de GEINBAAN concept TWEE
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan,
Ik hoop dat je privéproblemen snel worden verholpen, dus veel sterkte daarmee.
Ondertussen ziet je wegverkeer er mooi uit. Fantastisch om te zien . Misschien moeten sommige voertuigen nog een beetje worden uitgelijnd, maar dat komt met de volgende APK vast wel goed. Ik vind de snelheid heel realistisch. Mooi hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Volgens mij heb je hier iets unieks gemaakt. Petje af!
Ben
Ik hoop dat je privéproblemen snel worden verholpen, dus veel sterkte daarmee.
Ondertussen ziet je wegverkeer er mooi uit. Fantastisch om te zien . Misschien moeten sommige voertuigen nog een beetje worden uitgelijnd, maar dat komt met de volgende APK vast wel goed. Ik vind de snelheid heel realistisch. Mooi hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Volgens mij heb je hier iets unieks gemaakt. Petje af!
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Dat oranje busje gaat wel flink slippend over de weg
Strekte ermee!
Strekte ermee!
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hoi Ben,
dank Ben voor de complimenten.
de prive problematiek zal naar ik vrees voorlopig niet opgelost zijn.
die problematiek is dusdanig prive dat ik daar hier niet verder over ga uitweiden maar kan nog wel een paar jaar aanhouden.
in de tussentijd probeer ik wel afleiding te vinden op mijn baan voor zover dat nog kan.
en of ik dan iets uinieks aan het maken ben dat is aan jullie om te beoordelen, ik heb alleen maar onderhanden genomen waar ik al jaren en jaren mee achter de oogballen rondliep en gewoon gewacht op een moment om dat tot uitvoer te brengen.
dat het geheel als het klaar is iets leuks aan het totale plaatje zal toevoegen dat zal blijken.
voorlopig pruts ik lekker verder want om de detaillering hiervoor te verwezenlijken zal ik nog menig prutsuurtje mogen doorbrengen en mijn improvisatietalent uitgebreid moeten aanspreken.
wordt vervolgd.
dank Ben voor de complimenten.
de prive problematiek zal naar ik vrees voorlopig niet opgelost zijn.
die problematiek is dusdanig prive dat ik daar hier niet verder over ga uitweiden maar kan nog wel een paar jaar aanhouden.
in de tussentijd probeer ik wel afleiding te vinden op mijn baan voor zover dat nog kan.
en of ik dan iets uinieks aan het maken ben dat is aan jullie om te beoordelen, ik heb alleen maar onderhanden genomen waar ik al jaren en jaren mee achter de oogballen rondliep en gewoon gewacht op een moment om dat tot uitvoer te brengen.
dat het geheel als het klaar is iets leuks aan het totale plaatje zal toevoegen dat zal blijken.
voorlopig pruts ik lekker verder want om de detaillering hiervoor te verwezenlijken zal ik nog menig prutsuurtje mogen doorbrengen en mijn improvisatietalent uitgebreid moeten aanspreken.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Wim C,
dat slippen wordt veroorzaakt door het niet exact in het midden van de vooras een sleepgaatje te hebben geboord en de autootjes hebben de neiging om de nerven in het hout van de ondergrond te volgen.
dat slippen wordt veroorzaakt door het niet exact in het midden van de vooras een sleepgaatje te hebben geboord en de autootjes hebben de neiging om de nerven in het hout van de ondergrond te volgen.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Het is toch wel geweldig om dat hele spul te zien rijden.
Mijn complimenten.
Ennuh, gewoon lekker blijven knutselen om je hoofd leeg te maken.
Groet.
Mijn complimenten.
Ennuh, gewoon lekker blijven knutselen om je hoofd leeg te maken.
Groet.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
hallo allemaal,
zoals ik in veel eerdere plaatjes en filmpjes heb laten zien ben ik in het bezit van een twintigtal zogenaamde Blokker huisjes.
toen die dingen in de div filmpjes zichtbaar waren werd er links en rechts de opmerking geplaatst van leuke huisjes heb je staan.
nu dacht ik dat die huisjes dus wel prima gebruikt zouden kunnen worden om in stadsprojectje te gebruiken maaaar als ik die dingen op het project plaats blijkt dat die huisjes eigenlijk meer schaal HO zijn dan N dus vrees dat ik met liniaal, karton en de div andere hulpmiddelen stadsgebouwen zal moeten gaan maken die meer overeenkomen met de maat N.
bovendien zal het dan makkelijker zijn om binnen het wegenplan te bouwen want deze huisjes op een rijtje waren op bijna alle plaatsen te breed.
Dus het nodige freubelwerk en denkwerk zal er aan zitten te komen.
wordt vervolgd.
zoals ik in veel eerdere plaatjes en filmpjes heb laten zien ben ik in het bezit van een twintigtal zogenaamde Blokker huisjes.
toen die dingen in de div filmpjes zichtbaar waren werd er links en rechts de opmerking geplaatst van leuke huisjes heb je staan.
nu dacht ik dat die huisjes dus wel prima gebruikt zouden kunnen worden om in stadsprojectje te gebruiken maaaar als ik die dingen op het project plaats blijkt dat die huisjes eigenlijk meer schaal HO zijn dan N dus vrees dat ik met liniaal, karton en de div andere hulpmiddelen stadsgebouwen zal moeten gaan maken die meer overeenkomen met de maat N.
bovendien zal het dan makkelijker zijn om binnen het wegenplan te bouwen want deze huisjes op een rijtje waren op bijna alle plaatsen te breed.
Dus het nodige freubelwerk en denkwerk zal er aan zitten te komen.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hallo allemaal,
zoals in vorige bericht vermeld zat ik te stoeien met de entourage wat betreft de huisjestoestanden voor op het stadsproject.
ben op zoek naar gratis bouwplaten voor flatgebouwen of wat daar voor door kan gaan om te gebruiken als afscheiding achterlangs stadsproject om de achterlangs rijdende treinen aan het oog te onttrekken.
als er iemand ideeën hier om trent of iets dergelijks heeft dan lees ik dat vanzelf, alvast bedankt voor het meedenken.
het rijdend materiaal is inmiddels gevorderd tot zo,n 37 voertuigen waarvan hieronder een collage.
de personen auto,s 16 stuks
de bestelbusjes 6 stuks
de stadsbussen 3 stuks
het bouwverkeer 9 stuks met nog 3 x VW Caddy
dit alles tezamen op de weg in het stadsproject waar ik ook nog wat met de kwast bezig ben geweest in onderstaand filmpje
https://youtu.be/nmJd3NzkWI0
wordt vervolgd
zoals in vorige bericht vermeld zat ik te stoeien met de entourage wat betreft de huisjestoestanden voor op het stadsproject.
ben op zoek naar gratis bouwplaten voor flatgebouwen of wat daar voor door kan gaan om te gebruiken als afscheiding achterlangs stadsproject om de achterlangs rijdende treinen aan het oog te onttrekken.
als er iemand ideeën hier om trent of iets dergelijks heeft dan lees ik dat vanzelf, alvast bedankt voor het meedenken.
het rijdend materiaal is inmiddels gevorderd tot zo,n 37 voertuigen waarvan hieronder een collage.
de personen auto,s 16 stuks
de bestelbusjes 6 stuks
de stadsbussen 3 stuks
het bouwverkeer 9 stuks met nog 3 x VW Caddy
dit alles tezamen op de weg in het stadsproject waar ik ook nog wat met de kwast bezig ben geweest in onderstaand filmpje
https://youtu.be/nmJd3NzkWI0
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan,
Een druk spitsuur! Wat mij betreft een zeer geslaagd project.
Nu nog bebouwing.
Gratis bouwplaten:
http://www.gtp.de/kartonmodellbau/index.html
Verderder is het meeste 1:87 of een andere schaal.
Een heel mooie, maar niet gratis verzameling bouwplaten vind je hier:
(misschien een leuk verjaarskado?)
http://www.peard.nl/c-2779417/n-1-160-bouwplaten/
Succes,
Ben
Een druk spitsuur! Wat mij betreft een zeer geslaagd project.
Nu nog bebouwing.
Gratis bouwplaten:
http://www.gtp.de/kartonmodellbau/index.html
Verderder is het meeste 1:87 of een andere schaal.
Een heel mooie, maar niet gratis verzameling bouwplaten vind je hier:
(misschien een leuk verjaarskado?)
http://www.peard.nl/c-2779417/n-1-160-bouwplaten/
Succes,
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Ha Jan,
't is druk geworden op de weg, een heel wagenpark zeg!
Blijf het een geniaal idee vinden, gewoon lekker wat anders.
't is druk geworden op de weg, een heel wagenpark zeg!
Blijf het een geniaal idee vinden, gewoon lekker wat anders.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hoi Daniel,
ja men vind het een geniaal uitgevoerd project en zo zou je het ook kunnen noemen.
ik zelf vind het gewoon een redelijk geslaagd plan tegen een zeer redelijke kostprijs.
als je bedenkt dat om ditzelfde ongeveer met een bijv. Faller systeem te maken ben je zo een paar honderd euries verder en dan ben ik nog voorzichtig denk ik.
mij heeft het bij elkaar nog geen € 75,00 gekost en dat is toch zeer bevredigend dacht ik.
en dat is met de mij beschikbare riemen dan toch aardig gelukt
en in principe een mooi alternatief voor dat dure Faller systeem.
het draait dan nog wel steeds niet helemaal naar mijn zin in de vorm van dat de sleepmagneetjes op de één of andere toer schrapen waardoor ze gaan trillen en hun te slepen auto verliezen wat te zien is voor de oplettende kijker in laatste filmpje op 2.02 achterin links de witte auto weigert daar waardoor alles wat volgt ook ernaast gaat.
dat zal wel voor een x aantal procenten liggen aan de niet exact vlakke, ruwe of schone ondergrond maar dat moet ik dan nog wel uitzoeken en verbeteren.
ook is niet zichtbaar voor jullie in de filmpjes dat door de trekkracht van de sleepmagneten de ketting onder het blad wordt getild en eens in de tich tijd loopt daardoor de ketting klem die ik dan alleen weer gangbaar krijg door alles van de bovenplaat af te halen deze te demonteren en na die bovenplaat verwijderd te hebben de ketting weer netjes om de loopwieltjes te leggen.
oke dat zullen wel de kinderziektes zijn maar toch.
zolang het niet storingvrij draait zal ik ook niet echt met de verdere aankleding van zoals straatverlichting, huisje, boompje, beestje
en mensjes kunnen plaatsen omdat ik nu nog regelmatig alles moet verwijderen.
maar elke dag gaat het iets beter en wordt er weer wat aangepast naar een beter resultaat.
geduld blijft een schone zaak niet waar.
wordt vervolgd
ja men vind het een geniaal uitgevoerd project en zo zou je het ook kunnen noemen.
ik zelf vind het gewoon een redelijk geslaagd plan tegen een zeer redelijke kostprijs.
als je bedenkt dat om ditzelfde ongeveer met een bijv. Faller systeem te maken ben je zo een paar honderd euries verder en dan ben ik nog voorzichtig denk ik.
mij heeft het bij elkaar nog geen € 75,00 gekost en dat is toch zeer bevredigend dacht ik.
en dat is met de mij beschikbare riemen dan toch aardig gelukt
en in principe een mooi alternatief voor dat dure Faller systeem.
het draait dan nog wel steeds niet helemaal naar mijn zin in de vorm van dat de sleepmagneetjes op de één of andere toer schrapen waardoor ze gaan trillen en hun te slepen auto verliezen wat te zien is voor de oplettende kijker in laatste filmpje op 2.02 achterin links de witte auto weigert daar waardoor alles wat volgt ook ernaast gaat.
dat zal wel voor een x aantal procenten liggen aan de niet exact vlakke, ruwe of schone ondergrond maar dat moet ik dan nog wel uitzoeken en verbeteren.
ook is niet zichtbaar voor jullie in de filmpjes dat door de trekkracht van de sleepmagneten de ketting onder het blad wordt getild en eens in de tich tijd loopt daardoor de ketting klem die ik dan alleen weer gangbaar krijg door alles van de bovenplaat af te halen deze te demonteren en na die bovenplaat verwijderd te hebben de ketting weer netjes om de loopwieltjes te leggen.
oke dat zullen wel de kinderziektes zijn maar toch.
zolang het niet storingvrij draait zal ik ook niet echt met de verdere aankleding van zoals straatverlichting, huisje, boompje, beestje
en mensjes kunnen plaatsen omdat ik nu nog regelmatig alles moet verwijderen.
maar elke dag gaat het iets beter en wordt er weer wat aangepast naar een beter resultaat.
geduld blijft een schone zaak niet waar.
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hoi
zoals in vorige bericht beschreven werd ik wederom geconfronteerd met een vastlopende ketting
na het hel spul leeggehaald te hebben en alles gedemonteerd en weer gangbaar gemaakt heb ik na het plaatsen van de rijplaat de lege rijplaat eerst maar even benut om de contourbelijning af te werken
met onderstaand resultaat
volgende fase qua belijning zal de middenbelijning zijn en de nog uit te denken plaatsen voor zebrapaden e.d.
zebrapad moet dus 2,5cm breed worden met streepdikte van 2mm
daarnaast kan ik vermelden dat het stroomgedeelte in station Hooggelegen ook weer als vanouds werkt en qua stroomvoorziening er alleen nog de foutieve schakelingen van SS Nieuwestad opnieuw aangesloten moeten worden zodat het daar ook weer in de goede volgorde schakelt en ik eindelijk weer eens de treinen ook weer in zijn totaliteit kan laten rondgaan en in alle rust van alle rijdende activiteiten kan genieten.
wordt vervolgd
zoals in vorige bericht beschreven werd ik wederom geconfronteerd met een vastlopende ketting
na het hel spul leeggehaald te hebben en alles gedemonteerd en weer gangbaar gemaakt heb ik na het plaatsen van de rijplaat de lege rijplaat eerst maar even benut om de contourbelijning af te werken
met onderstaand resultaat
volgende fase qua belijning zal de middenbelijning zijn en de nog uit te denken plaatsen voor zebrapaden e.d.
zebrapad moet dus 2,5cm breed worden met streepdikte van 2mm
daarnaast kan ik vermelden dat het stroomgedeelte in station Hooggelegen ook weer als vanouds werkt en qua stroomvoorziening er alleen nog de foutieve schakelingen van SS Nieuwestad opnieuw aangesloten moeten worden zodat het daar ook weer in de goede volgorde schakelt en ik eindelijk weer eens de treinen ook weer in zijn totaliteit kan laten rondgaan en in alle rust van alle rijdende activiteiten kan genieten.
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 09:31, 2 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
tijdens het uitvogelen van de schakelmethode van mijn eigenwijze driewegwissel heb ik een filmpje opgenomen.
bij dit opnemen doet zich weer het vreemde verschijnsel voor dat de film halverwege er mee stopt.
ook dit dan maar weer morgen nog eens uitvogelen.
het kan zijn dat na plaatsing filmpje nog niet helemaal beschikbaar is maar even geduld dan svp.
het was een rondje bedoeld anno febr 2016 van de hele baan maar voor de helft gereden is stopt de film.
volgende beter.
https://youtu.be/F1TCyRSxS3w
deze wilde wel maar dat is achteruitkijkend gefilmd
https://youtu.be/65EjvZ3eKUw
wordt vervolgd
bij dit opnemen doet zich weer het vreemde verschijnsel voor dat de film halverwege er mee stopt.
ook dit dan maar weer morgen nog eens uitvogelen.
het kan zijn dat na plaatsing filmpje nog niet helemaal beschikbaar is maar even geduld dan svp.
het was een rondje bedoeld anno febr 2016 van de hele baan maar voor de helft gereden is stopt de film.
volgende beter.
https://youtu.be/F1TCyRSxS3w
deze wilde wel maar dat is achteruitkijkend gefilmd
https://youtu.be/65EjvZ3eKUw
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Lijkt wel als er geen stukje rails recht ligt
mvg Ronald
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
kijk dat heb je als je moet roeien met de riemen die je hebt en alleen met oude gebruikte rails werkt die van andere banen komen welke niet al te secuur zijn gesloopt.
grote kunst is het geweest om het zo te maken dat ondanks alle kromme rails zowel in het rechte als in het vlakke en alle hobbels er toch weinig of geen ontsporingen plaats vinden behalve spookverschijnselen zoals een complete trein die ineens in zijn totaliteit op zijn kant ligt en dat dan weer op de meest onmogelijk bereikbare plaatsen.
ik heb er vrede mee en als het ooit tot het bouwen van een complete nieuwe baan mocht komen ja dan zijn dat natuurlijk wel aspecten die ik dan zal proberen te vermijden maar hoop dat ik tegen de tijd dat er ooit herbouwd gaat worden dat alles met nieuwe rails en wissels zal gaan gebeuren en dit geheel waar ik dagelijks met heel veel plezier en animo aan werk als één grote leerschool zie.
wordt vervolgd.
grote kunst is het geweest om het zo te maken dat ondanks alle kromme rails zowel in het rechte als in het vlakke en alle hobbels er toch weinig of geen ontsporingen plaats vinden behalve spookverschijnselen zoals een complete trein die ineens in zijn totaliteit op zijn kant ligt en dat dan weer op de meest onmogelijk bereikbare plaatsen.
ik heb er vrede mee en als het ooit tot het bouwen van een complete nieuwe baan mocht komen ja dan zijn dat natuurlijk wel aspecten die ik dan zal proberen te vermijden maar hoop dat ik tegen de tijd dat er ooit herbouwd gaat worden dat alles met nieuwe rails en wissels zal gaan gebeuren en dit geheel waar ik dagelijks met heel veel plezier en animo aan werk als één grote leerschool zie.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Klinkt me bekent in de oren.
Hier ook alleen tweedehands rails wissels etc.
En zie me baan die ik nu aan het maken als leer project.
Op papier wel bezig met een nieuwe baan met ook alleen maar nieuwe rails peco code 55.
Maar dat gaat nog wel heel veel jaren duren.
Op groeiende kids.....dus dan weet je waar je geld heen gaat...wat ook niet erg is.
En heb ook nog steeds geen boom gevonden waar geld aan groeit
mvg Ronald
Hier ook alleen tweedehands rails wissels etc.
En zie me baan die ik nu aan het maken als leer project.
Op papier wel bezig met een nieuwe baan met ook alleen maar nieuwe rails peco code 55.
Maar dat gaat nog wel heel veel jaren duren.
Op groeiende kids.....dus dan weet je waar je geld heen gaat...wat ook niet erg is.
En heb ook nog steeds geen boom gevonden waar geld aan groeit
mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
hoi Ronald,
kan je wel vertellen dat ik voorlopig nog wel een jaartje of wat door moet klungelen met deze oude meuk maar zoals gezegd we moeten roeien met de riemen die we hebben vandaar ook mijn avatar die dat moet uitbeelden.
maar ik ben ook driftig bezig met verhuisplannen want op mijn oude dag nog trappen lopen zal met mijn reumatische en astmatische aandoeningen ook steeds lastiger worden, ook al zal het moeilijk worden om gelijkvloers op de begane grond een woning te vinden met voor zowel mijn vrouw als voor mij voldoende hobbyruimte.
dus we blijven lekker aanklooien en plezier hebben en het als een uitdaging blijven zien om met oude versleten meuk toch iets zinvols en ook nog iets redelijks neer te leggen en te bouwen wat niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen het aanzien waardig is.
kan je wel vertellen dat ik voorlopig nog wel een jaartje of wat door moet klungelen met deze oude meuk maar zoals gezegd we moeten roeien met de riemen die we hebben vandaar ook mijn avatar die dat moet uitbeelden.
maar ik ben ook driftig bezig met verhuisplannen want op mijn oude dag nog trappen lopen zal met mijn reumatische en astmatische aandoeningen ook steeds lastiger worden, ook al zal het moeilijk worden om gelijkvloers op de begane grond een woning te vinden met voor zowel mijn vrouw als voor mij voldoende hobbyruimte.
dus we blijven lekker aanklooien en plezier hebben en het als een uitdaging blijven zien om met oude versleten meuk toch iets zinvols en ook nog iets redelijks neer te leggen en te bouwen wat niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen het aanzien waardig is.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hallo allemaal,
vrees dat ik een trieste mededeling heb betreft het overlijden van mijn onboard camera.
ben nu drie dagen achter elkaar aan het klooien inclusief ruggespraak met leverancier om dat ding normale opnames te laten maken.
helaas doet hij niet meer dan dertig seconden en dan houd hij er mee op.
heb hem gereset, geformatteerd en alle mogelijke instellingen voor zover aanwezig nagelopen maar hij zegt gewoon doe het zelf maar.
betekend dat alle volgende filmpjes alleen nog maar gemaakt kunnen worden of met de camera in mijn mobieltje of met een videocamera.
de hobbykas laat me niet toe om nieuwe camera aan te schaffen.
dus ik ga weer vrolijk verder met mijn schakelproblemen en laat het gedeelte camera achter mij.
wordt vervolgd.
vrees dat ik een trieste mededeling heb betreft het overlijden van mijn onboard camera.
ben nu drie dagen achter elkaar aan het klooien inclusief ruggespraak met leverancier om dat ding normale opnames te laten maken.
helaas doet hij niet meer dan dertig seconden en dan houd hij er mee op.
heb hem gereset, geformatteerd en alle mogelijke instellingen voor zover aanwezig nagelopen maar hij zegt gewoon doe het zelf maar.
betekend dat alle volgende filmpjes alleen nog maar gemaakt kunnen worden of met de camera in mijn mobieltje of met een videocamera.
de hobbykas laat me niet toe om nieuwe camera aan te schaffen.
dus ik ga weer vrolijk verder met mijn schakelproblemen en laat het gedeelte camera achter mij.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Oke Mannen,
voor ik nu zo uit mijn dak ga dat ik dingen ga doen die niet meer terug te draaien zijn ga ik proberen mijn frustraties de baas te worden en stoppen met allerhande oplap reparaties.
wat betekend dat in de praktijk.
het gehele bovenste deel boven schaduwstation 1 en schaduwstation 2 geheel afbreken, inclusief station Hooggelegen en station Nieuwestad en het stadsproject, zodat ik de daaronder gelegen baan volledig vrij kan bereiken.
doel; alle ongerechtigheden in de rails die alleen maar ontsporingen veroorzaken oplossen en dusdanig strak neerleggen dat er niet meer ontspoord kan worden.
als dat zou betekenen dat ik nog verder moet slopen/demonteren om daar goed bij te kunnen dan is dat niet anders.
ik heb het op allerlei manieren geprobeerd om het tussendoor prutsend te herstellen maar verplaats het ene probleem naar het andere en bovendien blijkt dat ik allerlei rijdraden op verkeerde wijze heb geplaatst/herplaatst op/aan de baan omdat ik nu met 1 trafo de gehele baan van rijstroom kan voorzien i.p.v de ooit aangelegde 5 stuks.
gaat dus duidelijk niet goed en heb er inmiddels een dusdanige draden puinhoop van gemaakt dat ik er niet meer uitkom.
dus voorlopig is het even stil rondom de geinbaan.
zodra er weer wat structuur in het opbouw/renovatieverhaal komt meld ik mij weer,
tot dan
voor ik nu zo uit mijn dak ga dat ik dingen ga doen die niet meer terug te draaien zijn ga ik proberen mijn frustraties de baas te worden en stoppen met allerhande oplap reparaties.
wat betekend dat in de praktijk.
het gehele bovenste deel boven schaduwstation 1 en schaduwstation 2 geheel afbreken, inclusief station Hooggelegen en station Nieuwestad en het stadsproject, zodat ik de daaronder gelegen baan volledig vrij kan bereiken.
doel; alle ongerechtigheden in de rails die alleen maar ontsporingen veroorzaken oplossen en dusdanig strak neerleggen dat er niet meer ontspoord kan worden.
als dat zou betekenen dat ik nog verder moet slopen/demonteren om daar goed bij te kunnen dan is dat niet anders.
ik heb het op allerlei manieren geprobeerd om het tussendoor prutsend te herstellen maar verplaats het ene probleem naar het andere en bovendien blijkt dat ik allerlei rijdraden op verkeerde wijze heb geplaatst/herplaatst op/aan de baan omdat ik nu met 1 trafo de gehele baan van rijstroom kan voorzien i.p.v de ooit aangelegde 5 stuks.
gaat dus duidelijk niet goed en heb er inmiddels een dusdanige draden puinhoop van gemaakt dat ik er niet meer uitkom.
dus voorlopig is het even stil rondom de geinbaan.
zodra er weer wat structuur in het opbouw/renovatieverhaal komt meld ik mij weer,
tot dan
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Succes Jan, ik hoop echt dat je de boel weer snel op orde hebt.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Een wijs besluit Jan! Soms is het inderdaad beter om als de zaak "in de knoop zit" van voren af aan te beginnen.
Dan komt de gein vanzelf weer terug.
Succes,
Ben
Dan komt de gein vanzelf weer terug.
Succes,
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Daniel@ dank je.
Jelle @ we gaan ons best doen.
Bjor@ ja dat hoop ik wel want nu is de GEIN er best wel even af.
even een paar dagen laten bezinken en rustig afbreken van boven naar beneden en dan maar weer met frisse moed langzaam en vooral langzaam en secuur opbouwen en hopen dat alle fouten tot nu toe gemaakt vermeden kunnen gaan worden.
voor vandaag was de stress effetjes te veel en ik dacht voor het verkeerd gaat stroom eraf,
afsluiten dat spul en naar beneden
ja want ons kent ons.
en voor diegenen die het nog weten,
de 1 aprilgrap van verleden jaar was een voorbode hiervan.
deze keer is het dus wel serieus
en roeiende met de riemen die je bijna niet meer hebt laat je het wel uit je hoofd ook die te breken
dus kan effe duren maaaaar,
wordt vervolgd.
Jelle @ we gaan ons best doen.
Bjor@ ja dat hoop ik wel want nu is de GEIN er best wel even af.
even een paar dagen laten bezinken en rustig afbreken van boven naar beneden en dan maar weer met frisse moed langzaam en vooral langzaam en secuur opbouwen en hopen dat alle fouten tot nu toe gemaakt vermeden kunnen gaan worden.
voor vandaag was de stress effetjes te veel en ik dacht voor het verkeerd gaat stroom eraf,
afsluiten dat spul en naar beneden
ja want ons kent ons.
en voor diegenen die het nog weten,
de 1 aprilgrap van verleden jaar was een voorbode hiervan.
deze keer is het dus wel serieus
en roeiende met de riemen die je bijna niet meer hebt laat je het wel uit je hoofd ook die te breken
dus kan effe duren maaaaar,
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
- Locatie: Noordelijk brabant
- Contacteer:
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan succes met de opbouw van de straks afgebroken baan.
Ik weet niet op je het al doet maar geef het nog maar even aan.
Je zou in tekeningen handmatig of digitaal ook je bekabeling kunnen tekenen.
Ik heb dat voor mezelf gedaan en pakte een jaar na het bekabel werk via de tekening zo de juiste kabels er weer tussen uit. Alle functies eigen kleur helpt veel om wirwar te voorkomen.
Ik weet niet op je het al doet maar geef het nog maar even aan.
Je zou in tekeningen handmatig of digitaal ook je bekabeling kunnen tekenen.
Ik heb dat voor mezelf gedaan en pakte een jaar na het bekabel werk via de tekening zo de juiste kabels er weer tussen uit. Alle functies eigen kleur helpt veel om wirwar te voorkomen.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Hoi Marc en alle andere geïnteresseerden,
oorspronkelijk met de opzet van deze baan ben ik begonnen voor hen die mijn sporenplan welke een X aantal bladzijden terug uitgetekend staan ben ik begonnen met schaduwstation 1. deze werd bediend door trafo 3
later werd station Nieuwestad gemaakt welke werd aangedreven door trafo 5
de verbinding werd gelegd tussen schaduwstation en station Nieuwestad trafo 1
toen kwam de lus eroverheen voor het latere station Hooggelegen dat werd trafo 2
weer later werd er aan schaduwstation 1 een verlengstuk gebouwd met de lus rondom havengebied en kwam aan trafo 2
toen kwam het verhoogde station Nieuwestad met een verbinding naar station Hooggelegen dat werd trafo 4
op zich allemaal normaal aangesloten met alle trafo,s op 1 gezamenlijke massadraad welke over de gehele baande de rails steeds de massa kant op deze massa ringleiding werd aangesloten en alle pluszijden aan de desbetreffende trafo.
Toen moest ik zo nodig allerhande tussendraaien en onderdoorgangen en overbruggingen gaan maken om een zo groot en lang mogelijk rijtraject te realiseren.
daarbij kwamen er diverse railstukken voor die moeilijker stroom kregen en die heb ik domweg doorgelust met de dichtstbijzijnde naast of bovenliggende rails er geen rekening mee houdende dat die rails waarvan ik de stroom aftakte wel eens bij een andere trafo zou kunnen horen.
Na dit op tientallen plaatsen gedaan te hebben blijkt dus nu maanden en jaren later dat het gehele baanplan nu dus eigenlijk gewoon op 1 trafo werkt alleen is de opbrengst van de stroom te weinig zodat ik alle trafo,s gewoon moet blijven gebruiken om e.e.a.aan te sturen alleen is het nu meer ter ondersteuning dan stuurstroom voor een bepaald traject.
hoop dat ik met deze uitleg duidelijk heb gemaakt dat wat voor tekeningen of ontwerpen voor bedrading ik ook gemaakt zou hebben die allemaal naar de prullenbak kunnen want daar klopt dus geen hout meer van.
wordt vervolgd.
oorspronkelijk met de opzet van deze baan ben ik begonnen voor hen die mijn sporenplan welke een X aantal bladzijden terug uitgetekend staan ben ik begonnen met schaduwstation 1. deze werd bediend door trafo 3
later werd station Nieuwestad gemaakt welke werd aangedreven door trafo 5
de verbinding werd gelegd tussen schaduwstation en station Nieuwestad trafo 1
toen kwam de lus eroverheen voor het latere station Hooggelegen dat werd trafo 2
weer later werd er aan schaduwstation 1 een verlengstuk gebouwd met de lus rondom havengebied en kwam aan trafo 2
toen kwam het verhoogde station Nieuwestad met een verbinding naar station Hooggelegen dat werd trafo 4
op zich allemaal normaal aangesloten met alle trafo,s op 1 gezamenlijke massadraad welke over de gehele baande de rails steeds de massa kant op deze massa ringleiding werd aangesloten en alle pluszijden aan de desbetreffende trafo.
Toen moest ik zo nodig allerhande tussendraaien en onderdoorgangen en overbruggingen gaan maken om een zo groot en lang mogelijk rijtraject te realiseren.
daarbij kwamen er diverse railstukken voor die moeilijker stroom kregen en die heb ik domweg doorgelust met de dichtstbijzijnde naast of bovenliggende rails er geen rekening mee houdende dat die rails waarvan ik de stroom aftakte wel eens bij een andere trafo zou kunnen horen.
Na dit op tientallen plaatsen gedaan te hebben blijkt dus nu maanden en jaren later dat het gehele baanplan nu dus eigenlijk gewoon op 1 trafo werkt alleen is de opbrengst van de stroom te weinig zodat ik alle trafo,s gewoon moet blijven gebruiken om e.e.a.aan te sturen alleen is het nu meer ter ondersteuning dan stuurstroom voor een bepaald traject.
hoop dat ik met deze uitleg duidelijk heb gemaakt dat wat voor tekeningen of ontwerpen voor bedrading ik ook gemaakt zou hebben die allemaal naar de prullenbak kunnen want daar klopt dus geen hout meer van.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l
Jan,
Dan is het goed dat je nu opnieuw begint. De kans is dus best aanwezig dat je in de oude situatie twee trafo's via zo'n doorlus met + en - aan elkaar hebt gekoppeld. Als je dat doet en je haalt van een van beide de stekker uit het stopcontact en je draait de andere trafo open, dan staat op de beide pootjes van de losse stekker 230V!
Dat moet je niet willen.
Groet,
Ben
Dan is het goed dat je nu opnieuw begint. De kans is dus best aanwezig dat je in de oude situatie twee trafo's via zo'n doorlus met + en - aan elkaar hebt gekoppeld. Als je dat doet en je haalt van een van beide de stekker uit het stopcontact en je draait de andere trafo open, dan staat op de beide pootjes van de losse stekker 230V!
Dat moet je niet willen.
Groet,
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162