Pagina 1 van 2
Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 18 jan 2010 11:40
door Rob Fongers
Hallo allemaal,
Bij deze de Poll voor wat we rijden. Om e.e.a. goed in kaart te brengen moeten er eigenlijk nog meer keuzes zijn. Dit is op zich mogelijk maar door de veelheid van mogelijkheden eigenlijk onmogelijk tenzij er een echte diehard onder ons is dit dit zou willen doen. Het gaat er veel meer om om grofweg een indicatie te geven wat er onder onze leden leeft.
Er van uitgaande dat NL is geselecteerd geldt dit dus ook voor materieel van de Private maatschappijen zoals Arriva - Railion - MRCE etc wat in NL rijdt of heeft gereden.
Deel 2 geeft aan welk tijperk er gereden wordt.
Deel 3 geeft aan welk systeem
Ik weet dat dit maar een ingeving is van mij, gebaseerd op de vraag van Henry en o.a. het antwoord van H@ns. Nietegenstaande dat is er natuurlijk de mogelijkheid om aanvullende aantekeningen en opmerkingen te plaatsen in de diverse draadjes. Deze 3 draadjes horen bij elkaar dus wat hier geschreven is geldt voor alle 3.
Bedankt alvast,
Rob
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 18 jan 2010 15:17
door Hookies
Hookyville is gesitueerd in het zuiden van Duitsland. Het gebied dat in de afgelopen eeuwen nogal eens geswitcht is tussen Frankrijk en Duitsland. Hookyville is natuurlijk ook geen Duitse naam, maar de plaats werd gesticht in de tijd dat de Franse invloed hier ten top was. De namen van de naastgelegen dorpjes Esdorf en Wildewiese klinken natuurlijk Duits zat. Sterker nog: in het echt ligt Wildewiese in Sauerland, maar dat terzijde.
Hooyville is het grote station en hier komen wel wat buitenlandse loks langs. De Hollandse EK-lok komt af en toe uit Oostenrijk, net als een Italiaanse lok. Vanuit Nederland rijdt de NS een paar bakkies naar Hookyville. Ook de Thalys komt hier af en toe in volle vaart doorheen denderen. Het meerendeel van de loks is toch wel Duits, waaronder een aantal treinstellen die vooral zullen pendelen.
Qua tijdperk heb ik een mix van III, IV en V aangegeven, al is dat niet helemaal juist. Ik zie het zelf meer als laat-IV, V en al een beetje VI. De museumlok zie ik dan als III, maar zou net zo goed II kunnen zijn. De historische plaatsing daarvan weet ik niet.
Systeem is DCC.
Mvg,
Martin
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 18 jan 2010 16:29
door Jos
Als je in Nederland woont rijd je toch ook in Nederland? Of ga je eerst met de auto naar Duitsland om daar met treintjes te rijden
Of zou de vraagstelling misschien suggesties wekken?????
Groetjes,
Jos
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 18 jan 2010 17:51
door Rob Fongers
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 19 jan 2010 12:52
door OBBinN
De Alpen van Oostenrijk voor mij
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 19 jan 2010 17:51
door Glaskast189
Ik heb op anders gedrukt want rijd grote delen van europa (duitsland ,Nederland,Engeland,Frankrijk)en binnekort ook itiliaans.
Groetjes Bruce
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 19 jan 2010 23:32
door Robert_N-Nm
Hoewel ik Zwitsers spul erg leuk vind (vandaar ook Nm smalspoor) ben ik zelf van plan om een Zwitsers station met een vleugje Duits te realiseren (Thayngen). Ze rijden rechts, Duitse seinen en bovenleidingsmasten maar 100% in Zwitserland gelegen en in de werkelijkheid is de bovenleiding ook 100% Zwitserse trein compatible. Mooi excuus om gewoon twee landen door elkaar te laten rijden.
Robert
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 20 jan 2010 15:40
door shoven
Duits/Zwitsers/internationaal.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 20 jan 2010 22:54
door Marcel
Momenteel heb ik alleen Duits materieel maar er komt ook Oostenrijks en Zwitsers materieel bij,qua nog te bouwen berglandschap kan ik dus meerdere kanten op.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 09:22
door Rob Fongers
Er zijn weer de nodige nieuwe leden bijgekomen. Het zou leuk zijn als jullie daar ook je configuratie opvoeren
Dat geldt ook voor Poll 2 en 3
Bij voorbaat dank
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 13:48
door PaulF.
U.S of A!
Toch heb ik stiekem ook wel aardig wat aan Nederlands materieel liggen, samen met een paar Duitsers, een Zwitser en wat ander materieel...
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 14:06
door FidOo
Alleen materieel van onze oosterburen... tp III/IV
Ik heb wel stiekum nog 2 NS wagonnetjes... Maar aangezien ik die van mijn overgrootoma voor mn verjaardag heb gehad blijven die lekker in eigen bezit.
1 daarvan is een 2 assige wit tank-wagonnetje van Zinkwit Nederland. (geen idee welk merk.. volgens mij minitrix)
en een 2 assige grijze platte bakwagon.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 15:09
door Rob Fongers
De basic moet zijn wat eigenlijk de grondgedachte is en waar je voorkeur naar uitgaat.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 15:20
door willem
ben nog bezig met spoorplan maar denk aan zuid duitsland mischien een beetje oosterijk,hou namelijk van de bergen en de muziek wat er weg komt en voor de rest als het maar stoomt en prutelt
willem
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 17:59
door FidOo
Nou de keuze waarom is eigenlijk als volgt.
Ik vind het duitse oude materiaal mooier als de rest. Daarnaast vind ik het amerikaanse ook super. Alleen om het een beetje realistisch te krijgen moet je met amerikaanse treinen een hele lange lengte hebben.
Dus dat is niet praktisch. + erg kostbaar.
Verder vind ik het duitse landschap ook erg mooi.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 18:39
door PaulF.
De hoofdreden waarom ik voor Amerikaans heb gekozen is omdat het eens wat anders is dan "standaard" Nederlands/Duits.
Daarnaast ben ik helemaal weg van die grote (en soms wat kleinere
) diesels.
Ook de diversiteit in landschappen die je kan maken spreekt me wel aan. van dorre woestijnen tot kleurrijke bossen, alles is er te vinden. Deze afwisseling wil ik ook op mijn baan proberen te maken.
Wat Joost al aangeeft is dat je inderdaad wel een beperking hebt kwa realistische treinlengtes.
Mij persoonlijk maakt dat niet zo heel veel uit. Wanneer er een wat kortere, maar naar mijn idee, mooie Amerikaanse trein rondjes rijdt ben ik tevreden.
Op dit moment staat er een trein op, bestaande uit twee (mogelijk in de toekomst drie) diesels, tien containerwagens met dubbele containers en drie (binnenkort vijf) platte wagens met vrachtwagentrailers. Dit is bij lange na niet de realistische lengte, maar toch al aardig wat om zo te zien rijden.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 19:08
door Saraan
Belgiƫ-rijders blijken toch wel een zeldzaam ras te zijn! Moet ik me nu een beetje eenzaam voelen?
groetjes,
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 19:39
door PaulF.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 21:50
door Rob Fongers
Dat valt wel mee hoor Michiel ken meerdere banen die Belgisch rijden hebben alleen dit mooie forum nog niet gevonden ondanks dat er geen grenzen zijn op het Internet
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 02 apr 2010 23:37
door Chris83
Saraan schreef:Belgiƫ-rijders blijken toch wel een zeldzaam ras te zijn! Moet ik me nu een beetje eenzaam voelen?
groetjes,
Nou om je te troosten dan, ik ben bezig om belgish materiaal te verzamelen voor mijn nederlands achtige baan, maar dat komt ook omdat ik zo dicht bij belgie woon denk ik. en de 2 benelux versies wil ik graag compleet hebben. (loc plus rijtuigen)
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 07 apr 2010 11:58
door william
Duits.
Tijdperk III - IV
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 07 apr 2010 17:06
door Ron
Idem, Duits periode III en IV.
gr, Ron.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 15 apr 2010 20:49
door stooj
Nederland, periode IV / V, voorlopig
.
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 22 aug 2010 18:30
door elvis
Ik heb Duits gestemt.
Tony
Re: Deel 1 : In welk land rijden we?
Geplaatst: 22 aug 2010 20:49
door vantongeren
Het gestemd op Duits, maar dit is wat beperkt tot de DRG tijdperk II en wat DR tijdperk III, daarnaast ook wat NS-goederen materiaal tijdperk II/II, zoals zoutindustrie, olie (shell).
Een elok NS 1200 van Minitrix als trekkracht voor de Tomix-railreiniger, al past het totaal niet in het tijdperk van de scenery. En dan last but not least 2 open wagons van de zuiderburen tijdperk V voor testen van nieuw aangelegde rails
Groet,
Marcel