(decoder) handleiding Fleischmann 857250
(decoder) handleiding Fleischmann 857250
Ik ben op zoek naar de handleiding van de Fleischmann 857250 een imotrans diesel Ik heb deze lok jaren geleden 2e hands gekocht en ooit van een decoder voorzien (gewoon met 6 pennen insteken) echter ik heb dus al 4 jaar niets meer met de spoorbaan gedaan. Ik wilde vanavond wat uitproberen maar mijn Esu Ecos (oude grijze variant) geeft steeds aan: geen locomotief op het spoor. Nu wilde ik toch al de decoders gaan verwisselen voor ESU modellen (automatisch aanmelden) maar voordat ik nieuwe inzet wil ik nazien of er nergens een fout in zit (en natuurlijk of de decoder er wel goed in zit). En of dat er mogelijk iets anders fout zit met deze lok.
Re: (decoder) handleiding Fleischmann 857250
Welkom terug! Heb ook effe gekoekeld maar inderdaad ook bij Vleeschmann niets meer over te vinden (slecht eigenlijk: die handleidingen zouden tot in lengte der jaren beschikbaar moeten blijven...). Had je al in de OVP gekeken voor een ouderwetschen papieren versie?
Nu denk ik dat die IMO het broertje van de 'gewone' V200 is. Grote veranderingen zijn/waren er niet in deze reeks van Fleischmann. Voor het zoeken (en graag ook plaatsen) van handleidingen kan ik je de vrienden van NSE-software van harte aanbevelen. Ene heer V/d Weerdt maakt een schat aan info mogelijk en is hier ook op het forum actief. Ik heb daar al even voor je gezocht, klik maar eens HIER. Succes!
Nu denk ik dat die IMO het broertje van de 'gewone' V200 is. Grote veranderingen zijn/waren er niet in deze reeks van Fleischmann. Voor het zoeken (en graag ook plaatsen) van handleidingen kan ik je de vrienden van NSE-software van harte aanbevelen. Ene heer V/d Weerdt maakt een schat aan info mogelijk en is hier ook op het forum actief. Ik heb daar al even voor je gezocht, klik maar eens HIER. Succes!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
fleischmann zelf is ook wel handig, vul art. nummer in of loc type
http://www.fleischmann.de/en/service/sp ... y&ssp=7250
http://www.fleischmann.de/en/service/sp ... y&ssp=7250
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Ehhh mja...maar welke van de14 is nu de versie met DSS?? Volgens mij staat 'ie daar niet bij
Frank
(model-)treinliefhebber
(model-)treinliefhebber
-
De loc is te openen door de buffers recht uit de loc te trekken, en daarna de kap omhoog te halen.
De melding "geen loc op het spoor" komt meestal voor als er geen decoder in de loc zit, er een probleem is met de stroomafname of met de motorcontacten. Problemen met de decoder resulteren meestal in de melding "fout" of het afschakelen van de rail.
De melding "geen loc op het spoor" komt meestal voor als er geen decoder in de loc zit, er een probleem is met de stroomafname of met de motorcontacten. Problemen met de decoder resulteren meestal in de melding "fout" of het afschakelen van de rail.
Er zijn kennelijk verschillende buitenkanten. In ieder geval is die 7250 inwendig in ieder geval identiek. Ging ook voornamelijk om de nen aansluiting. Printzijde aan de binnenkant, onderdelen aan de buitenkant. Bedankt.
Oh las de laatste meldingen net pas, inderdaad schakelt de Ecos af. Het Go knopje wordt niet meer groen. En bij mijn loc zit kennelijk de kap al los over de electronica heen. Ik hoef niets in te knijpen en kan gewoon de kap eraf halen. Ik heb mijn locs een jaar of 5 geleden 2e hands gekocht bij een treinendealer in Badhoevedorp waar ik wel vaker spullen haalde dus ik heb ook geen doosje erbij. De decoders die erin zitten weet ik ook niet meer precies van welk merk ze zijn maar ik vermoed van Kuen, ik kan mij herinneren dat ze ca 20 euro waren. De Lokpilot micro die ik nu wil gaan toepassen kost wel 30 euro schat ik maar dan heb ik ook meteen geen gezeur meer met programmeren van de decoders want deze hebben Railcon ondersteuning.
@redskin
Volgens mij hebben ze allemaal dss , de 857250 is een eenmalige uitgave geweest. Nog een handige database : http://www.spur-n-datenbank.de/
@walberg,
Als je kap er zo afgaat zonder buffers te verwijderen, dan ben ik bang dat je kap beschadigd is. Aan de voorzijde van de kap zouden twee "oogjes" moeten zitten waar de buffers doorgaan en aldus de kap op zijn plek houden
Volgens mij hebben ze allemaal dss , de 857250 is een eenmalige uitgave geweest. Nog een handige database : http://www.spur-n-datenbank.de/
@walberg,
Als je kap er zo afgaat zonder buffers te verwijderen, dan ben ik bang dat je kap beschadigd is. Aan de voorzijde van de kap zouden twee "oogjes" moeten zitten waar de buffers doorgaan en aldus de kap op zijn plek houden
Met groet Rob
Is inderdaad een interessante database. Zo kan je ook zien wat er allemaal verkrijgbaar is. En inderdaad is mijn kap niet meer goed.
Walberg,
Is te repareren, wel een vervelende klus. Evergreen strip als zelfde breedte en dikte kopen als "oogje". Stripje aan achterzijde lijmen en stukje in het verlengde van het "oogje" wat je eventueel recht kan vijlen. Dit 4 keer in het ergste geval. Daarna de achterzijde afvijlen tot het geheel weer in de bodemplaat past. Opnieuw gaatjes boren, en het doet het weer. Likje verf, en weer als nieuw. En anders kijken of je ergens een stukje dubbelzijdig plakband kan doen, dan blijft de kap i.i.g. op zijn plek.
Is te repareren, wel een vervelende klus. Evergreen strip als zelfde breedte en dikte kopen als "oogje". Stripje aan achterzijde lijmen en stukje in het verlengde van het "oogje" wat je eventueel recht kan vijlen. Dit 4 keer in het ergste geval. Daarna de achterzijde afvijlen tot het geheel weer in de bodemplaat past. Opnieuw gaatjes boren, en het doet het weer. Likje verf, en weer als nieuw. En anders kijken of je ergens een stukje dubbelzijdig plakband kan doen, dan blijft de kap i.i.g. op zijn plek.
Met groet Rob