Ik ben sinds zaterdag in bezit van een fleischmann 1601 artikelnummer 732100. Een van de draaistellen ontspoort bij het vooruit rijden. Ik heb de loc al eens omgekeerd maar probleem blijft zich voordoen bij hetzelfde draaistel. Het ontsporen gebeurd bij het inrijden van een bocht. Ik zie geen bijzonderheden aan de wielen in het draaistel. Kan iemand mij helpen/adviseren?
Grt Martijn
Fleischmann 732100 (1601) ontspoort met 1 draaistel
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Re: Fleischmann 732100 (1601) ontspoort met 1 draaistel
Bijzonder heden bij de rails in de bocht? Mogelijk ligt daar een klein dingetje. Meet ook even de flens afstand van de assen, misschien dat daar een millimeter verschil inzit en die er daardoor uit wipt. Mogelijk is de bocht te krap voor de loc en wordt verder draaien geblokkeerd door items aan de kap of draaistel.
Wouter, met een draaistel kan ik de loc in beide richtingen vooruit laten rijden zonder problemen, met het andere draaistel zowel links als rechtsom vooruit laten rijden is de ontsporing. Rails is splinternieuw en ligt volledig recht.
Controleer of het draaistel wel correct met de voorkant naar voren gemonteerd is. Had laatst ook een tweedehands piko treinstel waarbij het draaistel verkeerd om zat en hierdoor liep de bak tegen de trappetjes van het draaistel aan en ontspoorde het stel in de bocht, maar reed wel op recht spoor.
Hallo Riem, zal dit even nakijken. Kreeg net van betreffende verkoper te horen dat de loc terug kan naar fleischmann om nagekeken te worden. Ik ga eerst alles checken mocht probleem zich blijven voordoen stuur ik de loc terug voor controle.