Baan van Steven
Re: Baan van Steven
Hoi Steven ,
het word steeds mooier je baanplan .
Ga je links rijden ??
En je kunt in houten toch wel een paar wisseltjes scooren .
Of via vraag en aanbod .
groetjesss Sjaak
het word steeds mooier je baanplan .
Ga je links rijden ??
En je kunt in houten toch wel een paar wisseltjes scooren .
Of via vraag en aanbod .
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Baan van Steven
Hoi Sjaak,
Tja ik heb het de laatste weken een paar keer aangepast en dit was eigenlijk het aantrekkelijkst. De vorige hadden als nadeel dat de rijrichtingen geen uitwisseling hadden. Nu zijn het eigenlijk 3 ovalen in elkaar, met de 2 buitenste met de klok mee en de binnenste (nou ja, binnenste, rode dus) tegengesteld. Door de rode flink uit te pakken komt er een heleboel rijlengte bij plus ik kan nu wel uitwisselen tussen de ovalen. Anders raken treinen 'opgesloten' en komen ze nooit meer hun rondje uit.
En het wordt inderdaad links rijden. Dat doet toch de halve wereld al, en ik heb tegenwoordig een Engels treinstel erbij dus dat valt nog te verantwoorden ook! (het kan ook zo zijn dat het toevallig zo uitkwam)
Tja en die wisseltjes dat komt inderdaad wel goed. Ik heb nog een partij bochtwissels liggen maar die wil ik niet gebruiken. Misschien wil ik er een paar inpassen en die aansturen met het systeem van Karst, om eens te proberen. Maar daar denk ik nog over na.
Tja ik heb het de laatste weken een paar keer aangepast en dit was eigenlijk het aantrekkelijkst. De vorige hadden als nadeel dat de rijrichtingen geen uitwisseling hadden. Nu zijn het eigenlijk 3 ovalen in elkaar, met de 2 buitenste met de klok mee en de binnenste (nou ja, binnenste, rode dus) tegengesteld. Door de rode flink uit te pakken komt er een heleboel rijlengte bij plus ik kan nu wel uitwisselen tussen de ovalen. Anders raken treinen 'opgesloten' en komen ze nooit meer hun rondje uit.
En het wordt inderdaad links rijden. Dat doet toch de halve wereld al, en ik heb tegenwoordig een Engels treinstel erbij dus dat valt nog te verantwoorden ook! (het kan ook zo zijn dat het toevallig zo uitkwam)
Tja en die wisseltjes dat komt inderdaad wel goed. Ik heb nog een partij bochtwissels liggen maar die wil ik niet gebruiken. Misschien wil ik er een paar inpassen en die aansturen met het systeem van Karst, om eens te proberen. Maar daar denk ik nog over na.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Wim,
De rode gaat bij punt B over de stationssporen heen. Op punt C zorg ik dat het kruisende rode spoor (van D naar E) iets hoger ligt (plm. niveau 1,5), zodat het rode spoor van A tot B de tijd heeft om te stijgen, dat moet wel lukken (anders heb je inderdaad tandrad-locs nodig).
Jouw suggestie voor het station neem ik mee, zoiets zat er oorspronkelijk ook in. Als je dit aan beide zijden doet, kun je van beide zijden alle sporen benutten. Dank!
Nu nog even blokken tellen, ik vrees dat ik nog bezetmelders moet bijkopen...
De rode gaat bij punt B over de stationssporen heen. Op punt C zorg ik dat het kruisende rode spoor (van D naar E) iets hoger ligt (plm. niveau 1,5), zodat het rode spoor van A tot B de tijd heeft om te stijgen, dat moet wel lukken (anders heb je inderdaad tandrad-locs nodig).
Jouw suggestie voor het station neem ik mee, zoiets zat er oorspronkelijk ook in. Als je dit aan beide zijden doet, kun je van beide zijden alle sporen benutten. Dank!
Nu nog even blokken tellen, ik vrees dat ik nog bezetmelders moet bijkopen...
- Bijlagen
-
- nr16-2.JPG (54.04 KiB) 6352 keer bekeken
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Steven,
Hier even op in hakend, want denk dat Wim toch een punt heeft aangekaart, als jouw rode spoor over het station heen gaat, dan kan ik het verhaal bij de door jou genoemde punten wel zien zitten, maar hoe kom je weg bij de omcirkelde wisselstraat aan de andere kant van het station, die zal dus ook een stuk hoger liggen dan jouw station,
voor rood misschien geen probleem, maar de andere rail? waar die naar toe wisselt, want die moet dan wel vrij stijl naar beneden om weer aan te sluiten bij het station (de plek waar Wim jou een alternatief voor gaf)
Mvg
Freddy
Hier even op in hakend, want denk dat Wim toch een punt heeft aangekaart, als jouw rode spoor over het station heen gaat, dan kan ik het verhaal bij de door jou genoemde punten wel zien zitten, maar hoe kom je weg bij de omcirkelde wisselstraat aan de andere kant van het station, die zal dus ook een stuk hoger liggen dan jouw station,
voor rood misschien geen probleem, maar de andere rail? waar die naar toe wisselt, want die moet dan wel vrij stijl naar beneden om weer aan te sluiten bij het station (de plek waar Wim jou een alternatief voor gaf)
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Baan van Steven
Hi,
En dan nog als het al kan, hoe aannemelijk is het dat dit ergens op de wereld zo wordt toegepast Een spoor door de lucht dwars over Jan en alleman heen. Of het moet een metrostation zijn, dan zeg ik verder niets.
Mvg
Wim.
En dan nog als het al kan, hoe aannemelijk is het dat dit ergens op de wereld zo wordt toegepast Een spoor door de lucht dwars over Jan en alleman heen. Of het moet een metrostation zijn, dan zeg ik verder niets.
Mvg
Wim.
Re: Baan van Steven
OK, OK, ik zal wel een foto plaatsen. Die wisselstraat zit op niveau +1, kortom in de lucht. Hij bestaat momenteel echt, op niveau +1 en dat lijkt te lukken. (ik ben hem nu aan het bouwen)
Ik geef toe, het is een metroconstructie, maar goed. Kwestie van hoe je het in de scenery inpast.... Ooit een wisselstraat op een spoordijk gezien?
Ik geef toe, het is een metroconstructie, maar goed. Kwestie van hoe je het in de scenery inpast.... Ooit een wisselstraat op een spoordijk gezien?
Laatst gewijzigd door shoven op 27 jan 2010 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Wim, in NL noemen we dat een spoordijk.Wim Ros schreef:Een spoor door de lucht dwars over Jan en alleman heen.
En in Zwitserland bakken we daar een berg van.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Baan van Steven
Neee Steven, dat zie je verkeerd.....shoven schreef: Wim, in NL noemen we dat een spoordijk.
En in Zwitserland bakken we daar een berg van.
Ze graven dalen en zodoende hou je een berg over
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Baan van Steven
Dat zal het zijn.
Nog wat meer graven dan!
Nog wat meer graven dan!
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Baan van Steven
Succes
ik heb het overigens in mn rug
ik heb het overigens in mn rug
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Baan van Steven
Steven, als ik het dan goed begrijp wordt het dan ongeveer zoiets.
Dat wordt dan een stijgingspercentage van ongeveer 7%
Mvg
Wim.
Dat wordt dan een stijgingspercentage van ongeveer 7%
Mvg
Wim.
Laatst gewijzigd door Wim Ros op 27 jan 2010 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Baan van Steven
Steven,
Ik ga in dit geval wel met Wim mee. Bovendien krijg je links nog meer problemen. Gaat het spoor dat uit de helix komt dan weer over het groene spoor heen om op bruin aan te sluiten. Gezien de tekening lijkt me dat wel. Maar in de bovenste zwarte cirkel zie je een wissel van bruin naar rechts gaan. Volgens jouw verhaal moet het rode spoor hier dan weer overheen gaan.
Oplossingen zijn er best wel, lijkt me. Het groene spoor moet gewoon eerder op hoogte komen, dus die wissel rechts in je station zorgt voor deze problemen. Haal je die wissel weg, dan kan het groene spoor eerder aan een stijging beginnen en heb je het probleem met die wisselstraat in het linker rode cirkeltje misschien niet, in elk geval is het stijgingspercentage van groen veel lager dan 7%. Dan moet het spoor uit de helix op zeg niveau 0 lopen en daar op bruin aansluiten. Groen zou dan ook hieroverheen kunnen en na de kruising van sporen weer kunnen dalen naar niveau 0. Je moet dan wel zorgen dat je van groen aan de rechterzijde naar het bruine spoor kunt. Ik denk dat je hier even wat moet uitvogelen met wissels om dit te realiseren.
Mvg,
Martin
Ik ga in dit geval wel met Wim mee. Bovendien krijg je links nog meer problemen. Gaat het spoor dat uit de helix komt dan weer over het groene spoor heen om op bruin aan te sluiten. Gezien de tekening lijkt me dat wel. Maar in de bovenste zwarte cirkel zie je een wissel van bruin naar rechts gaan. Volgens jouw verhaal moet het rode spoor hier dan weer overheen gaan.
Oplossingen zijn er best wel, lijkt me. Het groene spoor moet gewoon eerder op hoogte komen, dus die wissel rechts in je station zorgt voor deze problemen. Haal je die wissel weg, dan kan het groene spoor eerder aan een stijging beginnen en heb je het probleem met die wisselstraat in het linker rode cirkeltje misschien niet, in elk geval is het stijgingspercentage van groen veel lager dan 7%. Dan moet het spoor uit de helix op zeg niveau 0 lopen en daar op bruin aansluiten. Groen zou dan ook hieroverheen kunnen en na de kruising van sporen weer kunnen dalen naar niveau 0. Je moet dan wel zorgen dat je van groen aan de rechterzijde naar het bruine spoor kunt. Ik denk dat je hier even wat moet uitvogelen met wissels om dit te realiseren.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Baan van Steven
Steven,
Misschien is dit een oplossing, de wissels uit de linker rode ovaal helemaal weg, en die in het station leggen.
Mvg
Wim.
Misschien is dit een oplossing, de wissels uit de linker rode ovaal helemaal weg, en die in het station leggen.
Mvg
Wim.
Re: Baan van Steven
Effe een plaatje met de richtingen, en een plaatje met de hoogtes.
A is een stijgend traject om over de helix heen te komen, die bij punt N op zo'n -3 cm ligt. Stijging begint bij P. B ligt op +6,5 cm (=niveau 1). Bij C ligt grijs op maaiveld (nul), groen gaat er daar overheen op niveau +1. Bij D gaat rood over bruin. Bij E gaat rood snel dalen richting station, is vrij steil maar dalend. De rode lus die vanaf E komt ligt in het echt iets verder naar links. Bruin loopt overal op niveau 0. Punt H ligt op niveau +1 (zowel de 2 rode als de groene), evenals punt G. Groen ligt vanaf B via C tot punt I op niveau +1. Bij I wordt de daling van groen ingezet tot niveau 0.
Bij punt M liggen de wissels en dus groen en bruin op niveau 0. De oranje lijn: vanaf punt J gaat deze stijgen tot hij bij K op niveau +1 is en over het station heen gaat, dat uiteraard op 0 ligt. Vanaf G gaat de onderste rode stijgen tot hij bij F op plm. 10cm zit, zodat hij over de rode heen kan, en zakt dan weer tot hij bij H op +1 is. Het traject L-B is in werkelijkheid iets langer, ruim 1,5 meter, maar dat is een vrij steile stijging en wordt dus spannend. Als dat niet gaat zal de wissel bij L naar rechts moeten. De wissels bij B kunnen dus niet bij het station want daar zijn de sporen tegengesteld qua rijrichting. Het station ligt in werkelijkheid ook iets verder naar rechts, dus de aansluitende bogen aan de rechterkant zijn minder krap dan hier getekend (bruin is bijv. R3 ipv R2).
Ik leg overigens de hele handel eerst los neer en ga dan proefrijden. Als het niet lukt kan ik dan vrij eenvoudig de baan aanpassen, want zoals jullie terecht aangeven zijn er een paar punten waar het spannend wordt. En ik moet bij het station nog wat extra spul aanbrengen, zoals extra wissels (zoiets als Wim een paar schermen terug suggereerde) en mogelijk ook nog een kopspoortje voor korte treinstellen (Lint, Class 150, BR110+dubbeldeks stammetje).
A is een stijgend traject om over de helix heen te komen, die bij punt N op zo'n -3 cm ligt. Stijging begint bij P. B ligt op +6,5 cm (=niveau 1). Bij C ligt grijs op maaiveld (nul), groen gaat er daar overheen op niveau +1. Bij D gaat rood over bruin. Bij E gaat rood snel dalen richting station, is vrij steil maar dalend. De rode lus die vanaf E komt ligt in het echt iets verder naar links. Bruin loopt overal op niveau 0. Punt H ligt op niveau +1 (zowel de 2 rode als de groene), evenals punt G. Groen ligt vanaf B via C tot punt I op niveau +1. Bij I wordt de daling van groen ingezet tot niveau 0.
Bij punt M liggen de wissels en dus groen en bruin op niveau 0. De oranje lijn: vanaf punt J gaat deze stijgen tot hij bij K op niveau +1 is en over het station heen gaat, dat uiteraard op 0 ligt. Vanaf G gaat de onderste rode stijgen tot hij bij F op plm. 10cm zit, zodat hij over de rode heen kan, en zakt dan weer tot hij bij H op +1 is. Het traject L-B is in werkelijkheid iets langer, ruim 1,5 meter, maar dat is een vrij steile stijging en wordt dus spannend. Als dat niet gaat zal de wissel bij L naar rechts moeten. De wissels bij B kunnen dus niet bij het station want daar zijn de sporen tegengesteld qua rijrichting. Het station ligt in werkelijkheid ook iets verder naar rechts, dus de aansluitende bogen aan de rechterkant zijn minder krap dan hier getekend (bruin is bijv. R3 ipv R2).
Ik leg overigens de hele handel eerst los neer en ga dan proefrijden. Als het niet lukt kan ik dan vrij eenvoudig de baan aanpassen, want zoals jullie terecht aangeven zijn er een paar punten waar het spannend wordt. En ik moet bij het station nog wat extra spul aanbrengen, zoals extra wissels (zoiets als Wim een paar schermen terug suggereerde) en mogelijk ook nog een kopspoortje voor korte treinstellen (Lint, Class 150, BR110+dubbeldeks stammetje).
- Bijlagen
-
- baan16 rijrichtingen.jpg (53.66 KiB) 5665 keer bekeken
-
- baan16 hoogtes.jpg (56.15 KiB) 5664 keer bekeken
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Steven, de stijging L-B, daar gaat het over, die zal 7% of meer zijn. Veels te stijl dus.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Re: Baan van Steven
Klopt helemaal, maar dat stuk is dus in werkelijkheid langer.
Ik heb het net opgemeten, het is 150cm. Maar dat blijft steil, 6,5 cm/150 cm = 4,33%... Ik ga het gewoon proberen, en zo nodig gaat de wissel bij L naar rechts.
(wel tijd om de tekening aan de werkelijkheid aan te passen... )
Ik heb het net opgemeten, het is 150cm. Maar dat blijft steil, 6,5 cm/150 cm = 4,33%... Ik ga het gewoon proberen, en zo nodig gaat de wissel bij L naar rechts.
(wel tijd om de tekening aan de werkelijkheid aan te passen... )
Laatst gewijzigd door shoven op 27 jan 2010 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Ik wil wel even kwijt dat ik het heel leuk vind dat jullie zo meedenken. Super!
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Even weer een update. De baan is gelegd, de afgelopen dagen heb ik alle hellingen, bruggen enz aangebracht.
Even wat foto's voor het overzicht.
De camera gaat van linksonder naar rechtsboven in het baanplan.
Hier moet t.z.t. een haventje (of iets dergelijks) komen, nu alleen een grote lus.
De klimspiraal op zijn definitieve plek.
Het deel linksboven. In het midden de in- en uitgang van het station (dat komt nog wat verder uiteen te liggen). Bij het raam 2 sporen die bovenlangs gaan.
Het station met de brug er overheen.
Grote lus rechts (rode spoor), testlocje, rechterzijde van het station. Stationssporen liggen er nog wat geknikt bij...
Door het mangat zie je een deel van het schaduwstation.
En het rechter deel met het betere bruggenwerk.
Het eerste testrondje is gereden zonder brokken. Nu wordt het tijd om de hoogtes goed af te stellen, de rails er goed op te leggen en verkantingen en dat soort dingen in orde te maken. Het testlocje (een Minitrix DHL Taurus) neemt alle hellingen zonder problemen, maar uiteraard moet er met alle locs getest worden, met het bijbehorende stammetje aan de haak. En wat bescherming tegen het van het viaduct af vallen van materieel is ook wel handig.
En nog een plaatje van de metro-constructie bovenop het viaduct...
Hoe ik dat ooit qua scenery ga inpassen weet ik nog niet, daar ga ik nog over nadenken.
Na het in orde maken van de grondplaten, bruggen enz. wordt het tijd om draden aan de rails te solderen voor voeding en bezetmelders. En dan Koploper instellen en testrijden. Maar eerst nog even een handige blokindeling bedenken en wat extra bezetmelders bestellen...
Even wat foto's voor het overzicht.
De camera gaat van linksonder naar rechtsboven in het baanplan.
Hier moet t.z.t. een haventje (of iets dergelijks) komen, nu alleen een grote lus.
De klimspiraal op zijn definitieve plek.
Het deel linksboven. In het midden de in- en uitgang van het station (dat komt nog wat verder uiteen te liggen). Bij het raam 2 sporen die bovenlangs gaan.
Het station met de brug er overheen.
Grote lus rechts (rode spoor), testlocje, rechterzijde van het station. Stationssporen liggen er nog wat geknikt bij...
Door het mangat zie je een deel van het schaduwstation.
En het rechter deel met het betere bruggenwerk.
Het eerste testrondje is gereden zonder brokken. Nu wordt het tijd om de hoogtes goed af te stellen, de rails er goed op te leggen en verkantingen en dat soort dingen in orde te maken. Het testlocje (een Minitrix DHL Taurus) neemt alle hellingen zonder problemen, maar uiteraard moet er met alle locs getest worden, met het bijbehorende stammetje aan de haak. En wat bescherming tegen het van het viaduct af vallen van materieel is ook wel handig.
En nog een plaatje van de metro-constructie bovenop het viaduct...
Hoe ik dat ooit qua scenery ga inpassen weet ik nog niet, daar ga ik nog over nadenken.
Na het in orde maken van de grondplaten, bruggen enz. wordt het tijd om draden aan de rails te solderen voor voeding en bezetmelders. En dan Koploper instellen en testrijden. Maar eerst nog even een handige blokindeling bedenken en wat extra bezetmelders bestellen...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
Indrukwekkend Steven. Ik vind de metroconstructie er wel wat link uitzien. Hoe ga je dat met wissels doen op dit stukje?
Komt er in het midden van die diagonale brug (die over dat mangat gaat op de vijfde foto) nog een extra poot of houdt dit wel stand zo?
Mvg,
Martin
Komt er in het midden van die diagonale brug (die over dat mangat gaat op de vijfde foto) nog een extra poot of houdt dit wel stand zo?
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Baan van Steven
Steven,
Ziet er goed uit, en je hebt al met al een mooie ruimte.
Waar ik nog ff aan zat te denken, wat betreft jouw metro spoor over het station, en jouw opmerking omtrent de scenery.
Wat denk je van het idee, om ook jouw spoor dat nu over het station heen loopt, daarvan ook een station te maken? dus domweg paar inhaalsporen met perrons.
Dan maak je er in 1 keer een leuk kruisstation van zoals het bv ook in Osnabrück te vinden is,
hier hebben ze ook perrons op 2 hoogten die elkaar dus kruisen, daar staat dan wel het stationsgebouw op het hoogste nivo
Mvg
Freddy
Ziet er goed uit, en je hebt al met al een mooie ruimte.
Waar ik nog ff aan zat te denken, wat betreft jouw metro spoor over het station, en jouw opmerking omtrent de scenery.
Wat denk je van het idee, om ook jouw spoor dat nu over het station heen loopt, daarvan ook een station te maken? dus domweg paar inhaalsporen met perrons.
Dan maak je er in 1 keer een leuk kruisstation van zoals het bv ook in Osnabrück te vinden is,
hier hebben ze ook perrons op 2 hoogten die elkaar dus kruisen, daar staat dan wel het stationsgebouw op het hoogste nivo
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Baan van Steven
Ha Martin,Hookies schreef:Indrukwekkend Steven. Ik vind de metroconstructie er wel wat link uitzien. Hoe ga je dat met wissels doen op dit stukje?
Komt er in het midden van die diagonale brug (die over dat mangat gaat op de vijfde foto) nog een extra poot of houdt dit wel stand zo?
Mvg,
Martin
Ja die metroconstructie wordt nog wat verbreed hoor. Dit ligt er nu effe als basis om te gaan testrijden. En misschien doe ik nog iets met Freddy zijn suggestie.
En nee, er komt geen extra poot in die brug. Hij houdt het prima zo, het is vrij dik MDF en de krachten worden naar de zijkanten uitgeoefend. En treintjes in N zijn niet echt heel zwaar, toch?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Baan van Steven
he die steven,
lekker bezig zie ik
groetjes henry
lekker bezig zie ik
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---