Bestaat niet meer.
Re: Bouw mini Suisse "project Bietschtal-brug"
Vervolg
Het aanbrengen van de stenen in de boog Kleurpigmenten aangebracht Ben tot nog toe tevreden met het resultaat Ik ga deze week verder met het aanbrengen van de pilaren links en rechts.
En volgen nog de ander bogen. In ieder geval een aan elke kant.
Alle bogen is waarschijnlijk op de plek die in gedachte heb te klein.
Groet Henk
Het aanbrengen van de stenen in de boog Kleurpigmenten aangebracht Ben tot nog toe tevreden met het resultaat Ik ga deze week verder met het aanbrengen van de pilaren links en rechts.
En volgen nog de ander bogen. In ieder geval een aan elke kant.
Alle bogen is waarschijnlijk op de plek die in gedachte heb te klein.
Groet Henk
Re: Bouw mini Suisse "project Bietschtal-brug"
Hoi Henk,HTteG schreef:Ben tot nog toe tevreden met het resultaat
Nou, als je hier niet mee tevreden bent dan ziet het er niet zo best voor je uit hoor. Ik vind dit in ieder geval erg mooi. Is de grote overspanningsboog in het echt ook zo 'dik'? Of vertekent dat erg?
Mooie kleurstelling ook.
Groeten,
Maarten
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Bouw mini Suisse "project Bietschtal-brug" en Wiesen-via
Maarten ik denk dat het iets te zwaar zal zijn, als ik terug reken dan kom ik uit op 2,88m. Ik heb geen maatvoeringen van het viaduct, maak het na van een foto. Ik vermoed dat de boogconstructie zelf rond de 1,80m ligt.
Als referentie gebruik ik het hekwerk op de brug.
Ik ga er vanuit dat de afstand tussen de paaltjes tussen de 1,12m en 1,3m ligt.
Ik heb 1,12m maal 28 hekjes gedaan en dan kom ik op ongeveer een breedte van het viaduct 28 maal 1,12m=31,36 m gedeeld door 160 = 19,6cm. Zo doe ik ook de andere overspanningen.
Het blijft dus een beetje giswerk van mij en ik kijk zelf ook daarbij wat ik werkbaar vindt. Niet alles is te realiseren, had het voornemen om ook in de kleine bogen stenen aan te brengen maar dat gaat niet lukken.
Voor de rest vindt ik het er realistisch uitzien en zeker als straks de hulpbron, waar het nageltje gebruikt is, er tussen uitgaat.
Extra kritische ogen fantastisch, daar kan ik wat mee.
En als ik dit gedeelte voor de Bietschtalbrug zet dan zie ik ook hoe imposant deze brug moet zijn.
Als ik straks mijn baan ga bouwen dan worden het in ieder geval twee hele mooie objecten, waar ik van ga genieten en dan zeker ook nog als de treinen er over gaan rijden.
Een lang verhaal maar dit geeft wat achtergrond informatie over de toekomst.
Groet Henk
Groet Henk
Als referentie gebruik ik het hekwerk op de brug.
Ik ga er vanuit dat de afstand tussen de paaltjes tussen de 1,12m en 1,3m ligt.
Ik heb 1,12m maal 28 hekjes gedaan en dan kom ik op ongeveer een breedte van het viaduct 28 maal 1,12m=31,36 m gedeeld door 160 = 19,6cm. Zo doe ik ook de andere overspanningen.
Het blijft dus een beetje giswerk van mij en ik kijk zelf ook daarbij wat ik werkbaar vindt. Niet alles is te realiseren, had het voornemen om ook in de kleine bogen stenen aan te brengen maar dat gaat niet lukken.
Voor de rest vindt ik het er realistisch uitzien en zeker als straks de hulpbron, waar het nageltje gebruikt is, er tussen uitgaat.
Extra kritische ogen fantastisch, daar kan ik wat mee.
En als ik dit gedeelte voor de Bietschtalbrug zet dan zie ik ook hoe imposant deze brug moet zijn.
Als ik straks mijn baan ga bouwen dan worden het in ieder geval twee hele mooie objecten, waar ik van ga genieten en dan zeker ook nog als de treinen er over gaan rijden.
Een lang verhaal maar dit geeft wat achtergrond informatie over de toekomst.
Groet Henk
Groet Henk
Hallo Collega Henk.
Onze passie Zwitserland.
Komt in eens wat vragen bij mij op.
De ruimte waar Zwitserland a model zijn plaats gaat vinden.
Was ik geheel vergeten te vragen hoe groot die is.
Dus bij deze hoe groot is de ruimte waar de modelspoorbaan gaat komen.?
Mischien kun je daar iets over vertellen.
En hoe staat het ervoor met het Wiesen viaduct.
Ik volg vol interrese.
Groetjes van Martin de Deugd
Onze passie Zwitserland.
Komt in eens wat vragen bij mij op.
De ruimte waar Zwitserland a model zijn plaats gaat vinden.
Was ik geheel vergeten te vragen hoe groot die is.
Dus bij deze hoe groot is de ruimte waar de modelspoorbaan gaat komen.?
Mischien kun je daar iets over vertellen.
En hoe staat het ervoor met het Wiesen viaduct.
Ik volg vol interrese.
Groetjes van Martin de Deugd
Bericht aan "de Graubunder",
Afgelopen week is hard gewerkt aan het viaduct. De bouwkundige is alles aan nameten.
Er wordt verwacht dat volgende week het brugdek aangebracht gaat worden.
De aannemer, zijn personeel en de opzichter kunnen dus nog niet op vakantie.
Wij houden u op de hoogte van de verdere bouw werkzaamheden. @ Martin
De ruimte die ik ga benutten is ongeveer 2,80 X 4,30m, buiten de andere ruimte ernaast waar ik spiralen en keerlussen heb die hierop worden aangesloten. Is gescheiden door een muurtje. Zie mijn kartonnen model schaal 1op20
De tafel waarop ik ga bouwen is ongeveer 1,70X3,50m
Ik kan er voor driekwart omheen gaan werken. Een deel van de oude baan ga ik hergebruiken.
Schaduw station staat nu nog tegen de muur maar moet hier vrij van komen te staan.
Groet en auf wiedersehen, Grus Gott.
Afgelopen week is hard gewerkt aan het viaduct. De bouwkundige is alles aan nameten.
Er wordt verwacht dat volgende week het brugdek aangebracht gaat worden.
De aannemer, zijn personeel en de opzichter kunnen dus nog niet op vakantie.
Wij houden u op de hoogte van de verdere bouw werkzaamheden. @ Martin
De ruimte die ik ga benutten is ongeveer 2,80 X 4,30m, buiten de andere ruimte ernaast waar ik spiralen en keerlussen heb die hierop worden aangesloten. Is gescheiden door een muurtje. Zie mijn kartonnen model schaal 1op20
De tafel waarop ik ga bouwen is ongeveer 1,70X3,50m
Ik kan er voor driekwart omheen gaan werken. Een deel van de oude baan ga ik hergebruiken.
Schaduw station staat nu nog tegen de muur maar moet hier vrij van komen te staan.
Groet en auf wiedersehen, Grus Gott.
Kleine update.
Afbouwen viaduct. Nu verder afmaken de andere kant moet nog gebeuren zo ook de verlengde pijlers. Deze worden iets over gebouwd en zijn ook van een andere steensoort gemaakt. Dan de reling nog en wat kleine accenten in de boogconstructie aanbrengen. De later aangebrachte loopbrug ga ik niet maken.
Groet Henk
Afbouwen viaduct. Nu verder afmaken de andere kant moet nog gebeuren zo ook de verlengde pijlers. Deze worden iets over gebouwd en zijn ook van een andere steensoort gemaakt. Dan de reling nog en wat kleine accenten in de boogconstructie aanbrengen. De later aangebrachte loopbrug ga ik niet maken.
Groet Henk
Henk,
Ziet er weer keurig uit, knap werk hoor.
je schreef dat je het viaduct namaakt vanaf een foto van het orgineel,
misschien een idee om ook die foto hier nog eens te plaatsten?
gewoon om het eens te zien en het sfeertje aldaar te proeven.
Dit leuke topic blijf ik zeker volgen.
Mvg
Freddy
Ziet er weer keurig uit, knap werk hoor.
je schreef dat je het viaduct namaakt vanaf een foto van het orgineel,
misschien een idee om ook die foto hier nog eens te plaatsten?
gewoon om het eens te zien en het sfeertje aldaar te proeven.
Dit leuke topic blijf ik zeker volgen.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Heel mooi Henk, het gaat nu nog meer leven met zo'n trein op de brug.
Ben wel benieuwd hoe het totaalplaatje van je baan wordt met dit meesterwerkje erin.
Die stenen zien er prachtig verweerd uit.
Ben wel benieuwd hoe het totaalplaatje van je baan wordt met dit meesterwerkje erin.
Die stenen zien er prachtig verweerd uit.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Heren bedankt.
Plaatje erbij zoals ik aan het werk ben geweest. De afbeelding plaatsen kan plagiaat zijn, weet niet van wie de foto is. Op google earth ben ik trouwens nog veel meer mooie foto's tegen gekomen. Zoek dan op Wiesen Viaduct Zwitserland.
Groet Henk
Plaatje erbij zoals ik aan het werk ben geweest. De afbeelding plaatsen kan plagiaat zijn, weet niet van wie de foto is. Op google earth ben ik trouwens nog veel meer mooie foto's tegen gekomen. Zoek dan op Wiesen Viaduct Zwitserland.
Groet Henk
Je brug word mooi Henk en ik heb net even gekeken op google en het is prachtig daar zou er best willen wonen
Na een tijdje stilte even de stand van zaken weergeven bij de bouw van het Wiesen-viaduct en mijn bedachte omgeving.
De brug die straks op de voorgrond gaat komen van de Bietschtalbrug.
De nederzetting waar de bewoners zowel de treinen op de Bietschtal-brug en het Wiesen-viaduct kunnen zien.
Groet HenkRe: Bouw mini Suisse "project Bietschtal-brug" en Wiesen-via
Hallo Henk.
Fijn dat je er weer bij bent.
Ik miste je al een poosje, en das nie goed
Prachtige foto,s weer, vakwerk. die swiss gebouwtjes, perfect.
Zeker kwa uitstraling zo uit zwitserland weggehaald ?
Ik herken ze direct, ze zijn echt zo zwitsers
De hekwerkjes zijn een gewild opject bij mij, ik heb deze ook in gebruik.
Het maakt een zeer royaal uitstraling op onze Zwitserse viaducten.
Ik doe ze zelfs ook nog een beetje opliften met iets wat roestkleuren spray, echt helemaal top.
Sucses.
Martin de Deugd
Fijn dat je er weer bij bent.
Ik miste je al een poosje, en das nie goed
Prachtige foto,s weer, vakwerk. die swiss gebouwtjes, perfect.
Zeker kwa uitstraling zo uit zwitserland weggehaald ?
Ik herken ze direct, ze zijn echt zo zwitsers
De hekwerkjes zijn een gewild opject bij mij, ik heb deze ook in gebruik.
Het maakt een zeer royaal uitstraling op onze Zwitserse viaducten.
Ik doe ze zelfs ook nog een beetje opliften met iets wat roestkleuren spray, echt helemaal top.
Sucses.
Martin de Deugd
Na lange tijd weer verder met de bouw van mijn modelbaan Swissadventure.
Het plafond op de zolder heb ik inmiddels vernieuwd en de wanden bij de tafels glad gemaakt met fix en finish en van een nieuw weefselbehang voorzien. Fix en finish is trouwens een hele fijne gips soort en vermoedelijk goed te gebruiken voor gietstukjes. Ga ik nog uitproberen als ik straatjes ga aanleggen e.d. Verder de tafels iets anders neer gezet zodat ik achter langs kan komen.
Vandaar een poosje radio stilte op mijn stekje.
Hier een tweetal foto's van de stand van zaken.
Ik ga dit weer bij houden.
Groet Henk
Het plafond op de zolder heb ik inmiddels vernieuwd en de wanden bij de tafels glad gemaakt met fix en finish en van een nieuw weefselbehang voorzien. Fix en finish is trouwens een hele fijne gips soort en vermoedelijk goed te gebruiken voor gietstukjes. Ga ik nog uitproberen als ik straatjes ga aanleggen e.d. Verder de tafels iets anders neer gezet zodat ik achter langs kan komen.
Vandaar een poosje radio stilte op mijn stekje.
Hier een tweetal foto's van de stand van zaken.
Ik ga dit weer bij houden.
Groet Henk
-
Hallo Henk,
Het is goed om te zien dat er weer wat animo is.
De foto's zien er weer geweldig uit,dus dat smaakt naar meer.
Gr Chris
Het is goed om te zien dat er weer wat animo is.
De foto's zien er weer geweldig uit,dus dat smaakt naar meer.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Hoi Henk,
Het beloofd weer wat moois te worden. Sjonge wat een klus heb je achter de rug. Nu weer fijn opbouwen.
Groeten,
Walter
Het beloofd weer wat moois te worden. Sjonge wat een klus heb je achter de rug. Nu weer fijn opbouwen.
Groeten,
Walter
Kleine update in afwachting van een stations gebouw een klein hoekje verder bebouwd.
Tevens een proef opstelling gemaakt voor beide viaducten. Tot nog toe gaat aardig uitkomen wat uiteindelijk mijn
baan Swissadventure moet gaan worden. Groet Henk
Tevens een proef opstelling gemaakt voor beide viaducten. Tot nog toe gaat aardig uitkomen wat uiteindelijk mijn
baan Swissadventure moet gaan worden. Groet Henk
Is het nou je eigen leest, schoenmaker???
Ga zo door Henk, het belooft weer een mooie baan te worden. Dat viaduct past daar perfect.
Groeten,
Walter
Ga zo door Henk, het belooft weer een mooie baan te worden. Dat viaduct past daar perfect.
Groeten,
Walter
-
Vandaag een test gemaakt voor het insteken van het verenstaal van de servo's. Ik had altijd last om dit goed in het oogje te steken van onder de baan en op den duur zal dit oogje in de wisseltong slijtage krijgen. Als oplossing heb ik bedacht om hier een messingbuisje in te lijmen met twee secondenlijm het ziet er veel belovend uit mag ik wel zeggen. Zie de foto;s, mocht je mee willen experimenteren kijk wel goed uit met de twee seconden lijm dat je de wisseltong aandrijving niet mee vast lijmt.
Hoor graag opmerkingen of dit eerder is gedaan en inderdaad goed werkt. Zo niet ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen als de servo's in bedrijf zijn.
Groet Henk
Ik kon geen betere close-up krijgen.Hoor graag opmerkingen of dit eerder is gedaan en inderdaad goed werkt. Zo niet ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen als de servo's in bedrijf zijn.
Groet Henk
Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik zou zelf misschien eerder 2-componentenlijm gebruikt hebben maar seconendlijm werkt wellicht net zo goed.
Groeten,
Maarten
Maarten
Maarten ga het ervaren. Ik weet in ieder geval nu dat het insteken een makkie onder de baan is geworden. Het plaatsen van de buisje vereist wel wat voorzichtigheid het blijft allemaal wat teer.
Voor de rest een paar plaatjes van de ontwikkeling station. Groet Henk
Voor de rest een paar plaatjes van de ontwikkeling station. Groet Henk
-
Heel origineel!!
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Hallo allen,
Even geen modelspoor maar wel een groet aan iedereen.
Groet Henk
Even geen modelspoor maar wel een groet aan iedereen.
Groet Henk
Stand van zaken op 19 december 2011.
Dit is waar mijn gedachte naar uitgaan. Een klein deel van de baan aan het bewerken en aan in het inpassen.
Het lucifertje op eerste foto is als aanduiding waar het blok eindigt, makkelijk met opmeten van de lengte van het blok.
Groet Henk
Dit is waar mijn gedachte naar uitgaan. Een klein deel van de baan aan het bewerken en aan in het inpassen.
Het lucifertje op eerste foto is als aanduiding waar het blok eindigt, makkelijk met opmeten van de lengte van het blok.
Groet Henk
- Bijlagen
-
- Proef opstelling
- PC190150.JPG (107.88 KiB) 5572 keer bekeken
-
- Proef opstelling
- PC190163.JPG (106.88 KiB) 5572 keer bekeken