Mijn N baan
Geplaatst: 06 mar 2017 13:29
Ik heb het klaar gekregen om enkele foto's op het forum te zetten.Uiteraard moet er nog aan veel details gewerkt worden .
Maar er is ook veel tijd nodig om het geheel te onderhouden zodanig dat er kan gereden worden zonder al te veel haperingen.
De ruimte wordt permanent op 20° gehouden - luchtvochtigheid in de zomer is dat op 65% en in de winter is dat automatisch door de verwarming op 55% en minder.Daardoor zijn de sporen merkelijk minder vatbaar voor slecht contact.
Spoorreiniging gebeurt met een TOMIX slijper - twee ROCO spoorreinigerwagons en toch minstens één keer per jaar met de hand.
De baan wordt analoog gestuurd , alle elektronica is eigenbouw.In totaal kunnen 16 treinen tegelijk rijden zonder dat ze met elkaar in conflict komen , daar zorgt de signalisatie voor, in de praktijk wordt er met een achttal treinen gereden dat is al gek genoeg om toch zelf nog een overzicht te krijgen ,de treinstellen moeten wel door het station geloodst worden en er is maar één persoon voor alles weliswaar!
tot de volgende
groetjes
Nolle
Maar er is ook veel tijd nodig om het geheel te onderhouden zodanig dat er kan gereden worden zonder al te veel haperingen.
De ruimte wordt permanent op 20° gehouden - luchtvochtigheid in de zomer is dat op 65% en in de winter is dat automatisch door de verwarming op 55% en minder.Daardoor zijn de sporen merkelijk minder vatbaar voor slecht contact.
Spoorreiniging gebeurt met een TOMIX slijper - twee ROCO spoorreinigerwagons en toch minstens één keer per jaar met de hand.
De baan wordt analoog gestuurd , alle elektronica is eigenbouw.In totaal kunnen 16 treinen tegelijk rijden zonder dat ze met elkaar in conflict komen , daar zorgt de signalisatie voor, in de praktijk wordt er met een achttal treinen gereden dat is al gek genoeg om toch zelf nog een overzicht te krijgen ,de treinstellen moeten wel door het station geloodst worden en er is maar één persoon voor alles weliswaar!
tot de volgende
groetjes
Nolle