Pagina 4 van 4

Re: N Baan PS

Geplaatst: 26 mei 2015 11:45
door Ad_M
Peter, voor je dak:

- vierkant stukje styreen
- 4 platte stripjes als dakgoot
- stukje waterproof schuurpapier als bitumen
- 0,3 mm gestript massief draad als regenpijp
- een beetje creativiteit en fantasie (geen probleem hier ;) )

mijn 2 cent

Mvg,
Ad

Re: N Baan PS

Geplaatst: 26 mei 2015 12:20
door Peter
:D Zal eens wat fabrieken. Wil het trapgat ook beschermd hebben tegen regen.

Inmiddels ook een andere lift variant aan het proberen. Hoop vanavond wat foto's te kunnen plaatsen.

Grtz.
Peter

Re: N Baan PS

Geplaatst: 26 mei 2015 16:07
door bob vermeulen
Das een mooi schoon perron.
Wel erg mooi in detail

mvrgr Bob

Re: N Baan PS

Geplaatst: 25 jul 2015 13:32
door Peter
Weer eens hoog tijd voor een update.....

Ik zit op dit moment in een zon overgoten zuid-Frankrijk, beetje met het baanplan te stoeien.

Het maken van de perrons gaat prima, ik heb het perron met de lift nog aangepast (foto's volgen nog, heb ik op dit moment niet bij de hand), maar ik blijf de perrons erg smal vinden. Ze zijn nu 4 cm breed, dat komt overeen met 6,4 meter in schaal 1:1.
Bedoeling is een groot station uit te beelden, lange intercities, Thalys, ICE, maar ook NS treinstellen.

Het breder maken van de perrons zelf is natuurlijk geen probleem, echter de sporen en wissels van het station liggen volledig op hun plaats aangesloten en wel....
Breder maken van de perrons gaat dus inhouden dat ik het overgrootte deel van de sporen en wissels zal moeten verplaatsen en opnieuw zal moeten aansluiten. Dat zal niet in een uurtje gebeurd zijn...
Gelukkig is het geheel nog niet van ballast voorzien....

Ik hoor graag jullie mening!

Tevens ben ik bezig met de draaischijf een plaats te geven in het geheel, natuurlijk incl. bijbehorende sporen enz.
Mijn bedoeling is om het draaischijf gedeelte als een soort module te bouwen, besturen dient dus los van de hoofdbaan mogelijk te zijn.

Onderstaand een overzicht van de eerste plannen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt het geheel een beetje natuurlijk over? Mis ik zaken?

Ik lees graag jullie feedback! Bij voorbaat dank!

Grtz.
Peter

Re: N Baan PS

Geplaatst: 27 jul 2015 13:33
door Peter
Peter schreef:Het maken van de perrons gaat prima, ik heb het perron met de lift nog aangepast (foto's volgen nog, heb ik op dit moment niet bij de hand), maar ik blijf de perrons erg smal vinden. Ze zijn nu 4 cm breed, dat komt overeen met 6,4 meter in schaal 1:1.
Bedoeling is een groot station uit te beelden, lange intercity's, Thalys, ICE, maar ook NS treinstellen.

Het breder maken van de perrons zelf is natuurlijk geen probleem, echter de sporen en wissels van het station liggen volledig op hun plaats aangesloten en wel....
Breder maken van de perrons gaat dus inhouden dat ik het overgrote deel van de sporen en wissels zal moeten verplaatsen en opnieuw zal moeten aansluiten. Dat zal niet in een uurtje gebeurd zijn...
Gelukkig is het geheel nog niet van ballast voorzien....
Maar eens met de stationssporen aan de slag gegaan. Ik heb blok 7 opgeofferd, hierdoor kan ik een breed perron plaatsen. Tevens kan ik dit perron voorzien van een gedeelte waar een pendeltrein kan stoppen.

Overzicht station voor de wijziging:

Afbeelding

Overzicht station na de wijziging:

Afbeelding

Tevens is het nu mogelijk om het gehele station te passeren, vooral bedoelt voor goederentreinen, via blok 12.

Bij thuiskomst maar eens exact bepalen wat er veranderd zou moeten worden aan het geheel. Vervolgens aan de slag en het station verbouwen. Hierna kan ik eindelijk de perrons hun definitieve omvang geven en gaan plaatsen.

Vervolgens verder met de draaischijf module, wellicht kan ik al een aantal wissels t.b.v. de toegang tot de draaischijf plaatsen tijdens de station wijzigingen.

Grtz.
Peter

Re: N Baan PS

Geplaatst: 12 aug 2015 10:15
door Detlev
Ik weet niet welk station je gebruikt, maar meestal ligt aan het stationsgebouw vast ook een perron. Als dat zo is dan heeft het perron tussen B5 en B6 geen functie (meer) als je B7 weg haalt. Dan zou je met wat kleine aanpassingen B6 meer naar B5 kunnen leggen. Je zou zelfs B7 kunnen laten bestaan en B6 en B7 beide richting B5 schuiven (moet je wel iets wijzigen aan de wissels helaas), zodat B6 een doorrij spoor wordt.

just my 2 cents ;)

Re: N Baan PS

Geplaatst: 12 aug 2015 11:14
door Peter
Bedankt voor je reactie, zet mij weer aan het denken!

De functie van het perron tussen spoor 5 en 6 zou dan inderdaad vervallen.
Spoor 7 laten bestaan en vervolgens 6 en 7 richting 5 verleggen heeft als consequentie dat de wisselstraat behoorlijk aangepast dient te worden.

Ik laat het voorstel eens op mij inwerken en kijken wat het voor een gevolgen heeft.

Bedankt in ieder geval!

Grtz.
Peter