schoonmaken wielen
-
Onderwerp starter - Berichten: 274
schoonmaken wielen
hoi
Hoe maken jullie de wielen van de loc schoon?
Arnold
Hoe maken jullie de wielen van de loc schoon?
Arnold
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
Re: schoonmaken wielen
Tomix wielenreiniger
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
Minitrix wielenborsteltje.
Ben
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Wattenstaafje met wasbenzine voor de standaard schoonmaak. Meestal voldoende.
Als erger dan railgum, staalborstel, ultrasoon, etc. Afhankelijk van waar de loc komt en wat de troep is. Meestal kan je hierna regulier onderhoud met wasbenzine doen.
Als erger dan railgum, staalborstel, ultrasoon, etc. Afhankelijk van waar de loc komt en wat de troep is. Meestal kan je hierna regulier onderhoud met wasbenzine doen.
hallo,
slijpschijf
slijpschijf
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
-
- Elektronica/Commercieel
Accuzuur
Nee een wielenreiniger van Conrad en tijdens onderhoud polijst ik hem met een koperborstel in mijn Proxxon.
Groetjes
Nee een wielenreiniger van Conrad en tijdens onderhoud polijst ik hem met een koperborstel in mijn Proxxon.
Groetjes
Groot onderhoud: in de wasbenzine, en trilbadje.
Daarna met stukje pleepapier tussen duim en wijsvinger
ronddraaien. Ik heb er ergens een foto van geplaatst. Zoek ik ff op.
Klein onderhoud: wattenstaafje wasbenzine. Evt ook railgum.
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 10#p171237
Daarna met stukje pleepapier tussen duim en wijsvinger
ronddraaien. Ik heb er ergens een foto van geplaatst. Zoek ik ff op.
Klein onderhoud: wattenstaafje wasbenzine. Evt ook railgum.
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 10#p171237
-
Wattenstaafje met remmen reiniger voor klein onderhoud.
Voor groot onderhoud heb ik ook wel eens een tril badje gebruikt met water en een drupje afwasmiddel.
Alleen de wielen onder water! En daarna een nachtje goed drogen op de verwarming -:)
Ieder "droog" organisch oplosmiddel is goed (ik bedoel, het mag niet vettig aanvoelen aan de vingers). Alcohol kan ook, maar niet alle tjakka op je wielen lost daar goed in op. Het voordeel van bijv. wasbenzine in een tril badje is dat het ook op de onbereikbare plaatsen komt. En dat trillen is echt heel intensief, je ziet het vuil er vanaf komen. Maar ja, niet iedereen heeft zo'n ding. Was een aantal jaren geleden een tientje bij de Aldi.
En denk er aan! Al die organische oplosmiddelen zijn hartstikke brandbaar!
Voor groot onderhoud heb ik ook wel eens een tril badje gebruikt met water en een drupje afwasmiddel.
Alleen de wielen onder water! En daarna een nachtje goed drogen op de verwarming -:)
Ieder "droog" organisch oplosmiddel is goed (ik bedoel, het mag niet vettig aanvoelen aan de vingers). Alcohol kan ook, maar niet alle tjakka op je wielen lost daar goed in op. Het voordeel van bijv. wasbenzine in een tril badje is dat het ook op de onbereikbare plaatsen komt. En dat trillen is echt heel intensief, je ziet het vuil er vanaf komen. Maar ja, niet iedereen heeft zo'n ding. Was een aantal jaren geleden een tientje bij de Aldi.
En denk er aan! Al die organische oplosmiddelen zijn hartstikke brandbaar!
Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC