In deze eerste post wil ik beginnen met een kleine introductie over deze baan. Om mee te beginnen gaat de baan grofweg bijna alleen maar materieel gaat hebben dat in Zwitserland voorbij komt. Met name materieel uit de periodes IV tot VI, maar natuurlijk gaan er uitzonderingen zijn

De focus/doel van deze baan is voornamelijk het gezellig rondrijden met treinen. Dus als het gaat om rangeren zijn er wel wat mogelijkheden, maar het gaat mij om het mooi kunnen rondrijden met het materieel dat ik heb

Ik ben namelijk sinds mei 2021 begonnen met de overstap van analoog naar DCC. De eerste stappen zijn inmiddels al gezet en heb momenteel al een redelijke floot in handen (dit komt in een ander onderwerp te staan, volgt nog). En ik bestuur de baan via de Z21 start. Zowel de Multimaus als de Z21 app gebruik ik voor het rijden.
Het eerste waar ik dan ook mee wil beginnen is! Het baanplan dat ik eind vorig jaar gemaakt en deze wil ik alvast met jullie delen! Het bouwproces ga ik aankomende posten vertellen, ik ga proberen om de week een post te maken op dit onderwerp

Van beroep ben ik Civiel technisch aangelegd en beschik ik over een CAD programma (AutoCad in dit geval). hierin heb ik dan ook het hele plan uitgewerkt en 1:1 uitgedraaid.

Deze overzicht tekening heb ik opgeknipt in meerdere A0 en A1 papierformaten om deze uit te kunnen printen 1:1 om zo de baan te kunnen maken.
Op basis van deze tekening heb ik ook het kurk uitgesneden, dit was alleen een tijdrovend proces en daar wil ik het ook nog over hebben, maar dat ik voor later

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is! Bij vragen, opmerkingen en/of ideeën, brand maar los!
Voor nu was dit het

Groet!
Ramon