Bouw Blokkendoos
Bouw Blokkendoos
In december heb ik in Houten een kap gekocht van een blokkendoos van Trawos, met als bedoeling een "Jaap" look-a-like te maken.
Ondertussen ben ik begonnen aan de bouw en wil ik graag de eerste vorderingen tonen.
Zo zag de kap er na aankoop uit:
Natuurlijk de kap moeten schuren, vijlen etc. om hem wat netter te maken en daarna de airbrush ter hand genomen.
De onderbouw heeft een Tomytec TM-06 als basis. Doordat neus en kont van de kap taps toelopen heb ik de voor- en achterzijde van de bodem weggeknipt.
Vervolgens van styreen een bodemplaat en bekisting gemaakt:
Van onderen gezien:
Vervolgens de bodemplaat, draaistelzijkanten en binnenwerk zwart gemaakt:
Vervolgens een goederenwagon gesloopt om bufferbalken onder de kap te plaatsen. Daarna moest natuurlijk een eerste proefplaatsing gedaan worden:
Nog wat kleine aanpassingen nodig on de kap en plaat netjes aan te laten sluiten, daarna raampjes fabrieken, panto's etc, leds voor frontsein plaatsen en een decodertje erin frotten.
Die foto's volgen binnenkort wel weer.
Groetjes,
Jos
Ondertussen ben ik begonnen aan de bouw en wil ik graag de eerste vorderingen tonen.
Zo zag de kap er na aankoop uit:
Natuurlijk de kap moeten schuren, vijlen etc. om hem wat netter te maken en daarna de airbrush ter hand genomen.
De onderbouw heeft een Tomytec TM-06 als basis. Doordat neus en kont van de kap taps toelopen heb ik de voor- en achterzijde van de bodem weggeknipt.
Vervolgens van styreen een bodemplaat en bekisting gemaakt:
Van onderen gezien:
Vervolgens de bodemplaat, draaistelzijkanten en binnenwerk zwart gemaakt:
Vervolgens een goederenwagon gesloopt om bufferbalken onder de kap te plaatsen. Daarna moest natuurlijk een eerste proefplaatsing gedaan worden:
Nog wat kleine aanpassingen nodig on de kap en plaat netjes aan te laten sluiten, daarna raampjes fabrieken, panto's etc, leds voor frontsein plaatsen en een decodertje erin frotten.
Die foto's volgen binnenkort wel weer.
Groetjes,
Jos
Re: Bouw Blokkendoos
Ziet er heel goed uit Jos vooral het lakwerk is mooi ,toch wel handig je eigen spuiterij
groetjesss Sjaak
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Kleinserie/Commercieel
Netjes hoor Jos.
Kleine aantekening ik mis een leiding op het dak?
Ik heb eventueel nog wel betere draaistel zijkanten leggen mocht je intresse hebben hoor ik het wel.
Groetjes, Rob
Kleine aantekening ik mis een leiding op het dak?
Ik heb eventueel nog wel betere draaistel zijkanten leggen mocht je intresse hebben hoor ik het wel.
Groetjes, Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
Dank heren.
@Rob: Ja, leidingen etc moeten allemaal nog gebeuren.
Wat voor draaistelzijkanten bedoel jij dan? Deze komen volgens mij goed overeen met het oigineel.
Groetjes,
Jos
@Rob: Ja, leidingen etc moeten allemaal nog gebeuren.
Wat voor draaistelzijkanten bedoel jij dan? Deze komen volgens mij goed overeen met het oigineel.
Groetjes,
Jos
Hoi Jos,
dat ziet er leuk uit.
Op dit moment ben ik ook bezig met 4 Blokkendoos rijtuigen van Trawos.
Eén wordt een bruine motorpost.
de andere 3 wil ik ook beige groen maken zoals jij.
Het vergt nog wat tijd omdat ik alle gaatjes die in de kapjes zitten wil wegwerken cq dichtmaken.
Ook het uithollen en vlakvijlen van de binnenzijden is een tijdrovend karwei, maar dat zal jij ook wel ondervonden hebben.
Groeten en succes verder,
Sjaak
dat ziet er leuk uit.
Op dit moment ben ik ook bezig met 4 Blokkendoos rijtuigen van Trawos.
Eén wordt een bruine motorpost.
de andere 3 wil ik ook beige groen maken zoals jij.
Het vergt nog wat tijd omdat ik alle gaatjes die in de kapjes zitten wil wegwerken cq dichtmaken.
Ook het uithollen en vlakvijlen van de binnenzijden is een tijdrovend karwei, maar dat zal jij ook wel ondervonden hebben.
Groeten en succes verder,
Sjaak
Klopt Sjaak, ben ik ook lang mee bezig geweest. En dan zie je na het spuiten dat je 1 gaatje vergeten bent....
Maar wel leuk om te doen. Ben benieuwd naar jouw vorderingen
Groetjes,
Jos
Maar wel leuk om te doen. Ben benieuwd naar jouw vorderingen
Groetjes,
Jos
Heel erg mooi Jos
Vooraal fijn dat je hebt gepost hoe je de onderkant met motor hebt gemaakt.
Ziet er duidelijk uit zo! toppie.
Vooraal fijn dat je hebt gepost hoe je de onderkant met motor hebt gemaakt.
Ziet er duidelijk uit zo! toppie.
Groeten Chris
-
- Kleinserie/Commercieel
Hallo Jos,
Even terug komen op de draaistellen zie foto. Je kan ze gratis van me krijgen tijdens een beurs.
Na veel plamuuren en schuuren is dit een van mijn blokkendoosjes.
De mbd is samengesteld uit een post en een ces rijtuig met daar achter weer een ces rijtuig.
De bodem ziet er ook goed uit, daar heb ik niet zoveel aandacht aan besteed kan ik nog doen nu ik dit zie .
Groetjes,
Rob
p.s. hoe ver ben je met je plan-v?
Even terug komen op de draaistellen zie foto. Je kan ze gratis van me krijgen tijdens een beurs.
Na veel plamuuren en schuuren is dit een van mijn blokkendoosjes.
De mbd is samengesteld uit een post en een ces rijtuig met daar achter weer een ces rijtuig.
De bodem ziet er ook goed uit, daar heb ik niet zoveel aandacht aan besteed kan ik nog doen nu ik dit zie .
Groetjes,
Rob
p.s. hoe ver ben je met je plan-v?
Hoi Rob,
Als ik op bijgevoegde foto kijk zie ik toch andere draaistellen. Die komen op 1 detail na aardig overeen. De echte heeft bladveren, de door mij gebruikte een luchtveringsbalg in het midden.
Copyright van deze foto berust bij Arno Verhagen.
De plan V is geschuurd en gespoten, transfers net geprint. Moet nog aan de onderstellen beginnen.
Groetjes,
Jos
Als ik op bijgevoegde foto kijk zie ik toch andere draaistellen. Die komen op 1 detail na aardig overeen. De echte heeft bladveren, de door mij gebruikte een luchtveringsbalg in het midden.
Copyright van deze foto berust bij Arno Verhagen.
De plan V is geschuurd en gespoten, transfers net geprint. Moet nog aan de onderstellen beginnen.
Groetjes,
Jos
-
- Kleinserie/Commercieel
Hoi Jos,
Dan ga jij sneller dan ik met je plan-v ik heb net pas het onderstel met interieur inorde gemaakt.
Nu nog schuren en planmuren en schuren en spuiten in het geel en grijs.
En toch vind ik de blokkendoos mooier dan de plan-V!!
Groetjes,
Rob
Dan ga jij sneller dan ik met je plan-v ik heb net pas het onderstel met interieur inorde gemaakt.
Nu nog schuren en planmuren en schuren en spuiten in het geel en grijs.
En toch vind ik de blokkendoos mooier dan de plan-V!!
Groetjes,
Rob
mijn blokkendozen liggen nog onbewerkt in een doos en eentje met mislukt spuitwerk..
enne die plan v he. er staat een knutsel project op marktplaats. let wel op de 2e foto!
sorry linkje is te lang
Advertentie: 313354458 http://www.marktplaats.nl/
enne die plan v he. er staat een knutsel project op marktplaats. let wel op de 2e foto!
sorry linkje is te lang
Advertentie: 313354458 http://www.marktplaats.nl/
Groeten Chris
Ziet er niet uit eerlijk gezegd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Ik kwam er bij het aanbrengen van de decals achter dat er toch nog wat gaatjes in zaten (luchtblaasjes).
Dus alle verf er weer af, plamuren en weer opnieuw spuiten.
Koplampen gemaakt van messing buisjes.
Nu nog ramen er in en panto's erop.
Groetjes,
Jos
Dus alle verf er weer af, plamuren en weer opnieuw spuiten.
Koplampen gemaakt van messing buisjes.
Nu nog ramen er in en panto's erop.
Groetjes,
Jos
Mis kan je de ramen met Cristalclear maken moet je maar eens op www.nproject kijken