Zelf bouw brandweerkazerne
Zelf bouw brandweerkazerne
Omdat ik nog niet met de baan kan beginnen (Peco rails moet nog binnen komen) maar toch al wat wil doen, ben ik begonnen met het maken van een brandweerkazerne. Het grote voorbeeld staat in Oudbeijerland, zie foto:
Hier de 1e foto's van het model:
Sorry voor de slechte kwaliteit, had alleen mijn telefoon bij me.
Hier de 1e foto's van het model:
Sorry voor de slechte kwaliteit, had alleen mijn telefoon bij me.
Re: Zelf bouw brandweerkazerne
dat ziet er leuk uit zeg, wat voor materiaal gebruik je hiervoor
ben benieuwd naar het resultaat
groetjes henry
ben benieuwd naar het resultaat
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Ik gebruik hiervoor de plastic plaat van Evergreen. Is in de meeste modelbouw winkels wel te krijgen. Op de foto is het niet goed te zien maar voor de zijkanten heb ik geribbeld plastic wat het damwand profiel met voorstellen.
Als ik weer foto's maak zal ik een echt fototoestel gebruiken, zo een waar je niet mee kan bellen.
Het orrigineel staat in Oud Beijerland, van de architect heb ik tekeningen gekregen om het na te bouwen. Helaas heb ik het hele pand wat in moeten korten anders werd hij echt te groot. Ik vind hem nu zelfs al wat te groot ten opzichten van de andere gebouwen.
Als ik weer foto's maak zal ik een echt fototoestel gebruiken, zo een waar je niet mee kan bellen.
Het orrigineel staat in Oud Beijerland, van de architect heb ik tekeningen gekregen om het na te bouwen. Helaas heb ik het hele pand wat in moeten korten anders werd hij echt te groot. Ik vind hem nu zelfs al wat te groot ten opzichten van de andere gebouwen.
-
Heel leuk en ziet er goed uit Sander
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Heel leuk!
Ben zelf regelmatig op deze kazerne geweest voor cursus. Mooi gebouw!
Ben benieuwd, zeker een draadje om te volgen!
Succes!
Ben zelf regelmatig op deze kazerne geweest voor cursus. Mooi gebouw!
Ben benieuwd, zeker een draadje om te volgen!
Succes!
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Vanmorgen even snel begonnen aan het trappenhuis. Nu eerst even vlug een de studie (Gemeenterecht, lekkere taaie kost) dan kan ik vanmiddag misschien weer een stukje verder.
ziet er prachtig uit alleen nog nederlandse brandweerauto's
groetjes henry
groetjes henry
En wat modernere als wat er nu voor staat, maar daar heb ik ook al een idee voor. Eerst de kazerne maar "even" af bouwen.
En hier nog een paar foto's
Het is allemaal nog ruwbouw maar zelf ben ik al aardig tevreden.
Het dak ligt er hier nog los op omdat ik de ramen nog moet plaatsen. Op de plaats waar het gat in het dak zit komt een dakterras, net als bij het origineel. Het is jammer dat ik hem niet helemaal op schaal kan bouwen, dan gaat hij veel te veel plaats innemen op de baan.
Ik sluit niet uit dat ik deze kazerne nog eens in HO ga maken, maar dan inclusief alle tussen muurtjes interieur etc.
Het is allemaal nog ruwbouw maar zelf ben ik al aardig tevreden.
Het dak ligt er hier nog los op omdat ik de ramen nog moet plaatsen. Op de plaats waar het gat in het dak zit komt een dakterras, net als bij het origineel. Het is jammer dat ik hem niet helemaal op schaal kan bouwen, dan gaat hij veel te veel plaats innemen op de baan.
Ik sluit niet uit dat ik deze kazerne nog eens in HO ga maken, maar dan inclusief alle tussen muurtjes interieur etc.
volgens mij moest jij toch een studie doen maar volgens mij ben je dat vergeten als ik het tempo zo zie
groetjes henry
groetjes henry
Valt niet mee om te studeren als je hier mee bezig bent
Dit is toch veel leuker
Morgen op het werk even e.a. vragen zodat ik met de eind opdracht verder kan.
Dit is toch veel leuker
Morgen op het werk even e.a. vragen zodat ik met de eind opdracht verder kan.
heel mooi, ook die ribbels zie ik nu goed wat heel mooi is.
Heb je het echt al ingekort? want dit is idd behoorlijk groot.
Heb je het echt al ingekort? want dit is idd behoorlijk groot.
Groeten Chris
Ja, hij is echt ingekort.
De garage (onderste etage) is voor een derde ingekort, de helft van wat nu garage is hoort er dus eigenlijk nog een keer aan.
Ik heb het midden segment van de garage er tussen uit gehaald.
De garage (onderste etage) is voor een derde ingekort, de helft van wat nu garage is hoort er dus eigenlijk nog een keer aan.
Ik heb het midden segment van de garage er tussen uit gehaald.
Uit nieuwsgierigheid;
Hoe staat het met de bouw van de kazerne?
Hoe staat het met de bouw van de kazerne?
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.
Bouw ligt stil (studie is afgelopen, dus geen studie verlof meer )
Was even met een ander project bezig (kerk), nu met een station en daarna zal de bouw van de kazerne hervat worden.
Was even met een ander project bezig (kerk), nu met een station en daarna zal de bouw van de kazerne hervat worden.
Haha, dan wacht ik geduldig af
Succes met het station
Succes met het station
Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Paul Franje.