Zoals elders op dit forum te lezen valt is het printen zelf een wetenschap op zich. Veel hangt af van de oriëntatie van het model, de hoeveelheid supports en de dikte hiervan en diverse printer-instellingen. Voordat een model er goed uitrolt, heb je aardig wat proefmodelletjes afgewerkt.
Vooralsnog komt dit ontwerp niet bij ShapeWays in mijn shop. De algoritmes van hun intake-proces zijn dusdanig streng, dat ik dit teveel ten koste vindt gaan van de detaillering. Mocht ik in de toekomst nog eens heel erg veel tijd over hebben, dan zal ik het ontwerp aanpassen.
Het model zal voorzien worden van messing handgrepen bij de deuren. Het dak is met 2mm ronde magneetjes afneembaar gemaakt. De tijd zal leren of deze oplossing kwalitatief goed blijft. Ik heb namelijk geen idee of het 3D printmateriaal (Resin) op langere termijn aan vervorming onderhevig is. Bij grotere delen, zoals rijtuigen kan dit wellicht nog een uitdaging worden.
Aan de achterkant is een voorziening voor een Peho kortkoppelingsmechaniek aangebracht. Voor de ramen heb ik verdiepingen aan de binnenzijde van de kap gemaakt, zodat ze niet te diep komen te liggen.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/fWCCwyYH/WRDk-Benelux-versie-14.png)