Het plaatje plaatsen is gelukt!

Kort en bondig:
Het idee erachter is dat ik graag een " landelijk stationnetje met natuur wil gaan uitbeelden...ergens aan een rotsachtige kust. Dit betekend dus weinig plaats voor de sporen .
Verder wilde ik toch "bedrijvigheid in de vorm van , letterlijk, een "stichbahn"achtig aankomst vanuit een kant van de segmenten. Dus er komt van rechts, (uit de tunnel) een trein die dan door moet rijden helemaal naar links en daar weer moet keren om op het stationnetje te komen. Ik heb bedacht dat DAT de eerste aanleg van de sporen waren en dat later de "hoofdbaan"naar linksboven doorgetrokken werd....( de tunnel weer in)
De lengte van de treinen is kort : hoogstens, max 5 wagonnetjes... . het liefst- korte -tenderlocs en motorwagens( diesel)
De meeste bedrijvigheid moet het emplacement hebben van het vervoer van en naar de haven en de plaatselijke bosbouw met aanvoer van allerlei soorten hout. Links is in gedachte al een uitbreiding van de haven met meer pakhuizen/overslag houtprodukten steenkool/olie etc.
Aan de rechterkant kan het stationnetje verder uitgebouwd worden met langere perrons zodat ook langere ( toeristen/vakantie) treinen van 4-6 wagons plaats kunnen vinden.
Wat de scenery betreft heb ik het beeld voor me dat het voor dus laag is ...de haven en kade...naar achter toe dus flink hoger. Howel dit ook betrekkelijk is betreffende de "hoogte van de sporen: achteraan, de hoofdlijn, ligt op + 30 mm meer niet maar het landschap erachter gaat wel flink de lucht in! zijn het niet de rotsformaties dan zijn het de vele dennenbomen!

Dit alles in een tijdperk en omgeving waar nog niet alles "geruguleerd/gestandariseerd was....Dan kan ik veel met "een knipoog naar" modelleren...Je hebt dan meer vrijheid in het bedenken en uitvoeren van situaties die nu in het echt( wel mogelijk zijn maar ) niet "mogen"/toegestaan!

Bij dichters heet dat dan : dichterlijke vrijheid.
Ben hier op nu zo lang mee bezig dat ik langzaam het idee krijg dat ik misschien bepaalde dingen over het hoofd zie...of dat sporen efficienter gelegd/verschoven zouden kunnen worden...of /en..
Oh ja het te gebruiken railmateriaal zal Peco code 55 zijn.
De eerste drie segmenten zijn 120 x 50 cm lang .
De allereerste ontwerpen pasten op een 2 bakken van 120x 45cm.Maar toen leken me de NL van de sporen te kort.

en de eerste drie -dee versie van karton en oase/steekschuim: schaal 1:2

Was toen niet tevreden over de "ligging "/ plaatsing" van de wissels. Was wel veel heen- en - weer- rijden en rangeren!
Genoeg tekts nu....
Jos