FidOo schreef:Ik ken het vermogen niet van zo'n trafo uit m'n hoofd. Maar kan me voorstellen (en wel eens eerder gelezen) dat die toch te zwak zijn. Een servo kan wanneer deze vol belast wordt wel 1 tot 1,5 ampère gebruiken. Nu schakelen ze gelukkig nooit allemaal tegelijk maar t gaat hard als je niet uitkijkt.
Ik gebruik zelf een 12v 120w (10A) voeding. Deze kun je bij martin Domburg kopen of bij een willekeurige Chinese website zoals dx.com of aliexpress
Mag ik ff inhaken:
De chinese van alixpress en dx zijn alles behalve veilig. Er zijn al gevallen bekend van spontane sluiting en brand. (Nee dat is niet om mezelf te helpen)
Ze zijn niet allemaal slecht maar is veel imitatie in omloop van slechte kwaliteit.
Daarnaast is 1 ampere per servo onzin. Als ik hier alle 134 servo's tegelijk schakel (ja dat kan) neemt dat nog geen 700 mA in beslag.
De.meeste servo's hebben een maximale stroom van 2-400 mA bij vollast. Als dit hoger zou zijn hadden we ook de uitgangen van de oc32 moeten versterken bij servo gebruik.
De Rosoft print.kan je voeden met AC, er zit een gelijkrichter in en een spanningsregelaar die 5v maakt voor de servo's. Daarbij (neem ik aan) stabiliseert de ServoSwitch de spanning.
Persoonlijk ben ik meer een voorstander van voeden met een goede stabiele DC voeding. Maar dat is mijn mening.
De towerpro servos staan niet ten boek als stabiel en betrouwbaar. Sommigen werken goed maar sommigen ook niet. De kwaliteit is niet constant, ik ben.ook gestopt deze te verkopen.
Ik heb er nog maar een paar in gebruik, de meeste zijn inmiddels tg9 en voornamelijk hxt900
Groetjes