Pagina 1 van 1

Ree models

Geplaatst: 22 dec 2019 20:54
door Fransderee
Hoi, ik denk er over om op termijn het NW-131 SNCF Dieseltreinstel van REE models aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring met dit model en dan met name de rijeigenschappen in praktijk.
Modelspoormagazine 194 heeft er wel een artikel aangewijd , maar hoe zijn de rij eigenschappen.
Ik rij analoog.
Laatst hoorde ik van iemand dat modelen van REE models qua rijeigenschappen en kwaliteit niet vergelijk baar zijn met modelen van piko of minitrix

Groet Frans

Re: Ree models

Geplaatst: 22 dec 2019 21:38
door Fransderee
Even nog een aanvulling; laatste aanschaf was de hondekop van piko. En die overtrof mijn verwachtingen qua model en rijden.
Tref je dit ook aan bij REE models

Frans

Re: Ree models

Geplaatst: 22 dec 2019 22:19
door Hoontje
Hoi Frans, de enige ervaring die ik heb is een testrit in de winkel bij onze forum eigenaar. Ik vond het een erg lawaaierig beestje wat maar met moeite door R2 bogen heen komt. R1 is gewoon geen optie.
Reageren op de trafo ging ook erg schokkerig.
Was een analoge versie.

Optisch zag hij er wel prima uit overigens!

Redenen genoeg om hem te laten liggen. Het zou een cadeau zijn voor mijn ega die een klein baantje bouwt. Dat ging niet passen dus...

Groetjes

Hoontje

Re: Ree models

Geplaatst: 22 dec 2019 23:38
door CC72000
niks mis mee met de RGP. Loopt mooi en soepel (analoog bij mij). Ook R1 lukt als je rustig rijdt, maar dat ziet er eigenlijk niet uit. Bijzonder is de magneet koppeling met stroomvoering. Ik vind het een aanrader, zeker als je naar de detaillering van het model kijkt. Er is al meer over dit model op dit forum geschreven. Gebruik de zoekfunctie maar eens

Re: Ree models

Geplaatst: 23 dec 2019 20:07
door Valéry
Uitstekend advies van Diederik.
Ik heb alle vier versies van de RGP-1, die zelfs analoog al een passend dieselgeluid produceren, zoals Piko's hondekop wel een beetje zoemt als een elektrisch treinstel. Mijn RGP's zijn gekocht bij de forumsponsor. Die heeft in de hoek links-achterin een goede testbaan. Daarop reden de Franse treinstellen prima hun aankoop-testrondje in beide richtingen, maar door de magneetkoppeling kan het aanhangrijtuig wel eens afhaken bij enige snelheid op R1 in de binnenbochten – pardon: bogen. Op de R2-buitenbogen rijden ze probleemloos. Zulke krappe boogstralen zijn de fraaie modellen van REE/Mikadotrain eigenlijk onwaardig, want motor- en stuurstandrijtuig staan dan potsierlijk zowat haaks op elkaar. Zelf test ik nieuwe modellen op een achtbaan van R3 en een 30°-kruising van Fleischmann. Daar komen de RGP's sierlijk en soepel door.
Overigens, als Frans toch pas «op termijn» denkt over aanschaf van de Franse diesel-TEE: Deze is met tweepunts-frontsein, zoals die o.m. als Île de France op Amsterdam heeft gereden, aangekondigd onder catalogusnummer NW-162.
Groet van

Re: Ree models

Geplaatst: 28 dec 2019 10:09
door Fransderee
Bedankt voor de reacties, ik had gehoopt op een paar meer maar, de conclusie is uiteindelijk wel positief.
Ik ga nog even doorsparen😀😀