inbouwverslagen van lokdecoders

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Jos »

Ik heb er hier een aantal digitaal, zal van het weekend eens kijken of er ook een 12829 bij zit.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Wimpie
Berichten: 267
Lid geworden op: 29 jan 2010 23:41
Locatie: Veenendaal

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Wimpie »

Hallo,

Wat een reacties op mijn vraag voor het inbouwen van een locdecoder.

Helaas heb ik mijn Kuehn nog niet binnen gekregen, dus kan ik nog niet aan de slag.
Schijnt uitverkocht te zijn bij de leverancier (reeds een week in bestelling bij de decodershop).

Gezien de vele reacties lijkt het mij raadzaam deze info te bindelen.

Toppie bedankt allemaal, ga gerust verder met jullie ervaring te delen met je N-spoorders.

groet,

Wim


Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD

Wim Ros

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Wim Ros »

Wim.

Denk dat Modelspoor Express Vlaardingen je die decoders per ommegaande kunt leveren, voor misschien wel minder geld. ;)
Verder moeten de ontstoor onderdelen gewoon in de lok blijven, dus geen condensatoren en spoeltjes verwijderen.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Rob Fongers »

Ennn Hans heeft ze ook :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

FidOo
Berichten: 5846
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door FidOo »

Modeltrein express heeft ze ook niet op voorraad, ik ben er vrijdag nog langs gereden.

Volgens mij krijgt ie ze van de week weer binnen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Arnoud
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:35

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Arnoud »

Jos schreef:Arnoud,

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar als ik naar de lok en het printplaatje kijk denk ik dat de decoder net zal passen onder de dakopbouw. Indien niet zul je inderdaad het printplaatje iets moeten verminken.
Ik zal het binnenkort wel eens passen.

Groetjes,
Jos
Jos,

Als ik kijk naar de dakopbouw, dan past daar zeker geen decoder in. Of er genoeg ruimte tussen het dak en het printplaatje zit, betwijfel ik.

Waarmee maken jullie meestal de uitsparing in het printplaatje? Ik heb het met een figuurzaagje geprobeerd, maar het plaatje is hiervoor te dun.

Groeten,
Arnoud


Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Jos »

Arnoud, de enige decoder die kan passen is de Tran DCX 75. Alle andere DCC decoders zijn zeker te dik.
Als ik een uitsparing in de printplaat wil maken gebruik ik de dremel met een slijpschijfje. Daarmee onderbreek ik ook de benodigde printbanen.

Groetjes,
Jos



Arnoud
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:35

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Arnoud »

Jos,

Dat is mooi ik heb hiervoor ook DCX75 in huis liggen en laatst een dremel multi-tool en slijpschijf aangekocht.

Groeten,
Arnoud


Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

EricPZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012 23:41

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door EricPZ »

Hallo allemaal,

Het draadje is al wat oud (laatste reactie ma feb 01, 2010). Ondertussen ben ik een trotse eigenaar van een 2e hands Fleischmann BR 103, artikelnr 7376. Met de hulp van Jos zijn ombouwverslag heb ik deze loc kunnen voorzien van een decoder (lenz silver mini +). Model reed analoog al als een trein :lol: en met de decoder doet hij het helemaal perfect. Jos bedankt :D ;) !

Groeten, Eric


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door Jos »

Graag gedaan hoor Eric ;)

Groetjes,
Jos



rinze
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 aug 2011 10:07

Re: inbouwverslagen van lokdecoders

Bericht door rinze »

Hallo,

Ik heb verschillende Fleischmann loc,s om laten bouwen met een Tran DCX 75 decorder. Op 1 na was er genoeg ruimte over om de de decorder onder de kap te krijgen. De enigste die niet lukte is de 12x unicef loc. Deze staat een beetje scheef.
Heb het overgens niet zelf gedaan maar laten doen door digitaal service. Ben zelf nog niet zo handig met een soldeer bout.
Ook de minitrix 1200 serie heb ik een Tran decorder in laten zetten, ook deze past precies onder de kap.

Groetjes Rinze


Plaats reactie