Ik merk dat er verschillen zitten in hoe verschillende locs reageren op dezelfde decoder. Bijna al mijn locs bevatten een Kuehn N025, maar de ene loc rijdt beter dan de andere (los van de normale kwaliteitsverschillen). En dezelfde loc met dezelfde decoder rijdt bij een ander soms veel beter. Dat zou kunnen liggen aan de instellingen van de decoder.
Nu kun je heel veel instellen aan een decoder. Alleen: wat past het beste bij loc X of Y?
Is er ergens een website of database waar je zoiets kunt vinden? Of kunnen we hier een hoekje maken om ervaringen uit te wisselen? Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben die hiermee zit.
Afstellen decoders
Afstellen decoders
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Re: Afstellen decoders
Ik kan je waarneming alleen maar bevestigen. Met de Kühn N025 heb ik nog geen probleem gehad, maar bijvoorbeeld de ESU Lokpilot (over het algemeen een uitstekende decoder) kon helemaal niet overweg met een Maxxon motor. Zelfs ESU Duitsland heeft het nooit goed gekregen. Het digitaliseren van een locomotief blijft steeds een avontuur, en gaat nooit vervelen.
groetjes
groetjes
Ja, dat klopt.
Alleen de zoektocht naar welke waarde voor welke CV het beste is bij welke loc is er een waarbij ik dankbaar gebruik zou willen maken van wat iemand al eens heeft uitgezocht. Vandaar mijn vraag. Bij sommige inbouwverslagen zie je het ook wel eens staan hoe je het beste de ingebouwde decoder kunt instellen.
Alleen de zoektocht naar welke waarde voor welke CV het beste is bij welke loc is er een waarbij ik dankbaar gebruik zou willen maken van wat iemand al eens heeft uitgezocht. Vandaar mijn vraag. Bij sommige inbouwverslagen zie je het ook wel eens staan hoe je het beste de ingebouwde decoder kunt instellen.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Bij Kuehn staat CV 9 standaard op 0 (hoge motorfrequentie).
Vooral oudere (type) motoren houden hier niet van.
Probeer deze eens op 1 te zetten om een lage frequentie te kiezen.
Groetjes,
Jos
Vooral oudere (type) motoren houden hier niet van.
Probeer deze eens op 1 te zetten om een lage frequentie te kiezen.
Groetjes,
Jos
Wat bij mij hikt zijn de Hobbytrains. Ik heb 2 Taurussen en een Re474 (=BR189) en ik vind ze niet echt geweldig reageren. Stopt of stottert te vaak waar een andere loc doorgaat (Kato, Mtx, Flm allemaal geen probleem). Hebben jullie CV's gewijzigd t.o.v. de fabrieksstandaard? Of nog ontstoor-elementen verwijderd? (want dat kan natuurlijk ook nog doortikken)
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Hallo Steven,
Ik heb 1 HT 189 en daar zit een N025 in en die rijdt gewoon. Geen gestotter of iets dergelijks. Max snelheid is 120 kmh en rijdt ook zonder problemen in stap 1 met 5kmh. Ik vermoed meer dat het met vuiligheid te maken heeft.
Grtzz Rob
Ik heb 1 HT 189 en daar zit een N025 in en die rijdt gewoon. Geen gestotter of iets dergelijks. Max snelheid is 120 kmh en rijdt ook zonder problemen in stap 1 met 5kmh. Ik vermoed meer dat het met vuiligheid te maken heeft.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Zoveel kun je toch niet instellen aan de 025 qua rijeigenschappen? Alleen CV 9 is een optie, de rest doet alleen iets met lampjes en snelheden maar voor de rest niets spannends om verschillende motoren anders aan te sturen.
-
Klopt helemaal Martin, heb alleen CV 29 op 34 staan, dus geen analoog en snelheid volgens CV2-CV5 en CV6
Grtzz Rob
Grtzz Rob
Grtzz Rob