Pagina 1 van 1
Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 10 jan 2010 15:55
door Arnoud
Ik heb gisteren bij H@ns
wielassen met antislipbandjes gekocht voor Kato Class 66 modellen die oorspronkelijk zonder antislipbandjes zijn geleverd.
Deze wielasjes zijn makkelijk te verwisselen door een kleine schroevedraaier tussen de wielkasten en de het middenstuk te plaatsen en daarmee het kapje dat met een krik-krak systeem vastzit los te wrikken.
Met verwijderen van het kapje komen de assen vrij te liggen en kan de wielas vervangen worden.
Groetjes,
Arnoud
P.S. plaatjes zijn klikbaar.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 01 nov 2010 17:00
door RaceDuck
Hoeveel asjes plaats je per class 66?
Ze zitten per 2 stuks verpakt toch, voldoende voor 2 class?
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 01 nov 2010 22:03
door Robert_N-Nm
Eén setje per class 66 bij mijn weten. Plaatsing op de assen 2 en 5 volgens de "handleiding", zo heb je de breedste basis voor stroomafname hetgeen met wissels wel handig is.
Robert
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 01 nov 2010 22:21
door dentheo
Robert_N-Nm schreef:Eén setje per class 66 bij mijn weten. Plaatsing op de assen 2 en 5 volgens de "handleiding", zo heb je de breedste basis voor stroomafname hetgeen met
Hé is er nu een handleiding van ?
Ik had ze eerst liggen 001-100, daarbij had eerste as echter de neiging te stijgen en soms uit het spoor te springen op een wissel of in een bocht.
Nu heb ik ze liggen 100-001, bij volgend groot onderhoud misschien toch maar 010-010 van maken.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 02 nov 2010 15:23
door Rob Fongers
Nu wil het geval dat Kato ze uitlevert op de ACTS met de volgende configuratie 001-100
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 02 nov 2010 19:25
door Robert_N-Nm
Ik niet. Het probleem van de stijgerende assen was mij bekend, ergo de enige plek waar stijgen niet mogelijk is is direct onder het draaipunt van de assen. Wat kato doet is voor mij niet zo spannend. Als je die dingen naleverd dan ga ik zelf dokteren wat mij het beste schikt.
Robert
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 06 nov 2010 09:04
door RaceDuck
Aangezien dit model dus vanuit de fabriek uit al een fout heeft is mijn vraag wie Kato al gemailed heeft voor gratis vervangingssetjes. Het model voldoet niet aan de verwachting dat je er een groot aantal wagens een helling mee op kan krijgen. Dit zou dus mogelijk onder productiefouten kunnen vallen, welke de fabrikant kostenloos zou moeten verhelpen.
Kato heeft dit eerdere bij de opelln wagens wel gedaan. althans bij mijn 2 sets wel
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 06 nov 2010 10:41
door gdw1963
De assen van de Oppeln waren weliswaar erg natuurgetrouw door de lage wielkrans, maar hadden de neiging om tussen de wissels te vallen van o.a. Fleischmann en de bochtwissels van Minitrix/Roco. De vervangingsassen hebben een hogere wielkrans waarmee dat probleem werd opgelost.
In mijn ogen is dat een heel ander probleem.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 06 nov 2010 11:44
door Jeroen
Merkt iemand overigens een duidelijk verschil voor of na de behandeling met de anti-slipbandjes? Heb er in dat geval wel oren naar....
J
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 06 nov 2010 12:53
door Jeroen
Trouwens, heeft er iemand een explosietekening van een Class 66? Ik zoek een bepaald onderdeel en heb slechts een bijgevoegde onderdelenlijst, maar zonder 'pijltjes op de tekening' wat het nou allemaal is, en ik ben niet helemaal zeker.....
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 06 nov 2010 20:27
door dentheo
Probleem is dat op de originele tekening die asjes (met antislip) als onderdeel niet opstaan, die bestonden toen nog niet....
Ik wou pdf meesturen van nieuwe versie maar dit mag blijkbaar niet...
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 06 nov 2010 21:45
door spoor65
En als je hem eerst ff scant, en daarna probeert te plaatsten?
Mvg
Freddy
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 07 nov 2010 00:07
door RaceDuck
dentheo schreef:Probleem is dat op de originele tekening die asjes (met antislip) als onderdeel niet opstaan, die bestonden toen nog niet....
Ik wou pdf meesturen van nieuwe versie maar dit mag blijkbaar niet...
Link van de manual bij Conrad
Hier staat de manual
met dank aan dentheo
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 08 nov 2010 12:54
door shoven
Jeroen schreef:Merkt iemand overigens een duidelijk verschil voor of na de behandeling met de anti-slipbandjes? Heb er in dat geval wel oren naar....
J
Ik heb dit weekend 2 Klazen voorzien van anti-slipbandjes, ik check de resultaten even voor je.
Overigens heb ik ook een ACTS Klaas die af fabriek al anti-slipbandjes heeft en die dezelfde moeite heeft om boven te komen als de Klazen zonder anti-slipbandjes... maar zijn sleep is wat zwaar.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 14 nov 2010 11:45
door RaceDuck
Ik heb contact gehad met Kato hierover en ze geven aan dat K2880-17 Radsatz mit Haftreifen Nohab van 4 euro compatibel is.
Op welke assen kan ik ze het beste plaatsen?
Bij de K10820 zitten ze op de volgende wijze geplaatst
001 000
-------------
000 100
1 = antislipbandje
Q: Sind K2880-17 auch fur Class 66
A: das sind dir richtigen Radsätze, da die von der Nohab kompatibel sind.
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 30 jul 2024 14:07
door Mezelf
Oud topic, toch even proberen.
Wij hebben hetzelfde probleem maar met een Dapol Class 66, geen antislipbandjes waardoor de trein nauwelijks trekkracht heeft op hellingen.
Iemand ervaring met het wisselen van de wielassen door assen met antislipbandjes?
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 30 jul 2024 14:52
door dentheo
Geen probleem aanschaffen en eronder zetten...
Re: Kato Class 66 wielen zonder asb verwisselen
Geplaatst: 31 jul 2024 08:26
door Ad_M
Is idd erg simpel, gewoon doen!
Mvg,
Ad