maar ja ruimte gebrek hebben dit voorlopig in de ijskast gezet. Vanuit het eventuele kopstation heb je dan de mogelijkheid zonder het doorgaande verkeer te hinderen door te rijden naar welk spoor dan ook. Dat deze in het schaduwstation terecht komen weten alleen een paar personen. Gezien het aantal sporen en de lengte van het tracé tot ze weer op straat niveau zijn moeten er volgens mij toch zeker 20 treinen beneden kunnen verblijven welke ook nog eens vanuit verschillende richtingen boven komen en dus ook een garantie moeten zijn voor afwisseling.dus, Rob, wat is het verhaal achter je sporenplan, vooral dan het linker deel?
Het zou zo maar eens kunnen dat ik in de toekomst nog overloop wissels maak want het is nu gepland dat er maar in een richting gereden wordt.
Hopende een beetje van de sluier te hebben opgelicht
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
De eerste 4 ringen van de Helix zijn gezaagd. De eerste ring ligt op hoogte en wacht samen met 500 figuren ( waren aan het solliciteren op Middelburg Modelspoorstad), op de volgende materialen. De oorspronkelijk buiten diameter van 500 is door een beetje gelukkige omstandigheid 590 mm geworden. Dus altijd goed voor de Helling die nu nog maar 2,5% is. De binnenste is voor het dalende verkeer dus daar is het niet zo belangrijk.
Nu van het weekend nog ff de finale bestel lijst checken en deze voor zondagavond de deur uit doen. Tevens de eerste voedingen leggen voor de wissels en verlichting.
Nu van het weekend nog ff de finale bestel lijst checken en deze voor zondagavond de deur uit doen. Tevens de eerste voedingen leggen voor de wissels en verlichting.
- Bijlagen
-
- P1070980A.jpg (103.2 KiB) 4877 keer bekeken
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Zo Rob dat gaat wel snel ,heb je 500 mensen aan het werk gesteld op je baan dat is wel te zien .
Wagenpark uitgebreid bij mij treinen staan nu met moderne auto's.
Morgen grote dag uitproberen van bezetmelders op proefbaantje.
mvrg Sjaak
Wagenpark uitgebreid bij mij treinen staan nu met moderne auto's.
Morgen grote dag uitproberen van bezetmelders op proefbaantje.
mvrg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 06 sep 2009 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Fantasia
Je vliegt er wel meteen in! 't Ziet er simpel en degelijk uit. Knap werk! Het is misschien wat vroeg, maar daar je met Peco flex tewerk gaat gaan, en de kromtestraal toch vrij klein is, hoe ga je de isolatielassen aanbrengen zonder dat de sporen nijgen recht te trekken met de gebruikelijke knik? Of zie ik misschien teveel zwarte sneeuw? (Let op, dit is geen verwijt of kritiek, maar een probleem waar ik zelf mee kamp, en een oplossing zoek )
groeten;
groeten;
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Heee Michiel,
Ja is een klein probleempje, in principe soldeer ik ze ook vast en plaats er eventuuel een spijkertje aan de buitenzijde bij om het in toom te houden. Maar als het zover is zal ik het in ieder geval melden.
Ja dat erin vliegen lijkt maar zo hoor Het denk ,tekenwerk en niet te vergeten de opruimwerken gingen er al aan vooraf hahahahaa. Ja nu ff snel maar het zal wel zo zijn als bij iedereen met h orten en stoten.
Grtzz Rob
Ja is een klein probleempje, in principe soldeer ik ze ook vast en plaats er eventuuel een spijkertje aan de buitenzijde bij om het in toom te houden. Maar als het zover is zal ik het in ieder geval melden.
Ja dat erin vliegen lijkt maar zo hoor Het denk ,tekenwerk en niet te vergeten de opruimwerken gingen er al aan vooraf hahahahaa. Ja nu ff snel maar het zal wel zo zijn als bij iedereen met h orten en stoten.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Fantasia
Bij mijn baan probeer ik zoveel mogelijk de bogen te leggen met hele flexen, desnoods kort ik andere in om te voorkomen dat het boeltje gaat knikken, echter in een spiraal is dit erg lastig
Wat je wel kan doen is de lasjes een beetje laten verspringen van elkaar:
----------/--------------
----------------/--------
de ---- zijn de spoorstaven, de / is een raillasje. Dit moet je wel als een boog zien dan. Zo zorg je ervoor dat de druk over 2 plaatsen verdeeld wordt en niet meer op 1 punt komt, door het verspreiden van die druk voorkom je nu groot en deels de knik!
Ik hoop dat jullie het snappen!
Wat je wel kan doen is de lasjes een beetje laten verspringen van elkaar:
----------/--------------
----------------/--------
de ---- zijn de spoorstaven, de / is een raillasje. Dit moet je wel als een boog zien dan. Zo zorg je ervoor dat de druk over 2 plaatsen verdeeld wordt en niet meer op 1 punt komt, door het verspreiden van die druk voorkom je nu groot en deels de knik!
Ik hoop dat jullie het snappen!
Re: Fantasia
Heej das handig, nog niet aan gedacht, vandaar dat de arnold rails ook zo waren? die verspringen standaard zo.
Groeten Chris
Re: Fantasia
Dat is wat ik ook toepas tegenwoordig, met een redelijke tevredenheid. Op de plek waar ik de rail ga doorslijpen, leg ik voor en achter, de sporen nog vast in de schoentjes met een druppeltje krachtlijm, maar met Peco code 55 lijkt me dat niet nodig.Bust3R schreef:Bij mijn baan probeer ik zoveel mogelijk de bogen te leggen met hele flexen, desnoods kort ik andere in om te voorkomen dat het boeltje gaat knikken, echter in een spiraal is dit erg lastig Wat je wel kan doen is de lasjes een beetje laten verspringen van elkaar...
Maar, er blijft een kleine knik bestaan, zelfs met versprongen onderbrekingen. Niet dat er ontsporingen zijn, maar met een sleep zie je toch dat ze een stevige snok krijgt. Maar in een verdoken spiraal is dat natuurlijk ook weer geen probleem.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Ik heb in het verleden al reeds flexibele railsen in bochten gelegd. Echter kan er niet goed bij met de camera. De beste staat hier
Hier is de rail eerst voorzien van een railschoentje en daarna heb ik deze gesoldeerd met vloeimiddel zodat zowel de railschoen als de rail vast zitten aan elkaar. Ze zijn gesoldeerd zonder dat er spanning op stond, wel gebogen maar niet gefixeerd. Hierna is de rail vastgezet en beoordeel zelf het resultaat, zit zelfs geen hulp spijkertje bij.
Dit zijn Roco 22201 rails, de stugge uitvoering. Ik kan het zelf ook niet goed zien maar als er al een knik in zit is die minimaal
Grtz Rob
Hier is de rail eerst voorzien van een railschoentje en daarna heb ik deze gesoldeerd met vloeimiddel zodat zowel de railschoen als de rail vast zitten aan elkaar. Ze zijn gesoldeerd zonder dat er spanning op stond, wel gebogen maar niet gefixeerd. Hierna is de rail vastgezet en beoordeel zelf het resultaat, zit zelfs geen hulp spijkertje bij.
Dit zijn Roco 22201 rails, de stugge uitvoering. Ik kan het zelf ook niet goed zien maar als er al een knik in zit is die minimaal
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Dezelfde techniek met gesoldeerde lassen gebruik ik ook tot volle tevredenheid. Maar isolatielassen (of geslepen sleuven) in een scherpe bocht is wel iets lastiger om knikloos te houden.
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
- Locatie: Goor
Re: Fantasia
Mooie helix. Hoe dik MDF gebruik je hiervoor?
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Een heel inspirerende verslag is dat. De hoeveelheid houtafval is vrij groot, maar daar tegenover staan toch wel een hoop voordelen (eenvoud van uitzagen en monteren). Maar met mijn wipzaagje moet ik er niet aan denken om die 8 lagen tegelijk te willen doorzagen. Ik vermoed dat je over een stevig beest beschikt.
Knap werk, interessant verslag, nog van dattum!
groetjes,
Knap werk, interessant verslag, nog van dattum!
groetjes,
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Michiel
Decoupeerzaag, is voor weinig geld bij de bouwmarkten te koop. en 32 mm totaal valt op zich wel mee. Daarbij is MDF eigenlijk heel goed zaagbaar en moet je er ook niet teveel druk opzetten. Dit is inderdaad niet te doen met een handzaagje afgezien van de lichaamelijke inzet. Wilde het eerst extern laten doen maar ja daar kan ik ook een Flm Traxx voor kopen dus de keus was makkelijk
Grtzz Rob
Decoupeerzaag, is voor weinig geld bij de bouwmarkten te koop. en 32 mm totaal valt op zich wel mee. Daarbij is MDF eigenlijk heel goed zaagbaar en moet je er ook niet teveel druk opzetten. Dit is inderdaad niet te doen met een handzaagje afgezien van de lichaamelijke inzet. Wilde het eerst extern laten doen maar ja daar kan ik ook een Flm Traxx voor kopen dus de keus was makkelijk
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
hahaha! Hoe wist je dat!? Ik heb inderdaad de goedkoopste! Maar 3cm is echt wel teveel voor dat schamel dingetje.R Fongers schreef:Decoupeerzaag, is voor weinig geld bij de bouwmarkten te koop
Re: Fantasia
Goeie tip om eerst zo'n boutje erop te draaien ,en dan pas te zagen! Helemaal niet aan gedacht bij de bouw van mijn spiraal. Even onthouden voor mijn/een volgend project!
Gr J
Gr J
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
De eerste materialen stromen binnen........
S88SD16 -> S88LN -> van Wim en Kabel van Mecktronics.
Enigste nadeel knip stroomt leeg
Grtz Rob
S88SD16 -> S88LN -> van Wim en Kabel van Mecktronics.
Enigste nadeel knip stroomt leeg
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Gisteren kwam er nog meer materiaal binnen o.a. wisseldecoders van een medespoorder op de kop getikt en de nodige materialen van Conrad.
Dus knutselwerk genoeg.
De voedingen van deel 1 zijn nu doorgetrokken naar deel 2. Dat wil zeggen de digitale spanning voor het rijden. Dit is tijdelijk totdat het werkt vordert en dan komt er een Power 4 aan te hangen. Eveneens is de Trafo voeding voor de wissels verlichting etc. doorgetrokken en kan zodoende kiezen uit een voltage tussen 2 en 24V in stappen van 2V. Ik had ook de voeding van de trafo zelf door getrokken maar dat was niet zo een beste keuze, kreeg tijdens het meten tot 2 keer toe een totale blackout in huis, dacht eerst aan stroomuitval maar het was plaatselijk. Gelukkig overdag.
Heb in de bouwmarkt kabelpijp klemmen gekocht om de draden onder de tafel te bundelen en ben daar eigenlijk wel tevreden over scheelt een hoop tyraps vooral in de bouwfase als er ieder keer kabels bij komen. De 2de S88LN en 2 S88SD16 gemonteerd en aangesloten evenals de eerste wissel decoder met gekoppelde relais schakeling voor de Seep´s. Een Seep gemonteerd en een eerste stuk rail naar de Helix incl 1 wissel. Dit is alleen voor test aangezien de rails en wissels nog niet binnen zijn. Tevens een eerste stukkie gereden om te testen.
Ennn de eerste rit met een gouwe ouwe
Aansluiting van de S88 gaat morgen gebeuren.
Grtzz Rob
Dus knutselwerk genoeg.
De voedingen van deel 1 zijn nu doorgetrokken naar deel 2. Dat wil zeggen de digitale spanning voor het rijden. Dit is tijdelijk totdat het werkt vordert en dan komt er een Power 4 aan te hangen. Eveneens is de Trafo voeding voor de wissels verlichting etc. doorgetrokken en kan zodoende kiezen uit een voltage tussen 2 en 24V in stappen van 2V. Ik had ook de voeding van de trafo zelf door getrokken maar dat was niet zo een beste keuze, kreeg tijdens het meten tot 2 keer toe een totale blackout in huis, dacht eerst aan stroomuitval maar het was plaatselijk. Gelukkig overdag.
Heb in de bouwmarkt kabelpijp klemmen gekocht om de draden onder de tafel te bundelen en ben daar eigenlijk wel tevreden over scheelt een hoop tyraps vooral in de bouwfase als er ieder keer kabels bij komen. De 2de S88LN en 2 S88SD16 gemonteerd en aangesloten evenals de eerste wissel decoder met gekoppelde relais schakeling voor de Seep´s. Een Seep gemonteerd en een eerste stuk rail naar de Helix incl 1 wissel. Dit is alleen voor test aangezien de rails en wissels nog niet binnen zijn. Tevens een eerste stukkie gereden om te testen.
Ennn de eerste rit met een gouwe ouwe
Aansluiting van de S88 gaat morgen gebeuren.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Hi Rob, welke kleur hou je aan voor Common-Ground en voor de Data vanuit je ringleiding?
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Wim,
Een plaatje geeft meer info dan alles te schrijven. De verbindingen onderling gaan via 3 aderig 0,75mm2.
GG - Commonground + K data
Br - Voeding S88 + J data
Bl - Gereduceerde spanning dmv diode's voor niet gedetecteerde stukken Vanaf de diverse connecties gaat het dan in principe
Common ground(K) Zwart(rail) of Geel(K)
Rood naar S88 en (J)
Blauw naar niet gedetecteerde stukken rail, de diode schakeling dus.
Maar e.e.a moet ik nog bekijken want ik heb natuurlijk weer niet genoeg spullen om het in een eenheids configuratie te krijgen
Grtzz Rob
Een plaatje geeft meer info dan alles te schrijven. De verbindingen onderling gaan via 3 aderig 0,75mm2.
GG - Commonground + K data
Br - Voeding S88 + J data
Bl - Gereduceerde spanning dmv diode's voor niet gedetecteerde stukken Vanaf de diverse connecties gaat het dan in principe
Common ground(K) Zwart(rail) of Geel(K)
Rood naar S88 en (J)
Blauw naar niet gedetecteerde stukken rail, de diode schakeling dus.
Maar e.e.a moet ik nog bekijken want ik heb natuurlijk weer niet genoeg spullen om het in een eenheids configuratie te krijgen
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek