Piko 2018
Re: Piko 2018
En we krijgen de 2400 erbij, een 2200 variant en de Turquoise 1200
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
Wordt weer een duur jaar ben ik bang.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
Piko is goed bezig zeg. Maar 3e kwartaal 2018 duurt nog even. We hebben nog even de tijd om te sparen.
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Re: Piko 2018
Nou, ik ben wel blij met die E16 soundversie.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Re: Piko 2018
de E-lok 1201 NS turkoois wil ik ook graag hebben.
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Re: Piko 2018
Geloof dat de Piko shop een beetje overbelast is, momenteel niet bereikbaar.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
Aha de website kondigt momenteel aan:
Wartungsarbeiten. Bitte haben Sie Verstaendnis. Der PIKO Webshop wird in kuerze wieder erreichbar sein.
Dus even geduld.
Wartungsarbeiten. Bitte haben Sie Verstaendnis. Der PIKO Webshop wird in kuerze wieder erreichbar sein.
Dus even geduld.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47
Re: Piko 2018
Klopt Hans, en wel twee. Beide uit te brengen 2400 varianten worden met en zonder geluidsdecoder uitgebracht.
Denk dat dit de trend wordt van Piko de komende jaren, 1 nieuw Nederlands model (in 2 uitvoeringen) en van elke bestaande een nieuwe variant. Dus in 2019 een bruine 1200 of blauwe 1200 met vishaak, misschien nog een vergeten variant van de 2200 en een ander kleur 2400, gevolgd door een nieuwe, misschien treinstel dat jaar (mat 64 of SGM?)?
In ieder geval laat Piko zien dat een merk de Nederlandse markt interessant genoeg vind voor echte nieuwe modellen. Dikke neus naar de andere merken.
Denk dat dit de trend wordt van Piko de komende jaren, 1 nieuw Nederlands model (in 2 uitvoeringen) en van elke bestaande een nieuwe variant. Dus in 2019 een bruine 1200 of blauwe 1200 met vishaak, misschien nog een vergeten variant van de 2200 en een ander kleur 2400, gevolgd door een nieuwe, misschien treinstel dat jaar (mat 64 of SGM?)?
In ieder geval laat Piko zien dat een merk de Nederlandse markt interessant genoeg vind voor echte nieuwe modellen. Dikke neus naar de andere merken.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
Tsjonge, dat is nog eens goed nieuws! Een 2400 en gelijk in twee varianten.
En wat die turquoise 1200 betreft, ook super! Als ze bij Arnold slim zijn, brengen ze die plan D rijtuigen hernieuwd op de markt!
En wat die turquoise 1200 betreft, ook super! Als ze bij Arnold slim zijn, brengen ze die plan D rijtuigen hernieuwd op de markt!
Mijn grote baan: Amenerbaan
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Re: Piko 2018
Dan hoop ik wel dat ze zo slim zijn de mallen aan te passen en er een echte Plan D van maken in plaats van een bewerkte Plan K.Norbert schreef: En wat die turquoise 1200 betreft, ook super! Als ze bij Arnold slim zijn, brengen ze die plan D rijtuigen hernieuwd op de markt!
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
En de katalogus is ook te downloaden
http://www.piko.de/KAT_PDF/99698.pdf
http://www.piko.de/KAT_PDF/99698.pdf
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
Mooi! Dank je voor de bijdrage. Ben al aan het watertanden bij de 2400
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Re: Piko 2018
Blijdschap was van korte duur. De lok is EP. IV. Niet mijn tijdperk.Sandopie schreef:Nou, ik ben wel blij met die E16 soundversie.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Re: Piko 2018
Oh, die komt er dan ook wel.Sandopie schreef:Blijdschap was van korte duur. De lok is EP. IV. Niet mijn tijdperk.Sandopie schreef:Nou, ik ben wel blij met die E16 soundversie.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Piko 2018
De 2400/2500 is een hoopgevende nouveauté. Wel liggen de twee aangekondigde varianten spoorweghistorisch gezien nogal uiteen. In philosophie (Uitgave van Lok Atelier Friskorn-PhiloTrain) № 17 oktober 1988 staat op blz. 142 bovenaan:
«NS 2401, dieselloc in de kleur blauw-grijs met lichtgrijs onderstel. Alleen de 2401-2423 hadden deze prachtige kleurstelling. Slechts de eerste paar jaar hielden de locomotieven deze kleur.»
In 1971 werd de 2416 als eerste geel+grijs gehuisstijld (zie Nieuwenhuis/Nahon blz. 33).
Voor het tussenliggende tijdperk 1959-1970 moeten nog wel ooit passende kleur- en frontseinvarianten van Piko komen. Van de jaren 1963-1968 zijn door dit merk tot dusver geen varianten uitgebracht, noch van de hondekop noch van de 2200/2300. Ik heb een hondekop samengesteld die in dat tijdperk past door de kappen van een 40290 te klikken op de onderstellen van een 40293. Dat levert de groene EldII 337 met gele biezen en omgekeerd L-frontsein maar zonder vishaak-vignet op. Zo'n tijdperkvariant kun je ook van de bruine 2297 maken door de 40440-kap te zetten op het 40442-onderstel van de geel+grijze 2342 en hiervan ook de geluiddemper op het dak over te nemen. Een e-loc 1200 met L-frontsein is er van Piko tot dusver niet.
De NS-diesellocs kunnen nog worden gevarieerd tot die welke door België resp. Frankrijk zijn overgenomen en gebruikt bij de aanleg van hogesnelheidslijnen.
«NS 2401, dieselloc in de kleur blauw-grijs met lichtgrijs onderstel. Alleen de 2401-2423 hadden deze prachtige kleurstelling. Slechts de eerste paar jaar hielden de locomotieven deze kleur.»
In 1971 werd de 2416 als eerste geel+grijs gehuisstijld (zie Nieuwenhuis/Nahon blz. 33).
Voor het tussenliggende tijdperk 1959-1970 moeten nog wel ooit passende kleur- en frontseinvarianten van Piko komen. Van de jaren 1963-1968 zijn door dit merk tot dusver geen varianten uitgebracht, noch van de hondekop noch van de 2200/2300. Ik heb een hondekop samengesteld die in dat tijdperk past door de kappen van een 40290 te klikken op de onderstellen van een 40293. Dat levert de groene EldII 337 met gele biezen en omgekeerd L-frontsein maar zonder vishaak-vignet op. Zo'n tijdperkvariant kun je ook van de bruine 2297 maken door de 40440-kap te zetten op het 40442-onderstel van de geel+grijze 2342 en hiervan ook de geluiddemper op het dak over te nemen. Een e-loc 1200 met L-frontsein is er van Piko tot dusver niet.
De NS-diesellocs kunnen nog worden gevarieerd tot die welke door België resp. Frankrijk zijn overgenomen en gebruikt bij de aanleg van hogesnelheidslijnen.
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1969)
Re: Piko 2018
Ik denk dat de beide varianten nu vooral ingegeven zijn door de museumlocs die er rijden. Ze zijn derhalve interessant voor rijders uit het tijdperk zelf EN moderne rijders als museumlok. Daarnaast zien we al bij de 2200/2300 dat er minstens 1 variant per jaar uitkomt. Ik ga er vanuit (wel een aanname) dat Piko de modellen zodanig kiest dat ze jaren vooruit kunnen met het uitbrengen van varianten.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
Wilco,
Kan wel zijn, echter de domper is een feit.
Kan wel zijn, echter de domper is een feit.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Re: Piko 2018
Tsja een commerciële handelaar werkt op basis van het eigen onderzoek en winst, ik zal hem in ieder geval op mijn baan zetten
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Piko 2018
Laat maar komen die 1200! Machtig mooi.
Wat zijn die lui bij Piko goed bezig zeg. Petje af.
Wat zijn die lui bij Piko goed bezig zeg. Petje af.
Re: Piko 2018
Haha eindelijk komt er een broertje van mijn forumfoto ,
die makkelijker digitaal te maken is super nieuws
mvg Sjaak
die makkelijker digitaal te maken is super nieuws
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093