Pagina 40 van 66
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 28 apr 2012 19:52
door Schachbrett
Herr J,
Dat zijn weer voortreffelijke platen die je ons voorschotelt!
Werkelijk Top!
Gr. Chris
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 07 mei 2012 14:31
door Overlord
Hoi Jeroen,
Mooie platen zeg, en wat schiet je al lekker op!
Is de verhuizing nog goed verlopen?
Paul
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 07 mei 2012 21:51
door Robert_N-Nm
Ik heb al wat foto's gezien en de modules hebben hun intrek genomen in de daartoe aangewezen ruimte. Maar ja, naar al die verhuisperikelen wilde de heren luchtvaartmaatschappij (en de dames en heren van de bank) wel graag dat Jeroen weer even een rondje draaide over de grote plas.
Ach we zien de foto's uiteraard graag tegemoet als het modelspoorvirus weer opflikkert.
Robert
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 09 mei 2012 21:12
door Schachbrett
Hij heeft wel een voordeel met al dat vliegen,hij ziet veel miniatuur!
Gr. Chris
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 10 mei 2012 07:34
door Robert_N-Nm
Das waar, maar het 1:160 deel is slechts twee maal enkele seconden in de vlucht. De rest is voornamelijk kleiner dan schaal T.
Robert
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 16 mei 2012 14:15
door mijnmodelbaan
< Z ?? hZ ?
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 20 mei 2012 15:46
door Robert_N-Nm
En terwijl Jeroen thuis zit te klussen aan de nieuwe module van Beksheim zorg ik maar even voor een korte update aangezien de beste heren van UPC hun werk niet doen tot op heden. Uiteraard geen topfoto maar zo een schnaps-shot van den i-föhn.
Deze module zal uiteindelijk zorgen voor aansluiting op het toekomstige schaduwstation. Op de foto de echter staat de overgang met de stationsmodule. Voor de juiste sfeer moeten jullie het viaduct met het rangeerterrein er even bij denken.
Goed, Jeroen leeft dus nog...
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 28 mei 2012 10:54
door Jeroen
Roberto, dank voor het plaatsen van de update. As we speak ben ik nou weer een maand op mijn nieuwe honk en nu al (!) heb ik internet-aansluiting. Jullie hebben het dus even zonder updates van mijn moeten stellen, hoewel ik reeds gewerkt heb aan de baan. Er is, zoals Robert mijn foto toont, zelfs al een nieuwe module en die moet nu voorzien gaan worden van wisselaandrijvingen, bovenleiding en aansluitend scenery. Ook vandaag ga ik weer klooien en ik begin met hout halen bij de Gamma om de schaduwbakken even rap in elkaar te draaien.
Foto's volgen!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 28 mei 2012 11:03
door Maurits71
mooi Man, altijd fijn UPC, glad you're back
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 29 mei 2012 21:20
door Robert_N-Nm
Zo en dan was het eindelijk weer eens tijd voor een B&B (Bier und Beksheim) in NL. Dat betekent dus uiteraard foto's want anders heeft het niet plaatsgevonden. Uiteraard even genoten van de rondleiding door huize J (de schuur heeft dezelfde vloeroppervlakte als de toko in Halalmere als ik het goed begrepen heb) en Beksheim had al een plaatsje gevonden in de tuin van de heer des huizes in afwachting van wat fatsoenlijk zonlicht (forget it). Echter we hebben wel fatsoenlijke foto's van wat minder gebruikelijk materieel in de regio Beksheim.
Een detailopname van de Kato 425 welke gereed staat voor vertrek. Blijft een leuk neusje hebben, maar ja die hebben we eerder gezien.
Arnold Traxx-2. De Traxx blijft uiteraard een succesnummer, maar de Arnold traxx is net even anders dan de MTX (budget) en FLM (eerste generatie 185). Kwalitatief zeker geen mislukking, ziet er prima uit en rijdt lekker over de baan (hebben we even getest).
Deze hebben we eerder gezien. MWB rijdt binnen met een graantrein getrokken door een taurus. Ja herr Mallnitzer-stanwalzen-burgbahnen we gaan nu helemaal los op de Oostenrijkse toer, we gaan aan de taurus.
Hier een paar leuke close ups van een tweetal verschillende Tauri. De eerste is de bekende RJ versie en daarachter hangt in opzending een hele bijzondere taurus voor het Duitse grondgebied. Om meer exact te zijn de Gysev 1047 in Haydn-bestickering. Het geluid mogen jullie er uiteraard bij denken.
Even met wat extra afstand.
En we sluiten af met het vertrek van de staaltrein vanaf het goederendeel van Beksheim.
Robert
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 29 mei 2012 22:30
door bob vermeulen
Robert,
Mooie foto's, wat een beedje normaal licht al niet kan doen voor de fotograaf.
Ook de getoonde loks zijn mooi en de kleuren van tegenwoordig komen hier wel prima te voorschijn.
Veel plezier
Mvrg Bob
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 29 mei 2012 22:50
door evo
hè hè eindelijk, de meester is weer terug van weggeweest
Die een na laatste foto vind ik erg mooi realistisch met dat perspectief in de verte. Daar staan wel erg futuristische gebouwen in de achtergrond, vooral de gele met dat rode dak.
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 30 mei 2012 06:00
door richard7877
Robert
mooie foto's weer zo zie ik ze graag!
groeten richard
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 30 mei 2012 06:09
door Robert_N-Nm
Wat een beetje geduld en een semi-spiegelreflex al niet kan doen
Dat maakt dus 4 Tauri in Beksheim, alle type ES64 U2/1116/182 de vijfde taurus (alias ÖBB 1216) was ook aanwezig maar heeft het spoor niet geraakt deze keer. Maar bedenk wel vijf maal een taurus (waarvan 3 Oostenrijkers) was wel heel erg Mallnitzer geworden. Dit kon nog net.
Robert
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 30 mei 2012 06:56
door mdedeugd
Hallo Jeroen/Robert
Wat oogt dit weer voortreffelijk.
Lekker in het zonnetje.
Zeker met zeer smaakvol spoormatrieel.
Op naar de volgende update..
Stille hint, mischien dan ooit ook eens wat swiss
Martin de Deugd
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 30 mei 2012 09:59
door Speedtesthenk
Wat een mooie baan wordt het! Begin een beetje jaloers te worden.
En foto's die met de ipony worden gesnapt zijn toch niet zo slecht
Mvg,
Thomas
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 30 mei 2012 10:29
door Robert_N-Nm
Zo en dat is pagina 100 alweer, en dan kunnen we nog geen eens rondrijden
Robert
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 30 mei 2012 16:51
door Sweex
Wow! Plaatje twee is niet van echt (groot) te onderscheiden!
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 30 mei 2012 22:13
door Jeroen
Tjoow!
Long time no post. Tja, huis, UPC aanleggen: lastig allemaal (vrij vertaald: drama). Anyhoerrr, veel bezig geweest en ook met de hobby. Jullie hebben gisteren al wat 'werk' van Robert kunnen lezen, en dat van mij laat nog even op zich wachten. Ik heb bijna 60 foto's geupload, maar ik heb gewoon even geen zin om dat zo 1-2-3 te posten
. Even geduld nog.
Een klein voorproefje heb ik wel na vandaag. Iets echt Zwitsers had ik niet, maar goed: er staat SBB op. 'Helaas' heb ik enkel dingen van tijdperk V en VI die daar zouden moeten rondrijden, dus even een themaatje Oostenrijks, Zwitsers of Indo's heb ik niet zomaar rondrijden.
De teaser van vandaag:
Even geduld hebben nog en dan hebben we weer een prima update te pakken....
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 31 mei 2012 11:24
door Jeroen
Dat mijn computer op dit moment nog uit een stuk bestaat is een wonder, want ik was &**&&^^%^&*^# al 30 minuten aan het typen om een update erdoor te krijgen. GVDdeGVD.
Eerst een liter koffie om rustig te worden, want nu direct opnieuw beginnen wordt niks.....
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 31 mei 2012 11:39
door Jeroen
Grrrrrr.....ik probeer wel opnieuw te beginnen, maar dan geen monsterupdate. Gewoon een update in een paar delen, want ik was zojuist dus alles kwijt. En dat terwijl ik het altijd goed op sla. Naja......
(voor de tweede keer)
Ik was dus lekker aan het bouwen gisteren in de zon. Dat is echt prima te doen zo in mijn (nieuwe) tuin. Dus na het ontbijt hatseklats de modules eens buiten opgebouwd.....
Toen ben ik direct aan bak 4 begonnen. Dat is mijn laatste projectje. Deze bak -jullie hoorden het al via Robert- moet de 180 degr. boog zijn richting de schaduwsporen. De opstelsporen komen bijeen via een wisselstraat en daarna gaat het over in het schaduwstation, wat ik nog compleet moet bouwen.
...en hier komen de sporen samen. De wissels moeten nog wel aangesloten worden. Thank-God geen bovenleiding hier, want dit is een 'onzichtbaar' stuk. De sporen verdwijnen namelijk onder een rangeerterrein/tunnel idee.
Met nieuwe bovenleiding en groen tussen de rails. Dat was een klusje van gisteren....
Die bovenleiding moet je uiteraard wel even testen.....
Ook als je met verkanting werkt, wat ik toegepast heb op de sporen waar met snelheid wordt gereden, moet je de bovenleiding goed en minuscuul 'tunen'. Anders slaat het schuitje van de pantograaf tegen een uithouder aan. In het grootbedrijf passen ze ook wat tune-werk toe om schade te voorkomen....
En iets meer sfeer in het plaatje. Voorlopig is dit het einde van de bovenleiding, want ik moet nu eerst weer spullen aanschaffen voordat ik verder kan. Jammer, maar helaas.
Ook heb ik gisteren en eergisteren wat meer scenery-klusjes gedaan. Dus beetje groenen, planten, verven....mijn favoriete klusjes zoals de meesten van jullie wel weten.....
Dit was ook een leuk klusje om te maken. De gare betonweg valt hier helemaal uit elkaar, met zand en onkruid overal tussendoor.
Ik laat het nu even hierbij. Ik heb voldoende treinenfoto's, maar die post ik straks wel even want anders is weer alles weg......dit was dus het ' nuttige' deel van de update met de bouwvoortgang. De treinen komen straks.....
Grtz,
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 31 mei 2012 12:21
door Jeroen
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 31 mei 2012 12:28
door Doolemeister
Beste Jeroen,
Het is een verademing dat je internet het weer doet!
Wat een leuke nieuwe uitbreiding van je baan.
Verder zit ik met veel plezier te kijken naar alle prachtige foto's.
Groet,
Arjan
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 31 mei 2012 12:33
door Maurits71
Tja alle superlatieven die je kan verzinnen zijn toch niet goed genoeg.
zal het in eeeeen simpel woord samenvatten
mooi
.
thanks voor de foto's en vliegse
Re: Duisburg-Beksheim
Geplaatst: 31 mei 2012 15:37
door mdedeugd
Wat is ie toch goed
Martin de Deugd