Netjes voorstellen
Geplaatst: 21 jan 2019 11:35
Hoi allemaal,
Netjes voorstellen, zo zeiden ze dat vroeger, dus dat doen we dan maar ook.
Ik heet Johan, ben net 62 geworden, en spoor al erg lang met N. Ik denk al een jaartje of 35. Alleen heb ik nog nooit echt een goede treinbaan gehad, mede door de verhuizingen etc. Maar sinds een paar maanden ben ik serieus bezig om een baantje op te bouwen.
Ik rijd alleen maar analoog, digitaal is te kostbaar. Er moet ook op de centjes gelet worden. En dan is een investering in een treinbaan, iets wat netjes vooruit geschoven kan worden.
Over de bouw: ik heb een raamwerk van ca 190 lang, en 80 breed. Niet zo groot, maar voldoende. Ik ben nu begonnen maar doe het toch anders dan velen anderen. Om een idee te geven: ik zie banen waar de latten waar de rails opliggen echt soms 1,5 cm dik zijn, terwijl het gewoon N-spoor is. Ik heb gezocht en gevonden: bij de Hornbach een soort latjes/plankjes van 4 cm breed en slechts 4 mm dik. En het schiet al aardig op, handig om mee te werken. Het meeste wordt gelijmd. Kijk maar op bijgevoegde foto. Als de baan klaar is begin ik met de aankleding, waarbij een station komt met het dak van het station van Tilburg. Het beruchte kroepoekdak. Als dat klaar is post ik daar wel een foto van.
groetjes
Johan

Netjes voorstellen, zo zeiden ze dat vroeger, dus dat doen we dan maar ook.
Ik heet Johan, ben net 62 geworden, en spoor al erg lang met N. Ik denk al een jaartje of 35. Alleen heb ik nog nooit echt een goede treinbaan gehad, mede door de verhuizingen etc. Maar sinds een paar maanden ben ik serieus bezig om een baantje op te bouwen.
Ik rijd alleen maar analoog, digitaal is te kostbaar. Er moet ook op de centjes gelet worden. En dan is een investering in een treinbaan, iets wat netjes vooruit geschoven kan worden.
Over de bouw: ik heb een raamwerk van ca 190 lang, en 80 breed. Niet zo groot, maar voldoende. Ik ben nu begonnen maar doe het toch anders dan velen anderen. Om een idee te geven: ik zie banen waar de latten waar de rails opliggen echt soms 1,5 cm dik zijn, terwijl het gewoon N-spoor is. Ik heb gezocht en gevonden: bij de Hornbach een soort latjes/plankjes van 4 cm breed en slechts 4 mm dik. En het schiet al aardig op, handig om mee te werken. Het meeste wordt gelijmd. Kijk maar op bijgevoegde foto. Als de baan klaar is begin ik met de aankleding, waarbij een station komt met het dak van het station van Tilburg. Het beruchte kroepoekdak. Als dat klaar is post ik daar wel een foto van.
groetjes
Johan
